Atrakcyjne gwarancje i koszty serwisu chińskich samochodów. Sprawdzamy
Chińskie marki przyciągają klientów długą gwarancją, sięgającą nawet 7 lat. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej warunkom gwarancyjnym oferowanym przez najpopularniejsze chińskie marki w Polsce oraz kosztom serwisowania.

Z artykułu dowiesz się o:
Chińskie marki sukcesywnie zwiększają swój udział w polskim rynku nowych samochodów. W I kwartale 2025 roku zarejestrowano już 7075 pojazdów rodem z Chin, co daje im blisko 5% całego rynku. Oprócz konkurencyjnych cen, zdecydowanie niższych niż u europejskich czy japońskich producentów, klienci kuszeni są także długimi okresami gwarancyjnymi. Czy jednak warunki tych gwarancji są równie korzystne, jak sugerują producenci? Jakie są ograniczenia i wyłączenia ochrony? Sprawdzamy, jak w rzeczywistości wyglądają warunki gwarancji oferowane przez najpopularniejsze chińskie marki samochodowe dostępne w Polsce. Przyglądamy się też kosztom serwisu najpopularniejszych chińskich samochodów.
MG - gwarancja i serwis
MG oferuje na swoje samochody 7-letnią gwarancję ograniczoną przebiegiem do 150 000 km. Ochrona ta dotyczy wszystkich wersji – zarówno spalinowych, jak i hybrydowych oraz elektrycznych. Jak informuje producent: "gwarancja obejmuje wszystkie elementy pojazdu, w tym także akumulator wysokonapięciowy, z wyjątkiem części wyszczególnionych w sekcji wyłączeń". MG zapewnia, że w okresie gwarancyjnym pojemność akumulatora trakcyjnego nie spadnie poniżej 70%. Podstawowym warunkiem utrzymania ważności gwarancji jest regularne serwisowanie pojazdu w autoryzowanych stacjach obsługi. Z oczywistych względów pojazd objęty gwarancją nie może być wykorzystywany do rajdów, wyścigów ani innych form współzawodnictwa. Na lakier obowiązuje gwarancja przez 3 lata lub 72 000 km, a na perforację nadwozia – przez 7 lat.
Gwarancją na 7 lat nie są objęte:
- elementy, które wymagają wymiany lub konserwacji z powodu uszkodzenia lub które uległy normalnemu zużyciu (np. akumulator 12 V, klocki hamulcowe, żarówki, pióra wycieraczek itp.) są objęte gwarancją tylko przez 2 lata lub do momentu, gdy ich wiek lub przebieg będzie wymagał wymiany zgodnie z harmonogramem konserwacji.
- części karoserii uszkodzone przypadkowo (chyba że naprawiono zgodnie z zaleceniami MG).
- systemy informacyjno-rozrywkowe i systemy wspomagające kierowcę są objęte gwarancją przez 36 miesięcy lub do przebiegu 72 000 kilometrów
- korozja wynikająca z montażu akcesoriów niezgodnych z wytycznymi MG Motor.
- wymiana paliw, płynów, smarów, olejów (chyba że powiązane bezpośrednio z naprawą).
- awaria spowodowana niewłaściwą konserwacją.
- szkody spowodowane siłą wyższą, wandalizmem, wypadkiem, kradzieżą lub zaniedbaniem.
- normalne zużycie eksploatacyjne.
- koszty demontażu, chyba że uzasadnione roszczeniem gwarancyjnym.
- Pojazdy uznane za szkodę całkowitą, naprawiane nieautoryzowanie lub zmodyfikowane bez zgody MG Motor.
- Pojazdy po przekroczeniu przebiegu gwarancyjnego.
- Regulacja geometrii zawieszenia, wyważenie kół oraz ustawienia paneli nadwozia – 1 miesiąc lub 1000 km (co nastąpi wcześniej)

MG HS - koszty serwisu:
Przeglądy co rok lub 24 000 km
- I przegląd: ok. 1200-1500 zł (w zależności od dealera)
Omoda/Jaecoo - gwarancja i serwis
Omoda i Jaecoo oferują gwarancję na swoje pojazdy przez okres 7 lat lub do przebiegu 150 000 km, albo alternatywnie 3-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Lakier objęty jest ochroną gwarancyjną przez 3 lata, natomiast ochrona przed rdzą i perforacją nadwozia trwa aż 12 lat. Producent zapewnia także 2-letnią gwarancję na części zamienne, bez limitu kilometrów. W przypadku aut elektrycznych akumulatory mają gwarancję na 8 lat lub do 160 000 km przebiegu, z zapewnieniem, że ich pojemność w tym okresie nie spadnie poniżej 75%.

Omoda 5 i Jaecoo 7 - koszty serwisu:
- Przeglądy co rok lub 15 tys. km: 1 przegląd 900 zł
- 2 przegląd 1300 zł
- 3 przegląd 900 zł
- 4 przegląd.- 3200 zł
- 5 przegląd - 1300 zł
*W przypadku Jaecoo 7 koszt 2. i 4. przeglądu wynosi 1350 zł z racji na filtry przeciwpyłkowe
BAIC - gwarancja i serwis
BAIC zapewnia 5-letnią gwarancję ograniczoną przebiegiem do 100 000 km. Dodatkowo auta marki BAIC objęte są 5-letnią ochroną na powłokę lakierniczą oraz 10-letnią na perforację karoserii. Jak wynika z ogólnych warunków gwarancyjnych producenta, gwarancja nie obejmuje czynności należących do bieżącego i okresowego serwisowania pojazdu, w tym między innymi:
- wymiany elementów zużywających się w trakcie eksploatacji takich jak wkład filtra powietrza, świece zapłonowe, końcówki wtryskiwaczy, bezpieczniki, paski napędów, żarówki, szczotki alternatora i rozrusznika, okładziny hamulcowe, tarcze hamulcowe, części gumowe (za wyjątkiem elementów zawieszenia silnika), tarcze sprzęgła, filtry oleju i wszystkie inne elementy filtrujące, których wymianę przewiduje schemat obsługi okresowej auta,
- czyszczenia systemu paliwowego,
- regulacji geometrii zawieszenia,
- regulacji silnika,
- sprawdzania układu hamulcowego i regulacji

BAIC Beijing 5 - koszty serwisu
Przeglądy co rok lub 20 000 km
- I przegląd - ok. 1250 zł
- II przegląd - ok. 2300 zł
- III przegląd - ok. 2250 zł
- IV przegląd - ok. 2400 zł
- V przegląd - ok. 1250 zł
BYD - gwarancja i serwis
Producent oferuje 6-letnią gwarancję na swoje samochody, ograniczoną przebiegiem do 150 000 km. Na baterie obowiązuje gwarancja przez 8 lat lub 200 000 km, z zastrzeżeniem, że ich pojemność przez cały okres gwarancji nie może spaść poniżej 70%. Co interesujące, BYD udziela aż 8-letniej gwarancji na jednostkę napędową, przy czym limit przebiegu również wynosi 150 000 km. Na perforację nadwozia gwarancja wynosi aż 12 lat i obowiązuje bez limitu kilometrów.
Niektóre elementy objęte są jednak krótszą, 4-letnią gwarancją z limitem do 120 000 km. Dotyczy to między innymi lamp LED, zespołu portu ładowania AC/DC, złącza USB, filtra przeciwpyłkowego zbiornika węglowego, podgrzewacza paliwa, elementów zawieszenia, przegubów kulowych, systemu multimedialnego, amortyzatorów, paska silnika, osłon/tulei przeciwpyłowych, łożyska wysprzęglającego, łożyska koła, tachometru PM2.5 oraz systemu monitorowania ciśnienia w oponach. Gwarancja na tradycyjny akumulator samochodowy obejmuje okres 2 lat lub 20 000 km przebiegu.

BYD Seal U DM-i FWD - koszty serwisu:
- Olej co 15 tys km lub co rok - 800 zł
- Przegląd co 2 lata lub 30 tys km - ok 2600 zł
- Olej 45 tys km + świece zapłonowe - ok 1300 zł
- Przegląd 4 lata lub 60 tys km - ok 3200 zł (olej w przekładni)
- Wymiana oleju - ok 800 zł
- Przegląd 6 lat lub 90 tys km - ok 3600 zł
Forthing - gwarancja i serwis
Forthing oferuje 5-letnią gwarancję na swoje pojazdy, z limitem przebiegu do 150 000 km. Dodatkowo samochody tej marki objęte są 3-letnią gwarancją na lakier, ograniczoną do 100 000 km, oraz 5-letnią gwarancją na perforację nadwozia, również z limitem 150 000 km. Akumulator objęty jest ochroną przez 3 lata lub do 20 000 km.
Na niektóre komponenty przewidziano 3-letnią gwarancję z limitem do 100 000 km. Dotyczy to m.in. części układu silnika (z wyłączeniem elementów podlegających szybkiemu zużyciu), elementów przekładni (oprócz obudowy skrzyni biegów), podzespołów elektrycznych (z wyłączeniem części szybko zużywających się), a także tarczy dociskowej sprzęgła, sprężyn zawieszenia, wahaczy, łączników stabilizatora, łożysk, amortyzatorów, zawiasów drzwi, elementów wnętrza, tworzyw sztucznych, części gumowych, tapicerki siedzeń, uszczelek, czynnika chłodniczego, piast, tarcz i bębnów hamulcowych, kompresora klimatyzacji oraz przewodów klimatyzacyjnych.

Forthing T-Five - koszty serwisu:
- I przegląd 5000 km 850 zł
- II przegląd po 15 000 km lub po roku 850 zł
Podsumowanie
Podsumowując, gwarancje oferowane przez chińskich producentów wypadają całkiem korzystnie, nawet po dokładniejszej analizie zapisów szczegółowych. Choć nie brakuje w nich różnych wyłączeń, to ogólny poziom ochrony nadal można uznać za zadowalający. Warto przy tym pamiętać, że podobne ograniczenia występują również w gwarancjach innych marek, w tym koreańskich, które także słyną z długich okresów ochrony – chińskie firmy nie są więc wyjątkiem. Trudno na razie jednoznacznie ocenić, jak realizacja tych gwarancji będzie wyglądać w praktyce i jak często właściciele będą zmuszeni z niej korzystać – odpowiedź na to przyniosą dopiero kolejne lata.