Zeekr 7X. Jeszcze nie w Polsce, ale możemy się doczekać
Chińska marka Zeekr wprowadza na europejski rynek motoryzacyjny swój najnowszy model – Zeekr 7X, który jest już dostępny w wybranych krajach Starego Kontynentu. Firma, choć jeszcze nieobecna w Polsce, działa w takich krajach jak Belgia, Dania, Szwecja, Francja, Niemcy, Norwegia, Szwajcaria czy Holandia. Plany ekspansji marki są ambitne, a w najbliższych miesiącach Zeekr zamierza wkroczyć na kolejne rynki.

Zeekr to część potężnego koncernu Geely, do którego należą również takie marki jak Volvo, Lynk & Co, Lotus, Polestar czy Smart. Dzięki doświadczeniu grupy na rynkach międzynarodowych, wejście Zeekra do Europy wydaje się naturalnym krokiem. Firma zyskała już rozpoznawalność dzięki trzem modelom oferowanym na Starym Kontynencie: 001, X oraz 7X, z czego ten ostatni właśnie doczekał się nowej, bardziej zaawansowanej wersji.
Nowy Zeekr 7X to elektryczny SUV o rozmiarach zbliżonych do Tesli Model Y, który wyróżnia się nowoczesnym designem i zaawansowaną technologią. Wprowadzenie nowej wersji mechanicznej o wysokich osiągach to odpowiedź na rosnące oczekiwania europejskich klientów, poszukujących zarówno wydajności, jak i dużego zasięgu. Sprzedaż tej wersji rozpocznie się najpierw w Chinach, by kilka miesięcy później trafić do Europy.
Rekordowy zasięg i nowa moc w Zeekr 7X
Według informacji ujawnionych przez portal CarNewsChina, które pochodzą z przecieku w chińskim Ministerstwie Nauki, Technologii i Informatyki (MIIT), Zeekr 7X zyska nową wersję napędową, która pozwoli na osiągnięcie imponującego zasięgu od 600 do nawet 802 km na jednym ładowaniu. Nowa edycja tego SUV-a będzie wyposażona w bardziej wydajny silnik elektryczny oraz baterię o większej pojemności, co pozwoli na uzyskanie tak wysokich parametrów. Model nadal będzie dostępny w wariantach z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła.
Estetyka Zeekra 7X pozostanie niemal bez zmian, co oznacza, że klienci mogą spodziewać się zachowania charakterystycznych proporcji pojazdu. SUV mierzy 4,825 m długości, 1,930 m szerokości i 1,666 m wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2,925 m. Waga najbogatszej wersji osiąga 2,470 kg, co plasuje go wśród ciężkich, ale nadal dynamicznych pojazdów w swojej klasie.
Nowością w tej wersji będą nowe zestawy felg o średnicy od 19 do 21 cali, które zyskały odświeżony design oraz czerwone zaciski hamulcowe, dodające sportowego charakteru. Te detale podkreślają, że Zeekr 7X nie tylko stawia na osiągi, ale także na atrakcyjny wygląd, który przyciąga uwagę na drodze.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Zeekr 9X. To nie jest tylko chińska kopia Rolls-Royce'a Cullinana


Zaawansowane technologie i autonomiczna jazda
Nowa wersja Zeekra 7X wprowadza istotne ulepszenia w zakresie technologii autonomicznej jazdy. Na dachu pojazdu pojawi się nowy moduł zawierający sensory, kamery oraz system LiDAR, który znacząco poprawi zdolności pojazdu do samodzielnego poruszania się. Wszystkie dane zbierane przez te systemy będą przetwarzane przez zaawansowany chip Nvidia Thor-U, co zapewni wysoką precyzję i bezpieczeństwo.
Wymiary i masa pojazdu pozostają niezmienione, co oznacza, że Zeekr 7X nadal będzie oferował przestronne wnętrze i stabilność na drodze. Nowe technologie, w tym systemy wspomagające kierowcę, sprawią, że model ten stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny w segmencie elektrycznych SUV-ów. Producent stawia na połączenie wydajności, nowoczesnego designu i zaawansowanych funkcji, które odpowiadają współczesnym potrzebom kierowców.
Choć szczegółowe dane na temat nowej wersji są jeszcze ograniczone, w Holandii podstawowy model Zeekr 7X startuje od ceny 52 990 euro, bez uwzględnienia lokalnych zniżek czy dopłat. Dostępne są również dwie droższe wersje, kosztujące odpowiednio 55 990 i 62 990 euro. Ceny te mogą być dobrym punktem odniesienia dla polskiego rynku, choć nadal nie ma żadnego oficjalnego potwierdzenia wejścia marki do Polski.