Porównanie: Jaecoo 7 vs Kia Sportage 2025
Jaecoo 7 to jeden z najpopularniejszych chińskich samochodów w Polsce, z kolei Kia Sportage to najchętniej wybierany kompaktowy SUV. Porównujemy oba modelem pod kątem parametrów technicznych, napędów, wyposażenia oraz cen.

Z porównania dowiesz się o:
Jaecoo 7 jest drugim najpopularniejszym chińskim samochodem w Polsce. W I kwartale 2025 roku zarejestrowano 1202 egzemplarze, co czyni go jednocześnie 24. najpopularniejszym nowym autem nad Wisłą. To jednak nic wobec Kii Sportage, która z wynikiem 3448 sztuk w okresie od stycznia do marca 2025 była 4. najpopularniejszym nowym autem w Polsce w ogóle. Samochody te są rozsądnie wycenione, prezentują się atrakcyjnie i są funkcjonalne, a przy tym reprezentują najmodniejszy obecnie segment kompaktowych SUV-ów. To dobra okazja aby je porównać.
Jaecoo 7 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie danych technicznych
Oba modele są podobnej wielkości i oferują przestronne kabiny. Jaecoo 7 z większym prześwitem (200 mm) lepiej sprawdzi się poza asfaltem. Kia Sportage oferuje większą pojemność bagażnika oraz większą ładowność. Koreański SUV, zwłaszcza w odmianach hybrydowych (HEV oraz PHEV) zapewnia niższe zużycie paliwa, natomiast Jaecoo 7 oferuje większe zbiorniki paliwa.
Zobacz również:
Jaecoo 7 2025. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Parametr | Jaecoo 7 | Kia Sportage |
---|---|---|
Długość | 4500 mm | 4515 mm |
Szerokość | 1865 mm | 1865 mm |
Wysokość | 1680 mm | 1645 mm |
Rozstaw osi | 2680 mm | 2680 mm |
Prześwit | 200 mm (174 mm dla Super Hybrid) | 170 mm |
Bagażnik | FWD: 564–1349 l AWD: 480–1265 l PHEV: 500–1265 l |
Spalinowy: 591–1780 l HEV: 587–1776 l PHEV: 540–1715 l |
Ładowność | 389–415 kg | 585–644 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | FWD: 51 l AWD: 57 l Super Hybrid: 60 l |
Spalinowy: 54 l HEV: 52 l PHEV: 42 l |
Średnie spalanie | FWD: 7 l/100 km AWD: 8 l/100 km Super Hybrid: 6 l/100 km |
Spalinowy: 6,7–8,1 l/100 km HEV: 5,6–6,6 l/100 km PHEV: 1,2–1,3 l/100 km |
Jaecoo 7 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie napędów
Jaecoo 7 ma bazowo turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.6 T-GDI rozwijającą 147 KM i 275 Nm. Standardowo współpracuje ona z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wariancie FWD zajmuje 10,3 s, natomiast w przypadku odmiany FWD jest to 11,4 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Niedawno do gamy dołączyła odmiana hybrydowa plug-in o nazwie Super Hybrid. Bazuje na jednostce benzynowej 1.5 T-GDI o mocy 143 KM oraz dwóch silnikach elektrycznych (204 i 136 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Baterie mają 18,3 kWh pojemności brutto i zapewniają do 91 km zasięgu na prądzie. Można je ładować prądem zmiennym o mocy do 6,6 kW lub prądem stałym o mocy do 40 kW. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 1-stopniowej przekładni DHT.
Gama jednostek Kii Sportage opiera się na turbodoładowanej jednostce benzynowej 1.6 T-GDI. W wariancie spalinowym rozwija 160 KM i 265 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. W odmianie FWD z manualem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 194 km/h. Odmiana ze skrzynią DCT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s (z AWD w 9,8 s) i rozpędza się do 192 km/h. Odmiana hybrydowa HEV rozwija 210 KM i 350 Nm, ma baterie o pojemności 1,49 kWh i 6-biegową skrzynię automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s (z AWD 8,7 s), a prędkość maksymalna to 186 km/h. Odmiana PHEV oferuje 245 KM i 350 Nm, baterie o pojemności 13,8 kWh i oferuje 64-67 km zasięgu na prądzie. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej. Można je ładować prądem zmiennym o mocy do 7,2 kW. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 s, a prędkość maksymalna to 186 km/h.

Poniżej prezentujemy tabelę porównawczą napędów Jaecoo 7 i Kii Sportage:
Parametr | Jaecoo 7 | Kia Sportage |
---|---|---|
Silniki benzynowe | 1.6 T-GDI (147 KM, 275 Nm) 1.5 T-GDI (143 KM – PHEV) |
1.6 T-GDI (160 KM, 265 Nm) |
Warianty hybrydowe | Plug-in Hybrid (PHEV) Super Hybrid: 143 KM benz. + 2 silniki elektr. (204 i 136 KM), łącznie: brak danych |
HEV (210 KM łącznie) PHEV (245 KM łącznie) |
Skrzynia biegów | 7-stopniowa automatyczna DCT (spalinowe) 1-stopniowa DHT (PHEV) |
6-biegowa manualna lub 7-stopniowa automatyczna DCT (spalinowe) 6-stopniowa automatyczna (HEV, PHEV) |
Napęd | FWD lub AWD (spalinowe) FWD (PHEV) |
FWD lub AWD (spalinowe, HEV) AWD (PHEV) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | FWD: 10,3 s AWD: 11,4 s PHEV: 8,5 s |
FWD manual: 9,9 s FWD DCT: 9,4 s AWD DCT: 9,8 s HEV FWD: 8,4 s, HEV AWD: 8,7 s PHEV AWD: 8,3 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h (wszystkie wersje) | 194 km/h (FWD manual) 192 km/h (FWD/AWD DCT) 186 km/h (HEV, PHEV) |
Pojemność baterii hybrydowej | 18,3 kWh (PHEV) | 1,49 kWh (HEV) 13,8 kWh (PHEV) |
Zasięg elektryczny (WLTP) | do 91 km (PHEV) | 64-67 km (PHEV) |
Ładowanie baterii | AC do 6,6 kW / DC do 40 kW (PHEV) | AC do 7,2 kW (PHEV), brak DC |
Kia oferuje większy wybór układów napędowych i lepsze osiągi. Z drugiej strony Jaecoo oferuje większy zasięg na prądzie w odmianie hybrydowej Super Hybrid oraz funkcję V2L, lecz nie oferuje w tym wariancie napędu AWD.

Jaecoo 7 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
W bazowej wersji Urban Jaecoo 7 już jest bogato wyposażone. Dostaniemy w niej m.in.:
- 8 poduszek powietrznych
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- Inteligentny system kontroli prędkości (SAS)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- System automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)
- Asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- 19” felgi aluminiowe w kolorze czarnym
- Reflektory w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kamer 540°
- Relingi dachowe
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika
- System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13.2”
- System nawigacji satelitarnej
- Bezprzewodowa łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto
- Skórzaną tapicerkę (ekoskóra)
- Fotele przednie podgrzewane z elektryczną regulacją
- Klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu

Kia Sportage w bazowej wersji M również oferuje przyzwoity standard wyposażenia, choć odstaje pod tym względem od Jaecoo 7. Wariant M zawiera m.in.:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów FCA
- Asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
- System powiadamiania ratunkowego E-Call
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- Elektrycznie regulowane i składane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Kierownicę skórzaną z przyciskami do sterowania systemem audio i obsługi systemu Bluetooth
- Elektroniczny zestaw wskaźników kierowcy z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego
- Kamerę cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie
- 17-calowe felgi aluminiowe
- Relingi dachowe
- Tempomat
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami
- 12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, interfejs Apple CarPlay / Android Auto, usługi cyfrowe Kia Connect
- Wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja
- Klimatyzację automatyczną dwustrefową z nawiewami dla drugiego rzędu

Jaecoo 7 2025 vs Kia Sportage 2025 - Porównanie cen
Jaecoo 7 w wersji Urban kosztuje 139 900 zł, co biorąc pod uwagę bogate wyposażenie standardowe czyni go jednym z najkorzystniej wycenionych modeli w segmencie. Bogatsza odmiana Offroad z napędem 4x4 również wypada dobrze, gdyż kosztuje 157 900 zł i oprócz napędu dorzuca jeszcze kilka elementów jak podgrzewaną przednią szybę i dysze spryskiwaczy, system audio SONY z 8 głośnikami, wyświetlacz HUD, wentylowane przednie fotele, 14,8-calowy centralny wyświetlacz, podgrzewaną kierownicę, funkcję pamięci fotela kierowcy czy system oczyszczania powietrza w kabinie. Odmiana Super Hybrid w wersji Select kosztuje 159 900 zł, zaś w bogatszej Exclusive 169 900 zł. W dodatku Jaecoo udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km.
Kia Sportage w wersji M ze skrzynią manualną katalogowo startuje od 132 900 zł, lecz obecnie występuje z rabatem wynoszącym 6000 zł, w efekcie jej cena startuje od 126 900 zł. W porównywalnej do Jaecoo konfiguracji Business Line Kia Sportage kosztuje 169 900 zł, a w obecnej promocji 163 900 zł. Również Kia udziela gwarancji na 7 lat z limitem do 150 000 km. Poniżej prezentujemy aktualny cennik Kii Sportage:
Wersja silnikowa | Skrzynia | Napęd | M | L | Anniversary | Business Line | GT-Line |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI 160 KM | 6 MT | FWD | |||||
Cena podstawowa | 132 900 | 139 900 | 149 900 | 156 900 | - | ||
Cena promocyjna | 126 900 | 133 900 | 143 900 | 150 900 | - | ||
1.6 T-GDI 160 KM | 7 DCT | FWD | |||||
Cena podstawowa | 145 900 | 152 900 | 162 900 | 169 900 | 178 900 | ||
Cena promocyjna | 139 900 | 146 900 | 156 900 | 163 900 | 172 900 | ||
1.6 T-GDI 160 KM | 7 DCT | AWD | |||||
Cena podstawowa | – | 161 900 | 171 900 | 178 900 | 187 900 | ||
Cena promocyjna | – | 155 900 | 165 900 | 172 900 | 181 900 | ||
Hybrid 1.6 T-GDI 210 KM | 6 AT | FWD | |||||
Cena podstawowa | – | 165 900 | 175 900 | 182 900 | 190 900 | ||
Cena promocyjna | – | 159 900 | 169 900 | 176 900 | 184 900 | ||
Hybrid 1.6 T-GDI 210 KM | 6 AT | AWD | |||||
Cena podstawowa | – | 174 900 | 184 900 | 191 900 | 199 900 | ||
Cena promocyjna | – | 168 900 | 178 900 | 185 900 | 193 900 | ||
Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 245 KM | 6 AT | AWD | |||||
Cena podstawowa | – | 199 900 | 209 900 | 214 900 | 222 900 | ||
Cena promocyjna | – | – | – | – |
Podsumowanie
Podsumowując Jaecoo 7 wygrywa w kategorii "value for money", a zatem ceny i standardowego wyposażenia, w dodatku dzięki większemu prześwitowi w wersji Offroad jest bardziej wszechstronny od Kii. Odmiana hybrydowa oferuje też większy zasięg na prądzie niż wariant PHEV w Kii Sportage. Z drugiej strony Kia ma większy bagażnik, bogatszą gamę jednostek napędowych i zapewnia lepsze osiągi. Samochód również jest korzystnie wyceniony, choć nie aż tak co Jaecoo 7. Chiński SUV jest zatem lepszą opcją dla osób preferujących aktywny tryb życia i potrzebujących czasem zjechać z asfaltu, ponadto wersja hybrydowa oferuje nieoferowaną w Kii funkcję V2L. Kia Sportage to z kolei typowy bulwarowy SUV, który mniej pali, ma lepsze osiągi i lepiej sprawdzi się na drogach asfaltowych, jednak z racji na ograniczony prześwit trzeba nim uważać przy zjeżdżaniu z nieutwardzonych dróg.