Geely Galaxy A7. 2100 km zasięgu i 52 tys. zł w przeliczeniu
Grupa Geely to jeden z największych graczy na chińskim rynku samochodowym, który ma w swoim portfolio marki takie jak Volvo, Polestar, Smart, Lynk & Co czy Lotus. Dzięki temu łączy lokalną siłę z międzynarodowym doświadczeniem. Ich nowy model, Geely Galaxy A7, pokazuje, że w Chinach można kupić porządny samochód bez wydawania fortuny.

W Europie narzekamy na coraz droższe auta, ale w Chinach jest inaczej. Tam rynek motoryzacyjny buzuje od nowych technologii i konkurencyjnych cen. Geely Galaxy A7 to duży, hybrydowy sedan, która kosztuje mniej niż... przeciętny motocykl. To dowód, że w Chinach dobra jakość i nowoczesne rozwiązania nie muszą rujnować portfela.
Konkurencja w Chinach jest ostra, a producenci co chwilę zaskakują nowymi modelami. Galaxy, najbardziej przystępna marka Geely, oferuje auta takie jak A7, które łączą solidne wyposażenie, wysoką efektywność i niską cenę. Ten samochód ma szansę stać się hitem, bo daje dużo za naprawdę niewiele.
Niewiarygodny zasięg w niskiej cenie
Geely Galaxy A7 EM-i, czyli hybrydowa wersja tego modelu, robi wrażenie swoimi parametrami. Ma silnik benzynowy 1,5 litra o mocy 112 koni, wsparty silnikiem elektrycznym i baterią, która pozwala przejechać 130 km na samym prądzie. Największym zaskoczeniem jest jednak całkowity zasięg – aż 2100 km przy zużyciu 2 litrów paliwa na 100 km, gdy bateria jest prawie pusta.
Cena tego modelu to prawdziwy szok. Choć dokładne kwoty nie są jeszcze potwierdzone, mówi się, że A7 będzie kosztować około 100 000 juanów, czyli jakieś 52 tysiące złotych. W Europie za tyle kupisz co najwyżej motocykl, a nie zaawansowany technologicznie samochód. W Chinach, gdzie średnie zarobki w dużych miastach wynoszą 1100–1500 euro, taki samochód jest w zasięgu wielu osób.
Taka cena to efekt zaciętej rywalizacji na chińskim rynku. Geely, dzięki współdzieleniu technologii między swoimi markami, może oferować auta, które są tanie, ale nie odstają jakością. Galaxy A7 to przykład, jak można połączyć nowoczesność z przystępnością.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Geely Galaxy Starshine 8 EM. 5-metrowy sedan ze spalaniem... 3,7 l/100 km
Jak wypada na tle Europy?
W Europie Geely Galaxy A7 byłby dużym sedanem (tzw. berliną) segmentu D, konkurującą z modelami jak Skoda Superb czy Volkswagen Passat. Z długością 4,92 metra i rozstawem osi 2,84 metra, mógłby nawet rzucić wyzwanie premium, jak BMW serii 5 czy Audi A6. Tyle że w Europie kosztowałby ponad 170 tysięcy złotych, czyli sporo więcej niż w Chinach.
Ta różnica wynika z realiów rynkowych. W Chinach niskie koszty produkcji i ostra konkurencja trzymają ceny w ryzach. W Europie dochodzą podatki, koszty importu i inne czynniki, które windują ceny. Dlatego ten sam samochód, który w Chinach jest okazją, u nas byłby znacznie droższy.
Galaxy A7, podobnie jak inne modele tej marki, takie jak Galaxy E8 czy Starship 7, oferuje świetną jakość, bogate wyposażenie i niskie koszty użytkowania. W Chinach może być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie, a jego cena i możliwości przyciągają uwagę. Na razie znamy tylko wersję hybrydową, ale już teraz budzi ona spore emocje.