TEST: MG3 Hybrid+ Exclusive - najtańsze 200 KM na rynku
Ma moc i osiągi hot hatcha, pali średnio 5 litrów i kosztuje poniżej 100 tys. zł. Takie auto mogli zaoferować tylko Chińczycy. Sprawdziłem, czy miejskie MG3 Hybrid+ jest tak dobre jak wskazują na to dane katalogowe.

Z testu dowiesz się o:
MG z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę, także na polskim rynku. Tylko w styczniu MG trafiło do 985 nabywców w Polsce, co czyni je najpopularniejszą chińską marką nad Wisłą i jednocześnie 14. najczęściej wybieranym producentem w ogóle. Od początku roku widać stopniowy wzrost zainteresowania bazowym modelem MG3, który sprzedał się w liczbie 72 egzemplarzy. Dynamika jego sprzedaży może w najbliższych miesiącach istotnie przyspieszyć z racji na wprowadzenie tańszej odmiany benzynowej. Trzon oferty stanowi jednak hybryda. Jednocześnie to jedyny chiński hatchback jakże popularnego segmentu B, zdominowanego oczywiście przez Toyotę Yaris (970 szt. w styczniu). Chiński odpowiednik Yarisa ma jednak sporo asów w rękawie - jest znacznie tańszy, a przy tym mocniejszy i szybszy od swojego japońskiego rywala. Czy okaże się równie dobry?
Parę ciekawostek o MG3
MG3 w aktualnym III wydaniu zadebiutowało w lutym 2024 roku podczas targów Geneva Motor Show. Samochód zaprojektowano z myślą o Europie, co dotyczy w szczególności odmiany hybrydowej Hybrid+. Jest znacznie nowocześniejszy od poprzednika i w przeciwieństwie do niego trafił również do innych krajów europejskich (w Europie MG3 II oferowano tylko w Wielkiej Brytanii).
MG3 2025 - wymiary i bagażnik
MG3 jest klasycznym miejskim hatchbackiem. Samochód mierzy 4,11 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,57 m. Bagażnik również ma konkurencyjną pojemność 293 litrów. Dla porównania w Toyocie Yaris pomieścimy 286 l, natomiast w Renault Clio 300 litrów bagażu. Szkoda tylko, że w chińskim hatchbacku nie dostaniemy dzielonej kanapy, którą dostaniemy u rywali.

Z zewnątrz bez udziwnień, za to widać inspiracje Clio i Yarisem
Pod względem designu MG3 nie wyróżnia się niczym szczególnym ani na plus ani in minus. Jest po prostu klasycznym, stonowanym miejskim hatchbackiem o obłych kształtach. Co prawda przód z dużym owalnym grillem, jaki znamy też z najnowszego MG HSa, prezentuje się dość agresywnie, a klinowate reflektory LED mają nawiązywać do elektrycznego MG4, jednak trudno nazwać stylistykę MG3 odkrywczą. Na karoserii nie brakuje przetłoczeń, jednak sylwetka ze sporym słupkiem C przypomina Yarisa, zaś tylne lampy przywodzą na myśl Renault Clio. Najciekawszym elementem testowanego MG jest tak naprawdę... niebieski lakier metallic, dzięki któremu chiński hatchback rzuca się w oczy i wygląda weselej.

Prosta, lecz współczesna kabina wpisuje się w standardy segmentu B
Kabina miejskiego MG3 również wygląda po prostu normalnie i współcześnie. Jej projekt nawiązuje do kompaktowego MG4. Obsługę większości funkcji powierzono centralnemu ekranowi multimediów o przekątnej 10,25 cala, który obsługuje m.in. nawigację, CarPlay'a i AndroidAuto (niestety po kablu), systemy pokładowe a także automatyczną klimatyzację. Przed kierowcą mamy natomiast 7-calowy wyświetlacz wskaźników, który jest dość czytelny i prosty w obsłudze, gdyż służą do tego znane z innych modeli joysticki i przyciski na kierownicy. Wzorem MG4 kierownica jest dwuramienna i ma gruby wieniec z ekoskóry. Charakterystycznym elementem kabiny MG3 jest pokrętło do sterowania skrzynią biegów na konsoli środkowej, a zatem kolejny akcent zapożyczony z większego modelu. Szkoda tylko, że wokół niego mamy sporo lakieru piano black. Sama kabina jest dość ponura, utrzymana w czarnej tonacji i w ożywieniu jej nie pomaga nawet ozdobny panel przed pasażerem.

Przeciętne multimedia, za to dobre spasowanie
Obsługa systemu infotainment przypomina pozostałe modele MG, jednak z racji na bardziej ograniczoną ilość funkcji i mniejszą przekątną ekranu korzystanie z niego jest nieco łatwiejsze, choć przeklikanie się przez poszczególne ustawienia nadal bywa trochę karkołomnym procesem, w dodatku niektóre ikony są za małe i zbyt blisko siebie. Sam ekran móglby lepiej reagować na dotyk, ale tragedii też nie ma. Bardziej irytuje powolne ładowanie się poszczególnych zakładek menu i całego systemu. Dobrze, że uchowało się parę podstawowych przycisków-skrótów, takich jak nadmuch na przednią i tylną szybę czy przycisk do szybkiego wywołania menu klimatyzacji.

Na jakość wykończenia wnętrza MG3 nie mogę nadmiernie narzekać, gdyż samochód reprezentuje poziom porównywalny do swoich głównych rywali. Mamy typowy dla tego segmentu miks miękkich oraz twardych tworzyw, jednak spasowanie poszczególnych elementów wydaje się być solidne i nawet podczas jazdy po nierównościach z kabiny MG3 nie dobiegają żadne trzaski. Dobre wrażenie robi pas z ekoskóry biegnący przed pasażerem.
Z przodu dobrze, z tyłu ciasno, czyli klasyka segmentu B
Pod względem przestrzeni i funkcjonalności MG3 to również typowy klasowy przeciętniak. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, fotele są dość obszerne i wygodne, jednak kabina jest dość wąska, zresztą jak w każdym innym miejskim aucie. Z tyłu jest trochę ciasnawo, zarówno na nogi jak i nad głową, jednak mamy port USB-A oraz rzadko spotykane w tym segmencie nawiewy klimatyzacji.

MG3 2025 Exclusive - wyposażenie
Ktoś powie, że jeśli hybryda kosztuje 100 tys. zł to z pewnością będzie ubogo wyposażona - nic bardziej mylnego. Chińczycy trzymaja określony standard praktycznie w każdym modelu, nawet tym bazowym jakim jest MG3. Jako, że miałem do czynienia z topową odmianą Exclusive, mogłem liczyć na takie elementy jak:
- reflektory LED (tylko w Exclusive)
- automatyczną klimatyzację
- nawigację z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości
- 2 porty USB-A z przodu
- zestaw audio z 6 głośnikami i Bluetooth
- tapicerkę materiałową z elementami z ekoskóry (tylko w Exclusive)
- kamerę 360 stopni (tylko w Exclusive)
- Dostęp bezkluczykowy (tylko w Exclusive)
- skórzaną i podgrzewaną kierownicę (tylko w Exclusive)
- Podgrzewane przednie fotele (tylko w Exclusive)
- radio DAB+
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- Centralny podłokietnik ze schowkiem
- Aktywny tempomat
- Monitorowanie martwego pola (tylko w Exclusive)
- Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (tylko w Exclusive)
- Asystenta jazdy w korku
- Asystenta pasa ruchu
- Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka
- 16-calowe alufelgi
Wsród niewielu braków wymieniłbym tak naprawdę indukcyjną ładowarkę czy porty USB-C.
MG Hybrid+ - parę słów o napędzie
Przechodzimy do sedna sprawy, a zatem co znajdziemy pod maską? Cóż, tutaj pracuje wolnossący silnik benzynowy 1.5 R4 o mocy 102 KM i współpracuje on z jednostką elektryczną o mocy 136 KM. Razem mamy aż 195 KM, co czyni chińskiego hatchbacka najmocniejszą hybrydą w segmencie. Baterie mają 1,83 kWh pojemności brutto (0,92 kWh netto). Jednostka spalinowa może pochwalić się wyjątkową sprawnością cieplną na poziomie 41% i współpracuje z 3-biegową przekładnią automatyczną. Napęd hybrydowy może działać w następujących trybach:
- EV - jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to ładowanie
- Szeregowy - silnik jest podłączony do generatora, który zasila silnik elektryczny.
- Seria i ładowanie - jazda seryjna oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu
- Napęd i ładowanie - silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator
- Równoległy - zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła
Osiągi dobre, ale nie aż tak jak na papierze, mogłoby być płynniej i ciszej
Według producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8 sekund, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Co prawda osiągi są dobre, jednak odniosłem wrażenie, że auto nie rozpędza się aż tak sprawnie jak wskazywałyby na to dane katalogowe. Zapewne spora w tym wina 3-stopniowej przekładni, która nie należy do zbyt szybkich, w dodatku jest wiele sytuacji kiedy czuć, że brakuje jej dodatkowych przełożeń. Jeśli zechcemy sprawniej przyspieszyć, musimy się liczyć też ze sporym hałasem spowodowanym wkręcającym się na obroty silnikiem. Przy prędkościach powyżej 100 km/h hałas już mocno daje się we znaki, nie wspominając o autostradzie. Z drugiej strony pamiętajmy, że to auto stworzone do pokonywania miejskiej dżungli i tam docenimy osiągi i komfort napędu hybrydowego. Nie pracuje on jednak tak płynnie co w Toyocie, głównie z racji na skrzynię biegów.

Oszczędność to drugie imię MG3 Hybrid+
Przede wszystkim docenimy jednak spalanie które oscyluje średnio w granicach 5-5,5 l/100 km. Co prawda producent obiecuje wyniki rzędu 4,4 l/100 km, jednak i tak realny rezultat jest naprawdę satysfakcjonujący, porównywalny z rywalami. Na autostradzie zużycie nie przekracza 7 l/100 km, natomiast na drogach lokalnych będzie to około 5-5,2 l/100 km. Zbiornik paliwa pomieści 36 litrów i pozwala na zrobienie ponad 600 km na jednym tankowaniu.
Jeździ jak typowy mieszczuch, ale brak mu spójności
Podczas jazdy MG3 nie różni się zbytnio od innych mieszczuchów. Samochód jest zwinny i łatwo się nim manewruje, zaś układ kierowniczy pracuje lekko, co akurat pasuje do miejskiego charakteru małego MG. Hamulce również są wystarczające, z tyłu mamy tarcze, a w korkach możemy wspomagać się rekuperacją o 3 poziomach intensywności. Szkoda tylko że sterujemy nimi z poziomu ekranu dotykowego. Ku mojemu zaskoczeniu komfort jazdy okazał się przeciętny, gdyż chińskie auta przyzwyczaiły raczej do dobrego wybierania nierówności. Najgorzej jest na zapadniętych studzienkach, ponadto prowadzenie trudno nazwać neutralnym. W zakrętach MG3 tłumi wszelkie zapędy w zarodku. Do wyboru mamy tryby Eco, Normal i Sport.

MG3 Hybrid+ 2025 - ceny, serwis i gwarancja
Pora na wisienkę na torcie. Bazowe MG3 Hybrid+ w wersji Standard kosztuje... uwaga, uwaga - 87 950 zł, zaś w wyprzedaży rocznika nawet 85 450 zł. Testowany topowy wariant Exclusive startuje katalogowo od 101 000 zł, jednak w ramach wyprzedaży rocznika dostaniemy go już za 98 500 zł. Pamiętajmy też o 7 latach gwarancji z limitem do 150 000 km. Gwarancja na perforację wynosi 7 lat bez limitu przebiegu. Do tego MG oferuje specjalny program Assistance: 1. rok wliczony w cenę, a od 2. do 7. roku dla klientów, którzy posiadają pełną historię serwisową u dealera MG. oraz 7 lat bezpłatnych przeglądów (tzn. coroczna bezpłatna kontrola 7 głównych układów pojazdu). Sieć serwisów MG w Polsce jest rozwinięta i znajdziemy je praktycznie w każdym większym mieście.
MG3 jest świeżym modelem, gdyż trafiło na rynek dopiero latem 2024 roku, więc nie ma jeszcze zbyt wielu informacji na temat jakiś potencjalnych usterek.

Co dostaniemy w cenie MG3?
Co dostaniemy w cenie MG3? Na przykład Skodę Fabię w topowej wersji Monte Carlo z silnikiem benzynowym 1.0 TSI o mocy 115 KM i przekładnią DSG. Skoda również jest bogato wyposażona, choć nie aż tak co MG, w dodatku ma lepsze multimedia i przestronniejszą kabinę, a jej bagażnik liczy aż 380 litrów. W gamie Fabii nie znajdziemy jednak wersji hybrydowej, a gwarancja na Skodę jest krótsza (2 lata bez limitu kilometrów).
W podobnej do MG cenie dostaniemy też bazowego Citroena C4 z silnikiem benzynowym 1.2 turbo z układem mild hybrid, rozwijającym 102 KM oraz 205 Nm. Jest to już auto klasy kompaktowej (mierzy 4,35 m długości) a zatem ma większą kabinę i obszerniejszy bagażnik (380 l). Francuski crossover nie oferuje jednak tak bogatego wyposażenia co MG i ma gorsze osiągi (od 0 do 100 km/h w 9,8 s), w dodatku gwarancja na Citroena wynosi tylko 2 lata.
MG3 Hybrid+ vs rywale
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force w topowej odmianie Executive kosztuje 122 900 zł, a w ofercie promocyjnej 116 100 zł. To jednak wciąż o około 20 tys. więcej od MG, nawet gdy zestawimy promocyjne kwoty. Toyota rozwija 130 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s. Samochód jest bogatszy m.in. o bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto, cyfrowy kluczyk, przednie czujniki parkowania, indukcyjną ładowarkę czy dzieloną tylną kanapę. W Yarisie nie dostaniemy natomiast kamer 360 stopni czy podgrzewanej kierownicy. Toyota daje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km, zaś gwarancja na układ hybrydowy wynosi 5 lat lub 100 000 km.
Z kolei konkurencyjne Renault Clio E-Tech full hybrid w topowej wersji esprit Alpine kosztuje 119 300 zł, lecz jest bogatsze o przednie czujniki parkowania, 17-calowe alufelgi, indukcyjną ładowarkę, bezprzewodowego Apple CarPlay’a i AndroidAuto czy dzieloną kanapę. Dopłaty wymagają natomiast system kamer 360 stopni czy też podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica. Hybrydowe Clio rozwija 145 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s. Renault daje do 3 lat gwarancji na swoje pojazdy.
MG3 2025 vs MG ZS 2025
Spośród chińskich propozycji tak naprawdę jedyną alternatywą dla MG3 jest... MG ZS Hybrid+ z tym samym napędem. Bazowa wersja Standard kosztuje 98 900 zł i rozwija 197 KM. Jest to już kompaktowy SUV o długości 4,43 m i z bagażnikiem mieszczącym 443 litry.
MG3 w ofercie chinskiesamochody.pl
W ofercie chinskiesamochody.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy MG3 w różnych wersjach wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności.
Zobacz ofertę MG3 leasing na chinskiesamochody.pl
Podsumowanie
Podsumowując MG3 Hybrid+ jak najbardziej ma szanse by stać się hitem na rynku. Próżno szukać równiez dobrze wycenionej i wyposażonej hybrydy o takich osiągach w pułapie poniżej 100 tys. zł. Auto w zasadzie w większości kluczowych aspektów okazuje się konkurencyjne, nie odstając od czolowych rywali i co ważne, okazuje się również oszczędne. Oczywiście trudno też powiedzieć, by MG3 robiło coś wyraźnie lepiej od konkurencji, w dodatku dopracowanie układu jezdnego, multimedia, wyciszenie i działanie 3-biegowej przekładni automatycznej, pozostawiają trochę do życzenia, jednak potem ponownie spojrzymy w cennik i uświadamiamy sobie, że w tej kwocie wcale nie dostajemy typowej budżetówki, tylko normalny pełnoprawny samochód miejski, który nie boi się starcia z liderami segmentu.