TEST: MG HS PHEV Exclusive - Chińczycy też potrafią w hybrydy
MG HS w wariancie hybrydowym plug-in pokazuje, że Chińczycy potrafią stworzyć naprawdę oszczędną i przyjemną w użytkowaniu hybrydę. Czy jednak okaże się lepsze od Jaecoo 7 Super Hybrid?

Z testu dowiesz się o:
Chińskie marki mają już ponad 5% rynku nowych aut w Polsce. Liderem jest MG, które znalazło w I półroczu 2025 roku 6286 nabywców, co oznacza wzrost o 105,8% rok do roku i czyni je 14. najchętniej wybieraną marką w Polsce. Najchętniej wybieranym modelem jest średniej wielkości SUV HS, który sprzedał się w liczbie 3414 egzemplarzy, będąc 18. najpopularniejszym autem nad Wisłą. Sprawdzałem już jego spalinową wersję i nie dziwię się, dlaczego samochód cieszy się taką popularnością. Teraz Chińczycy poszli o krok dalej i rozszerzyli gamę o warianty hybrydowe, w tym o flagową odmianę Plug-in Hybrid. Miałem okazję ją sprawdzić i mogę śmiało stwierdzić, że jest to naprawdę godna uwagi propozycja. Potwierdzają to zresztą wyniki sprzedaży - od stycznia do maja wariant PHEV znalazł 393 nabywców, plasując się w TOP10 hybryd plug-in na naszym rynku.
Z zewnątrz różnice policzymy na palcach jednej ręki

Niedawno testowałem też Jaecoo 7 Super Hybrid, stąd też jeszcze nieraz będę się odnosił do chińskiego rywala MG HS PHEV. Nie mam się co rozwodzić nad stylistyką MG, gdyż wizualnie samochód niemal niczym nie różni się od odmiany spalinowej. To nadal elegancki i nowoczesny SUV o smukłych liniach i przyjemnych dla oka proporcjach. Muszę przyznać, że obecny w testowanym egzemplarzu czerwony lakier "Diamond Red" metallic prezentuje się znacznie lepiej od czarnego "Pebble Black" z wersji spalinowej. Prezencję zaburzają jedynie poszerzenia progów, które są główną różnicą wizualną między wersją PHEV a spalinową. Odniosłem jednak wrażenie, że zastosowano je w celu ochrony baterii przed uszkodzeniami mechanicznymi. Na lewym tylnym błotniku znajdziemy klapkę skrywającą gniazdo do ładowania. Listę zmian wieńczy emblemat EHS PHEV na klapie bagażnika.
Przekonaj się jak wypadło Jaecoo 7 Super Hybrid w teście: Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive test video na Superauto.pl
MG HS PHEV 2025 - wymiary i bagażnik
MG HS w wersji hybrydowej plug-in jest o 15 mm dłuższe od odmiany spalinowej i mierzy 4,67 m. Reszta wymiarów pozostała w zasadzie bez zmian, włącznie z rozstawem osi (2765 mm). Co ciekawe, bagażnik również wyjściowo ma identyczną pojemność wynoszącą 507 litrów, jednak po zlożeniu oparć jest już mniejszy (1291 vs 1484 l). Nie zmienia to faktu, że ponad 500 l w hybrydzie plug-in to dobry wynik, a sam kufer jest ustawny i estetycznie wykończony. Podobnie jak w modelu spalinowym, ładowność liczy 475 kg. Najbardziej dotkliwą różnicą jest jednak prześwit, który w wariancie PHEV wynosi zaledwie 147 mm wobec 182 mm w odmianie benzynowej. Teoretycznie mierzące 4,5 m Jaecoo 7 Super Hybrid ma podobny bagażnik (500-1265 l), jednak w rzeczywistości ten w MG wydaje się większy.

W kabinie właściwie nic się nie zmieniło
Jeszcze mniej różnic znajdziemy w kabinie. Sprowadzają się one w zasadzie do wskazań zasięgu na prądzie na 12,3-calowym wyświetlaczu cyfrowych zegarów, a także do dedykowanych napędowi hybrydowemu funkcji ukrytych w menu systemu multimedialnego. Oznacza to, że w kabinie HSa nie znajdziemy żadnych fizycznych przycisków do sterowania pracą napędu hybrydowego, co jest dość uciążliwe. Wszystkim sterujemy bowiem za pomocą ekranu, który - podobnie jak w wersji spalinowej - ma przeciętną responsywność i nie zawsze przejrzyste menu. Sterujemy tam siłą rekuperacji (słaba lub mocna), trybami jazdy (Comfort, Normal i Sport) oraz zarządzamy pracą układu hybrydowego (tryby EV lub HEV). Zdecydowanie lepszą opcją osobne dedykowane pokrętło. Nadal mamy porty USB-A i tylko przewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto).

Najłatwiej przenieść wszystko na ekran...
Tutaj odwołam się do Jaecoo 7 Super Hybrid, które ma przynajmniej osobne przyciski do zarządzania pracą napędu hybrydowego (EV i HEV) oraz bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. Z drugiej strony CarPlay w MG zdaje się działać stabilniej niż w Jaecoo. Generalnie pod kątem ergonomii obsługi niektóre rzeczy (np. sterowanie komputerem pokładowym, tempomatem, szybami czy lusterkami) lepiej wypadają w MG, natomiast inne w Jaecoo (zarządzanie napędem, responsywność ekranu, łączność z telefonem). Można zatem powiedzieć, że na tym polu mamy remis.
Jakość na wysokim poziomie, przestronność również
Względem spalinowego HSa nie różni się także jakość wykończenia wnętrza. Kabinę MG wykonano solidnie, zastosowano sporo miękkich tworzyw i solidnie zmontowano. Nic tu nie trzeszczy i nie lata, może za wyjątkiem podsufitki, ale mam wrażenie, że to wada konkretnego egzemplarza, gdyż w wersji spalinowej nie kojarzę podobnej sytuacji. Głównym moim zarzutem jest tak naprawdę zbyt duża ilość paneli piano black w kabinie HSa. Generalnie jednak pod kątem jakości wykończenia MG wypada lepiej od Jaecoo.
Przeczytaj jak wypadło spalinowe MG HS: MG HS 1.5T DCT Exclusive test na chińskiesamochody.pl
MG HS okazuje się też przestronniejsze od Jaecoo 7. Fotele w MG wykonano z ekoskóry i mają elektryczną regulację oraz podgrzewanie (fotel od pasażera nie ma w ogóle regulacji wysokości), jednak są dość kiepsko wyprofilowane, za to okazują się wygodne. To samo mogę powiedzieć o fotelach w Jaecoo, jednak dorzucają one do tego wentylację. Z tyłu zarysowuje się pewna przewaga MG, które przy równie dobrym wyprofilowaniu kanapy oferuje więcej przestrzeni w każdym kierunku i niemal płaską podłogę, mamy też podwójny nawiew zamiast pojedynczego i 2 porty USB-A.
MG HS Plug-in 2025 Exclusive vs Jaecoo 7 Super Hybrid 2025 Exclusive - porównanie wyposażenia
Pora na kwestię wyposażenia, a tutaj już zdecydowanym zwycięzcą jest Jaecoo 7 Super Hybrid. Owszem, w odmianie Exclusive MG również nie ma się czego powstydzić, gdyż oprócz już wymienionych wcześniej elementów mamy cały pakiet systemów bezpieczeństwa MG Pilot, w tym monitorowanie pasa ruchu, martwego pola i wzroku kierowcy, aktywny tempomat, a także indukcyjną ładowarkę, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu czy też kamery 360 stopni. Próżno jednak szukać chociażby dachu panoramicznego, podgrzewania tylnych siedzeń, wentylacji foteli, podgrzewania przedniej szyby, wyświetlacza HUD czy markowego audio - wszystkie te elementy występują za to w Jaecoo. Co ciekawe, w MG HS nie mamy też podgrzewanej kierownicy, która występuje w tańszym i mniejszym SUV-ie ZS.

MG HS PHEV 2025 vs Jaecoo 7 Super Hybrid 2025 - układ napędowy. Przewaga MG
Przejdę teraz do meritum, czyli układu napędowego. MG HS Plug-in Hybrid ma podobne parametry co jego rywal z koncernu Chery, gdyż rozwija łącznie 272 KM i 365 Nm i podobnie jak rywal ma napęd na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Za bazę służy jednostka 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Współpracuje z silnikiem elektrycznym oferującym 183 KM i 340 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada 2-biegowa automatyczna przekładnia. W efekcie pozbyto się efektu wycia charakterystycznego dla przekładni bezstopniowych, jednocześnie działa ona płynniej niż skrzynia z Jaecoo 7. Również sam układ hybrydowy działa płynniej i w zasadzie nie czuć momentu przełączania się z silnika elektrycznego na spalinowy. Układ hybrydowy MG sprawia wrażenie dopracowanego.
Samochód zapewnia też lepsze osiągi. Sprawniej i płynniej rozpędza się niż jego rywal z koncernu Chery, a charakterystyka pracy napędu w MG jest bardziej liniowa i przyjemniejsza w odbiorze. Bez wątpienia lepsze osiągi MG są zasługą trakcji, gdyż ta jest o niebo lepsza od Jaecoo, HS mimo sporej mocy i momentu nie buksuje tak często i mocno kołami co wspomniany już rywal i lepiej trzyma zadany kierunek jazdy. Jaecoo ma jednak pewien poważny argument w starciu z MG, gdyż oferuje funkcję V2L, której HS nie posiada.

MG HS PHEV 2025 - spalanie i zasięg na prądzie. Jest dobrze...
MG wypada lepiej również pod kątem spalania. Producent zapowiada, że MG HS PHEV zrobi na prądzie 100 km a łącznie nawet 1000 km bez konieczności tankowania. Dodam tylko, że bak liczy 55 litrów, czyli tyle co w wersji spalinowej, a baterie mają 21,4 kWh pojemności. Wiecie co? Nie sa to wcale odrealnione liczby, gdyż w rzeczywistości możemy bez większych starań zrobić ponad 900 km na jednym zbiorniku paliwa. Z dystansu 500 km, z czego 300 km stanowiły autostrady i drogi szybkiego ruchu, komputer pokładowy pokazał średnie spalanie na poziomie 5,8 l. Na drogach lokalnych jadąc z naładowanymi bateriami jesteśmy w stanie w zasadzie jechać bezemisyjnie - najniższej udało mi się zejść do poziomu... 0,2 l/100 km, mimo jazdy po terenach pagórkowatych i częstym podjeżdżaniu pod wzniesienia. Po prostu rewelacja.
Dodam tylko, że silnik spalinowy zawsze podtrzymuje pewien poziom baterii, tak by umożliwić jazdę w trybie hybrydowym. Wówczas spalanie oscyluje w granicach 6 l/100 km. Na autostradzie MG pali między 7 a 7,5 l/100 km z częściowo naładowanymi bateriami. Realny zasięg na prądzie wynosi jakieś 70-80 km, czyli nieco więcej niż w Jaecoo. Krótko mówiąc MG mimo większego nadwozia pali nieco mniej od Jaecoo i przejedzie więcej na prądzie.

Prowadzi się jak wersja spalinowa
Sam układ jezdny w MG HS PHEV jest podobnie skonfigurowany co w wersji benzynowej i okazuje się przyjemniejszy od Jaecoo. Samochód okazuje się dość sprężysty i komfortowy, ma też bardziej czuły układ kierowniczy oraz lepsze hamulce. Z drugiej strony mały skok zawieszenia sprawia, że przy poprzecznych wybojach czy następujących po sobie dziurach MG też potrafi się pogubić. Brak mu takiego wyrafinowania jakie znamy choćby z Fordów czy Volkswagenów. MG przegrywa z Jaecoo w kwestii działania asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa, gdyż są oni znacznie bardziej nachalni i irytujący niż w Jaecoo. Dla własnego bezpieczeństwa polecam ich dezaktywować tuż po każdym odpaleniu auta.
MG HS PHEV 2025 Exclusive vs Jaecoo 7 Super Hybrid 2025 Exclusive - ceny
Cenowo w zasadzie oba samochody grają w tej samej lidze. Bazowe MG HS Plug-in Hybrid Excite kosztuje 164 500 zł, zaś w obecnej promocji nawet 154 500 zł. Z kolei testowany wariant Exclusive katalogowo startuje od 173 500 zł, natomiast po przecenie 163 500 zł, co oznacza, że MG wypada nawet lepiej od Jaecoo 7 Super Hybrid, które kosztuje w wersji Select 159 900 zł, natomiast w konfiguracji Exclusive 169 900 zł. Obie marki udzielają gwarancji na 7 lat lub 150 000 km.

Co dostaniemy w cenie MG HS PHEV?
W cenie hybrydowego MG HS dostaniemy Hyundaia Tucsona PHEV w bazowej wersji Smart. Co prawda koreański SUV jest mniejszy (4,51 m) i katalogowo zaczyna się od 199 900 zł, jednak w obecnej promocji wyceniany jest na 169 900 zł. Układ napędowy bazuje na jednostce 1.6 T-GDI i oferuje łącznie 253 KM oraz 367 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Hyundai oferuje wygodniejszą obsługę, lepsze multimedia i większy bagażnik (558-1741 l), jednak ma mniejszy zasięg na prądzie (do 71 km), gorsze osiągi (od 0 do 100 km/h w 7,9 s) i mniejszy zasięg z racji na baterie (13,8 kWh) i zbiornik paliwa (42 l). Samochód ma też uboższe wyposażenie, za to oferuje również atrakcyjną gwarancję (5 lat bez limitu kilometrów oraz 8 lat na baterie).
Co jednak, gdy weźmiemy pod uwagę ceny katalogowe? Wówczas musimy zejść o segment niżej, do poziomu subkompaktowych SUV-ów. Przykładem jest Kia Niro PHEV, która w bazowej konfiguracji M kosztuje 164 500 zł, mierzy 4,42 m długości (tyle co MG ZS) i ma bagażnik o pojemności zaledwie 348 litrów. W połączeniu z niewielkim zbiornikiem paliwa (37 litrów) i zasięgiem na prądzie 65 km czyni ją to samochodem dedykowanym do miasta. Osiągi również są przeciętne (od 0 do 100 km/h w 10,4 s), a bateria ma tylko 11,1 kWh pojemności. Kia udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km.
Porównywalna do MG Toyota RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM w wersji Dynamic kosztuje katalogowo 242 900 zł, a w obecnej promocji 219 200 zł. Toyota oferuje porównywalny bagażnik (520-1168 l), ma podobne gabaryty (4,6 m długości), lecz zapewnia lepsze osiągi (od 0 do 100 km/h w 6 s) i ma napęd na obie osie. Baterie o pojemności 18,1 kWh zapewniają jednak mniejszy zasięg na prądzie (75 km) i ma identyczny zbiornik paliwa co MG (55 l). Toyota zapewnia jednak wygodniejszą obsługę i lepsze multimedia, a jej napęd hybrydowy słynie z płynności i niezawodności. Toyota daje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km, zaś na baterie 5 lat z limitem do 100 000 km.
MG HS 2025 vs Leapmotor C10 2025
Z chińskiej konkurencji jest np. Leapmotor C10 REEV. Jest to również SUV klasy średniej mierzący 4,74 m długości. W topowej wersji Design kosztuje 169 575 zł i może pochwalić się bogatszym wyposażeniem niż MG. Samochód rozwija 215 KM, ma napęd na przód i oferuje jeszcze większy zasięg na prądzie (145 km), funkcję V2L i większe baterie (28,4 kWh), które na dodatek można ładować prądem stałym o mocy do 65 kW. Jednostka spalinowa 1.5 o pojemności 1.5 i mocy 88 KM działa jako range extender. Leapmotor C10 REEV oferuje jednak gorsze osiągi (od 0 do 100 km/h w 8,5 s) i mniejszy bagażnik (400 litrów), ma też krótszą gwarancję (4 lata lub 100 000 km).
MG HS 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025
Za 169 900 zł możemy kupić BYDa Seal U DM-i Boost z napędem na przednie koła i silnikiem o mocy 218 KM. Auto jest większe i oferuje więcej przestrzeni niż MG (ma 4,77 m długości), jednak jego bagażnik jest mniejszy (425 litrów), a wyposażenie porównywalne. Seal U ma również krótszy zasięg elektryczny (80 km) i gorsze przyspieszenie (0–100 km/h w 8,9 s). Gwarancja jest zbliżona do tej oferowanej przez MG – 6 lat lub 150 000 km.
MG HS 2025 - opinie użytkowników
Zobacz co sądzą o MG HS jego użytkownicy: MG HS opinie klientów na chinskiesamochody.pl
MG HS 2025 - bezpieczeństwo
W testach zderzeniowych Euro NCAP MG HS wypadło bardzo dobrze. Samochód zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Za ochronę dorosłych przyznano 90%, za ochronę dzieci 85%, poziom ochrony pieszych oceniono na 83%, natomiast działanie systemów bezpieczeństwa na 74%.
MG HS w ofercie chińskiesamochody.pl
W ofercie chińskiesamochody.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy MG HS w różnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające nawet kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę MG HS leasing na chińskiesamochody.pl
Podsumowanie
Chińczycy stworzyli naprawdę dobrą hybrydę, która przekonuje płynnością pracy, osiągami i naprawdę niskim spalaniem, które idzie w parze ze sporym zasięgiem na prądzie. Jednocześnie obyło się bez większego uszczerbku na funkcjonalności. HS zachował wszelkie zalety wersji spalinowej w postaci atrakcyjnej stylistyki, jakości wykonania i przestronnej oraz funkcjonalnej kabiny, pozbywając się jednocześnie głównej wady w postaci wysokiego spalania. Oczywiście można by popracować jeszcze nad pewnymi aspektami jak np. obsługą poszczególnych funkcji czy wreszcie jakością działania systemu multimedialnego oraz asystentów, ale... nie można mieć wszystkiego. Mamy za to naprawdę rozsądną cenę zakupu. Czy jednak MG HS Plug-in jest lepsze od Jaecoo 7 Super Hybrid? Bez wątpienia pod wieloma aspektami tak, jednak dla pewnej grupy klientów to Jaecoo będzie zdecydowanie lepsze z racji na obecność funkcji V2L.