Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce 2025. Które marki są najpopularniejsze?
Jakie są najpopularniejsze marki chińskich samochodów w Polsce? A które modele wiodą prym? Rok 2025 może okazać się przełomowy dla marek z Państwa Środka nad Wisłą. Ich popularność dynamicznie rośnie, a wiele modeli zabiera udział w rynku renomowanym rywalom. Jak wyglądają wyniki sprzedaży samochodów z Chin w Polsce?
Ranking sprzedaży chińskich samochodów w Polsce
Jeszcze kilka lat temu auta z Państwa Środka były w Polsce egzotyczną ciekawostką, dziś stają się poważnym graczem, który przyciąga zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Wraz z rozwojem technologii, atrakcyjnymi cenami i coraz szerszą ofertą, chińskie marki rzucają wyzwanie europejskim i japońskim konkurentom. Sprzedaż tych pojazdów w Polsce w 2025 roku to temat, który zasługuje na uwagę, bo liczby i trendy mówią same za siebie.
Najpopularniejszą chińską marką w Polsce w 2025 roku pozostaje MG, które regularnie pojawia się w TOP 15 sprzedaży, a kolejne marki powoli "dobijają sie" do TOP 20. Dość powiedzieć, że liczba rejestracji chińskich nowych samochodów osobowych w pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku przekroczyła 24,5 tys., podczas gdy w analogicznym okresie 2024 roku było ich tylko niecałe 5 tys. To daje chińskim markom 6,5% udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej było to 1,4%!
Za sukcesem chińskich samochodów stoi ich strategia dostosowana do potrzeb współczesnego konsumenta. Oferują one bogate wyposażenie w standardzie, nowoczesne technologie – zwłaszcza w segmencie aut elektrycznych i hybrydowych – oraz konkurencyjne ceny, które w dobie inflacji mają kluczowe znaczenie. Na przykład SUV-y takie jak MG HS czy Omoda 5 zdobywają serca Polaków dzięki połączeniu przestronności, designu i przystępnej ceny.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: TEST: BAIC Beijing 7 1.5 T-GDI DCT Luxury - duży SUV w cenie miejskiego crossovera
Ranking sprzedaży chińskich marek samochodów osobowych w Polsce w 2025 roku (rejestracje nowe samochody osobowe chińskich marek) - po sierpniu:
- MG - 8 840 (14. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Omoda - 4 456 (21.)
- Jaecoo - 3 612 (23.)
- BAIC - 3 113 (25.)
- BYD - 2 811 (27.)
- Leapmotor - 808 (38.)
- Forthing - 516 (39.)
- Chery - 120 (41.)
- DFSK - 67 (43.)
- Dongfeng - 41 (46.)
- Xpeng - 33 (49.)
- Geely - 26 (51.)
- Bestune - 25 (52.)
- Aion - 16 (55.)
- JAC - 12 (59.)
- Jetour - 6 (61.)
- SWM - 5 (62.)
A jakie są najpopularniejsze chińskie modele w Polsce 2025? Oto zestawienie TOP 10:
- MG HS - 4 577 (16. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Omoda 5 - 3 887 (25.)
- Jaecoo 7 - 3 612 (28.)
- MG ZS - 3 322 (33.)
- BAIC Beijing 5 - 1 650
- BYD Seal U - 1 339
- BAIC Beijing 3 - 806
- MG3 - 754
- Leapmotor T03 - 699
- BAIC Beijing 7 - 643
Sprzedaż chińskich samochodów dostawczych w Polsce 2025
Choć jest to znacznie mniej zauważalne, chińskie marki pojawiły się także na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Maxus jest tam zresztą już od kilku lat, ale niezmiennie bez większych sukcesów. Jak wygląda sprzedaż chińskich dostawczaków w Polsce? Pracują na nią tak naprawdę cztery marki.
Ranking rejestracji chińskich marek samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony - po sierpniu 2025 r.:
- Maxus - 170 (14. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- BYD - 58 (23.)
- Foton - 10 (43.)
- DFSK - 6 (50.)
W przypadku Maxusa zdecydowana większość sprzedaży to duży samochód dostawczy Maxus Deliver 9. BYD sprzedaje swój w pełni elektryczny ETP3, a Foton pojawił się nad Wisłą z dwoma pick-upami - Tunlandami G7 i G9. DFSK ma natomiast proste dostawczaki C31 i C32.