Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce 2025. Które marki są najpopularniejsze?
Jakie są najpopularniejsze marki chińskich samochodów w Polsce? A które modele wiodą prym? Rok 2025 może okazać się przełomowy dla marek z Państwa Środka nad Wisłą. Ich popularność dynamicznie rośnie, a wiele modeli zabiera udział w rynku renomowanym rywalom. Jak wyglądają wyniki sprzedaży samochodów z Chin w Polsce?

Ranking sprzedaży chińskich samochodów w Polsce
Jeszcze kilka lat temu auta z Państwa Środka były w Polsce egzotyczną ciekawostką, dziś stają się poważnym graczem, który przyciąga zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Wraz z rozwojem technologii, atrakcyjnymi cenami i coraz szerszą ofertą, chińskie marki rzucają wyzwanie europejskim i japońskim konkurentom. Sprzedaż tych pojazdów w Polsce w 2025 roku to temat, który zasługuje na uwagę, bo liczby i trendy mówią same za siebie.
Najpopularniejszą chińską marką w Polsce pozostaje MG, które regularnie pojawia się w TOP 20 sprzedaży, o czym póki co marzą inni chińscy producenci, choć już teraz zaczynają się tam pojawiać. Dość powiedzieć, że liczba rejestracji chińskich nowych samochodów osobowych w pierwszych pięciu miesiącach 2025 roku przekroczyła 13 tysięcy, podczas gdy w analogicznym okresie 2024 roku było ich tylko nieco ponad 2 tys. To daje chińskim markom 5,7% udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej był to niecały procent.
Za sukcesem chińskich samochodów stoi ich strategia dostosowana do potrzeb współczesnego konsumenta. Oferują one bogate wyposażenie w standardzie, nowoczesne technologie – zwłaszcza w segmencie aut elektrycznych i hybrydowych – oraz konkurencyjne ceny, które w dobie inflacji mają kluczowe znaczenie. Na przykład SUV-y takie jak MG HS czy Omoda 5 zdobywają serca Polaków dzięki połączeniu przestronności, designu i przystępnej ceny.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: TEST: BAIC Beijing 7 1.5 T-GDI DCT Luxury - duży SUV w cenie miejskiego crossovera
Ranking sprzedaży chińskich marek samochodów osobowych w Polsce w 2025 roku (rejestracje nowe samochody osobowe chińskich marek) - po maju:
- MG - 5 458 (14. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Omoda - 2 476 (21.)
- Jaecoo - 2 137 (24.)
- BAIC - 1 629 (26.)
- BYD - 1 225 (32.)
- Leapmotor - 309 (38.)
- Forthing - 283 (39.)
- DFSK - 32 (43.)
- Xpeng - 16 (48.)
- SWM - 4 (55.)
- Dongfeng, Skywell, JAC - 3 (58.)
- Bestune - 2 (61.)
- Voyah, Zeekr, Maxus, Avantier - 1 (64.)
A jakie są najpopularniejsze chińskie modele w Polsce 2025? Oto zestawienie TOP 10:
- MG HS - 3 042 (15. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Omoda 5 - 2 463 (24.)
- Jaecoo 7 - 2 137 (32.)
- MG ZS - 1 899 (41.)
- BAIC Beijing 5 - 879
- BYD Seal U - 809
- BAIC Beijing 3 - 457
- MG3 - 396
- Leapmotor T03 - 288
- BAIC Beijing 7 - 285
Sprzedaż chińskich samochodów dostawczych w Polsce 2025
Choć jest to znacznie mniej zauważalne, chińskie marki pojawiły się także na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Maxus jest tam zresztą już od kilku lat, ale niezmiennie bez większych sukcesów. Jak wygląda sprzedaż chińskich dostawczaków w Polsce? Pracują na nią tak naprawdę trzy marki.
Ranking rejestracji chińskich marek samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony - po maju 2025 r.:
- Maxus - 84 (16. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Foton - 5 (43.)
- BYD - 4 (51.)
W przypadku Maxusa zdecydowana większość sprzedaży to duży samochód dostawczy Maxus Deliver 9. BYD sprzedaje swój w pełni elektryczny ETP3, a Foton pojawił się nad Wisłą z dwoma pick-upami - Tunlandami G7 i G9.