Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce 2025. Które marki są najpopularniejsze?
Jakie są najpopularniejsze marki chińskich samochodów w Polsce? A które modele wiodą prym? Rok 2025 może okazać się przełomowy dla marek z Państwa Środka nad Wisłą. Ich popularność dynamicznie rośnie, a wiele modeli zabiera udział w rynku renomowanym rywalom. Jak wyglądają wyniki sprzedaży samochodów z Chin w Polsce?

Ranking sprzedaży chińskich samochodów w Polsce - czerwiec 2025
W czerwcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 3032 samochody osobowe chińskich marek, co pozwoliło im objąć 6,1% udziału w rynku.
Liderem sprzedaży w czerwcu było MG, którego przewaga nad Omodą była jednak stosunkowo niewielka. W najbliższych miesiącach możliwa jest więc zmiana lidera wśród chińskich marek samochodów w Polsce. Co warte odnotowania, aż siedem chińskich brandów odnotowało ponad 50 rejestracji. W czerwcu zarejestrowano w Polsce też pierwsze modele Chery.
Najpopularniejsze marki chińskich samochodów – czerwiec 2025
- MG – 828
- Omoda – 722
- BAIC – 493
- Jaecoo – 426
- BYD – 400
- Leapmotor - 81
- Forthing - 59
Największa zmiana dotyczy jednak klasyfikacji najpopularniejszych modeli – dotychczasowy lider, MG HS, został wyprzedzony przez dwie nowości od Chery: Omodę 5 i Jaecoo 7. Oba modele trafiły na polski rynek dokładnie rok temu, a już zdołały wypracować sobie mocną pozycję wśród konsumentów.
Najpopularniejsze modele chińskich samochodów – czerwiec 2025
- Omoda 5 – 495
- Jaecoo 7 – 426
- MG HS – 372
Ranking sprzedaży chińskich samochodów w Polsce
Jeszcze kilka lat temu auta z Państwa Środka były w Polsce egzotyczną ciekawostką, dziś stają się poważnym graczem, który przyciąga zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Wraz z rozwojem technologii, atrakcyjnymi cenami i coraz szerszą ofertą, chińskie marki rzucają wyzwanie europejskim i japońskim konkurentom. Sprzedaż tych pojazdów w Polsce w 2025 roku to temat, który zasługuje na uwagę, bo liczby i trendy mówią same za siebie.
Najpopularniejszą chińską marką w Polsce w 2025 roku pozostaje MG, które regularnie pojawia się w TOP 20 sprzedaży, o czym póki co marzą inni chińscy producenci, choć już teraz zaczynają się tam pojawiać. Dość powiedzieć, że liczba rejestracji chińskich nowych samochodów osobowych w pierwszej połowie 2025 roku przekroczyła 16,5 tys., podczas gdy w analogicznym okresie 2024 roku było ich tylko nieco ponad 3,5 tys. To daje chińskim markom 5,8% udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej było to 1,3%.
Za sukcesem chińskich samochodów stoi ich strategia dostosowana do potrzeb współczesnego konsumenta. Oferują one bogate wyposażenie w standardzie, nowoczesne technologie – zwłaszcza w segmencie aut elektrycznych i hybrydowych – oraz konkurencyjne ceny, które w dobie inflacji mają kluczowe znaczenie. Na przykład SUV-y takie jak MG HS czy Omoda 5 zdobywają serca Polaków dzięki połączeniu przestronności, designu i przystępnej ceny.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: TEST: BAIC Beijing 7 1.5 T-GDI DCT Luxury - duży SUV w cenie miejskiego crossovera
Ranking sprzedaży chińskich marek samochodów osobowych w Polsce w 2025 roku (rejestracje nowe samochody osobowe chińskich marek) - po czerwcu:
- MG - 6 286 (14. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Omoda - 3 198 (21.)
- Jaecoo - 2 563 (23.)
- BAIC - 2 122 (26.)
- BYD - 1 625 (29.)
- Leapmotor - 390 (38.)
- Forthing - 342 (39.)
- DFSK - 41 (44.)
- Xpeng - 18 (48.)
- Bestune - 7 (53.)
- SWM, Chery, Dongfeng - 4 (56.)
- Skywell, JAC - 3 (61.)
- Voyah, Zeekr, Maxus, Avantier - 1 (65.)
A jakie są najpopularniejsze chińskie modele w Polsce 2025? Oto zestawienie TOP 10:
- MG HS - 3 414 (18. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- Omoda 5 - 2 958 (25.)
- Jaecoo 7 - 2 563 (32.)
- MG ZS - 2 254 (39.)
- BAIC Beijing 5 - 1 169
- BYD Seal U - 1 002
- BAIC Beijing 3 - 514
- MG3 - 481
- BAIC Beijing 7 - 429
- Leapmotor T03 - 354
Sprzedaż chińskich samochodów dostawczych w Polsce 2025
Choć jest to znacznie mniej zauważalne, chińskie marki pojawiły się także na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Maxus jest tam zresztą już od kilku lat, ale niezmiennie bez większych sukcesów. Jak wygląda sprzedaż chińskich dostawczaków w Polsce? Pracują na nią tak naprawdę trzy marki.
Ranking rejestracji chińskich marek samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony - po czerwcu 2025 r.:
- Maxus - 110 (15. miejsce w ogólnym zestawieniu)
- BYD - 36 (24.)
- Foton - 6 (44.)
W przypadku Maxusa zdecydowana większość sprzedaży to duży samochód dostawczy Maxus Deliver 9. BYD sprzedaje swój w pełni elektryczny ETP3, a Foton pojawił się nad Wisłą z dwoma pick-upami - Tunlandami G7 i G9.