Porównanie: Jaecoo 7 vs Dacia Bigster 2025
Jaecoo 7 należy do najpopularniejszych chińskich samochodów w Polsce. Z kolei Dacia Bigster może niebawem stać się jednym z najpopularniejszych aut w ogóle. Porównujemy przystępne cenowo SUV-y od Jaecoo i Dacii.

Chińskie marki mają już 5,7% udziału w rynku nowych aut i w Polsce i z miesiąca na miesiąc ich sprzedaż rośnie. Jednym z liderów jest Jaecoo, które znalazło od początku roku 2137 nabywców, co czyni je 3. najchętniej wybieraną chińską marką i 24. w ogóle. Za całkowitą sprzedaż tej marki odpowiada jej jedyny jak dotąd model, czyli kompaktowy SUV Jaecoo 7. Z kolei Dacia sprzedała od stycznia do maja 8406 samochodów, co daje jej 10. lokatę na polskim rynku. Już wkrótce wyniki te mogą się poprawić, gdyż niedawno do oferty trafił flagowy SUV Bigster, który celuje m.in. w chińskie samochody, w tym w Jaecoo. Porównajmy zatem oba SUV-y.
Jaecoo 7 2025 vs Dacia Bigster 2025 - porównanie danych technicznych
Oba modele są kompaktowymi SUV-ami, jednak Jaecoo 7 jest nieco mniejsze. Samochód mierzy równe 4,5 m długości, podczas gdy Dacia Bigster ma 4,57 m. Oba samochody mają spore prześwity i wersje z napędem 4x4, a zatem dobrze sprawdzą się także poza asfaltem. Dacia oferuje większy bagażnik, większą ładowność i dłuższy rozstaw osi. Dacia oferuje też niższe spalanie, zwłaszcza w wersji hybrydowej. Poniżej przedstawiamy kluczowe parametry techniczne Jaecoo 7 i Dacii Bigster:

Jaecoo 7 1.6 T-GDI DCT Offroad test na chińskiesamochody.pl
Parametr | Jaecoo 7 | Dacia Bigster |
---|---|---|
Długość | 4500 mm | 4515 mm |
Szerokość | 1865 mm | 1865 mm |
Wysokość | 1680 mm | 1645 mm |
Rozstaw osi | 2680 mm | 2680 mm |
Prześwit | 200 mm (174 mm dla Super Hybrid) | 220 mm |
Bagażnik | FWD: 564–1349 l AWD: 480–1265 l PHEV: 500–1265 l |
Spalinowy FWD: 667-1937 l Spalinowy 4x4: 550-1853 l |
Ładowność | 389–415 kg | 521-540 |
Pojemność zbiornika paliwa | FWD: 51 l AWD: 57 l Super Hybrid: 60 l |
50 l |
Średnie spalanie | FWD: 7 l/100 km AWD: 8 l/100 km Super Hybrid: 6 l/100 km |
Spalinowy FWD: 5,5 l/100 km Spalinowy 4x4: 6,1 l/100 km HEV: 4,7 l/100 km |

Jaecoo 7 2025 vs Dacia Bigster 2025 - porównanie napędów
W gamie Jaecoo 7 znajdziemy odmianę benzynową 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, wyposażoną w dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnię DCT. Napęd trafia na przód lub na obie osie. Niedawno ofertę uzupełniła także wersja hybrydowa plug-in o nazwie Super Hybrid. Bazuje ona na jednostce 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i dwóch silnikach elektrycznych, ma napęd na przód i korzysta z 1-stopniowej przekładni DHT. Baterie mają 18,3 kWh pojemności i oferują 91 km zasięgu na prądzie.

W gamie Bigstera znajdziemy jednostkę benzynową 1.2 TCe o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, wyposażoną w układ mild hybrid z instalacją 48V, odmianę 1.2 TCe instalacją LPG oraz wariant 1.2 TCe z napędem 4x4, rozwijający 130 KM i 230 Nm. Wszystkie warianty z silnikiem 1.2 TCe mają 6-biegową skrzynię manualną. Gamę wieńczy wersja hybrydowa (HEV) z silnikiem 1.8 i przekładnią Multi-mode, oferująca łącznie 155 KM i wyposażona w napęd na przednią oś.
Poniżej prezentujemy tabelę porównawczą gamy jednostek napędowych Jaecoo 7 i Dacii Bigster:
Parametr | Jaecoo 7 | Dacia Bigster |
---|---|---|
Silniki benzynowe | - 1.6 T-GDI (147 KM, 275 Nm) - 1.5 T-GDI (143 KM – PHEV) |
- 1.2 TCe MHEV (140 KM i 230 Nm FWD i FWD LPG / 130 KM i 230 Nm w 4x4) 1.8 109 KM i 172 Nm (HEV) |
Warianty hybrydowe | - Plug-in Hybrid (Super Hybrid): 143 KM (benz.) + 204 + 136 KM (elektr.) łącznie: brak danych |
HEV (155 KM łącznie) |
Skrzynia biegów | - 7-stopniowa automatyczna DCT (spalinowe) - 1-stopniowa automatyczna DHT (PHEV) |
- 6-biegowa manualna - automatyczna Multi-mode (HEV) |
Napęd | - FWD lub AWD (spalinowe) - FWD (PHEV) |
- FWD lub AWD (spalinowe) - FWD (LPG) |
Przyspieszenie 0–100 km/h | - FWD: 10,3 s - AWD: 11,4 s - PHEV: 8,5 s |
- FWD manual: 9,8 s - FWD LPG: 10 s - 4x4 manual: 11,2 s - HEV FWD: 9,7 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h (wszystkie wersje) | 180 km/h |
Pojemność baterii hybrydowej | 18,3 kWh (PHEV) | - 0,839 kWh (MHEV) - 1,4 kWh (HEV) |
Zasięg elektryczny (WLTP) | do 91 km (PHEV) | - |
Ładowanie baterii | AC do 6,6 kW / DC do 40 kW (PHEV) | - |

Jaecoo 7 2025 vs Dacia Bigster 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Już podstawowa wersja Urban w Jaecoo 7 jest dobrze wyposażona. W standardzie dostaniemy m.in.:
- 8 poduszek powietrznych
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- Inteligentny system kontroli prędkości (SAS)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- System automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)
- Asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- 19” felgi aluminiowe w kolorze czarnym
- Reflektory w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kamer 540°
- Relingi dachowe
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika
- System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13.2”
- System nawigacji satelitarnej
- Bezprzewodowa łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto
- Skórzaną tapicerkę (ekoskóra)
- Fotele przednie podgrzewane z elektryczną regulacją
- Klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu

Bazowa Dacia Bigster Essential nie rozpieszcza już tak wyposażeniem co jej chiński rywal, jednak jest znacznie tańsza. W standardzie dostaniemy m.in.:
- ABS / AEBS / LKA / LDWS / DDAW / ISA / AFU / ESP
- 6 poduszek powietrznych
- Klimatyzację manualną
- Media Display z 10 calowym ekranem dotykowym: radio, USB-C, Bluetooth, replikacja smartfona, 4 głośniki)
- Cyfrowy zestaw wskaźników 7"
- Kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
- Kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu
- Tempomat
- Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
- Relingi dachowe
- Kanapę dzieloną w proporcjach 1/3-2/3
- Felgi aluminiowe 17”
- Tapicerkę materiałową w kolorze czarnym
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania System kontroli bezpiecznej odległości
- System kontroli pasa ruchu
- System utrzymania pasa ruchu
- System kontroli zmęczenia kierowcy
- System rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- Zestaw naprawczy
- Światła do jazdy dziennej LED
- 2 porty USB-C z przodu

Jaecoo 7 2025 vs Dacia Bigster 2025 - porównanie cen
Standardowe Jaecoo 7 1.6 T-GDI Urban kosztuje 139 900 zł. Bogatsza odmiana Offroad z napędem 4x4 wyceniona została na 157 900 zł. Za 159 900 zł dostaniemy odmianę Super Hybrid w wersji Select, natomiast 169 900 zł kosztuje bogatsza konfiguracja Exclusive. Samochód jest objęty gwarancją na 7 lat lub 150 000 km.
Dacia Bigster startuje od 99 900 zł za odmianę 1.2 TCe Essential z napędem na przód i skrzynią manualną. Dacia udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km. Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wersji Dacii Bigster:
Silnik / Napęd | Essential | Expression | Extreme | Journey |
---|---|---|---|---|
Mild Hybrid 140 (4x2) | 99 900 | 107 400 | 116 100 | 115 700 |
Mild Hybrid-G 140 (4x2) | 101 200 | 108 700 | 117 400 | 117 000 |
Hybrid 155 (4x2) | – | 124 000 | 132 700 | 132 300 |
Mild Hybrid 130 (4x4) | 110 400 | 117 900 | 126 600 | – |
Podsumowanie
Podsumowując oba SUV-y są przestronne i funkcjonalne, oferują warianty z napędem 4x4 oraz spory prześwit i prezentują się bojowo. Dacia kusi znacznie niższą ceną oraz obecnością wariantu z fabrycznym LPG i klasycznej hybrydy. Jaecoo oferuje natomiast bogatsze wyposażenie, wyższą jakość wykończenia kabiny i hybrydę plug-in o dobrych osiągach i sporym zasięgu na prądzie. Chiński SUV kusi też długą gwarancją, jednak to właśnie Dacia przekonuje w kategorii "value for money". Rumuński SUV oferuje też większy bagażnik oraz wyższą ładowność. Jeśli stawiamy na styl, wyposażenie i estetyczną kabinę, lepszym wyborem będzie Jaecoo, jeżeli jednak o wyborze auta decyduje chłodna kalkulacja, patrzymy na cenę, funkcjonalność i koszty eksploatacji, bez wątpienia lepszą opcją będzie Dacia.