Avatr 07 2025. Wersje, cena, wyposażenie, kiedy w Polsce?
Avatr 07 to nowy elektryczny SUV, który wchodzi do Polski. Z dwoma rodzajami napędów i solidnym wyposażeniem, ten chiński model chce konkurować z popularnymi SUV-ami w przystępnej cenie.

Avatr 07, produkowany przez chińską firmę Avatr Technology przy wsparciu Changana, CATL i Huawei, pojawił się na światowym rynku we wrześniu 2024 roku. To średniej wielkości SUV dostępny w wersjach w pełni elektrycznej (BEV) i hybrydowej z przedłużonym zasięgiem (EREV). W Polsce model wzbudza zainteresowanie dzięki niezłej cenie i nowoczesnym rozwiązaniom. Poniżej znajdziesz szczegóły na temat danych technicznych, wyposażenia, napędów i cen w Polsce.
Dane techniczne. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód
Avatr 07 ma wymiary 4825 mm długości, 1980 mm szerokości i 1610-1635 mm wysokości, zależnie od wersji. Rozstaw osi to 2940 mm, co daje sporo miejsca w kabinie, porównywalnie do Tesli Model Y. Aerodynamiczny kształt (współczynnik oporu 0,259 Cd) pomaga w oszczędzaniu energii.
Bagażnik oferuje od 500 do 1325 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. W wersjach BEV jest też przedni bagażnik (90 litrów), idealny na drobiazgi. To praktyczne rozwiązanie dla rodzin czy osób potrzebujących miejsca na bagaż.
Gwarancja na Avatr 07 wynosi 5 lat lub 120 000 km, a na baterię 8 lat lub 160 000 km. To standard w tej klasie, dający pewność co do trwałości pojazdu i jego kluczowych elementów.
Avatr 07. Wyposażenie
Standardowe wyposażenie Avatr 07 obejmuje ekran centralny 15,6 cala z systemem Huawei HarmonyOS 4, panoramiczny wyświetlacz 35,4 cala i dwa tylne ekrany 6,7 cala. System audio Meridian z 25 głośnikami (2016 W) i fotele z funkcjami podgrzewania, wentylacji oraz masażu to solidny pakiet startowy.
Wnętrze ma miękkie materiały, skórzaną tapicerkę NAPPA i panoramicznym dach z roletą. Oświetlenie ambientowe z 39 źródłami światła i funkcjami reagującymi na muzykę dodaje klimatu. Jest też tryb dla dzieci i asystent parkowania.
System jazdy QianKun ADS 3.0 z LiDAR-em, kamerami HD i radarami wspiera funkcje jak adaptacyjny tempomat czy automatyczne parkowanie. To stawia Avatr 07 w gronie zaawansowanych technologicznie SUV-ów.


Napędy i osiągi
Avatr 07 oferuje dwa napędy: w pełni elektryczny (BEV) i hybrydowy z tzw. rozszerzonym zasięgiem (EREV). Wersje BEV mają napęd na tył (343 KM, 365 Nm) lub na wszystkie koła (598 KM, 645 Nm), z przyspieszeniem 0-100 km/h w 3,9 s dla AWD. Zasięg to 610-650 km (CLTC) z baterią 82,16 kWh, a ładowanie od 30 do 80% trwa 10 minut (420 kW).
Wersje EREV używają silnika 1,5T (156 KM) do ładowania baterii 39,05 kWh, z napędem RWD (314 KM, 367 Nm) lub AWD (492 KM, 629 Nm). Przyspieszenie to 4,9 s (AWD), zasięg elektryczny 220-230 km, a z pełnym bakiem (45 l) nawet 1100 km.
Oba napędy korzystają z platformy 800V (BEV) lub 400V (EREV), co zapewnia szybkie ładowanie. Zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami i pneumatyką daje komfort i dobre prowadzenie.
Kolory nadwozia to Damson Metallic, Jade Green, Dark Oak, White i Andes Gray. Damson Metallic może być droższy jako kolor specjalny. Felgi 20” lub 21” to kolejna opcja personalizacji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Avatr 06 2025. Wersje, cena, wyposażenie, kiedy w Polsce?
Avatr 07. Ceny w Polsce
Cały czas czekamy na więcej informacji, pełne dane techniczne oraz ceny Avatra 07 oferowanego w Polsce. Prawdopodobnie jego cena będzie jednak startować od około 230 tysięcy złotych, dzięki czemu model ma konkurować m.in. z Teslą Model Y czy Fordem Mustangiem Mach-E. Wersja AWD z lepszym wyposażeniem prawdopodobnie będzie zbliżać się do 300 tysięcy złotych. Oczywiście na start sprzedaży możemy spodziewać się promocji.