Premiera: MGS5 EV już w Polsce. Kolejny rozsądny elektryk od MG
W Polsce zadebiutował najnowszy MGS5 EV. Ten model wchodzi do rywalizacji w niezwykle popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów, przyciągając uwagę nie tylko korzystną ceną.

Z artykułu dowiesz się o:
MG jest obecne na polskim rynku od niespełna dwóch lat, a już trafiło do TOP20 najpopularniejszych marek – według PZPM, od stycznia do maja 2025 zarejestrowano 5458 aut tej marki, co daje 14. miejsce w kraju i pozycję lidera wśród chińskich producentów. Sprzedaż wzrosła aż o 189,4% rok do roku. MG oferuje szeroką gamę modeli – od miejskich po klasy średnią, z napędami spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi. Dotąd brakowało jednak elektrycznego SUV-a – kluczowego segmentu, w którym dominuje Tesla Model Y i inne SUV-y oraz crossovery. Teraz może to zmienić debiutujący w Polsce MGS5 EV.
MGS5 EV 2025 - dane techniczne
MGS5 EV to nowy model oparty na modułowej platformie MSP, znanej z MG4. Produkowany w chińskim Ningde od 2024 roku, mierzy 4476 mm długości, 1849 mm szerokości i 1621 mm wysokości (1633 mm w wersji Exclusive), z rozstawem osi 2730 mm. Konkurencję stanowią m.in. Skoda Elroq, Ford Explorer EV, Peugeot e-3008, Renault Scenic E-Tech czy Omoda E5. Bagażnik o pojemności 453–1441 l wyróżnia się funkcjonalnością dzięki dwupoziomowej podłodze, uchwytom, kieszeniom i punktom mocowania.

Nowoczesny i spójny design
Podczas projektowania nowego SUV-a MG postawiło na nowoczesny, dynamiczny wygląd z opływową linią nadwozia. Uwagę przyciąga zwłaszcza przód z charakterystycznymi, podwójnymi reflektorami LED oraz zabudowanym pasem, który poprawia aerodynamikę. Sylwetka auta jest stonowana i podporządkowana praktyczności, a tył – z modną listwą świetlną i dużym spojlerem – nawiązuje do modelu MG4. Całość prezentuje się spójnie i estetycznie. Design MGS5 EV według mnie jest nowoczesny, ale nieprzesadzony.

Przestronna, nowoczesna i przemyślana kabina
Wnętrze nowego MGS5 EV również robi pozytywne wrażenie. Kokpit zaprojektowano nowocześnie, ale z dbałością o spójność i ergonomię. Centralnym elementem deski rozdzielczej jest duży, 12,8-calowy, wolnostojący ekran dotykowy systemu multimedialnego, obsługujący m.in. YouTube i Spotify, a także oferujący bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto.
Na plus zasługuje też obecność fizycznych pokręteł i przycisków do obsługi klimatyzacji, głośności i innych funkcji – są wygodne w użyciu i dobrze zintegrowane z wnętrzem. Rozbudowana konsola środkowa zawiera praktyczne pokrętło do obsługi skrzyni biegów, znane z MG4, a także półkę z ładowarką indukcyjną. Z kolei przed kierowcą umieszczono 10,25-calowy ekran cyfrowych zegarów.

MG zadbało również o praktyczność. Schowek w podłokietniku jest wyjątkowo pojemny, a pod konsolą środkową znalazła się duża, wygodna półka. W całym wnętrzu znajduje się aż 33 różnego rodzaju schowki. Przestrzeni nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu – miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem. Fotele są szerokie, komfortowe i wykończone estetyczną tapicerką z połączenia ekoskóry i tkaniny. Tylna kanapa została dobrze wyprofilowana, a dzięki nowej generacji cienkich baterii, które zwiększają przestrzeń w kabinie, zapewnia także odpowiednie podparcie ud – czego często brakuje w konkurencyjnych elektrykach, jak Renault Scenic E-Tech. Dodatkowym atutem jest płaska podłoga, centralny podłokietnik i osobne nawiewy dla pasażerów tylnego rzędu. Minusem może być jedynie jeden port USB typu C z tyłu.
Jakość wykończenia wnętrza nie budzi większych zastrzeżeń. W kabinie dominują miękkie, przyjemne w dotyku materiały – zarówno na konsoli środkowej, jak i na desce rozdzielczej czy panelach przednich drzwi. Twardsze plastiki pojawiają się jedynie z tyłu, jednak całość została solidnie zmontowana. W efekcie wnętrze nowego MG prezentuje się schludnie i estetycznie.

MGS5 EV 2025 – wersje i zasięg
Model MGS5 EV dostępny jest w dwóch wersjach, z napędem na tylne koła. Odmiana Standard Range oferuje moc 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Przyspiesza do 100 km/h w 8 sekund i osiąga maksymalnie 170 km/h. Zasięg według WLTP wynosi 340 km, a bateria o pojemności 49 kWh brutto (47,1 kWh netto) obsługuje ładowanie z mocą do 120 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10 do 80% w 24 minuty.
Wersja Long Range dysponuje mocą 231 KM i 350 Nm, sprint do setki zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Akumulator o pojemności 64 kWh brutto (62,1 kWh netto) pozwala przejechać do 480 km (WLTP) i ładować się z mocą do 139 kW – w takim przypadku ładowanie 10–80% trwa 28 minut. Auto wyposażono również w system rekuperacji energii KERS.

Dopracowany układ jezdny
MG podkreśla, że zawieszenie i właściwości jezdne zostały starannie dopracowane, choć ich pełne możliwości poznamy dopiero podczas testów. Zastosowano tylną oś wielowahaczową, a elementy takie jak aluminiowe wsporniki kół (30% lżejsze) czy stal o wysokiej wytrzymałości mają poprawiać komfort i precyzję prowadzenia. Auto ma też funkcję One Pedal Drive oraz pakiet systemów bezpieczeństwa MG Pilot. Promień skrętu wynosi tylko 10,53 m, a droga hamowania ze 100 km/h to 35,5 m.
MGS5 EV kusi ceną...
MG tradycyjnie stawia na konkurencyjną cenę. Podstawowa wersja Excite Standard Range została wyceniona na 143 900 zł, a lepiej wyposażona odmiana Exclusive kosztuje 153 900 zł. Za wariant Excite Long Range trzeba zapłacić 158 900 zł, natomiast Exclusive Long Range to wydatek 168 900 zł. Producent oferuje 7-letnią gwarancję (lub do 150 000 km) zarówno na auto, jak i na akumulator. Obecnie w Polsce działa już 40 salonów MG, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 55. Nowy MGS5 EV pojawi się w salonach latem.

Nie zawodzi też wyposażeniem
Chińskie auta słyną z bogatego wyposażenia standardowego. MGS5 EV nie jest tu wyjątkiem. Poniżej prezentujemy najważniejsze elementy wyposażenia standardowego poszczególnych wersji:
Wyposażenie | Excite | Exclusive |
---|---|---|
17-calowe alufelgi | ✔ | ✖ |
18-calowe alufelgi | ✖ | ✔ |
Reflektory LED i tylne lampy LED | ✔ | ✔ |
Automatyczne światła drogowe | ✔ | ✔ |
MG Pilot (pakiet systemów bezpieczeństwa) | ✔ | ✔ |
12,8-calowy ekran systemu infotainment | ✔ | ✔ |
10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów | ✔ | ✔ |
Czujniki parkowania z tyłu + kamera cofania | ✔ | ✔ |
Kamera 360° | ✖ | ✔ |
Nawigacja satelitarna | ✔ | ✔ |
Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto | ✔ | ✔ |
Łączność z aplikacją iSMART | ✔ | ✔ |
Dostęp bezkluczykowy | ✔ | ✔ |
Indukcyjna ładowarka do smartfona | ✖ | ✔ |
Elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika | ✖ | ✔ |
Podgrzewane przednie fotele | ✖ | ✔ |
Podgrzewana kierownica | ✖ | ✔ |
Elektrycznie regulowany fotel kierowcy (6 kierunków) | ✖ | ✔ |
Regulacja podparcia lędźwiowego (manualna) | ✖ | ✔ |
Tapicerka skórzana (dwukolorowa, z materiałowymi wstawkami) | ✖ | ✔ |
Tylna kanapa z podłokietnikiem | ✖ | ✔ |
Wycieraczki z czujnikiem deszczu | ✖ | ✔ |
Pompa ciepła | ✖ | ✔ |
MGS5 EV na tle konkurencji
Skoda Elroq 50 startuje od 149 900 zł, ale oferuje krótszą gwarancję (2 lata bez limitu kilometrów) i mniej bogate wyposażenie. W zamian zapewnia nieco większy zasięg – 375 km (WLTP) – oraz wyższą moc ładowania (145 kW). Wariant Elroq 60, z zasięgiem 430 km (WLTP), wyceniono na 159 900 zł.
Renault Scenic E-Tech z akumulatorem 60 kWh i zasięgiem 428 km (WLTP) w wersji techno kosztuje już od 194 900 zł. Ford Explorer EV w obecnej promocji, wyposażony w baterię 52 kWh i silnik o mocy 170 KM, kosztuje 169 990 zł. Jego zasięg mieści się w przedziale 362–378 km (WLTP). Tyle samo zapłacimy za chińską Omodę E5 – 169 900 zł. W standardzie znajdziemy baterię 61 kWh i zasięg 402 km (WLTP).
Słowem podsumowania
Nowe MGS5 EV to bardzo atrakcyjna propozycja pod względem ceny, a jego najpoważniejszym konkurentem wydaje się Skoda Elroq. Chiński SUV wyróżnia się jednak nie tylko korzystnym cennikiem i długą, 7-letnią gwarancją, ale także nowoczesnym, funkcjonalnym wnętrzem, bogatym wyposażeniem oraz dużą przestrzenią dla pasażerów. Do tego dochodzi efektowny wygląd i – według deklaracji producenta – dobre właściwości jezdne. MGS5 EV oferuje również konkurencyjne parametry w zakresie zasięgu, osiągów i mocy ładowania. W skrócie: w cenie miejskiego crossovera MG dostarcza nowoczesnego, elektrycznego SUV-a segmentu C, który nie ustępuje droższym rywalom.