2417 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Samochody
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Opinie Klientów
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • ChinskieSamochody.pl
              • Strefa wiedzy
              • Porównania i rankingi
              • Omoda 5 czy Dacia Duster. Który model wybrać?

              Omoda 5 czy Dacia Duster. Który model wybrać?

              01.06.2025 Daniel Marek

              Dacia Duster od lat króluje w segmencie budżetowych SUV-ów, oferując prostotę i niezawodność w przystępnej cenie. Jednak Omoda 5 rzuciła rękawicę rumuńskiemu modelowi, kusząc nowoczesnym designem i bogatym wyposażeniem. Jak te dwa samochody wypadają w bezpośrednim starciu? Sprawdzamy ich dane techniczne, wyposażenie, napędy i ceny na polskim rynku.

              omoda 5 dacia duster porównanie

              W świecie kompaktowych SUV-ów konkurencja jest zacięta, a klienci szukają aut, które łączą praktyczność, styl i korzystną cenę. Dacia Duster, produkowana już od 2010 roku, stała się synonimem budżetowego SUV-a, zdobywając serca milionów kierowców na całym świecie, w tym w Polsce. Z kolei Omoda 5, wprowadzona przez Chery w 2022 roku, to świeża propozycja, która chce zrewolucjonizować segment dzięki nowoczesnym technologiom i atrakcyjnemu wyglądowi. W tym artykule porównujemy oba modele pod kątem kluczowych aspektów, które mogą zaważyć na decyzji zakupowej. Czy Duster utrzyma swoją pozycję, czy może Omoda 5 okaże się czarnym koniem? Przekonajmy się.

              Dane techniczne. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód

              Dacia Duster trzeciej generacji mierzy 4343 mm długości, 1813 mm szerokości (2069 mm z lusterkami) i 1656 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2657 mm. Jej kompaktowe wymiary sprawiają, że jest zwinna w mieście, a prześwit 217 mm pozwala na jazdę w lżejszym terenie. Bagażnik oferuje od 430 litrów (hybryda) do 517 litrów (benzyna), a po złożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do 1609 litrów. Model z LPG ma nieco mniejszy bagażnik (453 litry) ze względu na dodatkowy zbiornik.

              Omoda 5 mierzy 4373 mm długości, 1824 mm szerokości (2101 mm z lusterkami) i 1588 mm wysokości, przy rozstawie osi 2610 mm. Prześwit wynosi około 139 mm, co potwierdza, że jest to SUV zdecydowanie przystosowany tylko do jazdy w mieście, a nie w terenie. Bagażnik oferuje pojemność 360 litrów w standardzie, którą można powiększyć do 1075 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Kształt bagażnika jest regularny, co ułatwia załadunek, choć maksymalna przestrzeń jest mniejsza niż u wielu konkurentów.

              Jeśli chodzi o gwarancję, Dacia oferuje standardowo 3 lata lub 100 000 km, z możliwością przedłużenia do 5 lat, ale bez zwiększania limitu kilometrów. W dobie znacznie dłuższych gwarancji oferowanych przez wielu producentów, Dacia niespecjalnie się wyróżnia. Omoda 5 zapewnia 5-letnią gwarancję lub 150 000 km, co jest bardziej elastyczne i nie wymaga dodatkowych warunków, dając przewagę w tym aspekcie.

              Podsumowując, Duster wygrywa w kategorii przestrzeni bagażowej i zdolności terenowych dzięki większemu prześwitowi, ale Omoda 5 oferuje bardziej przestronne nadwozie i dłuższą standardową gwarancję. Wybór zależy od priorytetów – czy ważniejsza jest praktyczność, czy może długoterminowe bezpieczeństwo zakupu.

              omoda 5

              dacia duster

              Dacia Duster czy Omoda 5 - porównanie. Wyposażenie

              Dacia Duster w podstawowej wersji Essential oferuje skromne wyposażenie: manualną klimatyzację, podstawowy system audio z Bluetooth, tempomat i system YouClip do mocowania akcesoriów. Warianty Expression i wyższe dodają 10,1-calowy ekran multimedialny z Apple CarPlay/Android Auto, cyfrowy zestaw wskaźników (7 cali) oraz kamerę cofania. Topowe wersje Journey i Extreme wprowadzają nawigację, podgrzewane fotele i 6-głośnikowy system audio.

              Omoda 5 nawet w bazowej wersji Comfort jest bogato wyposażona, oferując 12,3-calowy ekran multimedialny, cyfrowe zegary o tej samej przekątnej, bezkluczykowy dostęp, automatyczną klimatyzację dwustrefową i pełny pakiet asystentów jazdy (m.in. adaptacyjny tempomat i asystent pasa ruchu). W wyższej wersji Premium dochodzą panoramiczny dach, skórzana tapicerka i system audio Sony z 8 głośnikami, co daje bardziej odczucie obcowania z samochodem klasy premium.

              Dacia stawia na prostotę i funkcjonalność, co sprawdza się u osób ceniących minimalizm i niskie koszty eksploatacji. Jednak w porównaniu z Omodą, jej wnętrze wydaje się bardziej spartańskie, z twardymi plastikami i mniejszą liczbą nowoczesnych gadżetów. Omoda 5 celuje w młodszych klientów, oferując więcej technologii i lepszej jakości materiały wykończeniowe już od podstawowego poziomu.

              Różnica w podejściu jest wyraźna: Duster to samochód dla pragmatyków, którzy chcą niezawodnego SUV-a bez zbędnych dodatków. Omoda 5 przyciąga tych, którzy oczekują nowoczesnego designu i bogatego wyposażenia w standardzie, choć może to podnieść koszty serwisowania w dłuższej perspektywie.

              ZOBACZ RÓWNIEŻ: Porównanie: Omoda 9 Super Hybrid vs Volvo XC60 2025

              omoda 5 wnętrze

              dacia duster wnętrze

              Napędy i osiągi

              Dacia Duster oferuje trzy opcje napędowe. Podstawowa Eco-G 100 to 3-cylindrowy, litrowy benzyniak w połączeniu z fabryczną instalacją LPG. Moc maksymalna napędu wynosi 100 KM, a zużycie paliwa 6,5 l benzyny albo 7,9 l LPG na 100 kilometrów (cykl mieszany WLTP). Dla fanów klasycznych benzyniaków Dacia ma mild hybrid 130, a więc benzyniaka 1.2 TCe o mocy 130 KM połączonego z instalacją elektryczną 48V. Spalanie samochodu w tej wersji wynosi 5,5 l/100 km, a samochód jest dostępny także z napędem na wszystkie koła. Na szczycie oferty znajduje się pełna hybryda - hybrid 140. Układ napędowy ma 140 KM, a skłąda się z silnika benzynowego 1.6 o mocy 90 KM, silnika elektrycznego o mocy 36 kW i rozrusznika-generatora o mocy 15 kW. Dzięki temu spalanie w cyklu mieszanym WLTP wyniosło jedynie 5 litrów/100 km. 

              Omoda 5 w Polsce jest obecnie oferowana z silnikiem 1.6 T-GDI (147 KM, 275 Nm) z 7-biegową skrzynią DCT, osiągającym 0-100 km/h w około 10,1 s i zużywającym średnio 7,5 l/100 km. Napęd jest przekazywany wyłącznie na przednie koła (FWD), co ogranicza jej możliwości w trudniejszym terenie. W przyszłości możemy spodziewać się pojawienia wariantu hybrydowego.

              Dacia wygrywa pod względem różnorodności napędów, oferując zarówno opcję LPG, jak i 4WD, co czyni ją bardziej wszechstronną, szczególnie dla osób jeżdżących poza miastem. Omoda 5 oferuje solidne osiągi w wersji benzynowej, ale brak napędu 4WD i mniejsza różnorodność napędów to jej słabsze strony.

              W praktyce Duster jest bardziej uniwersalny, szczególnie w wersji 4WD, która sprawdzi się w trudniejszych warunkach. Omoda 5 to lepszy wybór dla tych, którzy szukają komfortowej jazdy w mieście z nowoczesnym wyposażeniem, ale nie mają zamiaru zjeżdżać zbyt często z asfaltu.

              omoda 5

              dacia duster

              Omoda 5 vs. Dacia Duster. Ceny w Polsce

              Dacia Duster startuje od 82 000 zł za wersje Essential z napędem Eco-G 100. To zresztą jedyna możliwość w bazowej wersji wyposażenia. Ceny drugiej w kolejności wersji wyposażenia Expression startują od 90 000 zł i jest ona dostępna z wszystkimi napędami. Za Dustera z napędem na wszystkie koła trzeba zapłacić co najmniej 111 900 zł. 

              Omoda 5 jest droższa, z ceną początkową na poziomie 115 500 zł za wersję Comfort. Wersja Premium kosztuje od 129 500 zł, czyli kilka tysięcy złotych więcej niż najlepiej wyposażony Duster (od 123 600 zł w wersji Journey+). Omoda oferuje mniej możliwości doposażenia samochodu, ale nawet pomimo tego jest zdecydowanie droższym wyborem od Dacii.

              Dacia wygrywa w kategorii ceny, oferując tańsze wersje podstawowe i bardziej przystępne opcje z napędem 4WD czy hybrydowym. Omoda 5, choć droższa, uzasadnia wyższą cenę bogatszym wyposażeniem i lepszymi osiągami, co może przyciągnąć klientów szukających bardziej premium doświadczenia.

              Podsumowując, Duster to wybór dla osób z ograniczonym budżetem, które cenią prostotę i niskie koszty utrzymania. Omoda 5 celuje w tych, którzy są gotowi zapłacić więcej za nowoczesny design, technologię i dynamiczniejszą jazdę. Ostateczny wybór zależy od tego, co jest dla was ważniejsze: oszczędność czy nowoczesność.

              Tagi

              • Omoda
              Daniel Marek
              Strona autora
              Zobacz podobne artykuły
              geely starray dm-i polska

              Geely Starray DM-i w Polsce. Co warto wi...

              Geely Starray DM-i to kolejny nowy model z Chin na polskim rynku. Właśnie odbyła się polska premiera nowoczesnego SUV-a segmentu C z napędem hybryd...

              Daniel Marek 25.09.2025 3 min
              DFSK FX 600

              Porównanie: DFSK FX 600 vs Nissan X-Trai...

              W swojej ekspansji na rynek europejski Chińczycy postawili na SUV-y. DFSK FX 600 jest najtańszym sposobem na 7-miejscowego SUV-a segmentu D. Zestaw...

              Paweł Bartocha 25.09.2025 5 min
              yangwang u9 xtreme

              Yangwang pokonał Bugatti. Chiński model...

              Yangwang U9, luksusowy elektryczny model chińskiego producenta BYD, od momentu debiutu w 2023 roku budzi ogromne emocje w świecie motoryzacji. Jako...

              Daniel Marek 24.09.2025 4 min
              chiny więcej inwestycji samochody

              Chiński rząd jeszcze zwiększy wsparcie d...

              Chiny intensyfikują działania, by umocnić swoją pozycję globalnego lidera w dziedzinie mobilności elektrycznej. Rząd w Pekinie ogłosił ambitny plan...

              Daniel Marek 23.09.2025 4 min
              sprzedaż chińskich samochodów 2025

              Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce 2...

              Jakie są najpopularniejsze marki chińskich samochodów w Polsce? A które modele wiodą prym? Rok 2025 może okazać się przełomowy dla marek z Państwa...

              Daniel Marek 20.09.2025 3 min
              gac huawei powstanie qijing

              Macie jeszcze mało? Dwaj chińscy giganci...

              Chiński rynek motoryzacyjny od dawna zmaga się z problemem nadpodaży, co nie powstrzymało dwóch gigantów – HUAWEI QianKun i GAC Group – przed stwor...

              Daniel Marek 19.09.2025 3 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez ChinskieSamochody.pl

              • Baic
              • BYD
              • Chery
              • DFSK
              • Forthing
              • Jaecoo
              • Leapmotor
              • MG
              • Omoda
              • Baic Beijing 3
              • Baic Beijing 5
              • Baic Beijing 7
              • Baic BJ60
              • BYD ATTO 2
              • BYD Dolphin Surf
              • BYD Seal
              • BYD Seal 5
              • BYD Seal 6 DM-i
              • BYD Seal U
              • BYD Sealion 7
              • BYD Tang
              • Chery Tiggo 7
              • Chery Tiggo 8
              • DFSK E5
              • DFSK FX 600
              • Forthing T-Five
              • Forthing U-Tour
              • Jaecoo 7
              • Leapmotor C10
              • Leapmotor T03
              • MG 3
              • MG 4
              • MG HS
              • MG MGS5
              • MG ZS
              • Omoda 5
              • Omoda 9

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Superauto.pl
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.