MG ZS czy Toyota C-HR. Porównujemy hybrydowe wersje
Hybrydowy MG ZS pojawiając się na rynku wywołał niemałe zamieszanie. Wydaje się, że w Polsce jego głównym konkurentem jest Toyota C-HR - model niezwykle popularny nad Wisłą, a dodatkowo podobny (co najmniej teoretycznie) pod wieloma parametrami. Oba samochody oferują nowoczesne technologie i stylowy design, ale który z nich jest lepszym wyborem? W tym artykule dokładnie porównamy te dwa modele, analizując ich zalety, wady i kluczowe różnice.
MG ZS czy Toyota C-HR - porównanie hybryd. Ceny
Zacznijmy od najważniejszej dla klientów kwestii. Zanim omówimy walory użytkowe, napędy czy wyposażenie standardowe, warto przyjrzeć się cenom. Nie od dziś wiadomo, że nie tylko polscy klienci potrafią przymknąć okno na pewne niedoskonałości pod warunkiem atrakcyjnej ceny.
Nie będzie zaskoczeniem, jeśli napiszemy, że to hybrydowy MG ZS jest zdecydowanie tańszą propozycją w tym pojedynku. Jego ceny startują od 98 900 zł, a najlepiej wyposażona wersja to wydatek co najmniej 116 700 zł. Dużo więcej tak naprawdę nie można zapłacić, bo jedyną dodatkowo płatną opcją może być kolor lakieru (jedynym bez dopłaty jest biały), który kosztuje 2250 zł.
Cennik hybrydowej Toyoty C-HR o mocy 197 KM (w ofercie jest też słabsza hybryda - 140 KM - ale w tym tekście nie będziemy się w ogóle do niej odnosić, porównując dwa modele o niemal identycznej mocy maksymalnej) startuje od 166 900 zł za modele z rocznika modelowego 2025. Warto jednak od razu wskazać, że samochód nie jest obecnie dostępny w dwóch pierwszych (a tym samym najtańszych) wersjach wyposażenia. Za usportowionego C-HR w wersji GR Sport 2025 zapłacicie co najmniej 192 900 zł. W sprzedaży są jeszcze egzemplarze z 2024 roku - od 159 400 zł (także od trzeciego poziomu wyposażenia - wersja Style).
Różnica w cenie na korzyść MG jest więc ogromna. Poniżej sprawdzimy, czy znajduje to odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Dane techniczne
Oba modele rywalizują w segmencie B-SUV, gdzie muszą konkurować m.in. z Kią Niro, Hyundaiem Koną, Fordem Pumą, Renault Capturem, Peugeot 3008, Hondą HR-V czy Nissanem Qashqai.
MG ZS ma 4430 mm długości, 1818 mm szerokości bez lusterek, 1635 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2610 mm. Toyota C-HR jest nieco mniejsza - ma 4362 mm długości, 1832 mm szerokości bez lusterek, 1558 mm wysokości i rozstaw osi na poziomie 2640 mm. Niewielkie różnice w wymiarach i charakterystyce dadzą o sobie znać, kiedy przejdziemy do omawiania choćby bagażnika.
MG ZS poza omawianą wersją hybrydową o mocy 197 KM jest także oferowany w wersji spalinowej poprzedniej generacji jako MG ZS Classic. C-HR poza omawianą hybrydą 2.0 197 KM (dostępną także z napędem na wszystkie koła), jest dostępny również w słabszej hybrydowej wersji (140 KM), a także jako hybryda plug-in (223 KM). Toyota nie oferuje już tego modelu w pełni spalinowej wersji.


Design i styl. MG ZS Hybrid+ vs Toyota C-HR Hybrid
MG ZS to samochód, który przyciąga uwagę swoim nowoczesnym i dynamicznym designem. Charakterystyczne reflektory LED, agresywny przód i muskularne nadkola nadają mu sportowego charakteru. Wnętrze także może się podobać, z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi i ergonomicznym układem deski rozdzielczej.
Toyota C-HR z kolei to samochód, który wyróżnia się na tle konkurencji swoim awangardowym designem. Ostre linie, agresywny przód i charakterystyczne tylne światła nadają mu futurystycznego wyglądu. Wnętrze Toyoty C-HR jest równie nowoczesne, z wysokiej jakości materiałami i zaawansowaną technologią.
Materiały wewnątrz Toyoty prezentują wyższą jakość niż w MG ZS, szczególnie jeśli chodzi o wykończenie deski rozdzielczej i spasowanie elementów. MG jednak nie odstaje daleko i oferuje nowoczesny, choć bardziej budżetowy charakter kokpitu. Oba samochody oferują stylowy design, ale MG ZS wydaje się być bardziej "klasycznym" wyborem, podczas gdy Toyota C-HR przyciąga uwagę swoim futurystycznym wyglądem.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Omoda 5 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Standardowe wyposażenie - oba modele mają się czym pochwalić
Hybrydowy MG ZS jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia, ale już wyposażenie standardowe robi wrażenie. Znajdziecie w nim światła do jazdy dziennej i tylne światła LED, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania czy automatyczną klimatyzację. W kwestii multimediów bazą jest 7-calowy wirtualny kokpit oraz 10,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Standardowy system audio ma jednak tylko 4 głośniki. Jest też pakiet systemów asystenckich, obejmujących m.in. adaptacyjny tempomat, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, monitorowanie martwego pola czy ostrzeżenie przed kolizją z przeszkodą znajdującą się z przodu pojazdu. Najsłabszym elementem bazowej konfiguracji są 16-calowe stalowe koła z kołpakami.
Toyota C-HR jest dostępna w pięciu wersjach wyposażenia, ale mocniejsza wersja 197 KM (a więc ta, którą porównujemy) nie jest dostępna w dwóch bazowych wersjach wyposażenia. Jej oferta rozpoczyna się od już bardzo dobrze wyposażonej wersji Style. W standardzie oferuje ona 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną kierownicę, przyciemniane szyby tylne czy system bezkluczykowego dostępu. Jest też 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 12,3-calowy cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników automatyczna klimatyzacja, inteligentny tempomat adaptacyjny, kamera cofania czy system monitorowania martwego pola.
Nie ma co ukrywać - Toyota C-HR Hybrid jest lepiej wyposażona od MG ZS w standardzie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Poziom wyposażenia Style w japońskiej propozycji to często najwyższy poziom wyposażenia chińskiego SUV-a. Propozycja Toyoty oferuje też sporo elementów, których nie znajdziecie w ofercie MG, nawet za dodatkową opłatą. Największa różnica ma miejsce w zakresie systemów bezpieczeństwa - MG ZS Hybrid+ jest nieźle wyposażony pod tym względem, ale C-HR HEV oferuje jednak sporo więcej.


Wydajność i ekonomia jazdy. Która hybryda jest bardziej ekonomiczna?
Hybrydowy MG ZS jest napędzany przez 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM, który jest wsparty przez silnik elektryczny o mocy 136 KM. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 197 KM, a maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Pojemność akumulatora (nominalna) wynosi 1,83 kWh, a napęd jest przekazywany za pomocą 3-biegowej, automatycznej skrzyni biegów. Co ciekawe, prędkość maksymalna samochodu jest ograniczona do zaledwie 168 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5-5,1 l/100 km według cyklu mieszanego WLTP w zależności od wersji wyposażenia.
Układ napędowy hybrydowej Toyoty C-HR jest teoretycznie dość podobny, bo też oferuje moc maksymalną 197 KM, ale tak naprawdę zupełnie inny. Jego sercem jest bowiem 2-litrowy silnik o mocy maksymalnej 152 KM, co stanowi zasadniczą różnicę w porównaniu do MG ZS. Słabszy jest natomiast silnik elektryczny, który ma 111 KM, a dopełnieniem całości jest znacznie większa bateria - o pojemności 4,08 kWh. Średnie spalanie japońskiej propozycji jest jednak tylko niewiele mniejsze i według cyklu mieszanego WLTP wynosi 4,8-4,9 l/100 km.
Jeśli wybierzecie Toyotę C-HR AWD (MG ZS nie ma wersji z napędem na wszystkie koła), samochód będzie miał drugi, tylny silnik elektryczny o mocy 41 KM.
Krótko mówiąc, oba modele potrafią generować maksymalnie tyle samo mocy, ale realnie Toyota jest bardziej wydajna - ma mocniejszy silnik spalinowy, słabszy silnik elektryczny i większą baterię, co pozwala jej na lepsze wykorzystanie układu hybrydowego. Do tego dochodzi ogromne doświadczenie japońskiej marki w zakresie hybryd - nie będzie przesadą, jeśli napiszemy, że piąta generacja napędu hybrydowego Toyoty może okazać się bardziej niezawodna i trwała niż propozycja MG.
Komfort i przestrzeń. Która hybryda jest bardziej praktyczna?
MG ZS Hybrid+ oferuje dużą przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Wnętrze jest przestronne, z wygodnymi fotelami i dużą ilością miejsca na nogi. Bagażnik oferuje pojemność 443 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem w tym segmencie samochodów. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1457 litrów.
Hybrydowy C-HR oferuje nieco mniej przestrzeni. Wnętrze jest nowoczesne i wygodne, ale przestrzeń na nogi jest nieco mniejsza niż w MG ZS. Samochód jest też przeznaczony raczej dla maksymalnie czterech pasażerów, bowiem środkowe miejsce na tylnej kanapie przygotowano ewidentnie tylko na krótkie dystanse. Bagażnik oferuje 364 litry pojemności w standardowej konfiguracji, co jest znacząco niższym wynikiem niż chiński konkurent.
Dla rodzin i osób często podróżujących z bagażem, MG ZS jest bardziej praktycznym wyborem. C-HR doskonale sprawdzi się natomiast jako drugie auto w rodzinie, wykorzystywane na przykład na krótkie dystanse. Jest też świetną propozycją dla osób, które nie potrzebują dużo miejsca na bagaż.


Podsumowanie: Hybrydowy MG ZS vs Toyota C-HR 2.0 – który wybrać?
Porównanie hybrydowych MG ZS i Toyoty C-HR pokazuje, że oba samochody mają swoje mocne strony. MG ZS oferuje praktyczność, nieco więcej przestrzeni i znacznie nizsze ceny, podczas gdy Toyota C-HR przyciąga uwagę swoim futurystycznym designem, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, lepszym wyposażeniem czy nieco lepszą ekonomią jazdy.
Porównując wyłącznie jakość samochodów, nie ma wątpliwości, że Toyota C-HR jest tym lepszym w tej parze. Jednak strata ZS-a wcale nie jest tak duża, jak mogłoby się wydawać, a poza tym kluczem do wyboru tego modelu jest cena. Chińska propozycja jest znacznie tańsza, oferując naprawdę wiele. W nowej generacji samochód świetnie wygląda, jego zużycie jest niewiele wyższe od Toyoty, a 7-letnia gwarancja powoduje, że tego modelu nie trzeba już się bać.
Wybór między tymi dwoma modelami nie jest oczywisty. Toyota oferuje sprawdzoną technologię i renomę niezawodności, natomiast MG stawia na atrakcyjne ceny i coraz lepszą jakość wykonania. Ostateczny wybór zależy od waszych indywidualnych potrzeb i preferencji. Bez względu na to, który samochód wybierzecie, zarówno MG ZS, jak i Toyota C-HR oferują doskonałe rozwiązania dla osób poszukujących ekologicznych i ekonomicznych samochodów hybrydowych.