Porównanie: Leapmotor C10 vs Opel Grandland 2025
Pochodzą z tego samego koncernu, mają zbliżone gabaryty, jednak to dwa zupełnie różne samochody. Zarówno Leapmotor C10 jak i Opel Grandland to nowości na rynku, jednak jest między nimi więcej różnic niż podobieństw.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Chińskie marki w sierpniu miały aż 8,9% udziału w rynku i z miesiąca na miesiąc jest on coraz większy. Według prognoz w całym 2025 roku w Polsce sprzeda się łącznie ponad 40 tys. chińskich samochodów. Producenci mocno idą w SUV-y, zwłaszcza modele kompaktowe i klasy średniej, które cieszą się sporą popularnością na rynku. Ciekawym przypadkiem jest marka Leapmotor (808 sprzedanych aut w okresie I-VIII 2025), która co prawda pochodzi z Chin, jednak jej większościowym udziałowcem jest koncern Stellantis. W Europie oferuje ona m.in. SUV-a klasy średniej C10, który stanowi konkurencję również dla modeli Stellantisa, takich jak chociażby Opel Grandland. Porównamy ofertę obu pojazdów.
Leapmotor C10 2025 vs Opel Grandland 2025 - porównanie danych technicznych
Leapmotor C10 przewyższa wymiarami Opla Grandlanda, choć nadal klasyfikowany jest do segmentu D. Auto ma 4739 mm długości, 1900 mm szerokości i 1680 mm wysokości, a rozstaw osi to 2825 mm. Prześwit wynosi 180 mm. Pojemność bagażnika to 467 litrów w wariancie BEV (z dodatkowymi 32 l w przednim schowku) oraz 400 litrów w wersji REEV. Ładowność wynosi odpowiednio 480 i 460 kg, co również nie należy do szczególnie mocnych stron tego modelu. Zbiornik paliwa w odmianie REEV ma 50 litrów.

Opel Grandland mierzy 4650 mm długości, 1905 mm szerokości oraz 1665-1667 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2795 mm. Bagażnik jest wyraźnie większy niż w chińskim SUV-ie i pomieści od 550 do 1645 litrów. Również ładowność wypada lepiej i wynosi, w zależności od wersji, od 500 do 580 kg. Zbiornik paliwa w odmianach hybrydowych liczy 55 litrów.

Leapmotor C10 2025 vs Opel Grandland 2025 - porównanie napędów
Leapmotor występuje w wariancie elektrycznym oraz hybrydowym REEV, oba z napędem na tylną oś. Wkrótce do gamy dołączy odmiana elektryczna z napędem AWD, architekturą 800V i bateriami LFP o pojemności 81,9 kWh. Wersja ta zaoferuje aż 585 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 s. Poniżej znajdziecie dane jednostek napędowych oferowanych obecnie w Leapmotor C10:
Parametr | C10 BEV (elektryczny) | C10 REEV (hybryda plug-in, range extender) |
---|---|---|
Napęd | Tylny | Tylny |
Moc maksymalna | 218 KM | 215 KM |
Moment obrotowy | 320 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 7,5 s | 8,5 s |
Prędkość maksymalna | 170 km/h | 170 km/h |
Bateria | 69,9 kWh (LFP) | 28,4 kWh |
Zasięg (WLTP/cykl mieszany) | 424 km | 974 km (145 km na prądzie) |
Ładowanie DC (moc maks.) | 84 kW | 65 kW |
Czas ładowania 30–80% | ok. 30 min | ok. 18 min |
Silnik spalinowy | – | 1.5 l, 88 KM, 125 Nm (generator prądu) |
Pojemność baku | – | 50 l |
Średnie spalanie | – | 0,4 l/100 km |
Funkcja V2L | Tak | Tak |

Opel Grandland oferowany jest jako benzynowy mild hybrid, hybryda plug-in oraz w trzech wariantach elektrycznych. W większości konfiguracji moc trafia na przednie koła, a jedynie topowa elektryczna wersja Dual Motor korzysta z napędu AWD. Poniżej znajdziesz zestawienie parametrów poszczególnych jednostek napędowych Opla Grandlanda:
Parametr | Hybrid 145 e-DCS6 | Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 | EV Standard Range | EV Long Range | EV Dual Motor AWD |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | 1.2 R3 136 KM + elektryczny 21 KM | 1.6 R4 150 KM + elektryczny 125 KM | elektryczny 213 KM | elektryczny 231 KM | 2x elektryczny (213 + 112 KM) |
Rodzaj napędu | benzynowy + mild hybrid | hybrydowy plug-in | elektryczny | elektryczny | elektryczny |
Moc systemowa | 145 KM | 195 KM | 213 KM | 213 KM | 325 KM |
Moment obrotowy | 230 Nm | 350 Nm | 345 Nm | 345 Nm | 509 Nm |
Skrzynia biegów | 6 e-DCS (dwusprzęgłowa, zelektryfikowana) | 7 e-DCS (dwusprzęgłowa, zelektryfikowana) | redukcyjna | redukcyjna | redukcyjna |
Napęd | FWD | FWD | FWD | FWD | AWD |
0–100 km/h | 10,2 s | 7,8 s | 9 s | 9 s | 6,1 s |
Prędkość maksymalna | 202 km/h | 220 km/h | 170 km/h | 170 km/h | 180 km/h |
Średnie spalanie | 5,5–5,6 l/100 km | 0,8-0,9 l/100 km | – | – | – |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | – | – | – |
Pojemność baterii | 0,4 kWh | 17,9 kWh | 73 kWh | 82,2 kWh | 73 kWh |
Zasięg elektryczny | – | 82-86 km | 505-521 km | 564-585 km | 482-483 km |
Moc ładowania | – | 7,4 kW (AC) | 160 kW (DC) | 160 kW (DC) | 160 kW (DC |

Leapmotor C10 2025 vs Opel Grandland 2025 - porównanie wyposażenia w podstawowej wersji
Leapmotor C10 występuje w dwóch wariantach wyposażenia: Style oraz Design. Już w wersji Style możemy liczyć na bogate wyposażenie, w tym na:
- reflektory LED
- wybór trybów jazdy (Eco, Relaxed, Sport oraz Custom)
- tylne światła LED
- przednie światła przeciwmgielne
- dach panoramiczny o powierzchni 2,1 m2
- tapicerkę siedzeń PVC
- elektrycznie sterowany w 6 kierunkach fotel kierowcy z pamięcią
- elektrycznie sterowany fotel pasażera w 4 kierunkach
- dwustrefową automatyczną klimatyzację
- przednią kamerę wielofunkcyjną
- kamery 360 stopni
- czujniki parkowania z tyłu
- aktywny tempomat
- asystenta jazdy w korku
- ostrzeżenie przed kolizją czołową
- system utrzymywania pasa ruchu
- monitorowanie martwego pola
- system autonomicznego hamowania awaryjnego
- ostrzeżenie przed kolizją z tyłu
- ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
- monitorowanie uwagi kierowcy
- cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem
- system multimedialny Leap OS 4.0 z 14,6-calowym wyświetlaczem HD (niekompatybilny z Apple CarPlay i AndroidAuto)
- łączność 4G z aktualizacjami OTA
- ładowarka indukcyjna o mocy 15W
- system audio z 12 głośnikami o łącznej mocy 740 W
- kluczyk NFC
- 18-calowe alufelgi
- pompa ciepła (tylko EV)
- kabel do ładowania typu 2 (gniazdo domowe)
- kabel do ładowania typu 3 (wallbox)
Tak naprawdę jedynym, za to istotnym brakiem na liście wyposażenia Leapmotor C10 jest brak Apple CarPlay i AndroidAuto.

Opel Grandland występuje w trzech wariantach wyposażenia: Edition, GS oraz Ultimate. Standardowa wersja Edition nie jest tak bogato wyposażona jak Leapmotor C10. Oferuje ona m.in.:
Kategoria | Wyposażenie |
---|---|
Bezpieczeństwo i układy wspomagające | - Układ ABS oraz ESP z HSA (asystent ruszania pod górę) - Tempomat adaptacyjny stop&go - Układ utrzymania pasa ruchu + automatyczne hamowanie awaryjne (kamera + radar) - System wykrywania zmęczenia kierowcy - System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości - 4 czujniki ultradźwiękowe (przód i tył) - Reflektory Eco LED - System bezkluczykowego uruchamiania Open&Start |
Multimedia | - System multimedialny (Bluetooth®, USB, tuner DAB, 6 głośników) - Ekran dotykowy 10" - Wyświetlacz kierowcy 10" - Apple CarPlay i Android Auto (bezprzewodowe) - System e-call + OpelConnect |
Nadwozie | - Grafitowe nakładki na zderzakach i nadkolach (MHEV/PHEV) lub czarne błyszczące (Electric) - Podgrzewane, składane elektrycznie lusterka z oświetleniem - Klamki w kolorze nadwozia, wewnątrz chromowane - Obręcze kół ze stopów lekkich 19" grafitowe - Podświetlany napis OPEL z tyłu |
Wnętrze | - Fotele przednie Intelli-Seat (regulowane manualnie w 6 kierunkach) - Tylna kanapa 40/20/40 (dzielona, składana) - Elektroniczna klimatyzacja dwustrefowa + nawiew dla tylnego rzędu - Kierownica obszyta eko-skórą z manetkami i przyciskami do regulacji rekuperacji - Konsola centralna z dużym schowkiem - Wiele gniazd USB (przód i tył) - Dwupoziomowa podłoga bagażnika |
Jak widać Grandland nie jest tak obficie wyposażony co Leapmotor, za to oferuje bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto.

Leapmotor C10 2025 vs Opel Grandland 2025 - porównanie cen
Leapmotor C10 EV w wersji podstawowej Style został wyceniony na 163 200 zł, a w bogatszej odmianie Design na 169 575 zł. Wariant REEV w specyfikacji Style również kosztuje 163 200 zł, jednak w promocji premierowej jego cena spada do 149 900 zł. Z kolei wersja Design startuje od 169 575 zł, a w ofercie premierowej dostępna jest za 155 755 zł. Producent zapewnia 4-letnią gwarancję (lub do 100 000 km), natomiast na akumulatory obowiązuje gwarancja 8 lat lub 160 000 km.
Opel startuje od 146 700 zł za odmianę Edition z silnikiem 1.2 Hybrid 145. Opel udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów, natomiast na baterie 8 lat lub 160 000 km. Poniżej przedstawiamy cennik Opla Grandlanda:
Silnik | Moc | Edition | GS | Ultimate |
---|---|---|---|---|
Turbo Hybrid eDC6 | 145 KM | 146 700 zł | 161 700 zł | – |
1.6 Plug-in Hybrid eDC7 | 195 KM | 187 400 zł | 202 400 zł | – |
Electric 73 kWh | 213 KM | 198 900 zł | 213 900 zł | – |
Electric 82 kWh | 213 KM | – | 218 900 zł | – |
Electric 98 kWh | 230 KM | – | 226 900 zł | – |
Electric 73 kWh 4x4 | 320 KM | – | – | 256 400 zł |
Podsumowanie
Leapmotor C10 jest nowoczesnym i atrakcyjnie wyposażonym SUV-em klasy średniej, który dobrze wpisuje się w obecnie panujące trendy. Samochód wygląda nowocześnie, jest przestronny i bogato wyposażony, do tego oferuje atrakcyjne warunki gwarancji oraz wybór między napędem elektrycznym i hybrydowym. Jego gama silnikowa jest co prawda dość skromna na tle europejskich rywali, a walory użytkowe takie jak ładowność czy pojemność bagażnika również odstają, jednak w kategorii "value for money" wypada dobrze. Z drugiej strony równie świeży Opel Grandland też wygląda ładnie, ma większy bagażnik i bogatszą gamę jednostek napędowych, ponadto wyjściowo jest tańszy.