Jetour i Jaecoo w Polsce - analiza oferty. Czy będą zagrożeniem dla Toyoty?
Chiński koncern Chery szturmem zdobywa polski rynek, wprowadzając kolejne marki ze swojego portfolio, a te już obecne cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem. Czy popularne w Polsce Jaecoo wraz z nową marką Jetour są w stanie zagrozić pozycji Toyoty? Analizujemy ofertę chińskich marek.
Z artykułu dowiesz się o:
Chińskie marki notują imponujące wzrosty sprzedaży. Tylko w październiku stanowiły one 10% rynku nowych aut w Polsce. Do ścisłej czołówki rynku chińskich aut nad Wisłą należą marki koncernu Chery, na czele z Omodą i Jaecoo. W samym październiku sprzedano 709 samochodów marki Jaecoo, a od początku roku aż 4961 sztuk. Plasuje to Jaecoo na 23. miejscu wśród najpopularniejszych marek w Polsce. Chińskie auta przekonują bogatym wyposażeniem standardowym, długą gwarancją (w przypadku Jaecoo jest to 7 lat lub 150 000 km) oraz niższą średnio o 20-30% ceną względem europejskich i japońskich rywali. Oprócz masywnego i outdoorowego Jaecoo koncern Chery wprowadził teraz kolejną markę Jetour, która również kierowana jest do młodych ludzi, jednak ma bardziej lifestylowy charakter. Czy jednak oferta obu marek jest w stanie zagrozić liderowi rynku w postaci Toyoty? Mimo spadku o ponad 8% rok do roku Toyota pozostaje najpopularniejszą marką nowych aut w Polsce, sprzedając od początku roku 76 336 samochodów (15,88% udziału w rynku).
Najłatwiej będzie dokonać analizy porównując segmenty, w których są obecne obie chińskie marki i zestawienie ich z rywalami ze strony Toyoty. Pod uwagę bierzemy zatem kompaktowe SUV-y oraz SUV-y klasy średniej. Zaczniemy od tych najmniejszych. Jaecoo i Jetour udzielają gwarancji na 7 lat lub 150 000 km, zaś na baterie 8 lat lub 160 000 km. Toyota udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km, 5 lat lub 100 000 km a komponenty układu hybrydowego, natomiast w przypadku modeli elektrycznych ochrona na baterie wynosi 8 lat lub 160 000 km.
Jaecoo 5 2025 vs Toyota C-HR 2025
Pierwszą parą są mniejsze kompaktowe SUV-y w postaci najnowszego Jaecoo 5 i niezwykle popularnej w Polsce Toyoty C-HR. Jaecoo 5 to kanciasty, pudełkowaty SUV o długości 4,38 m, szerokości 1,86 m i wysokości 1,65 m. Jego rozstaw osi liczy 2,62 m, a bagażnik pomieści od 480 do 1284 litrów. Jaecoo ma funkcjonalną oraz przestronną kabinę i kilka sprytnych rozwiązań, np. do przewożenia zwierząt. W kabinie znajdziemy minimalistyczny, nawiązujący do większego Jaecoo 7 kokpit, z 13,2-calowym pionowym wyświetlaczem systemu infotainment i 8,9-calowym ekranem cyfrowych zegarów. Samochód napędza turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 T-GDI rozwijająca 147 KM i 275 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,2 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 7 l/100 km. Bazowa wersja Comfort kosztuje w obecnej promocji 109 900 zł, natomiast bogatsza premium 124 900 zł.

Toyota C-HR stawia na bardziej wyszukany design i sportowy sznyt kosztem funkcjonalności, stąd też niewielka powierzchnia przeszklona i ścięta sylwetka a'la coupe. Samochód mierzy 4,36 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,56 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,64 m. Bagażnik w porównywalnej wersji 1.8 Hybrid pomieści 388 litrów. Toyota korzysta z klasycznej hybrydy opartej na jednostce benzynowej 1.8, oferuje łącznie 140 KM i ma napęd na przednią oś oraz przekładnię planetarną e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 4,7-4,8 l/100 km. W standardzie znajdziemy 8-calowy wyświetlacz systemu infotainment (w bogatszych wersjach 12,3") oraz 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów. W obecnej promocji bazowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid Comfort kosztuje 119 800 zł, natomiast w bogatszych wariantach Style, Executive i GR SPORT odpowiednio 143 600 zł, 157 400 zł oraz 158 300 zł. Toyota C-HR występuje również w odmianie hybrydowej 2.0 o mocy 180 KM, z napędem na przednią lub obie osie oraz w odmianie hybrydowej plug-in o mocy 223 KM, z bateriami o pojemności 13,6 kWh i zasięgiem na prądzie do 66 km.
Jetour X70 Plus 2025 vs Toyota RAV4 2025
| Kategoria | Jaecoo 5 Comfort | Toyota C-HR Comfort |
|---|---|---|
| Bezpieczeństwo | 7 poduszek powietrznych | Pakiet Toyota T-Mate |
| Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania pasa (ACC) | Tempomat adaptacyjny (ACC) | |
| Kompletny pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy | Automatyczne światła drogowe (AHB) | |
| Reflektory oraz tylne światła LED | Reflektory Basic LED i tylne lampy LED | |
| Kamera cofania | Kamera cofania ze statycznymi liniami | |
| Czujniki parkowania przód + tył | System monitorowania martwego pola (BSM) | |
| Multimedia | System multimedialny z ekranem 13.2” | System Toyota Smart Connect 8" HD |
| Bezprzewodowe Apple CarPlay i AndroidAuto | Bezprzewodowe Apple CarPlay i AndroidAuto | |
| Nawigacja Connected (online, 4 lata danych) | ||
| 2 porty USB z przodu i 1 port USB z tyłu | 2 porty USB-C z przodu | |
| 6 głośników | 6 głośników | |
| Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 8,9" | Digital Cockpit – 12,3" | |
| Komfort | System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu | Uruchamianie silnika przyciskiem |
| Klimatyzacja manualna | Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja | |
| Nawiewy klimatyzacji na drugi rząd siedzeń | ||
| Stylistyka | 18" felgi aluminiowe | 17" alufelgi |
Jaecoo oferuje również elektryczny wariant E5 o mocy 211 KM, z bateriami o pojemności 61 kWh i zasięgiem do 402 km. Samochód kosztuje od 139 900 zł. Toyota od I połowy 2026 roku będzie mieć w ofercie odpowiednika w postaci modelu Urban Cruiser (niecałe 4,3 m długości) o zasięgu do 400 km i mocy do 184 KM.
Jaecoo 7 2025 vs Jetour Dashing 2025 vs Toyota Corolla Cross 2025
Jaecoo 7
Przechodząc dalej mamy Jaecoo 7 i Jetoura Dashing. Jaecoo 7 to funkcjonalny, pudełkowaty SUV o nowoczesnej stylistyce z reflektorami z motywem pikseli i chowanymi w nadwoziu klamkami. Samochód mierzy równe 4,5 m długości, 1,86 m szerokości oraz 1,68 m wysokości, a rozstaw osi liczy 2,67 m. Jaecoo wyróżnia się też sporym prześwitem liczącym 200 mm (174 mm w odmianie PHEV). W zależności od wersji bagażnik pomieści 480 litrów (AWD), przez 500 l (PHEV) po 564 l (FWD). W kabinie znajdziemy cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz centralnie umieszczony pionowy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 13,2 lub 14,8". Jaecoo 7 występuje z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI rozwijającym 147 KM i 275 Nm, z napędem na przednią lub obie osie i z 7-stopniową przekładnią DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,3 s (z AWD 11,4 s), a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 7,5 l/100 km w przypadku wersji FWD lub 8 l/100 km dla odmiany AWD. Jaecoo 7 Urban z napędem FWD w promocji kosztuje 130 900 zł, zaś odmiana Offroad z napędem AWD 148 900 zł.
Jaecoo 7 występuje również z napędem hybrydowym plug-in o nazwie Super Hybrid, która należy do ścisłej czołówki samochodów PHEV w Polsce. Bazuje na jednostce 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i dwóch silnikach elektrycznych. Baterie o pojemności 18,3 kWh zapewniają do 91 km zasięgu na prądzie, zaś dzięki zastosowaniu zbiornika paliwa o pojemności 60 litrów producent deklaruje łączny zasięg na poziomie 1200 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Baterie można ładować również prądem DC o mocy do 40 kW. Napęd trafia na przód za pośrednictwem jednostopniowej przekładni DHT. Jaecoo 7 Super Hybrid w wersji Select kosztuje od 153 900 zł, zaś w odmianie Exlusive 163 900 zł.

Jetour Dashing
Jetour Dashing to dynamicznie stylizowany SUV o sylwetce a'la coupe, stawiający na futurystyczny design i młodzieżowy charakter. O ile Jaecoo stawia na funkcjonalność i outdoorowy styl, o tyle Jetour Dashing to typowo bulwarowy SUV. Jego charakterystycznymi elementami są duży grill i dwuczęściowe reflektory LED. Dashing jest jednym z większych kompaktowych SUV-ów - mierzy 4,59 m długości, 1,9 m szerokości oraz 1,68 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,72 m. Bagażnik pomieści 486 litrów. Styl Jetoura podkreślają aż 20-calowe alufelgi. Bulwarowe przeznaczenie Jetoura potwierdza jego skromny prześwit liczący 160 mm. W zależności od wersji w kabinie znajdziemy 12,8-calowy lub 15,6-calowy wyświetlacz systemu infotainment.

Jetour Dashing występuje w dwoma silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem, oba warianty mają napęd na przód. Bazowy 1.5 rozwija 156 KM i 230 Nm, współpracuje z 6-stopniową przekładnią DCT i według producenta pali średnio aż 10,3 l/100 km. Odmiana 1.6 rozwija 197 KM i 290 Nm, współpracuje z przekładnią 7DCT i pali średnio aż 11,2 l/100 km. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Zbiornik paliwa liczy 57 l. Jetour Dashing w wersji 1.5T kosztuje 112 900 zł, natomiast z 1.6T 129 900 zł.
Toyota Corolla Cross
Odpowiednikiem w gamie Toyoty jest Corolla Cross. W odróżnieniu do C-HR jest to konwencjonalny SUV o pudełkowatej, funkcjonalnej bryle, która nawiązuje do RAV4. Samochód mierzy 4,46 m długości, 1,82 m szerokości oraz 1,6-1,62 m wysokości. Rozstaw osi liczy 2,64 m. W zależności od wersji bagażnik pomieści od 390 litrów (2.0 Hybrid AWD-i), przez 425 l (2.0 Hybrid FWD) po 473 l (1.8 Hybrid FWD). Prześwit liczy 160 mm. W kabinie znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów oraz 10,5-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Corolla Cross występuje wyłącznie jako pełna hybryda. Bazowa odmiana 1.8 Hybrid rozwija 140 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i rozpędza się do 170 km/h. Średnie spalanie według producenta to 4,9-5,0 l/100 km. Mocniejszy wariant 2.0 Hybrid występuje z napędem na przód lub na obie osie i rozwija 180 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,7 s (z AWD-i 7,6 s), a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wynosi 5,0-5,3 l/100 km dla wariantu FWD oraz 5,3-5,7 l/100 km w przypadku AWD-i. Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid w obecnej promocji startuje od 133 800 zł za odmianę Comfort. Wariant 2.0 Hybrid FWD kosztuje od 146 600 zł, zaś z napędem AWD-i od 168 300 zł za bogatszą odmianę Style.
Poniżej znajdziecie szybkie porównanie wyposażenia podstawowych wersji Jaecoo 7, Jetoura Dashing oraz Toyoty Corolli Cross:
| Kategoria | Jaecoo 7 Urban | Jetour Dashing 1.5T | Toyota Corolla Cross Comfort |
|---|---|---|---|
| Bezpieczeństwo i asysty | Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania pasa (ACC) | Tempomat | Inteligentny tempomat adaptacyjny |
| System monitorowania martwego pola (BSD) | System monitorowania martwego pola | - | |
| Inteligentny system kontroli prędkości (SAS) | - | Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów | |
| System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa (LDP) | System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu | Asystent utrzymania pasa ruchu | |
| Automatyczne hamowanie awaryjne (AEB) | System ostrzegania i samoczynnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji | Układ awaryjnego zatrzymania pojazdu | |
| Asystent ruchu poprzecznego z funkcją hamowania (RCTA + RCTB) | Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu | - | |
| System kamer 540 stopni | System kamer 360 stopni | Kamera cofania | |
| Czujniki parkowania z przodu i z tyłu | Czujniki parkowania z przodu i z tyłu | Czujniki parkowania z tyłu | |
| Wygląd zewnętrzny | 19” czarne felgi aluminiowe | 20" felgi aluminiowe | 17" felgi aluminiowe |
| Reflektory LED + tylne światła LED | Reflektory LED+tylne światła LED | Reflektory LED | |
| Relingi dachowe | - | Relingi dachowe | |
| Dach panoramiczny | Dach panoramiczny | - | |
| Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika | Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika | - | |
| Dojazdowe koło zapasowe | Zestaw naprawczy | Zestaw naprawczy | |
| Multimedia i systemy | System multimedialny z ekranem 13.2” | System multimedialny z ekranem 12,8" | System multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym 10,5" |
| System nawigacji satelitarnej | - | System nawigacji satelitarnej | |
| Apple CarPlay / Android Auto (bezprzewodowo) | Apple CarPlay i AndroidAuto | Apple CarPlay i AndroidAuto (bezprzewodowo) | |
| Wnętrze i komfort | Skórzana tapicerka (ekoskóra) | Tapicerka skórzana (ekoskóra) | Tapicerka materiałowa |
| Podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją | Fotele przednie sterowane elektrycznie (kierowcy 6-kierunków, pasażera 4-kierunki) z podgrzewaniem i wentylacją | Manualnie regulowane fotele z podgrzewaniem | |
| Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna | Klimatyzacja elektroniczna | Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa | |
| System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania | System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania | Uruchamianie silnika przyciskiem | |
| Ładowarka indukcyjna | Ładowarka indukcyjna | Ładowarka indukcyjna | |
| Nawiewy na drugi rząd siedzeń | Nawiewy na drugi rząd siedzeń | Nawiewy na drugi rząd siedzeń | |
| Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25" | Cyfrowe zegary | Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 12,3" |
Jetour X70 Plus 2025 vs Toyota RAV4 2025
Klasę średnią reprezentuje Jetour X70 Plus. Jest to konwencjonalny SUV z trzema rzędami siedzeń i miejscem dla 7 osób. Samochód mierzy 4,72 m długości, 1,9 m szerokości oraz 1,72 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,72 m. Prześwit wynosi zaskakująco skromne 145 mm. Bagażnik pomieści od 89 do 1689 l, w zależności od ustawienia foteli. Kokpit tworzą dwa 10,25-calowe wyświetlacze, z których jeden służy do obsługi multimediów, a drugi obsługuje cyfrowe zegary (tworzą one jedną płaszczyznę). Pod maska znajdziemy te same jednostki co w modelu Dashing. Wariant 1.5T z 6-stopniową przekładnią DCT rozwija 156 KM i 230 Nm i rozpędza się do 180 km/h, a jego średnie spalanie to 9,5 l/100 km. Odmiana 1.6T ze skrzynią 7DCT rozpędza się do 185 km/h i pali średnio 10,5 l/100 km. Co ciekawe, według producenta większy Jetour X70 Plus ma być oszczędniejszy od modelu Dashing. Jetour X70 Plus w wersji 1.5T kosztuje 124 900 zł, zaś w odmianie 1.6T 144 900 zł.

W przypadku Toyoty klasę średnią reprezentuje model RAV4. Toyota to klasyczny pudełkowaty SUV, którego masywne kształty podyktowane są funkcjonalnością. Samochód mierzy 4,6 m długości, 1,85 m szerokości oraz 1,68 m wysokości, a rozstaw osi liczy 2,69 m. Toyota RAV4 nie oferuje trzeciego rzędu siedzeń nawet w opcji. Bagażnik pomieści 580 litrów w wersji hybrydowej (HEV) lub 520 l w odmianie Plug-in Hybrid. W kabinie znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów oraz 10,5-calowy ekran systemu infotainment. Odmiana hybrydowa bazuje na wolnossącej jednostce benzynowej 2.5 i rozwija 218 KM (FWD) lub 222 KM (AWD). Za przeniesienie napędu odpowiada planetarna przekładnia e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s (FWD) lub 8,1 s (AWD), a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wynosi 5,6-5,7 l/100 km (FWD) lub 5,6-5,9 l/100 km (AWD). W ofercie jest też odmiana hybrydowa plug-in o mocy 306 KM, z bateriami o pojemności 18,1 kWh i zasięgiem na prądzie 75 km. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 s. W obecnej wyprzedaży Toyota RAV4 Hybrid Comfort startuje od 166 100 zł za odmianę FWD lub 175 400 zł za wariant AWD. Z kolei RAV4 PHEV w odmianie Dynamic startuje od 215 200 zł.
| Element wyposażenia | Jetour X70 Plus 1.5T | Toyota RAV4 Comfort |
| Bezpieczeństwo i wsparcie | System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu | Asystent utrzymania pasa ruchu |
| System monitorowania martwego pola | Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów | |
| Czujniki parkowania z tyłu | Przednie i tylne czujniki parkowania | |
| Kamery 360 stopni | Kamera cofania | |
| Tempomat | Adaptacyjny tempomat | |
| Wygląd zewnętrzny | Reflektory LED i tylne lampy LED | Reflektory LED i tylne lampy LED |
| 20-calowe alufelgi | 17-calowe alufelgi | |
| Multimedia i systemy | Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 10,25" | System multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym 10,5" |
| - | Nawigacja satelitarna | |
| Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25" | Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 12,3" | |
| - | Ładowarka indukcyjna | |
| Apple CarPlay i AndroidAuto | Apple CarPlay i AndroidAuto (bezprzewodowe) | |
| 3 porty USB | 1 port USB | |
| Wnętrze i komfort | Klimatyzacja elektroniczna | Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja |
| Elektrycznie sterowany fotel kierowcy w 6 kierunkach | Ręczna regulacja przednich foteli | |
| Podłokietnik z ogrzewanym/chłodzonym schowkiem | Podłokietnik ze schowkiem | |
| Dostęp bezkluczykowy | Uruchamianie silnika przyciskiem | |
| Elektrycznie sterowana klapa bagażnika | - | |
| Szyberdach panoramiczny | - |
Jetour T2 2025 vs Toyota Land Cruiser 2025
Ostatnią parę tworzą flagowe modele. W przypadku Jetoura jest to model T2, zaś u Toyoty Land Cruiser. Oba są luksusowymi terenówkami klasy średniej, przy czym w ich przypadku różnica między ofertą Jetoura a Toyoty jest najbardziej dostrzegalna. Wystarczy spojrzeć chociażby na cennik, gdyż Jetour T2 startuje od 174 900 zł, podczas gdy Toyota Land Cruiser występuje obecnie wyłącznie w droższej wersji Executive za 424 900 zł. To prawdziwa przepaść. Jetour T2 mierzy 4,78 m długości, niemal 2,01 m szerokości oraz 1,88 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,8 m. Bagażnik pomieści 583 l. Prześwit liczy 183 mm. Jetour T2 ma napęd 4WD, pudełkowate nadwozie inspirowane terenówkami i umieszczone na klapie bagażnika pełnowymiarowe koło zapasowe. W kabinie znajdziemy 15,6-calowy wyświetlacz systemu infotainment i 12,8-calowy ekran cyfrowych zegarów. Pod maską znalazła się 2-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 254 KM i maksymalnym momencie obrotowym 390 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, a średnie spalanie według producenta to 11,5 l/100 km.

Toyota Land Cruiser również ma masywną sylwetkę, jednak jest większa od Jetoura. Samochód mierzy 4,92 m długości, 1,94-1,98 m szerokości oraz 1,92-1,93 m wysokości, a rozstaw osi liczy 2,85 m. Bagażnik pomieści 742 litry (z pakietem Voyage 556 l). Prześwit liczy 205 lub 215 mm. W kabinie znajdziemy dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy. Pod maską pracuje 2.8-litrowy turbodiesel o mocy 205 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Średnie spalanie wynosi między 10,3 a 10,7 l/100 km.
| Element wyposażenia | Jetour T2 | Toyota Land Cruiser Executive |
| Bezpieczeństwo i wsparcie | Kamery 360 stopni | Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni |
| Wykrywanie obiektów w martwym polu | System monitorowania martwego pola w lusterkach | |
| Asystent utrzymania pasa ruchu | Asystent utrzymania pasa ruchu | |
| - | Asystent zmiany pasa ruchu | |
| System ostrzegania i samoczynnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji | Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów / układ awaryjnego zatrzymania pojazdu | |
| System ostrzegania o kolizji z tyłu pojazdu | Układ detekcji przeszkód | |
| System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu | System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem | |
| Asystent jazdy w korku | Cyfrowe lusterko wsteczne | |
| Przednie i tylne czujniki parkowania | Przednie i tylne czujniki parkowania | |
| Adaptacyjny tempomat | Inteligentny tempomat adaptacyjny | |
| Wygląd zewnętrzny | Reflektory Matrix LED i tylne lampy LED | Światła główne w technologii LED (Matrix LED), tylne lampy LED |
| Rozkładane uchwyty na kubki oraz otwieracz butelek na drzwiach bagażnika | - | |
| Pełnowymiarowe koło zapasowe | Pełnowymiarowe koło zapasowe | |
| 20-calowe alufelgi z oponami 265/60 R20 | ||
| Progi boczne | Stopień boczny ułatwiający dostęp do kabiny pasażerskiej | |
| Multimedia i systemy | System multimedialny z wyświetlaczem 15,6" | System multimedialny z wyświetlaczem 12,3" i nawigacją |
| Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25" | Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 12,3" | |
| Apple CarPlay i AndroidAuto | Apple CarPlay i AndroidAuto (bezprzewodowe) | |
| 12 głośników | System audio JBL z 14 głośnikami | |
| 4 porty USB | 7 portów USB-C | |
| Wnętrze i komfort | Ładowarka indukcyjna | Ładowarka indukcyjna |
| Elektrycznie sterowane przednie fotele | Elektrycznie sterowane fotele przednie z pamięcią ustawień | |
| Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja | Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja | |
| Podgrzewana przednia szyba | Podgrzewana przednia szyba | |
| Podgrzewane i wentylowane przednie fotele | Podgrzewane i wentylowane fotele | |
| Podgrzewane skrajne siedziska tylnej kanapy | Podgrzewane i wentylowane skrajne siedziska tylnej kanapy | |
| Podłokietnik z podgrzewanym/chłodzonym schowkiem | Chłodzony schowek w konsoli centralnej | |
| - | Trzeci rząd siedzeń | |
| Dostęp bezkluczykowy | Dostęp bezkluczykowy | |
| Podgrzewana kierownica | Podgrzewana i elektrycznie regulowana kierownica | |
| Elektrycznie sterowana klapa bagażnika | Elektrycznie i bezdotykowo sterowana klapa bagażnika | |
| Tapicerka z nubuku i ekoskóry | Tapicerka ze skóry perforowanej (skóra naturalna i syntentyczna) | |
| Szyba przednia i szyby w drzwiach przednich wielowarstwowe, ograniczające hałas z zewnątrz | ||
| Szyberdach panoramiczny | - | |
| - | Wyświetlacz HUD | |
| Tryby jazdy / funkcje terenowe | Tryby Sport | Eco | Standard | Snow | Sediment | Rock | X Smart Mode | System zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu (Multi-Terrain Select) |
| HHC i HDC - Asystent ruszania na wzniesieniu i zjazdu ze wzniesienia | System wspomagający zjazd ze wzniesienia / System wspomagający pokonywanie podjazdów | |
| Tryb "pełzania" (dostępny w trybach jazdy Rock i Sediment - zakres prędkości 7-15 km/h) | System ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach | |
| Wyświetlacz z informacjami Off-Road | System 4 kamer monitorujących obraz wokół pojazdu w 6 różnych perspektywach (Multi-Terrain Monitor) | |
| Centralny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu | Blokada centralnego mechanizmu różnicowego | |
| Mechanizm różnicowy na tylnym moście o ograniczonym poślizgu sterowany elektronicznie | Blokada tylnego mechanizmu różnicowego | |
| Czujnik brodzenia | System rozłączania przedniego stabilizatora (SDM) | |
| System utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control) |
Podsumowanie
Podsumowując, oferta marek Jaecoo i Jetour wydaje się atrakcyjna nawet na tle tak uznanego gracza jak Toyota. Obie marki oferują dobry stosunek ceny do wyposażenia i ciekawe modele, przy czym jedynie Jaecoo oferuje napęd hybrydowy. Chińskie marki próbują przekonać również funkcjonalnością i atrakcyjną gwarancją. Nie mają jednak tej renomy, którą posiada Toyota i tak bogatej oferty samochodów hybrydowych, co w połączeniu ze sporymi rabatami sprawia, że Toyota nadal będzie zdecydowanym liderem rynku. Zestawienie z tak uznaną marką pokazuje pewne braki w ofercie chińskich producentów, jednak są to kwestie stosunkowo łatwe do nadrobienia, gdyż koncern Chery posiada rozwiniętą technologię napędu hybrydowego, zarówno pełnych hybryd (HEV) jak i hybryd plug-in (PHEV) i cieszą się one uznaniem, co potwierdza przykład Jaecoo 7 Super Hybrid. W szczególności atrakcyjnie wycenionej marce Jetour przydałyby się hybrydy, choć jest to pewnie tylko kwestia czasu.