Porównanie: Forthing U-Tour vs Volkswagen Touran 2025
Minivany są gatunkiem wymierającym, jednak mimo to Chińczycy wierzą w ich potencjał także na rynku europejskim. Jednym z ostatnich przedstawicieli tego segmentu w Europie jest Volkswagen Touran. Czy chiński Forthing U-Tour sprosta rynkowemu weteranowi?
W porównaniu znajdziesz informacje o:
Jeszcze jakieś 20 lat temu minivany cieszyły się sporą popularnością. Z czasem jednak zaczęły tracić na popularności na rzecz SUV-ów i crossoverów, które obecnie niemal całkowicie wyparły minivany z oferty poszczególnych producentów. Na rynku ostały się tylko nieliczne modele. Dotyczy to przynajmniej Europy, gdzie jednym z ostatnich "rodzimych" minivanów jest Volkswagen Touran. Inaczej rzecz ma się w Chinach, gdzie klienci nadal bardzo chętnie wybierają minivany, utożsamiając je z luksusem i prestiżem. Planując ekspansję na rynek europejski chińskie marki próbują swoich sił również z minivanami, a jednym z nich jest Forthing U-Tour, czyli rozsądnie wyceniony model klasy średniej. Porównamy go z Volkswagenem Touranem, który to jednak jest kompaktowym modelem.
Przekonaj się jak wypadł Forthing U-Tour w teście: Forthing U-Tour 1.5 T-GDI DCT test na chińskiesamochody.pl
Forthing U-Tour 2025 vs Volkswagen Touran 2025 - porównanie danych technicznych
Forthing U-Tour jest samochodem o segment większym od Volkswagena Tourana. Mierzy 4850 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1715 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2900 mm. Bagażnik, w zależności od ustawienia foteli, mierzy od 234 do 1086 litrów (za drugim rzędem). Minusem Forthinga jest brak możliwości złożenia oparć drugiego rzędu. Zbiornik paliwa liczy 55 litrów.

Volkswagen Touran mierzy 4527 mm długości, 1829 mm szerokości oraz 1668 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2786 mm. Bagażnik pomieści od 633 (za drugim rzędem) do 1857 litrów. Zbiornik paliwa liczy 58 litrów.

Forthing U-Tour 2025 vs Volkswagen Touran 2025 - porównanie napędów
Forthing U-Tour występuje z dwoma rodzajami napędu: benzynowym oraz z klasyczną hybrydą (HEV). Odmiana benzynowa korzysta z turbodoładowanej jednostki 1.5 T-GDI od Mitsubishi, rozwija 177 KM oraz 265 Nm i współpracuje z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wynosi 7,1 l/100 km. Odmiana hybrydowa również korzysta z jednostki 1.5 T-GDI o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm, jednak współpracuje ponadto z silnikiem elektrycznym rozwijającym 75 KM i 105 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,8 l/100 km.

Volkswagen Touran również występuje z dwoma rodzajami napędu: benzynowym oraz wysokoprężnym. Odmiana benzynowa 1.5 TSI rozwija 150 KM oraz 250 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu przypadkach zajmuje 8,9 s, a prędkość maksymalna to 209 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,4 l/100 km (z DSG 6,5 l/100 km). Oprócz tego w gamie znajdziemy dwa diesle, oba o pojemności 2 litrów. Słabszy rozwija 122 KM i 320 Nm, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,8 s i prędkość maksymalną 196 km/h. Średnie spalanie to 5,3 l/100 km. Mocniejszy rozwija 150 KM i 360 Nm, współpracuje z 7-stopniową przekładnią DSG i pali średnio 5,4 l/100 km. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,3 s, a prędkość maksymalna to 206 km/h.

Forthing U-Tour 2025 vs Volkswagen Touran 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Forthing U-Tour występuje tylko w jednej, bogato wyposażonej konfiguracji. W standardzie znajdziemy m.in.:
- 8 poduszek powietrznych
- Czujniki parkowania przednie i tylne
- System kamer 360 stopni
- LED-owe reflektory przednie i światła do jazdy dziennej
- Czujnik zmierzchu i czujnik deszczu
- System monitorowania ruchu za pojazdem i martwego pola
- Asystenta utrzymania pasa ruchu
- LCA - Asystenta zmiany pasa ruchu
- TJA - Asystenta jazdy w korku
- LDW - Ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
- FCW - Ostrzeżenie o ryzyku kolizji z przodu
- RCTA - System monitorowania ruchu za pojazdem
- BSD - System monitorowania martwego pola
- Adaptacyjny tempomat
- Przednie fotele regulowane elektrycznie i podgrzewane w standardzie
- Fotel kierowcy z funkcją masażu
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane
- Klimatyzację automatyczną z systemem oczyszczania powietrza PM 2,5 z nawiewami na drugi oraz trzeci rząd
- 7 miejsc w układzie: 2+2+3 (składana kanapa trzeciego rzędu)
- 12,25 calowy cyfrowy zestaw wskaźników
- 12,25-calowy wyświetlacz multimediów
- Carplay & Android Auto
- System audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth
- Rejestrator jazdy w obudowie lusterka wstecznego
- Kierownicę wielofunkcyjną pokrytą skórą ekologiczną
- Ambientowe, nastrojowe oświetlenie wnętrza
- Tapicerkę ze skóry ekologicznej w kolorze czarnym lub beżowym
- Panoramiczny dach otwierany elektrycznie
- 17-calowe dojazdowe koło zapasowe
- 18" felgi aluminiowe z oponami 215 / 55

Volkswagen Touran występuje w trzech konfiguracjach: Comfortline, Comfortline Plus oraz Highline. Bazowy Touran Comfort nie jest tak bogato wyposażony co Forthing. W standardzie oferuje m.in.:
- tapicerkę materiałową czarną lub popielatą Lasano
- 16-calowe alufelgi z oponami 205/60
- halogenowe reflektory główne
- relingi dachowe, czarne
- szybę tylną oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
- lusterka boczne sterowane elektrycznie, z funkcją pamięci
- wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę
- Podwójny schowek w konsoli dachowej, zamykany
- Dywaniki przednie i tylne z materiału pochodzącego z recyklingu
- Komfortowe fotele przednie
- Aktywne przednie zagłówki, regulowane w dwóch płaszczyznach
- Fotel kierowcy i pasażera, z manualną regulacją odcinka lędźwiowego
- Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
- Szufladę pod fotelem kierowcy i pasażera
- Składane stoliki w oparciach przednich foteli
- 3 fotele w drugim rzędzie oraz 2 fotele w trzecim rzędzie z uchwytami ISOFIX i funkcją Easy Fold
- System wykrywający pieszych i rowerzystów
- Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
- System Lane Assist - asystent utrzymania pasa ruchu
- System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash Front & Rear"
- Isofix - 3 fotele z uchwytami ISOFIX w drugim rzędzie siedzeń
- System monitorujący uwagę i zmęczenie kierowcy
- Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości
- Klimatyzację z regulacją automatyczną "Climatronic", 3-strefową, z funkcją Air Care
- Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i tyłu
- Gniazda zasilające 12 V: w konsoli środkowej z przodu i z tyłu oraz w bagażniku
- Podgrzewaną przednią szybę
- Cyfrowe zegary z 8-calowym wyświetlaczem
- 8 głośników
- System radiowy Ready2Discover z usługą "Streaming&Internet" , z wyświetlaczem 8"
- 2 gniazda USB-C do obsługi iPod/iPhone, przód
- Przygotowanie do We Connect Plus, zawiera We Connect
- Instalację telefoniczną z funkcją ładowania indukcyjnego
- Sign Assist - system rozpoznawania znaków drogowych
- Zestaw naprawczy

Forthing U-Tour 2025 vs Volkswagen Touran 2025 - porównanie cen
Forthing U-Tour w odmianie benzynowej kosztuje 153 900 zł, natomiast wariant hybrydowy wyceniono na 169 900 zł. Jedyną opcją jest lakier metalik za 5400 zł. Forthing daje gwarancję na 5 lat lub 150 000 km.
Volkswagen udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów. Touran 1.5 TSI w wersji Comfortline ze skrzynią manualną startuje od 156 090 zł. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Volkswagena Tourana:
| Silnik / Skrzynia biegów | Comfortline | Comfortline Plus | Highline |
|---|---|---|---|
| 1.5 TSI EVO 150 KM, manualna 6-biegowa | 156 090 PLN | 159 390 PLN | 159 690 PLN |
| 1.5 TSI EVO 150 KM, DSG 7 | 166 690 PLN | 169 990 PLN | 170 490 PLN |
| 2.0 TDI SCR 122 KM, manualna 6-biegowa | 166 190 PLN | 169 490 PLN | – |
| 2.0 TDI SCR 150 KM, DSG 7 | – | – | 191 390 PLN |
Podsumowanie
Forthing U-Tour, jak każdy inny chińczyk, zdaje się oferować "więcej za mniej". Jest znacznie większy i przestronniejszy od Volkswagena Tourana, a przy tym tańszy i lepiej wyposażony. Do tego od niedawna oferowany jest również z niedostępnym u rywala napędem hybrydowym. Ponadto chiński minivan kusi gwarancją i estetyczną kabiną. Mimo wieku Volkswagen Touran wciąż ma liczne atuty jak funkcjonalne wnętrze, możliwość złożenia drugiego rzędu siedzeń czy oszczędne diesle. Niemiecki samochód przekonuje też jakością oraz ergonomią obsługi, która bez wątpienia wypada lepiej niż w chińskim rywalu. Oczywiściej jest gorzej wyposażony i droższy, za to oferuje więcej płatnych opcji.