DFSK FX600 2025. Silnik, osiągi, cena, wyposażenie. Co można kupić?
DFSK FX600 to nowy gracz na polskim rynku motoryzacyjnym, który zadebiutował w 2025 roku, oferując przestronność, bogate wyposażenie i konkurencyjną cenę. Ten 7-osobowy SUV segmentu D przyciąga uwagę rodzin i firm, łącząc nowoczesny design z funkcjonalnością i przystępną ceną.

Chińska marka DFSK, będąca efektem współpracy Dongfeng Motor Corporation i Chongqing Sokon Industry Group, powraca do Polski z nowym modelem FX600. Po wcześniejszych próbach zaistnienia na rynku autami dostawczymi, marka stawia teraz na SUV-y, które mają konkurować z europejskimi i azjatyckimi rywalami.
FX600 wyróżnia się 7-miejscową konfiguracją i zaawansowanymi technologiami, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób szukających ekonomicznego i wszechstronnego pojazdu. W artykule przyjrzymy się bliżej specyfikacji technicznej, wyposażeniu, napędom, dodatkowym opcjom oraz cenom tego modelu.
Dane techniczne DFSK FX600. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód
DFSK FX600 to SUV segmentu D o wymiarach 4760 mm długości, 1865 mm szerokości i 1719 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2785 mm. Takie proporcje zapewniają przestronne wnętrze, które mieści siedem osób w układzie 2+3+2, z wystarczającą ilością miejsca nawet w trzecim rzędzie dla dzieci lub na krótsze trasy dla dorosłych. Prześwit 200 mm pozwala na komfortowe pokonywanie nierówności, co czyni go wszechstronnym pojazdem zarówno do miasta, jak i na dłuższe trasy.
Pojemność bagażnika w FX600 wynosi 347 litrów przy pełnej obsadzie siedzeń, co jest standardową wartością w tej klasie, ale po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń przestrzeń znacznie się zwiększa, oferując miejsce na większe bagaże. Niestety, dokładne dane dotyczące maksymalnej pojemności bagażnika po złożeniu wszystkich siedzeń nie są powszechnie dostępne, co może być ograniczeniem dla potencjalnych nabywców. Elektrycznie otwierana klapa bagażnika ułatwia codzienne użytkowanie i jest standardem nawet w podstawowej wersji.
Producent oferuje na model FX600 7-letnią gwarancję z limitem 150 000 km, co jest jednym z najmocniejszych atutów tego pojazdu. Taka polityka serwisowa buduje zaufanie do marki, zwłaszcza w kontekście jej stosunkowo krótkiej obecności na polskim rynku. Gwarancja obejmuje zarówno elementy mechaniczne, jak i nadwozie, co czyni FX600 atrakcyjnym wyborem dla osób planujących długoterminowe użytkowanie pojazdu.
Wyposażenie
DFSK FX600 dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Prestige, które już w standardzie oferują bogaty zestaw funkcji.
Wersja Comfort obejmuje m.in. półautomatyczną klimatyzację, 12,3-calowy ekran multimedialny z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania oraz tapicerkę z ekoskóry. Znadziecie w niej też tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat czy bezkluczykowy dostęp. Standardem dla tej wersji są 18-calowe felgi aluminiowe.
Wariant Prestige wzbogaca wyposażenie o elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, przednie czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację czy panoramiczny szyberdach z funkcją otwierania. Jest też system parkowania, reflektory LED oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak monitorowanie martwego pola, asystent pasa ruchu i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Wersja ta oferuje 19-calowe felgi aluminiowe.
Różnice pomiędzy wersjami dotyczą także systemu audio. W wersji Comfort ma on 4 głośniki, a w wersji Prestige już 8 - 4 z przodu, 2 z tyłu, wzmacniacz mocy i subwoofer.
Choć materiały wykończeniowe nie dorównują luksusowym markom, są solidne i estetyczne, co w połączeniu z bogatym wyposażeniem standardowym czyni ten model konkurencyjnym wobec droższych rywali, takich jak Skoda Kodiaq czy Nissan X-Trail.


Napędy i osiągi
DFSK FX600 napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 TGDI o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Jednostka ta współpracuje z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, przekazującą napęd na przednie koła. Producent nie podaje oficjalnych danych dotyczących przyspieszenia od 0 do 100 km/h, ale maksymalna prędkość wynosi 180 km/h, co jest wystarczające dla rodzinnego SUV-a.
Zużycie paliwa w FX600 szacowane jest na około 9,4 l/100 km w cyklu mieszanym, co jest wartością typową dla tej klasy pojazdów z silnikiem benzynowym. Zbiornik paliwa DFSK FX600 ma natomiast aż 58 litrów. Choć FX600 nie jest pojazdem o sportowych aspiracjach, jego osiągi są wystarczające do dynamicznej jazdy zarówno w mieście, jak i na trasie.
Przednie zawieszenie DFSK FX600 to niezależnie zawieszenie MacPherson, natomiast tylne to niezależnie zawieszenie wielowahaczowe. Samochód wyposażono też w elektroniczny hamulec ręczny.
Model oferuje dość ograniczoną gamę kolorów. DFSK FX600 kolory lakieru to bowiem: czarny, śnieżnobiały, jasnoszary i szary. Jasnoszary jest dostępny bez dopłaty, za wszystkie pozostałe trzeba zapłacić 2 500 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: DFSK E5 2025. Silnik, osiągi, cena, wyposażenie. Co można kupić?
DFSK FX600. Ceny w Polsce
DFSK FX600 jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Prestige, z cenami rozpoczynającymi się odpowiednio od 119 900 zł i 131 900 zł. Tym samym jest to jeden z najtańszych 7-osobowych SUV-ów na polskim rynku.
Sprzedaż modelu wspierana jest przez rozwijającą się sieć dealerską, która do końca 2025 roku ma obejmować 20 punktów w Polsce, z planami rozszerzenia do 25 w 2026 roku. Importer, Asian Automotive Distribution Center (AADC), stawia na dynamiczny rozwój sprzedaży, prognozując dostarczenie 1100 egzemplarzy w pierwszym roku obecności na rynku.