DFSK E5 2025. Silnik, osiągi, cena, wyposażenie. Co można kupić?
DFSK E5 to 7-miejscowy hybrydowy SUV z wtyczką (PHEV), który niedawno pojawił się w Polsce i chce zdobyć popularność dzięki połączeniu nowoczesnej technologii, przestronności i atrakcyjnej ceny.

DFSK E5 to siedmiomiejscowy SUV, który łączy w sobie zalety napędu hybrydowego z praktycznym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. W Polsce model ten zadebiutował jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne, a zarazem przestronne pojazdy rodzinne. Przygotowaliśmy kompleksowy przegląd DFSK E5, obejmujący jego dane techniczne, wyposażenie, napęd oraz ceny na polskim rynku.
Dane techniczne. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód
DFSK E5 to średniej wielkości SUV, którego wymiary wynoszą 4760 mm długości, 1865 mm szerokości i 1710 mm wysokości, przy rozstawie osi 2785 mm. Takie proporcje zapewniają przestronne wnętrze dla siedmiu pasażerów. Kompaktowe rozmiary zewnętrzne w połączeniu z ergonomicznym układem wnętrza czynią E5 ciekawym wyborem dla rodzin i osób poszukujących wszechstronnego pojazdu.
Przy standardowej konfiguracji z trzecim rzędem siedzeń bagażnik DFSK E5 oferuje wystarczającą przestrzeń na codzienne potrzeby, a po złożeniu tylnych siedzeń można uzyskać znacznie większą powierzchnię ładunkową. Producent nie podaje jednak dokładnych wartości, co świadczy o tym, iż nie są one szczególnie konkurencyjne w porównaniu do rynkowych rywali.
Gwarancja na DFSK E5 w Polsce obejmuje 6 lat lub 150 000 km przebiegu, co jest konkurencyjną ofertą w segmencie. Obejmuje ona cały pojazd, z szczególnym uwzględnieniem komponentów hybrydowych, takich jak bateria, która często jest objęta dłuższym okresem ochrony - 8 lat.
DFSK E5. Wyposażenie
DFSK E5 jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Prestige.
Wersja Comfort, będąca podstawową opcją DFSK E5, oferuje bogate wyposażenie standardowe, w tym skórzane fotele, 12,3-calowy ekran dotykowy z obsługą Android Auto i Apple CarPlay oraz pół-automatyczną klimatyzację. Jest tęż 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i zegarów. Wnętrze w układzie 2+3+2 zapewnia komfort dla siedmiu pasażerów, a regulowane fotele kierowcy i pasażera oraz wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą podnoszą wygodę użytkowania. Dodatkowo, model ten wyposażono w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, EBD, kontrola trakcji oraz tylne czujniki parkowania.
Wersja Prestige, będąca topową konfiguracją, wzbogaca wyposażenie o bardziej zaawansowane funkcje, takie jak panoramiczny dach, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, kamera 360 stopni oraz 19-calowe felgi aluminiowe. W zakresie bezpieczeństwa Prestige oferuje monitorowanie martwego pola, ostrzeganie o kolizji tylnej, asystenta zmiany pasa ruchu, a także asystenta ruszania na wzniesieniu i kontroli zjazdu. W kabinie znajdziemy również bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, fotele z domieszką mikrofibry czy już w pełni automatyczną kliamtyzację.
Obie wersje DFSK E5 są chwalone za wysoką jakość wykończenia i intuicyjną obsługę, co wyróżnia je na tle konkurencji. Wersja Comfort jest bardziej budżetową opcją dla osób ceniących funkcjonalność, podczas gdy Prestige kierowana jest do klientów poszukujących luksusu i zaawansowanych technologii. Wybór między tymi wariantami zależy od indywidualnych potrzeb, ale obie oferują atrakcyjny stosunek ceny do wyposażenia. Jedną z największych różnic jest system audio - ten w podstawowej wersji ma tylko 4 głośniki, podczas gdy wersja Prestige oferuje aż 12 głośników.
Jest już standardem wśród chińskich modeli, że nie oferują one wielu możliwości personalizacji. Tak naprawdę do wyboru jest tylko kolor samochodu, a DFSK E5 kolory lakieru to:
- śnieżnobiały - bez dopłaty;
- metalizowane: srebrnoszary, wenecka zieleń, onyksowa czerń - 2 500 zł.
Do wyboru bez dopłaty są także dwie kolorystyki tapicerki: beżowa oraz czarna.


Napędy i osiągi
DFSK E5 to hybryda plug-in, łącząca silnik benzynowy o mocy 102 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 177 KM, co daje łączną moc 217 KM i moment obrotowy 300 Nm. Układ napędowy współpracuje z przekładnią E-CVT, zapewniając płynną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. System hybrydowy pozwala na przejechanie do 87 km w trybie czysto elektrycznym, co jest wystarczające dla większości codziennych dojazdów. Maksymalna prędkość samochodu została ograniczona do 165 km/h.
Zbiornik paliwa ma aż 60 litrów, dzięki czemu całkowity zasięg E5, obejmujący zarówno napęd elektryczny, jak i benzynowy, wynosi imponujące 1150 km, co czyni go jednym z liderów w swojej klasie. Bateria o pojemności 17,52 kWh może być w pełni naładowana w około 4 godziny przy użyciu ładowarki 6,6 kW. Dodatkowo, system odzyskiwania energii podczas hamowania zwiększa efektywność, a funkcja Vehicle-to-Load (V2L) pozwala zasilać zewnętrzne urządzenia, co jest praktyczne np. podczas kempingu.
Osiągi DFSK E5 są zoptymalizowane pod kątem komfortu, a nie sportowej jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy, co jest wystarczające do sprawnego poruszania się po autostradach, a lekki układ kierowniczy ułatwia manewry w mieście. Użytkownicy chwalą cichą pracę napędu hybrydowego oraz skuteczne tłumienie nierówności przez zawieszenie typu McPherson z przodu i multilink z tyłu, co zapewnia płynną i relaksującą jazdę.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Omoda 5 czy Dacia Duster. Który model wybrać?
DFSK E5 2025. Ceny w Polsce
Ceny DFSK E5 w Polsce rozpoczynają się od 153 900 zł za wersję podstawową Comfort, co czyni go jedną z najtańszych hybryd plug-in w segmencie SUV-ów na polskim rynku. Wersja topowa Prestige kosztuje od 177 900 zł. W porównaniu z konkurentami, takimi jak Toyota Corolla Cross czy Mitsubishi Outlander, E5 oferuje atrakcyjny stosunek ceny do wyposażenia. Dystrybucją samochodów zajmuje się Asian Automorive Distribution Center, oferujące coraz więcej modeli różnych marek z Chin.