Porównanie: Chery Tiggo 8 vs Peugeot 5008 2025
SUV-y klasy średniej cieszą się sporą popularnością i niejako przejęły rolę samochodów rodzinnych po minivanach. Jednymi z najnowszych propozycji na rynku są Chery Tiggo 8 oraz Peugeot 5008. Czas na starcie chińskiego i europejskiego auta rodzinnego.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
SUV-y klasy średniej są jednym z najpopularniejszych segmentów na rynku. W 2024 roku sprzedano ich 71 630 sztuk, co oznacza wzrost aż o 26% rok do roku i daje im 13% udziału w rynku nowych aut w Polsce. Nic zatem dziwnego, że modeli przybywa jak grzybów po deszczu, zwłaszcza w dobie ekspansji chińskich producentów. SUV-y klasy średniej oferują przestronne i funkcjonalne wnętrza oraz spore bagażniki, a wiele z oferowanych na rynku modeli można kupić z trzecim rzędem siedzeń, przez co można je traktować jako alternatywę dla wymierającego już segmentu minivanów. Jedną z najnowszych propozycji w klasie D-SUV jest Chery Tiggo 8, które zdaje się kusić nie tylko ceną. Jak jednak wypadnie jego oferta w starciu z europejskim rywalem w postaci Peugeota 5008?
Chery Tiggo 8 2025 vs Peugeot 5008 2025 - porównanie danych technicznych
Chociaż Chery Tiggo 8 dopiero zadebiutowało w Polsce, tak naprawdę zadebiutowało w 2017 roku, a obecnie oferowana jest wersja po modernizacji. Chiński SUV jest nieco mniejszy od Peugeota. Samochód mierzy 4725 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1705 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2710 mm. Prześwit liczy 224-229 mm. Bagażnik pomieści od 189, przez 883, po 1930 litrów.

Dla odmiany Peugeot 5008 zadebiutował wiosną 2024 roku jako zupełnie nowa konstrukcja. Jest aż o 15 cm dłuższy od poprzednika i ma od niego o 6 cm większy rozstaw osi. Francuski SUV mierzy 4791 mm długości, 1895 mm szerokości oraz 1694 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2901 mm. Prześwit to 204 mm. Bagażnik pomieści od 348, przez 916, po 2232 litry (w wersji elektrycznej Dual Motor 294-862-2178 l).

Chery Tiggo 8 2025 vs Peugeot 5008 2025 - porównanie napędów
Chery Tiggo 8 występuje z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI oraz z układem hybrydowym plug-in Super Hybrid, obie z napędem na przednią oś. Poniżej prezentujemy parametry jednostek napędowych Chery TIggo 8:
Silnik | 1.6 T-GDI | 1.5 T-GDI Super Hybrid |
Rodzaj napędu | benzynowy | hybrydowy plug-in |
Moc | 147 KM | 279 KM |
Moment obrotowy | 275 Nm | 365 Nm |
Skrzynia biegów | 7-stopniowa DCT | DHT |
Napęd | Na przednie koła | Na przednie koła |
0–100 km/h | 10,8 s | 9,0 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 180 km/h |
Średnie spalanie | 7,8 l/100 km | 0,7 l/100 km (6 l/100 km z rozładowanymi bateriami) |
Pojemność zbiornika paliwa | 57 l | 60 l |
Pojemność baterii | – | 18,3 kWh |
Zasięg elektryczny | – | 90 km |
Zasięg łączny (benzyna+prąd) | – | 1100 km |
Moc ładowania | - | 40 kW (DC) / 6,6 kW (AC) |

Peugeot 5008 występuje w odmianie benzynowej z układem mild hybrid, w wersji hybrydowej plug-in oraz w trzech wariantach elektrycznych. Większość wersji ma napęd na przednią oś, zaś napęd AWD ma jedynie topowa odmiana elektryczna Dual Motor. Poniżej przedstawiamy parametry jednostek napędowych Peugeota 5008:
Parametr | Hybrid 145 e-DCS6 | Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 | EV Standard Range | EV Long Range | EV Dual Motor AWD |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | 1.2 R3 136 KM + elektryczny 21 KM | 1.6 R4 150 KM + elektryczny 125 KM | elektryczny 213 KM | elektryczny 231 KM | 2x elektryczny (213 i 112 KM) |
Rodzaj napędu | benzynowy+mild hybrid | hybrydowy plug-in | elektryczny | elektryczny | elektryczny |
Moc | 145 KM | 195 KM | 213 KM | 231 KM | 325 KM |
Moment obrotowy | 230 Nm | 350 Nm | 343 Nm | 343 Nm | 509 Nm |
Skrzynia biegów | 6 e-DCS (dwusprzęgłowa zelektryfikowana) | 7 e-DCS (dwusprzęgłowa zelektryfikowana) | Redukcyjna | Redukcyjna | Redukcyjna |
Napęd | FWD | FWD | FWD | FWD | AWD |
0–100 km/h | 11,3 s | 8,3 s | 9,7 s | 9,6 s | 6,5 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h | 220 km/h | 170 km/h | 170 km/h | 180 km/h |
Średnie spalanie | 5,6-5,9 l/100 km | 1,0-1,1 l/100 km | - | - | - |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 60 l | - | - | - |
Pojemność baterii | 0,4 | 17,8 | 73 | 96,9 | 96,9 |
Zasięg elektryczny | - | 93-95 km | 476-497 km | 626-664 km | 464-465 km |
Moc ładowania | - | 7,4 kW (AC) | 160 kW | 160 kW | 160 kW |

Chery Tiggo 8 2025 vs Peugeot 5008 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Chery Tiggo 8 w bazowej wersji Essential już jest przyzwoicie wyposażone. W standardzie dostaniemy m.in.:
- 7 poduszek powietrznych
- Systemy bezpieczeństwa ADAS
- 19” obręcze kół ze stopów lekkich
- Reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kamer 540°
- Szyby boczne sterowane elektrycznie
- Lusterka wsteczne podgrzewane i składane elektrycznie
- Tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym (skóra ekologiczna)
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie
- System multimedialny z ekranem o przekątnej 15,6”
- System audio z 8 głośnikami
- Ładowarkę indukcyjną o mocy 50W
- Klimatyzację automatyczną, dwustrefową
- System bezkluczykowy
- Ambientowe oświetlenie wnętrza

Peugeot 5008 w podstawowej odmianie Allure również jest bogato wyposażony, jednak nie aż tak jak Chery Tiggo 8. W standardzie otrzymamy m.in.:
- Reflektory w technologii PEUGEOT LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów
- Tylne światła LED w kształcie trzech pazurów
- PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® z dwoma zintegrowanymi ekranami o przekątnej 10"
- System multimedialny Peugeot i-Connect
- Radio DAB, Bluetooth (połączenie dla 2 smartfonów), bezprzewodowy
- Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto )
- Kamerę cofania HD i czujniki parkowania z tyłu
- Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu
- Klimatyzację automatyczną, dwustrefową
- Przesuwana tylna kanapa, z trzema indywidualnymi oparciami z regulacją nachylenia, z funkcją łatwego dostępu do dwóch siedzeń trzeciego rzędu
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane, elektrycznie sterowane i składane z oświetleniem powitalnym
- Relingi dachowe w kolorze czarnym
- Felgi aluminiowe 18”

Chery Tiggo 8 2025 vs Peugeot 5008 2025 - porównanie cen
Chery Tiggo 8 w odmianie benzynowej 1.6 T-GDI występuje w dwóch konfiguracjach: Essential i Prestige. Bazowa kosztuje 149 900 zł, natomiast topowa 159 900 zł. Odmiana hybrydowa Super Hybrid występuje w konfiguracjach Comfort i Prestige, wycenionych odpowiednio na 169 900 zł oraz 179 900 zł. Chery udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km, natomiast na baterie układu hybrydowego na 8 lat lub 160 000 km.
Peugeot 5008 występuje w odmianach Allure i GT, zaś topowa odmiana Electric Dual Motor AWD w premierowej wersji Launch Edition. Peugeot oferuje gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów oraz 8 lat lub 160 000 ochrony na baterie w przypadku wersji hybrydowej plug-in i wariantów elektrycznych. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wariantów Peugeota 5008:
Wersja napędu | Silnik / Akumulator | Allure | GT | Launch Edition |
---|---|---|---|---|
Elektryczny | Silnik 210 / 73 kWh Standard Range | 214 650 zł | 230 100 zł | – |
Silnik 230 / 97 kWh Long Range | 234 150 zł | 250 550 zł | – | |
Silnik 325 / 73 kWh Dual Motor | – | – | 259 850 zł | |
Plug-in Hybrid | Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 | 199 950 zł | 215 400 zł | – |
Hybrid | Hybrid 145 e-DCS6 | 167 500 zł | 183 150 zł | – |
Podsumowanie
Podsumowując Chery Tiggo 8 jest naprawdę rozsądnie wycenionym i funkcjonalnym SUV-em. Za przystępne pieniądze dostajemy wszechstronny samochód rodzinny z dużym bagażnikiem, przestronną kabiną i bogatym wyposażeniem, a w wersji hybrydowej Super Hybrid także z dobrymi osiągami i niskim spalaniem. Oczywiście gama Chery nie jest tak bogata jak w przypadku Peugeota 5008, w dodatku Peugeot jest nowszą i bardziej zaawansowaną technologicznie konstrukcją, oferuje też ciekawszy design i jeszcze więcej przestrzeni, jednak trzeba za niego odpowiednio więcej zapłacić. Atutem Chery jest też dłuższa gwarancja.