Porównanie: Chery Tiggo 4 vs Toyota Yaris Cross 2025
Na polski rynek zawitała właśnie kolejna chińska hybryda. Tym razem Chińczycy postanowili rzucić rękawicę Toyocie w popularnym segmencie miejskich crossoverów. Czy Chery Tiggo 4 okaże się godnym rywalem Toyoty Yaris Cross?
W porównaniu znajdziesz informacje o:
W październiku chińskie marki zanotowały rekordowy udział w rynku nowych aut w Polsce na poziomie aż 10%, sprzedając 5290 samochodów. To jednak nic, bowiem najpopularniejsza marka w Polsce sama ma większy wolumen i udział w rynku niż wszyscy chińscy producenci razem wzięci. Liderem rynku pozostaje jednak Toyota, która sprzedała w tym czasie 7703 samochody, co daje jej aż 14,60% udziału w rynku. Dla porównania Chery w październiku zarejestrowało zaledwie 210 samochodów, co i tak oznacza wzrost o blisko 47% względem września. Chiński producent właśnie wprowadził do oferty nowe modele, w tym bazowego miejskiego SUV-a Tiggo 4 z napędem hybrydowym, który bierze na celownik popularną w Polsce Toyotę Yaris Cross (1188 sztuk w październiku, 4. miejsce na rynku).
Chery Tiggo 4 2025 vs Toyota Yaris Cross 2025 - porównanie danych technicznych
Chery Tiggo 4 jest większe od Toyoty Yaris Cross. Chiński SUV należy do największych przedstawicieli segmentu B. Samochód mierzy 4,32 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,65 m wysokości, a jego rozstaw osi to 2,61 m. Bagażnik również ma dobrą jak na ten segment pojemność od 430 do 1190 litrów. Prześwit liczy skromne 142 mm, a ładowność to 430 kg. Zbiornik paliwa liczy solidne jak na ten segment i napęd 51 litrów.

Toyota Yaris Cross pod względem gabarytów jest typowym miejskim SUV-em. Auto mierzy 4172 mm długości (4192 mm w wersji GR SPORT), 1765 mm szerokości oraz 1585-1595 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2560 mm. W zależności od wersji bagażnik pomieści od 320 do 1038 litrów (AWD-i) lub od 397 do 1097 l (FWD). Prześwit liczy 160 lub 170 mm. Ładowność waha się od 265 do 510 kg. Zbiornik paliwa pomieści zaledwie 36 litrów.

Chery Tiggo 4 2025 vs Toyota Yaris Cross 2025 - porównanie wersji silnikowych
Chery Tiggo 4 występuje wyłącznie z napędem hybrydowym HEV o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Bazuje na wolnossącej jednostce benzynowej 1.5 R4 o mocy 95 KM i 204-konnym silniku elektrycznym. Bateria ma 1,84 kWh pojemności brutto. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 1-stopniowej przekładni DHT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 5,3 l/100 km, co pozwala zdaniem Chery przejechać nawet 950 km na jednym tankowaniu.

Toyota Yaris Cross również występuje wyłącznie jako klasyczna hybryda, jednak oferowana jest w dwóch wariantach mocy. W obu bazę stanowi 1.5-litrowa wolnossąca jednostka benzynowa R3 o mocy 92 KM, a za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia planetarna e-CVT. Bazowa wersja korzysta z 80-konnej jednostki elektrycznej i rozwija łącznie 116 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 s i rozpędza się do 170 km/h. Średnie spalanie wynosi między 4,5 a 5,2 l/100 km. Mocniejszy wariant występuje z napędem na przednią lub obie osie (AWD-i). korzysta z silnika elektrycznego o mocy 84 KM i oferuje łącznie 130 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 s w odmianie FWD lub 11,3 s w wersji AWD-i, a prędkość maksymalna w obu przypadkach to 170 km/h. W zależności od wersji spalanie waha się od 4,5 do 5 l/100 km (FWD) lub 4,8-5,2 l/100 km (AWD-i).

Chery Tiggo 4 2025 vs Toyota Yaris Cross 2025 - porównanie wyposażenia w podstawowej wersji
Chery Tiggo 4 już w podstawowej wersji jest bogato wyposażone. W standardzie wersji Essential znajdziemy m.in.:
- Pakiet 24 systemów ADAS
- Cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem
- 12,3-calowy dotykowy ekran systemu infotainment
- Bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i AndroidAuto
- Reflektory LED
- Tylne lampy LED
- Automatyczną dwustrefową klimatyzację
- Dostęp bezkluczykowy
- Kamerę cofania
- Czujniki parkowania z tyłu
- 17-calowe alufelgi
- Zestaw naprawczy
- Nawiewy na drugi rząd siedzeń
- 4 głośniki
- Porty USB-A i USB-C z przodu

Toyota Yaris Cross w bazowej wersji Active nie oferuje tak bogatego wyposażenia co Chery. W standardzie dostaniemy m.in.:
- Światła główne w technologii projektorowej
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- System multimedialny Toyota Touch 3 z kolorowym ekranem dotykowym (9")
- Obsługę stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
- Kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
- System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
- Jednostrefową automatyczną klimatyzację
- Tylne lampy LED
- Relingi dachowe
- Zestaw naprawczy
- 16-calowe felgi stalowe
- Port USB-C
- Bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i AndroidAuto
- 6 głośników
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów
- Inteligentny tempomat adaptacyjny
- Asystent utrzymania pasa ruchu
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Układ rozpoznawania znaków drogowych
- Automatyczne światła drogowe

Chery Tiggo 4 2025 vs Toyota Yaris Cross 2025 - porównanie cen
Chery Tiggo 4 w bazowej wersji Essential kosztuje 95 900 zł, natomiast w bogatszej Prestige 105 900 zł. Producent udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km.
Toyota udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km, zaś na komponenty układu hybrydowego na 5 lat lub 100 000 km. Yaris Cross w wersji hybrydowej o mocy 116 KM w bazowej konfiguracji Active startuje od 110 900 zł, jednak w ramach wyprzedaży rocznika można ją dostać za 104 300 zł. Poniżej prezentujemy aktualne ceny wszystkich wariantów Toyoty Yaris Cross:
| 5-drzwiowy crossover | Active | Comfort | Style | Executive | GR SPORT | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT |
cena w zł | 104 300 | 110 200 | 122 000 | – | – |
| 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 130 KM e-CVT |
cena w zł | – | 112 200 | 124 000 | 131 900 | 140 700 |
| 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 130 KM e-CVT |
cena w zł | – | – | 130 800 | 133 700 | – |
Podsumowanie
Słowem podsumowania Chery Tiggo 4 wypada naprawdę dobrze na tle Toyoty Yaris. Samochód jest wyraźnie tańszy, większy i bardziej funkcjonalny, ma też lepsze osiągi i bogatsze wyposażenie. Przekonuje również dłuższą gwarancją. Z drugiej strony Toyota oferuje wariant z napędem na obie osie i najlepszy na rynku napęd hybrydowy, zaś sama marka ma już wypracowaną przez lata renomę. Na papierze oba modele prezentują się dobrze, jednak faktycznego zwycięzcę tego porównania wyłoniłby dopiero test porównawczy. Po analizie danych technicznych i samej oferty można jednak dojść do wniosku, że Chińczycy oferują konkurencyjny produkt, który nie powinien istotnie odstawać od czołówki.