Produkuje "tylko" elektryki i hybrydy plug-in, a podbija rynek. Historyczny sukces BYD
Chiński gigant motoryzacyjny BYD osiągnął historyczny sukces w listopadzie 2024 roku. Firma, specjalizująca się wyłącznie w produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, wyprzedziła koncern Volkswagen pod względem globalnej sprzedaży, zajmując drugie miejsce na świecie.

Pozycję lidera utrzymała Toyota ze sprzedażą 667 900 pojazdów, podczas gdy BYD dostarczył klientom 417 000 samochodów - Volkswagen uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 401 100 egzemplarzy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Tani chiński elektryk podbija rodzimy rynek. Kiedy w Polsce?
Spektakularny grudzień potwierdza dominację?
Wstępne dane wskazują, że BYD prawdopodobnie powtórzył swój sukces w grudniu 2024 roku, osiągając sprzedaż na poziomie 514 809 pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in. To kolejny dowód na rosnącą siłę chińskiego producenta, który systematycznie zwiększa swoją przewagę nad konkurencją. Warto podkreślić, że firma wyróżnia się wyjątkową skutecznością w publikowaniu danych sprzedażowych, co pozwala na bieżącą analizę jej osiągnięć rynkowych.
Pełne podsumowanie roku 2024 przyniosło imponujące rezultaty - BYD sprzedał łącznie 4 272 145 pojazdów, wliczając w to samochody osobowe i użytkowe. Oznacza to wzrost o 41,3 procent w porównaniu do roku 2023, co może zagwarantować firmie miejsce w pierwszej piątce największych producentów samochodów na świecie. Historia sukcesu tej marki jest tym bardziej niezwykła, że firma rozpoczęła swoją działalność stosunkowo niedawno.
Błyskawiczny rozwój młodego producenta
BYD rozpoczął swoją działalność w 1995 roku jako producent baterii, a produkcję samochodów uruchomił dopiero w 2003 roku. W ciągu zaledwie dwóch dekad udało się marce osiągnąć pozycję jednego z kluczowych graczy w branży motoryzacyjnej. Firma jest obecnie największym producentem samochodów w Chinach, zarówno pod względem wolumenu sprzedaży, jak i kapitalizacji rynkowej.
Strategia koncentracji wyłącznie na pojazdach elektrycznych i hybrydowych typu plug-in okazała się strzałem w dziesiątkę, pozwalając BYD na szybkie zdobycie znaczącej pozycji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Obserwując obecne tempo wzrostu, można przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości chiński producent może realnie zagrozić pozycji Toyoty jako światowego lidera branży.
Choć droga do zdetronizowania japońskiego giganta jest jeszcze daleka, dotychczasowe osiągnięcia BYD pokazują, że cel ten staje się coraz bardziej realny. Systematyczny wzrost sprzedaży i konsekwentna strategia rozwoju sprawiają, że marka jest coraz bliżej spełnienia swoich globalnych ambicji.