Porównanie: BYD Seal 6 DM-i vs Skoda Superb
Co prawda tradycyjna klasa średnia ostatnio mocno się skurczyła, to dzięki ekspansji chińskich producentów znów pojawia się wybór. Najnowszą propozycją jest hybrydowy BYD Seal 6 DM-i, który bierze za cel przede wszystkim Skodę Superb.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Od stycznia do końca sierpnia zarejestrowano w Polsce 24 526 sztuk, czyli o 386% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Tylko w samym sierpniu zarejestrowano 3771 aut z Chin, co dało im 8,9% udziału w rynku w ujeciu miesięcznym. Jednym z liderów rynku chińskich aut w Polsce jest BYD, który z wynikiem 2812 sztuk od początku roku zajmuje 5. miejsce wśród najpopularniejszych marek chińskich. Oczywiście jest to wynik daleki od marek takich jak Skoda (39 499 sztuk, 2. miejsce na rynku nowych samochodów w Polsce), jednak tempo wzrostu chińskiego koncernu imponuje. Na początku września do oferty producenta dołączył reprezentant klasy średniej, czyli BYD Seal 6 DM-i. Samochód ma być odpowiedzią Chińczyków na najpopularniejszy model w segmencie, jakim jest Skoda Superb (4856 szt. w okresie I-VIII 2025, 13. miejsce na rynku ogółem).
BYD Seal 6 DM-i 2025 vs Skoda Superb 2025 - porównanie danych technicznych
BYD Seal 6 DM-i jest nieco mniejszy od Skody Superb, choć wciąż spory. BYD Seal 6 DM-i występuje zarówno w wersji sedan jak i kombi Touring. Samochód mierzy 4840 mm długości, 1875 mm szerokości oraz 1505 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2790 mm. Bagażnik w wersji sedan pomieści od 491 do 1370 l, natomiast kombi od 500 do 1535 litrów.

Skoda Superb występuje jako liftback i kombi, oferuje sporą przestrzeń dla pasażerów i ogromny bagażnik, który jest znacznie większy niż w chińskim rywalu. Skoda Superb ma 4912 mm długości, 1849 mm szerokości i 1482 mm wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 2841 mm. Pojemność bagażnika to od 645 do 1795 litrów. W odmianie kombi auto mierzy 4902 mm długości i 1482 mm wysokości, a kuferek mieści od 690 do 1920 litrów (w wersji PHEV od 510 do 1770 litrów).

BYD Seal 6 DM-i 2025 vs Skoda Superb 2025 - porównanie napędów
BYD Seal 6 DM-i występuje wyłącznie w dwóch wariantach układu hybrydowego plug-in i napędem na przód. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry poszczególnych wariantów:
Parametr | Wariant słabszy | Wariant mocniejszy |
---|---|---|
Silnik spalinowy | 1.5 benzynowy, 98 KM | 1.5 benzynowy, 98 KM |
Silnik elektryczny | 197 KM | 197 KM |
Łączna moc systemowa | 184 KM | 218 KM |
Moment obrotowy | 300 Nm | 300 Nm |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 8,9 s | 8,5 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h | 180 km/h |
Bateria | 10,08 kWh | 19 kWh |
Zasięg elektryczny (sedan) | 55 km | 105 km |
Zasięg elektryczny (Touring) | 50 km | 100 km |
Łączny zasięg (sedan) | 1505 km | 1455 km |
Łączny zasięg (Touring) | 1350 km | 1350 km |
Średnie spalanie | 4,4 l/100 km | 4,8 l/100 km |
Pojemność zbiornika paliwa | 65 l | 65 l |
Napęd | Na przednie koła (FWD) | Na przednie koła (FWD) |
Ładowanie AC | 6,6 kW | 6,6 kW |
Ładowanie DC | 26 kW | 26 kW |
Funkcja V2L | do 3,3 kW | do 3,3 kW |

Skoda Superb występuje z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i z napędem hybrydowym plug-in, w wariantach z napędem na przednią lub obie osie. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych:
Model | Maks. Moment Obrotowy (Nm/obr.) | Skrzynia biegów | Napęd | Średnie spalanie (l/100 km) | Prędkość maks. (km/h) | 0-100 km/h (s) | Zasięg elektryczny (km) | Pojemność baterii brutto (kWh) | Moc ładowania prądem DC | Moc ładowania prądem AC | Pojemność zbiornika paliwa (l) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.5 eTSI mHEV 110 kW (150 KM) DSG | 250 / 1500–3500 | 7DSG | FWD | 5,2-5,6 l/100 km | 222 | 9,3 | – | – | - | - | 66 l |
2.0 TSI 150 kW (204 KM) | 320 / 1500-4400 | 7DSG | FWD | 6,5-6,9 l/100 km | 248 km/h | 7,4 s | - | - | - | - | 66 l |
2.0 TSI 195 kW (265 KM) DSG 4x4 | 400 / 1650–4350 | 7DSG | AWD | 7,4-7,8 l/100 km | 250 | 5,7 | – | – | - | - | 66 l |
2.0 TDI 110 kW (150 KM) DSG | 360 / 1600–2750 | 7DSG | FWD | 4,8-5,2 l/100 km | 222 | 9,3 | – | – | - | - | 66 l |
2.0 TDI 142 kW (193 KM) DSG 4x4 | 400 / 1750–3250 | 7DSG | AWD | 5,6-6,0 l/100 km | 230 | 7,6 | – | – | - | - | 66 l |
1.5 TSI Plug-In Hybrid 204 KM DSG | 250 / 1500–4000 | 6DSG | FWD | 0,3-0,4 l/100 km | 220 | 8,1 | 133/137 | 25,7 | 50 kW | 11 kW | 45 l |

BYD Seal 6 DM-i 2025 vs Skoda Superb 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
BYD Seal 6 DM-i w bazowej wersji Boost oferuje m.in.:
- Lakier metalizowany
- Reflektory LED
- Tylne światła LED
- Światła do jazdy dziennej LED
- 17-calowe felgi aluminiowe
- Automatyczne wycieraczki
- Elektrycznie regulowane fotele przednie
- Elektrycznie sterowane lusterka boczne
- 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników
- Ekran systemu infotainment 12,8"
- Radio DAB+
- Tapicerkę ze skóry wegańskiej
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6 kierunkach
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie w 4 kierunkach
- 6 głośników
- Inteligentne sterowanie głosowe "Hi,BYD"
- Cztery gniazda USB
- Tylne czujniki parkowania
- Kamerę cofania
- Funkcję Vehicle-to-Load
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację z filtrem PM2.5
- 4 porty USB-C
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- Aktywny tempomat
- Monitorowanie martwego pola
- Inteligentny system rozpoznawania ograniczeń prędkości
- System monitorowania zmęczenia kierowcy
- Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu
- Asystenta pasa ruchu
- Dostęp bezkluczykowy

Skoda Superb w bazowej odmianie Essential oferuje m.in.:
- Tapicerkę Design Selection Studio
- 16” obręcze kół ze stopów lekkich
- Climatronic - dwustrefową klimatyzację automatyczną
- Fotele z manualną regulacją
- System infotainment z wyświetlaczem 10"
- Podgrzewane fotele przednie
- Reflektory Full LED
- Auto Light Assist
- Kessy Go z Alarmem
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamerę cofania
- Lane Assist – asystenta pasa ruchu
- Front Assist - kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Driver Attension and Drowsiness - zaawansowany system monitorowania uwagi i senności kierowcy
- Side Assist - funkcję monitorowania martwego pola z Rear Traffic Alert oraz Exit Warning
- Tempomat
- Cyfrowe zegary z 10-calowym wyświetlaczem
- 8 głośników
- Radio DAB
- 2 porty USB z przodu

BYD Seal 6 DM-i vs Skoda Superb 2025 - porównanie cen
BYD Seal 6 DM-i występuje w 3 wersjach wyposażenia: Boost, Comfort Lite oraz Comfort. Samochód jest objęty gwarancją na 6 lat lub 150 000 km, natomiast na baterie liczy ona 8 lat lub 200 000 km. Poniżej znajdziecie cennik BYDa Seal 6 DM-i:
Model | Wersja | Cena |
---|---|---|
Seal 6 DM-i | Boost | 152 600 PLN |
Comfort Lite | 176 300 PLN | |
Comfort | 180 600 PLN | |
Seal 6 DM-i Touring | Boost | 159 100 PLN |
Comfort Lite | 182 800 PLN | |
Comfort | 187 100 PLN |
Skoda Superb występuje w aż 5 wersjach wyposażenia: Essence, Selection, Edition 130, Laurin&Klement oraz Sportline. Samochód objęty jest gwarancją na 2 lata bez limitu kilometrów, zaś baterie w wariancie hybrydowym są objęte ochroną na 8 lat lub 160 000 km. Poniżej znajdziecie cennik poszczególnych wersji Skody Superb (dopłata do wersji kombi wynosi 7000 zł):
Silnik | Essence | Selection | Edition 130 | L&K | Sportline |
---|---|---|---|---|---|
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) | 156 000 zł | 173 900 zł | 179 050 zł | 205 800 zł | 196 450 zł |
2.0 TSI 150 kW (204 KM) | 164 900 zł | 182 350 zł | 187 500 zł | 213 900 zł | 204 700 zł |
2.0 TSI 4x4 195 kW (265 KM) | – | 204 350 zł | 209 500 zł | 235 850 zł | 226 700 zł |
2.0 TDI 110 kW (150 KM) | 170 900 zł | 188 350 zł | 193 500 zł | 219 850 zł | 210 700 zł |
2.0 TDI 4x4 142 kW (193 KM) | 187 900 zł | 205 350 zł | 210 500 | 236 850 zł | 227 700 zł |
1.5 TSI Plug-in 150 kW (204 KM) | - | 203 600 zł | 197 750 zł | 219 850 zł | 210 700 zł |
Podsumowanie
Podsumowując, BYD Seal 6 DM-i jest ciekawą alternatywą w klasie średniej. Samochód prezentuje się nowocześnie, ma przestronne wnętrze i rozsądną, wyraźnie niższą niż u rywali cenę, do tego kusi atrakcyjną gwarancją. Chińska hybryda przekonuje też sporym łącznym zasięgiem i funkcją V2L. Skoda Superb oferuje jednak bogatszą gamę jednostek napędowych, większy zasięg na prądzie i znacznie większy bagażnik, do tego ma więcej opcji. Nie zmienia to jednak faktu, że BYD Seal 6 DM-i jest najtańszym sposobem na hybrydę plug-in klasy średniej i wygrywa w kategorii "value for money".