Porównanie: BYD Seal 5 DM-i vs Skoda Octavia 2025
Była to tylko kwestia czasu, aż Chińczycy spróbują powalczyć z niezwykle popularną w Europie Skodą Octavią. Czy najnowszy BYD Seal 5 DM-i okaże się równie rozsądną propozycją co Octavia?

Z porównania dowiesz się o:
Samochody kompaktowe należą do najpopularniejszych segmentów na rynku. Dość powiedzieć, że dwoma najpopularniejszymi autami na naszym rynku są właśnie modele kompaktowe. Jednym z nich jest Skoda Octavia, która jest wiceliderem polskiego rynku, ustępując tylko Toyocie Corolli. W I półroczu 2025 zarejestrowano 9579 egzemplarzy Skody Octavii. Samochód od lat jest ceniony za ponadprzeciętną funkcjonalność, przestrzeń i rozsądne koszty zakupu oraz eksploatacji, będąc synonimem zdroworozsądkowego samochodu dla rodzin. W dobie ekspansji chińskich producentów przybył jej jednak poważny rywal w postaci najnowszego BYDa Seal 5 DM-i z napędem hybrydowym. Czy nowy BYD okaże się równie wszechstronną propozycją co Octavia?
BYD Seal 5 DM-i 2025 vs Skoda Octavia 2025 - porównanie danych technicznych
Oba samochody mają podobne gabaryty, przy czym BYD Seal 5 DM-i jest sedanem, natomiast Skoda Octavia bardziej praktycznym liftbackiem lub kombi. BYD Seal 5 DM-i mierzy 4780 mm długości, 1837 mm szerokości oraz 1515 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2718 mm. Bagażnik pomieści od 508 do 1295 litrów, co jest rozsądną wartością jak na hybrydowego sedana. Ładowność liczy 410 kg.

To jednak nic wobec Skody Octavii. Na potrzeby porównania posłuże się Octavią liftback. Mierzy ona 4698 mm długości, 1829 mm szerokości oraz 1470 mm wysokości, a jej rozstaw osi to 2686 mm. Octavia jest zatem nieco mniejsza od BYDa. Z drugiej strony deklasuje go pod względem pojemności bagażnika, który w wersjach spalinowych liczy od 600 do 1555 litrów. Skoda wypada też lepiej pod względem ładowności, która w zależności od wersji waha się od 503 do nawet 632 kg.

BYD Seal 5 DM-i 2025 vs Skoda Octavia 2025 - porównanie wersji silnikowych
BYD Seal 5 DM-i występuje wyłącznie jako hybryda plug-in. Bazę stanowi 1.5-litrowa jednostka benzynowa rozwijająca 98 KM i 122 Nm. Współpracuje ona z silnikiem elektrycznym o mocy 145 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Łącznie mamy do dyspozycji 212 KM i 300 Nm. Moc trafia na przednią oś za pośrednictwem bezstopniowej przekładni e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Baterie LFP mają pojemność 18,3 kWh i pozwalają na pokonanie 100 km w trybie elektrycznym (dane WLTP). Średnie zużycie paliwa z naładowanymi bateriami wynosi według producenta 1,7 l/100 km, zaś w cyklu mieszanym 4,8 l/100 km. Zbiornik paliwa pomieści 48 litrów, zaś maksymalna moc ładowania baterii prądem zmiennym (AC) wynosi 6,6 kW.

W gamie jednostek napędowych Skody Octavii znajdziemy wyłącznie 4-cylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne o pojemnościach 1.5 i 2 litrów i mocy od 115 do 265 KM w topowej odmianie RS. Część z nich wyposażono w układ mild hybrid (mHEV). Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Skody Octavii:
Model | Maks. Moment obrotowy [Nm/obr.] | Skrzynia biegów | Napęd | Prędkość maksymalna [km/h] | Przyspieszenie 0–100 km/h [s] | Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | Pojemność zbiornika paliwa (l) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.5 TSI 85 kW (115 KM) | 220 / 1500–3000 | 6MT | FWD | 203 | 10,4 | 5,2-5,7 | 45 |
1.5 TSI mHEV 85 kW (115 KM) DSG | 220 / 1500–3000 | 7DSG | FWD | 203 | 10,6 | 4,9-5,4 | 45 |
1.5 TSI 110 kW (150 KM) | 250 / 1500–3500 | 6MT | FWD | 229 | 8,5 | 5,3-5,8 | 45 |
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) DSG | 250 / 1500–3500 | 7DSG | FWD | 229 | 8,5 | 4,9-5,3 | 45 |
2.0 TSI 150 kW (204 KM) DSG 4x4 | 320 / 1500-4400 | 7DSG | AWD | 228 | 6,6 | 6,7-7,2 | 55 |
2.0 TSI RS 195 kW (265 KM) DSG | 370 / 1600-4500 | 7DSG | FWD | 250 | 6,4 | 6,7-7,1 | 50 |
2.0 TDI 85 kW (115 KM) | 300 / 1600-2500 | 6MT | FWD | 212 | 10,4 | 4,3-4,7 | 45 |
2.0 TDI 110 kW (150 KM) DSG | 360 / 1600–2750 | 7DSG | FWD | 228 | 8,5 | 4,5-4,9 | 45 |

BYD Seal 5 DM-i 2025 vs Skoda Octavia 2025 - porównanie wyposażenia w podstawowej wersji
BYD Seal 5 DM-i występuje w dwóch wariantach wyposażeniowych: Comfort oraz Design. Już bazowy Comfort jest dość bogato wyposażony i oferuje m.in.:
- lakier metalizowany
- reflektory LED
- tylne światła LED
- elektrycznie sterowany szyberdach
- elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
- wielofunkcyjną kierownicę obszytą wegańską skórą
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy w 6 kierunkach
- tylną kanapę składaną w proporcjach 40:60
- 2-strefową automatyczną klimatyzację
- nawiewy z tyłu
- podłokietnik z tyłu z dwoma uchwytami na kubki
- filtr cząstek PM2.5
- system multimedialny z 12,8-calowym wyświetlaczem
- 8,8-calowy wyświetlacz TFT cyfrowych zegarów
- radio DAB+ i FM
- system audio z 6 głośnikami
- asystenta głosowego "Hi, BYD"
- porty USB A i C z przodu
- dwa porty USB C z tyłu
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- czujniki parkowania z tyłu
- kamerę cofania
- aktywny tempomat
- asystenta pasa ruchu
- monitorowanie zmęczenia kierowcy
- rozpoznawanie znaków drogowych
- system wspomagania ruszania pod górę
- cyfrowy kluczyk
- funkcję V2L
- dostęp bezkluczykowy

Skoda Octavia występuje w 4 wersjach wyposażeniowych: Essence, Selection, Sportline oraz RS. Bazowy wariant Essence oferuje m.in.:
- Obręcze kół ze stopów lekkich Matar Aero 7J x 16”
- Skórzaną 2-ramienną kierownicę wielofunkcyjną
- Cyfrowy zestaw wskaźników
- Przednie i tylne reflektory LED BASIC
- Tempomat
- Ogranicznik prędkości/ Inteligenty ogranicznik prędkości
- Climatronic – automatyczną klimatyzację dwustrefową z regulacją elektroniczną
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Attention and Drowsiness Assist – funkcję wykrywania zmęczenia kierowcy
- Podgrzewane lusterka boczne
- Boczne poduszki powietrzne z centralną poduszką powietrzną
- Radio z 10” dotykowym wyświetlaczem
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu Crossroad Assist
- Układ ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu Lane Assist
- System ostrzegania o uderzeniach bocznych Side Assist
- Układ hamowania awaryjnego Front Assist
- Elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
- Tapicerkę z tkaniny w kolorze czarnym

BYD Seal 5 DM-i 2025 vs Skoda Octavia 2025 - porównanie cen
BYD Seal 5 DM-i w wersji Comfort kosztuje 129 900 zł, zaś w bogatszej wersji Design jego cena to 139 900 zł. BYD udziela gwarancji na 6 lat lub 150 000 km, natomiast na baterie 8 lat lub 200 000 km.
Skoda udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji wyposażeniowych Skody Octavii liftback (obecnie obowiązują ceny promocyjne):
Silnik | Moc | Skrzynia | Napęd | Essence | Selection | Sportline | RS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.5 TSI 85 kW (115 KM) | 85 kW (115 KM) | manualna, 6‑biegowa | 4×2 | 109 000 zł | 126 400 zł | - | - |
1.5 TSI mHEV 85 kW (115 KM) | 85 kW (115 KM) | automatyczna, 7‑biegowa DSG | 4×2 | 115 200 zł | 132 900 zł | - | - |
1.5 TSI 110 kW (150 KM) | 110 kW (150 KM) | manualna, 6‑biegowa | 4×2 | 117 700 zł | 135 100 zł | 139 500 zł | - |
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) | 110 kW (150 KM) | automatyczna, 7‑biegowa DSG | 4×2 | 121 800 zł | 139 500 zł | 148 100 zł | - |
2.0 TSI 150 kW (204 KM) | 150 kW (204 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 4x4 | - | 161 200 zł | 165 650 zł | - |
2.0 TSI RS 195 kW (265 KM) | 195 kW (265 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 4x2 | - | - | - | 167 300 zł |
2.0 TDI 85 kW (115 KM) | 85 kW (115 KM) | manualna, 6‑biegowa | 4×2 | 124 400 zł | 141 800 zł | - | - |
2.0 TDI 110 kW (150 KM) | 110 kW (150 KM) | automatyczna, 7‑biegowa DSG | 4×2 | 133 800 zł | 148 700 zł | 160 100 zł | - |
Podsumowanie
BYDa Seal 5 DM-i z pewnością można uznać za zdroworozsądkową propozycję, gdyż w cenie bazowej Skody Octavii 1.5 TSI mHEV dostajemy bogato wyposażonego kompaktowego sedana z napędem hybrydowym plug-in o dobrych parametrach i atrakcyjnej gwarancji. Może BYD Seal 5 DM-i nie jest tak praktyczny jak Octavia z racji na mniejszy bagażnik oraz nadwozie typu sedan, jednak w kategorii "value for money" wypada naprawdę dobrze. Czas pokaże, czy klienci zainteresują się nowym BYDem, jednak biorąc pod uwagę całokształt oferty ma szansę zdobyć sporą popularność na rynku.