Porównanie: BAIC Beijing 5 vs Kia Sportage 2025
BAIC Beijing 5 należy do najpopularniejszych chińskich aut na naszym rynku. Z kolei jego koreański rywal, czyli Kia Sportage, należy do najchętniej wybieranych samochodów w ogóle. Czas na porównanie popularnych kompaktowych SUV-ów.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Od początku roku do końca lipca w Polsce zarejestrowano aż 20 755 nowych chińskich samochodów, co daje im ponad 6% rynku nowych aut i oznacza wzrost o imponujące 362,7% rok do roku. Według danych SAMAR, 9 na 10 klientów odwiedzających salony chińskich marek to osoby, które nigdy wcześniej nie kupowały nowego samochodu. Tylko w samym lipcu zarejestrowano 4139 chińskich aut, co daje im 7,4% rynku. Jedną z najpopularniejszych chińskich marek na rynku jest BAIC, który od początku roku sprzedał 2697 samochodów, co plasuje go na 4. miejscu wśród chińskich marek. Bestsellerem tego producenta jest kompaktowy SUV BAIC Beijing 5 i celuje w liderów segmentu. Czy jednak okaże się równie atrakcyjną propozycją co Kia Sportage, której od początku roku sprzedano 8243 sztuk (4. miejsce na rynku w ogóle).
Przekonaj się jak wypadł BAIC Beijing 5 w teście: BAIC Beijing 5 1.5 T-GDI DCT Luxury test na chińskiesamochody.pl
BAIC Beijing 5 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie danych technicznych
BAIC Beijing 5 ma zdecydowanie większe nadwozie niż Kia Sportage. Chiński SUV mierzy 4620 mm długości, 1886 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2735 mm. Bagażnik wypada jednak bardzo skromnie i pomieści zaledwie 350 litrów. Nie imponuje też ładowność samochodu, która wynosi zaledwie 420 kg, podobnie jak prześwit o wartości 160 mm. Zbiornik paliwa pomieści 53 litry.

Kia Sportage co prawda jest nieco mniejsza od chińskiego rywala i mierzy 4540 mm długości, 1865 mm szerokości, 1645 mm wysokości oraz 2680 mm rozstawu osi, jednak okazuje się bardziej funkcjonalna. Bagażnik w wersji spalinowej pomieści od 591 do 1780 litrów, a w wariantach hybrydowych 587-1776 l (HEV) lub 540-1715 l (PHEV), czym wręcz deklasuje BAICa Beijing 5. Prześwit (170 mm), choć również nie imponuje, wciąż jest nieco większy od rywala. Ładowność liczy między 585 a 640 kg - kolejny raz Kia deklasuje rywala. Zbiornik paliwa pomieści 54 litry w wersji spalinowej, 52 l w odmianie HEV oraz 42 l w wariancie PHEV.

BAIC Beijing 5 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie napędów
BAIC Beijing 5 występuje wyłącznie z turbodoładowaną jednostką benzynową 1.5 T-GDI, dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią DCT i napędem na przód. Silnik generuje 177 KM i 305 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 s i zapewnia prędkość maksymalną na poziomie 200 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 9,2 l/100 km. Na liście opcji znajdziemy instalację LPG ze zbiornikiem gazu o pojemności 52,5 lub 62 litrów.

Kia Sportage występuje z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI o mocach 150 i 180 KM, napędem na przednią lub obie osie oraz 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DCT. Oprócz tego koreański SUV jest oferowany z dwoma napędami hybrydowymi: jako klasyczna hybryda o mocy 239 KM i hybryda plug-in o mocy 288 KM, obie bazują na jednostce 1.6 T-GDI i współpracują z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Poniżej prezentujemy dane techniczne poszczególnych wariantów napędowych Kii Sportage:
Wersja | Moc / Moment obrotowy | Skrzynia biegów | Napęd | 0–100 km/h | Prędkość maks. | Bateria | Zasięg elektryczny | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI MT | 150 KM / 250 Nm | 6-biegowa manualna | FWD | 9,7 s | 193 km/h | – | – | 7,1-7,5 l/100 km |
1.6 T-GDI DCT | 150 KM / 250 Nm | 7-biegowa dwusprzęgłowa | FWD | 9,4 s | 193 km/h | – | – | 6,8-7,4 l/100 km |
1.6 T-GDI (DCT AWD) | 160 KM / 265 Nm | 7-biegowa dwusprzęgłowa | AWD | 9,8 s | 203 km/h | – | – | 7,4-7,9 l/100 km |
1.6 T-GDI HEV | 239 KM / 280 Nm | 6-biegowa automatyczna | FWD | 7,9 s | 196 km/h | 1,49 kWh | – | 5,5-6,0 l/100 km |
1.6 T-GDI HEV (AWD) | 239 KM / 280 Nm | 6-biegowa automatyczna | AWD | 8,1 s | 196 km/h | 1,49 kWh | – | 6,1-6,6 l/100 km |
1.6 T-GDI PHEV (FWD) | 288 KM / 334 Nm | 6-biegowa automatyczna | FWD | 7,5 s | 206 km/h | 13,8 kWh | 64 km | b.d. |
1.6 T-GDI PHEV (AWD) | 288 KM / 334 Nm | 6-biegowa automatyczna | AWD | 7,8 s | 206 km/h | 13,8 kWh | 64 km | b.d. |

BAIC Beijing 5 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
BAIC Beijing 5 już w podstawowej wersji jest naprawdę bogato wyposażony. W standardzie dostaniemy m.in.:
- Asystenta hamowania awaryjnego
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Elektryczny hamulec postojowy
- Dostęp bezkluczykowy
- ACC – aktywny tempomat
- LDW – ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
- LKA – system utrzymywania pasa ruchu
- FCW – system ostrzegający przed kolizją czołową
- AEB – automatyczne hamowanie awaryjne (identyfikacja pojazdów i pieszych)
- BSD – czujniki martwego pola
- TJA – asystenta jazdy w korku
- APA – system automatycznego parkowania
- System kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360°
- Kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- Reflektory LED i światła LED do jazdy dziennej
- Oświetlenie ambiente
- 19-calowe czarne felgi aluminiowe
- Dwukolorowe malowanie nadwozia (dach i słupki dachu w kolorze czarnym)
- Panoramiczny elektrycznie otwierany szklany dach
- Relingi dachowe w kolorze czarnym
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i podgrzewane
- Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- Tapicerkę z ekoskóry
- Oświetlenie ambiente
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Nawiewy powietrza dla drugiego rzędu
- Podgrzewaną przednią szyba
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy
- Skórzaną wielofunkcyjną kierownica
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Elektrycznie sterowane fotele
- Kanapa tylna z regulowanym kątem pochylenia oparcia
- Oparcie kanapy składane w proporcji 60/40
- Podgrzewanie tylnej kanapy
- Podgrzewanie wieńca kierownicy
- Dotykowy ekran multimedialny na środkowej konsoli o przekątnej 10,1”
- Kolorowy wyświetlacz zegarów cyfrowych o przekątnej 10,25”
- 3 porty USB
- Ładowarkę indukcyjną
- Radio z Bluetooth
- 8 głośników
Dopłaty wymaga jedynie lakier metalik (2900 zł) oraz instalacja LPG (4599-5207 zł+montaż). Tak naprawdę jedynym poważnym brakiem w wyposażeniu BAICa Beijing 5 jest funkcja Apple CarPlay i AndroidAuto. Zamiast tego mamy aplikację CarbitLink pozwalającą na replikację ekranu smartfona.

W Kii Sportage w standardowej wersji M również mamy dość bogate wyposażenie, ale z pewnością nie jest to poziom BAICa Beijing 5. W bazie otrzymamy m.in.:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach
- Asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA 2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD)
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
- Światła tylne wykonane w technologii LED (nie dotyczy kierunkowskazów) ELFA
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
- Tapicerkę materiałową
- Regulację wysokości fotela kierowcy
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- Elektrycznie regulowane i składane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED
- Dwuramienną kierownicę skórzaną z przyciskami do sterowania systemem audio i obsługi systemu Bluetooth
- Elektroniczny zestaw wskaźników kierowcy z 4-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego
- 12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay / Android Auto, usługi cyfrowe Kia Connect
- Kamerę cofania
- 17-calowe felgi aluminiowe
- Relingi dachowe
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja
- Klimatyzację manualną
- Tempomat

BAIC Beijing 5 2025 vs Kia Sportage 2025 - porównanie cen
BAIC Beijing 5 występuje tylko w jednej konfiguracji Luxury i kosztuje 132 800 zł. Producent udziela gwarancji na 5 lat lub 100 000 km.
Kia Sportage występuje w aż 4 wariantach wyposażeniowych: M, L, Business Line oraz GT Line. Kia udziela gwarancji na 7 lat z limitem do 150 000 km. Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wersji Kii Sportage:
Silnik | Moc | Skrzynia | Napęd | M | L | Business Line | GT Line |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI | 150 KM | 6 MT | FWD | 135 500 | 148 500 | 162 500 | – |
1.6 T-GDI | 150 KM | 7 DCT | FWD | 148 500 | 161 500 | 175 500 | 191 000 |
1.6 T-GDI | 180 KM | 7 DCT | AWD | 159 700 | 172 700 | 186 700 | 202 200 |
1.6 T-GDI Hybrid | 239 KM | 6 AT | FWD | 165 400 | 174 400 | 188 400 | 203 400 |
1.6 T-GDI Hybrid | 239 KM | 6 AT | AWD | 176 600 | 185 600 | 199 600 | 214 600 |
1.6 T-GDI Plug-in Hybrid | 288 KM | 6 AT | FWD | 192 600 | 201 600 | 216 600 | 230 600 |
1.6 T-GDI Plug-in Hybrid | 288 KM | 6 AT | AWD | 203 800 | 212 800 | 227 800 | 241 800 |
Podsumowanie
Podsumowując BAIC Beijing 5 wypada dobrze, gdyż w cenie zbliżonej do bazowej Kii Sportage oferuje znacznie bogatsze wyposażenie, mocniejszy silnik i lepsze osiagi, a także przekładnię automatyczną. Co prawda nie mamy co liczyć na ekonomię czy szerszy wybór silników, jednak Chińczycy i na to znaleźli sposób i oferują popularną wśród polskich nabywców instalację LPG, która pozwala obniżyć koszty eksploatacji. Chiński SUV przekonuje też gwarancją, choć Kia oferuje jeszcze lepsze warunki gwarancyjne. W dodatku SUV z Korei ma szerszy wybór jednostek napędowych, w tym napędy hybrydowe, jest praktyczniejszy i ma znacznie większy bagażnik, jednak trzeba za niego odpowiednio więcej zapłacić, jeśli weźmiemy pod uwagę porównywalne konfiguracje. Kia Sportage obiektywnie jest lepszym autem, jednak w kategorii "value for money" to BAIC wypada korzystniej.