Yangwang U8 L. Jeszcze większy i bardziej ekstrawagancki
Chiński rynek motoryzacyjny przeżywa prawdziwą rewolucję, a marka BYD jest jednym z jej liderów. Jeszcze kilkanaście lat temu chińskie samochody były traktowane z przymrużeniem oka, ale dziś producenci tacy jak BYD rzucają wyzwanie największym graczom na świecie. Model Yangwang U8 L, flagowy SUV marki, jest tego najlepszym przykładem, łącząc ogromne rozmiary, luksus i technologie, które mogą rywalizować z takimi markami jak Maybach czy Rolls-Royce.
Yangwang, będąca luksusową odnogą BYD, koncentruje się na segmencie premium, oferując pojazdy, które nie tylko imponują wyglądem, ale również możliwościami. Yangwang U8 L to nowa, jeszcze większa wersja już i tak potężnego modelu U8, która ma za zadanie pokazać, że chińska motoryzacja nie zna granic. Ten hybrydowy SUV z wtyczką jest nie tylko większy, ale także bardziej zaawansowany technologicznie, co czyni go wyjątkowym na tle konkurencji.
Wprowadzenie modelu U8 L na rynek to kolejny krok BYD w stronę globalnej dominacji w segmencie luksusowych pojazdów. Złote emblematy, potężna moc i możliwość przewiezienia sześciu pasażerów w komfortowych warunkach to tylko niektóre z cech, które wyróżniają ten samochód. Yangwang U8 L nie jest pojazdem dla każdego – to manifestacja przepychu i technologicznej supremacji, która ma szansę zmienić postrzeganie chińskich marek na świecie.
Rozmiar, który przytłacza. Yangwang U8 L w liczbach
Yangwang U8 L to pojazd, który swoją wielkością i osiągami przyćmiewa większość konkurentów. Z długością 5,4 metra i rozstawem osi wynoszącym 3,25 metra, ten SUV jest o 20 centymetrów dłuższy od swojego poprzednika, modelu U8. Dodatkowe 17,2 centymetra w tylnym zwisie pozwoliło na wprowadzenie trzeciego, równie luksusowego rzędu siedzeń, co czyni go idealnym wyborem dla tych, którzy cenią przestrzeń i komfort.
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z myślą o sześciu pasażerach, rozmieszczonych w trzech podwójnych rzędach siedzeń. Co więcej, w trybie stacjonarnym U8 L może pomieścić dodatkowych dwóch pasażerów dzięki specjalnemu bankowi w dolnej części tylnej klapy, który jest w stanie udźwignąć do 200 kilogramów. Całość dopełniają 23-calowe felgi, które podkreślają majestatyczny charakter tego SUV-a.
Mimo swoich ogromnych rozmiarów, Yangwang U8 L nie traci na zdolnościach terenowych, choć wydłużony tylny zwis może nieco ograniczać jego możliwości poza utwardzonymi drogami. Producent zapewnia jednak, że pojazd poradzi sobie w trudnym terenie, co czyni go wszechstronnym wyborem dla tych, którzy oczekują zarówno luksusu, jak i funkcjonalności.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Exlantix. Nowa chińska marka w Europie. To alternatywa dla Mercedesa i Tesli


Technologia i moc. Hybryda plug-in z najwyższej półki
Serce Yangwang U8 L to zaawansowany układ hybrydowy plug-in, który generuje niemal 1200 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 1280 Nm. Taka moc pozwala temu gigantycznemu SUV-owi rywalizować nie tylko z innymi pojazdami terenowymi, ale nawet z supersamochodami. Układ napędowy jest wspierany przez nowoczesne hydrauliczne zawieszenie Cloud-Native P, które zapewnia doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach.
Yangwang U8 L wyróżnia się również zaawansowanymi technologiami autonomicznymi. Wyposażony w system DiPilot 300, wspierany przez potrójny LiDAR na dachu, oferuje najwyższy poziom autonomicznej jazdy dostępny w portfolio BYD. Opcjonalnie klienci mogą wyposażyć pojazd w port dla dronów na dachu, co jest coraz popularniejszym rozwiązaniem w Chinach i świadczy o futurystycznym podejściu marki.
Premiera Yangwang U8 L zaplanowana jest na najbliższe miesiące, a jego cena wyniesie około 1,5 miliona juanów, co w przeliczeniu daje około 200 000 euro. To wysoka kwota, ale w zamian nabywca otrzymuje pojazd, który łączy w sobie luksus, technologię i osiągi na niespotykanym dotąd poziomie. Yangwang U8 L to wręcz statement, który ma pokazać światu, że chińska motoryzacja jest gotowa na podbój rynku premium.