Omoda 9. Nowa hybryda plug-in już wkrótce w Polsce
Omoda już wkrótce wprowadzi na polski rynek nowy model. Omoda 9, bo o niej mowa, to nowa hybryda plug-in z trzema silnikami, która z pewnością spotka się ze sporym zainteresowaniem.

Omoda 9 to SUV o długości 4,77 metra, szerokości 1,92 metra i wysokości 1,67 metra. Tym samym plasuje się w segmencie, w którym jej rywalami są choćby Skoda Kodiaq, Renault Espace, Toyota RAV4 czy Nissan X-Trail. Auto łączy dynamiczne linie z subtelnym opadaniem dachu w tylnej części oraz 20-calowymi, dwukolorowymi felgami w standardzie. Jego współczynnik aerodynamiczny wynosi zaledwie 0,308, co plasuje go wśród najbardziej opływowych pojazdów w swojej klasie. Model trafi do wielu europejskich krajów już w kwietniu tego roku, a premiera w Polsce jest tylko kwestią czasu.
Zwłaszcza, że Omoda i Jaecoo po debiucie nad Wisłą radzą sobie tutaj coraz lepiej i z całą pewnością będą wprowadzać kolejne pojazdy. Będące częścią chińskiego giganta Chery marki oferują w Polsce obecnie dwa modele - Omoda 5 i Jaecoo 7, choć w tym drugim przypadku samochód jest dostępny w dwóćh wersjach - benzynowej oraz hybrydowej plug-in. Oba brandy są coraz popularniejsze w Polsce - dość powiedzieć, że pod względem sprzedaży ustępują jedynie MG. To pokazuje też, jak szybko Chery, trzeci co do wielkości producent samochodów w Chinach, zdobywa popularność w Polsce i Europie.
Innowacyjny napęd Omody 9
Omoda 9 to przełom w segmencie chińskich hybryd plug-in, oferując aż 596 koni mechanicznych dzięki unikalnemu układowi napędowemu. Sercem pojazdu jest turbodoładowany silnik spalinowy 1.5 o mocy 141 KM i momencie obrotowym 215 Nm, współpracujący aż z trzema silnikami elektrycznymi. Dwa z nich, zintegrowane z przednią osią, dostarczają łącznie 220 KM i 390 Nm, pełniąc jednocześnie rolę napędową i wspierającą.
Trzeci silnik elektryczny, umieszczony na tylnej osi, generuje dodatkowe 235 KM i 310 Nm, co czyni Omodę 9 pojazdem o napędzie na wszystkie koła. Cały układ jest zarządzany przez automatyczną, trzystopniową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, co zapewnia płynne i dynamiczne przekazywanie mocy. W efekcie SUV ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, co jest wynikiem godnym samochodów sportowych.
Zasilanie elektrycznych komponentów pochodzi z nowoczesnej baterii o pojemności 34,46 kWh, wyprodukowanej przez CATL – światowego lidera w tej dziedzinie. Bateria umożliwia ładowanie z mocą 6,6 kW w trybie AC lub do 70 kWh w trybie DC, oferując zasięg elektryczny na poziomie 145 km. W połączeniu z 70-litrowym zbiornikiem paliwa i zużyciem 7 l/100 km w trybie hybrydowym, Omoda 9 osiąga łączny zasięg przekraczający 1100 km.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Omoda 5 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Bogate wyposażenie w standardzie
Omoda 9 pojawi się na rynku z bogatym wyposażeniem, które wyróżnia go na tle konkurencji. Samochód oferuje m.in. matrycowe reflektory LED, bagażnik dachowy o nośności do 75 kg oraz technologię NFC do bezkluczykowego otwierania pojazdu za pomocą smartfona – to pierwsza taka funkcja w ofercie marki.
W kabinie znajdziemy ogromny ekran o przekątnej 24,6 cala, który integruje 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów oraz ekran multimedialny o tej samej wielkości. Dodatkowo, kierowca skorzysta z wyświetlacza Head-Up Display, spłaszczonej u dołu kierownicy dla lepszej ergonomii oraz bezprzewodowej ładowarki o mocy 50 W. Zostając przy kierownicy, zrezygnowano w niej z fizycznych przycisków na rzecz paneli haptycznych. System audio Sony z głośnikami w zagłówkach przednich foteli zapewni wyjątkowe wrażenia dźwiękowe.
Komfort pasażerów podnoszą wentylowane i podgrzewane fotele przednie z funkcją masażu (trzy poziomy intensywności, cztery tryby) oraz regulowane oparcia tylnych siedzeń. Omoda 9 łączy luksus z praktycznością, co czyni ją atrakcyjnym wyborem dla wymagających klientów. Model powinien pojawić się w Polsce w najbliższych miesiącach, z miejsca stając się materiałem na sprzedażowy hit. Wkrótce powinniśmy poznać więcej szczegółów oraz polskie ceny.
Aktualizacja - Omoda 9 Super Hybrid już w Polsce. Znamy cenę
Omoda 9 Super Hybrid występuje tylko w jednej, za to niemal kompletnie wyposażonej wersji Exclusive. Wyceniono ją na 219 900 zł. W standardzie dostaniemy m.in. takie elementy jak:
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- Inteligentny system sterowania prędkością (SLC)
- Ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości (SLA)
- Asystent jazdy w korku (TJA)
- System monitorowania uwagi kierowcy (DMS)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- System informujący o odjechaniu pojazdu poprzedzającego
- System ostrzegania przed kolizją z przodu (FCW)
- System hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych oraz rowerzystów
- System ostrzegania przed kolizją podczas cofania (RCW)
- Asystent automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego (APA)
- Asystent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu (ELK)
- System ostrzegania przed otwarciem drzwi (DOW)
- System wyboru trybu jazdy (Eco, Normal, Sport)
- System wyboru trybu pracy układu napędu na wszystkie koła (Piasek, Śnieg, Offroad)
- Reflektory adaptacyjne LED ze światłami do jazdy dziennej LED
- Dynamiczne kierunkowskazy
- Animacja świetlna reflektorów po otwarciu i zamknięciu pojazdu
- Asystent świateł drogowych
- Tylne światła LED
- Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z funkcją pamięci położenia, wbudowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
- Podgrzewana przednia szyba
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- System kamer 540°
- Drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie
- Relingi dachowe
- Dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą
- Przyciemniane szyby tylne
- 20-calowe felgi
- Zestaw naprawczy
- Adaptacyjne zawieszenie
- Przewód do ładowania 220V
- System multimedialny z nawigacją - ekran dotykowy o przekątnej 12.3" z menu w języku polskim
- Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12.3"
- Wyświetlacz przezierny AR-HUD
- System audio Sony z 14. głośnikami
- Radio z DAB+ i Bluetooth
- Hello Omoda - inteligentny system sterowania wybranymi funkcjami pojazdu za pomocą poleceń głosowych
- Bezprzewodowa Obsługa Android Auto i Apple Car Play
- Bezprzewodowa funkcja aktualizacji oprogramowania pojazdu (OTA)
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów z funkcją szybkiego ładowania
- 2 gniazda USB w pierwszym rzędzie z (jedno z funkcją szybkiego ładowania)
- 2 gniazda USB w drugim rzędzie z (jedno funkcją szybkiego ładowania)
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
- Nawiewy klimatyzacji na drugi rząd siedzeń
- System oczyszczania powietrza w kabinie z funkcją jonizacji
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu (zawiera 2 piloty)
- Kolumna kierownicy regulowana elektrycznie w 4. kierunkach
- Nakładki na progi z podświetlanym logo
- Kierownica wielofunkcyjna wykończona skórą ekologiczną
- Podgrzewanie kierownicy
- Przedni podłokietnik ze schowkiem i funkcją chłodzenia
- Tapicerka foteli ze skóry naturalnej (do wyboru: czarna lub czerwona)
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6. kierunkach
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy w 4. kierunkach
- Fotel kierowcy z funkcją masażu
- Funkcja pamięci położenia fotela kierowcy
- Zagłówek fotela kierowcy z głośnikami i regulacją w 2. kierunkach
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie w 6. kierunkach
- Fotel pasażera z funkcją masażu
- Przednie fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji
- Tylna kanapa z elektryczną regulacją pochylenia oparcia
- Podgrzewana tylna kanapa
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (z możliwością wyboru koloru)
- Tylna kanapa składana w proporcji 60:40
- System ostrzegania przed otwarciem drzwi (DOW)