Porównanie: Omoda 5 vs Cupra Formentor 2025
Omoda 5 jest hitem polskiego rynku i niedługo może trafić do ścisłej czołówki. Od kilku lat jednym z najchętniej wybieranych kompaktowych crossoverów jest Cupra Formentor. Porównujemy oba modele.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Omoda 5 jest jednym z liderów rynku chińskich aut w Polsce. Tylko w I kwartale 2025 roku na chińskiego crossovera zdecydowało się 1194 nabywców, co czyni go 3. najpopularniejszym chińskim autem w Polsce i 25. najczęściej kupowanym samochodem w ogóle. Jeszcze większą popularnością cieszy się Cupra Formentor, sprzedając się w liczbie 1442 egzemplarzy, co plasuje ją tuż za pierwszą dwudziestką najchętniej wybieranych samochodów. Skoro popularność tych aut jest tak zbliżona, nie pozostaje nic innego jak je porównać.
Omoda 5 2025 vs Cupra Formentor 2025 - porównanie danych technicznych
Oba modele są zgrabnymi kompaktowymi crossoverami, nie są mistrzami przestronności i funkcjonalności, stawiając bardziej na atrakcyjny design. Z tej dwójki bardziej praktyczna jest nieco większa Cupra Formentor, która nie dość, że oferuje przestronniejszą kabinę, to jeszcze ma większy bagażnik (450 do 1505 litrów, z napędem 4Drive 420-1475 l, zaś w wersji PHEV 345-1415 l). Cupra Formentor mierzy 4451 mm długości, 1839 mm szerokości oraz 1511 mm wysokości, a jej rozstaw osi to 2680 mm. Prześwit liczy 165 mm. Ładowność waha się od 484 do 548 kg.

Omoda 5 mierzy 4373 mm długości, 1824 mm szerokości oraz 1588 mm wysokości, a jej rozstaw osi liczy 2610 mm. Prześwit liczy 164 mm. Bagażnik pomieści od 360 do 1075 litrów (w wersji elektrycznej E5 300-1300 l). Ładowność Omody 5 waha się od 394 do 536 kg. Zbiornik paliwa w Omodzie 5 liczy 51 litrów, podczas gdy w Cuprze 50 litrów (55 l w odmianach 2.0 TSI lub 40 l w wersjach PHEV).

Omoda 5 2025 vs Cupra Formentor 2025 - porównanie napędów
W Omodzie zbyt dużego wyboru nie mamy. Bazę stanowi silnik benzynowy 1.6 T-GDI rozwijający 147 KM i 275 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 s, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 7 l/100 km. Elektryczna Omoda E5 rozwija 204 KM i 340 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s i rozpędza się do 172 km/h. Baterie o pojemności 61 kWh netto zapewniają do 402 km zasięgu. Można je ładować mocą do 80 kW, a ich naładowanie od 10 do 80% zajmuje około 32 minut.

Znacznie bogatsza jest gama jednostek napędowych Cupry Formentor. Bazę stanowi jednostka o mocy 150 KM, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową DSG (w przypadku DSG motor 1.5 TSI ma układ MHEV). Oprócz tego mamy też 2-litrowy silnik benzynowy o mocach od 204 do nawet 333 KM (w standardzie DSG), a także 2-litrowego diesla o mocy 150 KM i dwa warianty hybrydowe plug-in oparte na silniku 1.5 TSI, o mocach 204 i 272 KM i zasięgu na prądzie do 127 km. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Cupry Formentor:
Model | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Napęd | Skrzynia biegów | Maksymalna prędkość (km/h) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | Zużycie paliwa (l/100 km) | Zużycie energii (kWh/100 km) | Pojemność akumulatora netto (kWh) | Zasięg (km) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.5 TSI | 150 | 250 | FWD | 6MT | 205 | 9.0 | 6.1 - 6.5 | - | - | - |
1.5 TSI DSG | 150 | 250 | FWD | 7DSG | 205 | 9.0 | 5.7 - 6.2 | - | - | - |
2.0 TSI DSG Drive | 204 | 320 | AWD | 7DSG | 225 | 6,7 | 7,4-7,8 | - | - | - |
2.0 TSI DSG VZ | 265 | 400 | FWD | 7DSG | 245 | 6,5 | 7,8-8,1 | - | - | - |
2.0 TSI DSG VZ 4Drive | 333 | 420 | AWD | 7DSG | 245 | 4.8 | 8.7 - 9.0 | - | - | - |
1.5 e-HYBRID DSG | 204 | 350 | FWD | 6DSG | 210 | 7.9 | 0.1 - 0.5 | 16.1 - 19.5 | 19,7 | 111 - 127 |
1.5 e-HYBRID DSG VZ | 272 | 400 | FWD | 6DSG | 220 | 7.0 | 0.1 - 0.5 | 16.9 - 18.2 | 19,7 | 111 - 119 |
2.0 TDI DSG | 150 | 360 | FWD | 7DSG | 205 | 9.0 | 5.1 - 5.4 | - | - | - |

Omoda 5 2025 vs Cupra Formentor 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Omoda 5 już w bazowej wersji Comfort jest bogato wyposażona. Oferuje ona m.in.:
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- Inteligentny system sterowania prędkością (SCF)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW)
- System automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)
- Ostrzeżenie przed kolizją czołową
- Asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- 7 poduszek powietrznych
- 18” felgi aluminiowe w kolorze czarnym
- Reflektory w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamerę cofania
- Relingi dachowe
- Przyciemniane szyby tylne
- System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 12.3” z menu w języku polskim
- Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12.3”
- Bezprzewodową obsługę Android Auto oraz Apple CarPlay
- Fotele przednie z elektryczną regulacją z funkcją podgrzewania i wentylacji oraz tapicerką ze skóry ekologicznej
- Klimatyzację manualną
- System audio z 6. głośnikami
- Ładowarkę indukcyjną
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu

Również Cuprę Formentor wyróżnia dobry poziom wyposażenia standardowego. Obejmuje ono m.in.:
- Aktywny tempomat
- System kontroli odstępu Front Assist
- Asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Automatyczną trójstrefowa klimatyzację z filtrem AirCare
- Czujnik deszczu i zmierzchu
- 7 poduszek powietrznych
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
- Podgrzewane przednie fotele
- Reflektory Full LED
- Media System Plus z 12,9-calowym wyświetlaczem dotykowym
- Sportowe przednie fotele
- 18-calowe aluminiowe felgi
- Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25"
- 2 porty USB-C z przodu i 2xUSB-C z tyłu
- Full Link
- System rozpoznawania mowy i sterowania głosem
- Zintegrowane tylne światła LED ze zintegrowanymi kierunkowskazami
- Relingi dachowe w kolorze lśniącej czerni
- Przyciemniane tylne szyby
- Przednie lampy przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Indukcyjną ładowarkę
- Zestaw naprawczy

Omoda 5 2025 vs Cupra Formentor 2025 - porównanie cen
Bazowa Omoda 5 Comfort kosztuje 115 500 zł, natomiast bogatsza odmiana Premium 129 500 zł. Z kolei elektryczna Omoda E5 Premium została wyceniona na 169 900 zł. Omoda udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km.
Cupra już wyjściowo jest zauważalnie droższa, jednak w jej przypadku atutem jest większy wybór jednostek napędowych oraz sama marka. Cupra udziela gwarancji na 5 lat lub 150 000 km. Cennik poszczególnych wersji przedstawia się następująco:
Model | Cena brutto (PLN) |
---|---|
Formentor 1.5 TSI 150 KM | 141 400 zł |
Formentor 1.5 eTSI mHEV 150 KM DSG | 156 800 zł |
Formentor 2.0 TSI 204 KM DSG 4Drive | 173 700 zł |
Formentor 1.5 e-HYBRID 204 KM DSG | 210 200 zł |
Formentor 2.0 TDI 150 KM DSG | 161 100 zł |
Formentor VZ 2.0 TSI 265 KM DSG | 216 600 zł |
Formentor VZ 2.0 TSI 333 KM DSG 4Drive | 243 500 zł |
Formentor VZ 1.5 e-HYBRID 272 KM DSG | 262 800 zł |
Podsumowanie
Podsumowując zarówno Omoda 5 jak i Cupra Formentor są zgrabnymi i zwinnymi crossoverami, które dobrze sprawdzą się w mieście i poza nim, jednak mają typowo bulwarowy charakter. Oba modele stawiają bardziej na design kosztem praktyczności, jednak bardziej wszechstronnym samochodem jest Cupra i oferuje też znacznie większy wybór wersji silnikowych. Z drugiej strony Omoda wypada lepiej w kategorii "value for money", gdyż za znacznie niższą cenę dostajemy lepiej wyposażony samochód. Cupra ma więcej sportowego sznytu, oferuje lepsze osiągi i niespotykane w Omodzie opcje, jednak za to wszystko przychodzi słono zapłacić. Z kolei Omoda ze swoją ceną może wręcz uchodzić za alternatywę nie tylko dla aut kompaktowych, ale też miejskich.