W Chinach pokazano nowego Leapmotora C10. Kiedy w Polsce?
Leapmotor robi coraz śmielsze kroki na arenie międzynarodowej, a model C10 2025 właśnie zadebiutował w Chinach. To auto, które łączy w sobie nowoczesne technologie i mechaniczne ulepszenia, ma szansę jeszcze bardziej umocnić pozycję marki zarówno na rodzimym rynku, jak i w Europie. Współpraca z grupą Stellantis otwiera przed Leapmotorem nowe możliwości, a prezentacja ulepszonego C10 jest tego wyraźnym dowodem.

W Europie marka dopiero raczkuje, ale dzięki porozumieniu z europejskim gigantem motoryzacyjnym, jakim jest Stellantis, Leapmotor zyskuje dostęp do rynku Starego Kontynentu. Stellantis odpowiada za eksport i sprzedaż samochodów tej marki w Europie, co już przynosi pierwsze efekty. W Polsce model C10 jest dostępny od niedawna, a jego cena startowa wynosząca 163 200 zł plasuje go wśród bardziej przystępnych opcji w swojej klasie.
Tymczasem w Chinach nowa wersja na 2025 rok wprowadza znaczące zmiany, szczególnie w zakresie mechaniki i technologii. Leapmotor, który w krótkim czasie stał się jednym z liderów chińskiego rynku motoryzacyjnego, nie zwalnia tempa. Ulepszony C10 to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, a także próba rywalizacji z takimi modelami jak Tesla Model Y czy Volkswagen ID.4.
Rozmiar i cena. C10 w segmencie D-SUV z konkurencyjną ofertą
Leapmotor C10 to największy SUV w ofercie firmy, plasujący się tuż nad modelem B10. Jego wymiary – 4,74 metra długości i 2,82 metra rozstawu osi – lokują go w segmencie D-SUV, gdzie konkuruje z uznanymi graczami na rynku. W Europie auto mierzy się z takimi modelami jak Toyota bZ4X czy wspomniany wcześniej Tesla Model Y, oferując przy tym bardzo atrakcyjną relację jakości do ceny.
W Polsce cena wyjściowa wynosi 163 200 złotych, co – bez uwzględnienia promocji czy rabatów – czyni C10 jednym z najtańszych przedstawicieli swojej kategorii. To strategiczne posunięcie, które może przyciągnąć klientów szukających nowoczesnego SUV-a w rozsądnej cenie. W Chinach jest jeszcze bardziej przystępny – podstawowa wersja kosztuje tam równowartość zaledwie 16 000 euro, co tylko podkreśla popularność marki na rodzimym rynku.
Samochód nie przeszedł rewolucji wizualnej – jego design pozostaje niemal identyczny z obecną wersją. Zdjęcia opublikowane przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnej (MIIT) pokazują, że platforma, nadwozie czy rozmiar kół (od 18 do 20 cali) nie uległy zmianie. Leapmotor postawił na ewolucję zamiast rewolucji, co pozwala utrzymać koszty produkcji na rozsądnym poziomie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Leapmotor T03 2025. Wersje, napędy, ceny. Co można kupić?
Technologia i autonomia. Przełom z LiDAR-em i niejasności systemu operacyjnego
W nowej wersji C10 na 2025 rok Leapmotor wprowadza zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym opcjonalny system autonomicznej jazdy z radarem LiDAR zamontowanym na dachu. Ten dodatek, wspierany przez 12 kamer, 5 radarów milimetrowych i 12 radarów ultradźwiękowych, ma podnieść poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Nie jest to jednak wyposażenie standardowe, co może wpłynąć na ostateczną cenę dla klientów decydujących się na tę opcję.
Nie ma pewności, czy producent wykorzysta premierę do aktualizacji systemu operacyjnego. Obecnie C10 korzysta z oprogramowania Nvidia Orin X o mocy obliczeniowej 254 TOPS, co jest solidnym wynikiem, choć konkurencja w niektórych przypadkach oferuje już wydajniejsze rozwiązania. Brak informacji na ten temat pozostawia pole do spekulacji – być może Leapmotor szykuje niespodziankę w tej kwestii.
Mechaniczne serce samochodu również zyskało na mocy. Według danych MIIT, nowa wersja oferuje minimum 220 kW, czyli około 300 koni mechanicznych. To wyraźny skok w porównaniu do obecnych 218 KM w wariancie elektrycznym. Choć szczegółów dotyczących baterii i zasięgu jeszcze nie ujawniono, spekuluje się, że jej pojemność wzrośnie z obecnych 69,9 kWh, by zrównoważyć większą moc bez utraty zasięgu wynoszącego w Europie 424 km (wg cyklu WLTP).
W związku z tym, że nie ujawniono dotąd szczegółów modelu, nie wiadomo tym bardziej kiedy nowa wersja pojawi się w Europie.