Leapmotor B10. Co będzie oferował i ile kosztował nowy chiński SUV?
Leapmotor B10 to kompaktowy, elektryczny SUV, który zadebiutował na targach w Paryżu w 2024 roku, wzbudzając ogromne zainteresowanie – w Chinach w ciągu 48 godzin zebrano ponad 31 tys. zamówień. Dzięki współpracy ze Stellantisem, model ten ma szansę zawojować Europę, w tym Polskę, łącząc zaawansowaną technologię z przystępną ceną.
Chiński producent Leapmotor, we współpracy z globalnym gigantem Stellantis, zaprezentował na targach w Szanghaju w kwietniu 2025 roku model B10 – kluczowy element swojej strategii międzynarodowej ekspansji. Ten kompaktowy SUV, oparty na nowoczesnej platformie LEAP 3.5, łączy innowacyjne rozwiązania, takie jak cyfrowy kokpit i technologia Cell-to-Chassis, z atrakcyjnym designem i konkurencyjną ceną. W artykule przedstawiamy najnowsze informacje o danych technicznych, wyposażeniu, napędach, cenach oraz innych istotnych aspektach B10.
Dane techniczne. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód
Leapmotor B10 to kompaktowy SUV o wymiarach 451,5 cm długości, 188,5 cm szerokości i 165,5 cm wysokości, z rozstawem osi 273,5 cm, co plasuje go w segmencie C, obok modeli takich jak Kia Niro EV czy Volkswagen ID.4. Jego rozmiary zapewniają wygodę zarówno w mieście, jak i na trasie, oferując przestronne wnętrze dla pięciu pasażerów. Kompaktowa sylwetka z aerodynamicznym współczynnikiem oporu 0,28 Cd zwiększa efektywność energetyczną.
Pojemność bagażnika B10 szacuje się na około 435 litrów w standardowej konfiguracji, z możliwością rozszerzenia do 1400 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, co jest konkurencyjną wartością w swojej klasie. Dodatkowo, model oferuje przedni bagażnik (frunk) o pojemności około 32 litrów, idealny do przechowywania kabli ładowania lub mniejszych przedmiotów. Dane te mogą się nieznacznie różnić w wersji europejskiej, co zostanie potwierdzone przed debiutem.
Gwarancja na pojazd wynosi 4 lata lub 100 000 km, podobnie jak w przypadku modelu C10, z wydłużoną ochroną na akumulator – 8 lat lub 160 000 km. Takie warunki są standardem w segmencie elektrycznych SUV-ów i dają pewność użytkownikom, szczególnie w kontekście trwałości baterii LFP. Stellantis potwierdził, że szczegóły gwarancji dla Europy, w tym Polski, zostaną dostosowane do lokalnych wymogów.
Leapmotor B10 2025. Jakie wyposażenie?
Leapmotor B10 zachwyca zaawansowanym wyposażeniem, które obejmuje cyfrowy kokpit z 14,6-calowym ekranem centralnym o rozdzielczości 2560x1440, napędzanym platformą Qualcomm 8155, oraz 8,8-calowym wyświetlaczem zegarów. System Leapmotor OS 4.0 Plus zapewnia płynną obsługę i kompatybilność z Apple CarPlay oraz Android Auto. Standardowe wyposażenie obejmuje także pełne oświetlenie LED, sześć poduszek powietrznych i system Leap Pilot z 26 funkcjami ADAS, takimi jak autonomiczne parkowanie czy adaptacyjny tempomat.
W wyższych wersjach B10 oferuje lidar, 12-głośnikowy system audio, panoramiczny szklany dach oraz dwa warianty kolorystyczne wnętrza – szary lub fioletowy. Konsola centralna wyposażona jest w dwie tacki do bezprzewodowego ładowania smartfonów, a po stronie pasażera przewidziano punkty mocowania dla składanego stolika, co zwiększa praktyczność. Na Shanghai Auto Show podkreślono, że topowa wersja z lidarem i podwójnymi chipami Qualcomm obsługuje aktualizacje OTA, zapewniając ciągłe ulepszenia oprogramowania.
Wnętrze B10 zostało zaprojektowane we współpracy ze Stellantis, co przełożyło się na wysoką jakość materiałów i ergonomię. Minimalistyczny design z chromowanymi akcentami i sześcioma kolorami nadwozia (w tym unikalny „Morgan Pink”) przyciąga uwagę młodszych klientów. Według relacji z targów, wnętrze B10 oferuje komfort porównywalny z droższymi modelami, co czyni go liderem w kategorii stosunku ceny do jakości.


Leapmotor B10. Napędy, osiągi
Leapmotor B10 dostępny będzie z dwoma silnikami elektrycznymi: podstawowym o mocy 132 kW (179 KM) i 175 Nm oraz mocniejszym 160 kW (218 KM) i 240 Nm, oba napędzają tylną oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 9,3 s i 6,8 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Na Shanghai Auto Show potwierdzono, że model wykorzystuje architekturę LEAP 3.5, zapewniającą wysoką efektywność energetyczną i płynną jazdę.
Dwie opcje baterii LFP to 56,2 kWh (zasięg 510 km WLTP) oraz 67,1 kWh (zasięg do 600 km WLTP). Technologia Cell-to-Chassis 2.0 optymalizuje przestrzeń i umożliwia szybkie ładowanie – od 30 do 80% w 20 minut przy ładowarce DC. B10 wyróżnia się także zaawansowanym systemem zarządzania energią, który zmniejsza zużycie w warunkach miejskich, co podkreślono na targach w Szanghaju.
Model oferuje również wariant hybrydowy plug-in (REEV) z silnikiem benzynowym 1,5 l jako generatorem, ładującym baterię o pojemności około 28 kWh. Zasięg elektryczny wynosi 140 km, a całkowity przekracza 950 km, co czyni B10 idealnym wyborem dla osób obawiających się ograniczeń zasięgu. Stellantis zapowiedział, że wersja REEV pojawi się w Europie w 2026 roku, poszerzając ofertę napędową.
Rekordowa liczba zamówień
Na Shanghai Auto Show 2025, odbywających się pod hasłem „Embracing Innovation, Empowering the Future”, Leapmotor B10 był jedną z gwiazd, przyciągając uwagę dzięki rekordowym 31 688 zamówieniom w 48 godzin od rozpoczęcia przedsprzedaży w Chinach 10 kwietnia 2025. Model ten, jako pierwszy z serii B, został zaprojektowany z myślą o globalnych rynkach, a jego podwozie, współtworzone ze Stellantisem, oferuje lepszą dynamikę jazdy i komfort, co potwierdzono podczas jazd testowych na targach.
Produkcja B10 została przeniesiona z planowanej fabryki w Tychach do Saragossy w Hiszpanii, po decyzji Polski o poparciu unijnych ceł na chińskie auta elektryczne. Masowa produkcja w Hiszpanii ruszy w pierwszym kwartale 2026 roku, a Leapmotor International planuje sprzedaż w ponad 700 punktach w Europie do końca 2026 roku. W Szanghaju ogłoszono także, że B10 trafi na rynki Ameryki Południowej, w tym Brazylii i Chile, jeszcze w 2025 roku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Leapmotor C10 2025. Wersje, napęd, ceny. Co można kupić?
Ile będzie kosztował Leapmotor B10? Potencjalne ceny
W Chinach ceny Leapmotor B10 rozpoczynają się od 109 800 juanów (około 58 000 zł) za wersję z baterią 56,2 kWh, a topowa wersja z lidarem kosztuje 139 800 juanów (około 76 500 zł). Biorąc pod uwagę ceny modelu C10 w Polsce (od 163 200 zł), szacuje się, że B10 w wersji podstawowej może kosztować od 129 000 zł, a lepiej wyposażona wersja z większą baterią i lidarem – do 150 000 zł. Ostateczny cennik dla Polski zostanie potwierdzony w drugiej połowie 2025 roku.
Program dopłat NaszEauto może obniżyć cenę B10 o nawet 40 000 zł, co sprawi, że bazowa wersja będzie dostępna za około 110 000 zł. To czyni B10 jedną z najatrakcyjniejszych propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów elektrycznych, konkurując z modelami takimi jak Skoda Elroq czy Peugeot E-3008. W Europie ceny mogą wzrosnąć o 20,7% z powodu ceł na chińskie auta, ale Leapmotor planuje utrzymać konkurencyjność.
Na Shanghai Auto Show 2025 podkreślono, że strategia cenowa Leapmotor opiera się na oferowaniu zaawansowanej technologii w przystępnej cenie, co potwierdzają sukcesy sprzedażowe w Chinach. W Polsce model ma być dostępny od czwartego kwartału 2025 roku w salonach Stellantis, a przedstawiciele marki zapowiadają, że B10 nie będzie kanibalizował sprzedaży innych modeli koncernu, takich jak Citroën czy Opel, dzięki unikalnemu pozycjonowaniu.