Jetour debiutuje w Polsce. Ceny? Niższe niż w Omodzie i Jaceoo
Do grona chińskich producentów obecnych w Polsce dołącza Jetour – marka specjalizująca się w SUV-ach, należąca do koncernu Chery. Nowy gracz na rynku zapowiada ofertę atrakcyjniejszą cenowo niż znane już modele Omoda i Jaecoo, również będące częścią tej samej grupy.

Jetour to jedna z młodszych marek w strukturze Chery, odpowiedzialnego również za sukces innych chińskich brandów w Polsce. Sama nazwa „Jetour” – będąca połączeniem słów „Jet” i „Tour” – ma odzwierciedlać ideę nowoczesnego, komfortowego podróżowania. Chery coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność nad Wisłą, a modele Omoda 5 i Jaecoo 7 zajmują obecnie drugą i trzecią pozycję wśród najchętniej wybieranych chińskich aut w Polsce.
Czytaj więcej: Chery debiutuje w Polsce. Nowe modele Chery Tiggo 7 i Chery Tiggo 8 zaprezentowane
Nietypowym posunięciem okazało się powierzenie dystrybucji marki Jetour firmie zewnętrznej. W odróżnieniu od innych brandów koncernu, które są bezpośrednio obsługiwane przez Chery, za rozwój Jetour w Polsce będzie odpowiadać prywatna spółka Asian Automotive Distribution Center (AADC). Firma specjalizuje się w imporcie pojazdów z Chin i Korei, a Jetour będzie już ósmą marką w jej portfolio – obok takich jak BAIC czy Forthing. Marka rozwijana będzie przy wsparciu sieci ponad 100 dealerów w całym kraju, a proces pozyskiwania nowych partnerów nadal trwa. Jak podkreśla Jerzy Prządka z zarządu AADC, wybór ten był wynikiem 18-miesięcznej analizy i weryfikacji ze strony centrali Jetour w Chinach, a decyzja o współpracy została poprzedzona gruntowną oceną kompetencji polskiego dystrybutora.
Atrakcyjne ceny główną strategią Jetour
Nowe modele Jetour mają kosztować mniej niż konkurencyjne propozycje Omody i Jaecoo, mimo porównywalnych rozwiązań technicznych i stylistycznych. Marka, która w 2024 roku osiągnęła globalną sprzedaż na poziomie 568 tysięcy pojazdów – o 80 procent więcej niż rok wcześniej – planuje do 2030 roku wejść na 80 nowych rynków i zwiększyć roczną sprzedaż do miliona egzemplarzy. Polska będzie pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym Jetour rozpocznie swoją ekspansję.
W ramach grupy Chery, Jetour pełni rolę marki lifestyle’owej, skierowanej głównie do młodszych odbiorców i osób aktywnych, szczególnie entuzjastów off-roadu. Oferta składa się głównie z SUV-ów średniej i wyższej klasy, w tym hybryd plug-in oraz pojazdów terenowych. Pod względem technicznym auta Jetour korzystają z rozwiązań stosowanych już w innych markach Chery – m.in. jednostek benzynowych 1.5 i 1.6 litra, a także napędzie PHEV (plug-in).
Jetour debiutuje z trzema modelami
Na początek marka zaprezentowała trzy modele. Najwięcej emocji budzi Jetour Dashing – SUV, który ma konkurować z takimi modelami jak Kia Sportage czy Dacia Bigster.
Auto mierzy 4590 mm długości, 1900 mm szerokości i 1685 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 2720 mm. Jetour Dashing będzie dostępne z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru: 1.5 o mocy 156 KM (230 Nm) oraz 1.6 generującym 197 KM (290 Nm). W środku znajdziemy nowoczesne multimedia z 15,6-calowym ekranem, systemem nagłośnienia Sony, bezkluczykowym dostępem, ładowarką indukcyjną oraz pakietem kamer. Bagażnik oferuje od 486 do 977 litrów przestrzeni.
Drugim modelem – najważniejszym dla wizerunku marki – jest Jetour T2, stylistycznie nawiązujący do Land Rovera Defendera czy Toyoty Land Cruisera. Jego wymiary to 4785 mm długości, 2006 mm szerokości i 1880 mm wysokości. Jetour T2 będzie oferowany z napędem na przód lub na cztery koła, a pod maską znajdziemy silniki 1.5 o mocy 183 KM lub 2.0 o mocy 245 KM. Auto ma rozbudowane możliwości jazdy terenowej, w tym system automatycznego przełączania napędu 2WD/4WD, za który odpowiada amerykańska firma BorgWarner. Wnętrze obejmuje elektrycznie regulowane fotele, rozbudowane opcje sterowania trybami jazdy oraz centralny ekran o przekątnej 15,6 cala.
Trzeci debiutujący model to siedmioosobowy crossover Jetour X70 Plus. Samochód o długości 4724 mm oferuje przestronne wnętrze i stylistykę przypominającą wykończenia znane z SUV-ów Mercedesa. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h, a średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 l/100 km.
Wszystkie oferowane modele objęte będą 7-letnią gwarancją lub limitem przebiegu do 150 tysięcy kilometrów.
Kiedy Jetour pojawi się w Polsce?
Oficjalna premiera Jetour w Polsce planowana jest na drugą połowę lipca 2025 roku, natomiast pierwsze samochody mają trafić do salonów we wrześniu tego roku. W 2026 roku gama zostanie rozbudowana o kolejne propozycje – w tym kompaktowego Jetour X50, terenowy model Jetour X1 oraz flagowy SUV Jetour T3. W dalszej perspektywie na polskim rynku mogą zadebiutować również modele Jetour X90 oraz najnowszy Jetour Traveller, które poszerzą ofertę chińskiej marki.