iCar V23. Chery z kolejną marką w Europie już w 2026 r.
Grupa Chery, będąca liderem wśród chińskich producentów pod względem eksportu, planuje dalszą ekspansję na rynki międzynarodowe. W 2026 roku na Starym Kontynencie zadebiutuje nowa marka iCar, której pierwszym modelem będzie elektryczny SUV V23. Ten kompaktowy pojazd, porównywalny rozmiarami do Toyoty Yaris Cross, ma szansę zdobyć popularność wśród europejskich kierowców dzięki atrakcyjnemu designowi i konkurencyjnej cenie.

Chery już teraz odnosi sukcesy na rynkach zagranicznych, eksportując swoje pojazdy pod markami Omoda, Jaecoo czy po prostu pod marką Chery. Wprowadzenie iCar to kolejny krok w strategii umacniania pozycji firmy w Europie. Marka ta skupi się wyłącznie na elektrycznych SUV-ach, co wpisuje się w globalny trend rosnącego zapotrzebowania na takie pojazdy.
Model iCar V23 wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko rozmiarem, ale także unikalnym stylem, który łączy surową, niemal militarną estetykę z nowoczesnymi technologiami. Mierzący 4,22 metra długości, jest jedynie o 4 cm dłuższy od Toyoty Yaris Cross, co czyni go idealnym wyborem dla osób poszukujących praktycznego, miejskiego SUV-a z elektrycznym napędem.
iCar V23 – chiński rywal Suzuki Jimny i Toyoty Yaris Cross
iCar V23 przyciąga uwagę swoim designem, który przypomina kultowego Suzuki Jimny, choć w większym formacie. Charakterystyczne, kanciaste linie i robustny wygląd nadają mu surowego, terenowego charakteru, co odróżnia go od bardziej zaokrąglonej stylistyki Toyoty Yaris Cross. Taki styl może przyciągnąć klientów poszukujących pojazdu o wyrazistej osobowości.
Pod względem parametrów terenowych, iCar V23 również ma wiele do zaoferowania. Z wysokością prześwitu wynoszącą 21 cm, kątem natarcia 43 stopni i kątem zejścia 41 stopni, ten chiński SUV jest dobrze przygotowany do jazdy w trudniejszych warunkach. Te cechy czynią go nie tylko atrakcyjnym wizualnie, ale także funkcjonalnym wyborem dla miłośników jazdy w lekkim terenie.
W Chinach, gdzie model V23 jest już dostępny od 2024 roku, oferuje różne warianty napędowe. Wersja z jednym silnikiem elektrycznym dostarcza 136 KM i 180 Nm momentu obrotowego, natomiast opcja z dwoma silnikami i napędem na cztery koła generuje 211 KM i 292 Nm. Różnorodność konfiguracji pozwala dostosować pojazd do indywidualnych potrzeb kierowców, co może być kluczowe dla sukcesu na konkurencyjnym rynku europejskim.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Chińskie marki nie są wszechmocne. Brak rentowności wiele z nich wpędza w bankructwo


Ambitne plany Chery na globalną ekspansję
Prezes Grupy Chery, Su Jun, ogłosił podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju, że iCar ma trafić do ponad 100 krajów w ciągu najbliższych trzech lat. W ramach tej strategii planowane jest otwarcie 2 tysięcy salonów sprzedaży na całym świecie. Tego rodzaju ambitne cele świadczą o ogromnym zaufaniu, jakie Chery pokłada w swojej nowej marce i modelu V23.
W Wielkiej Brytanii iCar V23 pojawi się już w 2026 roku, co sugeruje, że debiut w innych krajach europejskich, w tym w Polsce, może nastąpić wkrótce potem. Brytyjskie media, takie jak magazyn Autocar, podkreślają, że ten elektryczny SUV ma szansę zrewolucjonizować segment kompaktowych pojazdów dzięki połączeniu przystępnej ceny, nowoczesnych technologii i atrakcyjnego designu.
W Chinach iCar V23 jest oferowany w przystępnej cenie, zaczynającej się od równowartośći około 13 tysięcy euro. Choć w Europie cena ta wzrośnie ze względu na podatki i koszty logistyki, model ten wciąż może być konkurencyjny w swoim segmencie. Dostępność różnych wariantów baterii – od 47 kWh (301 km zasięgu) przez 60 kWh (401 km zasięgu), aż do 82 kWh (501 km zasięgu według cyklu CLTC) – dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność. Choć w europejskim cyklu WLTP wartości te mogą być nieco niższe, iCar V23 wciąż prezentuje się jako praktyczny wybór.