Exlantix ET5. Chce utrudnić życie BYD dzięki młodzieżowemu podejściu
Exeed Exlantix ET5 debiutuje w chińskich salonach jako premium hybrydowy SUV plug-in. Jedną z jego największych zalet jest imponujący zasięg całkowity wynoszący do 1300 km w trybie łączonym. Model ten ma ambicję komplikować życie konkurentom z BYD, stawiając na świeże, młodzieżowe akcenty w designie i pozycjonowaniu.
Grupa Chery otwiera nowy rozdział dla marki Exeed. Na razie Exeed nie jest szeroko znany w Polsce, ale wszystko wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach zadebiutuje na naszym rynku z chińskimi produktami jakości premium. Warto dodać, że bliźniacze marki Omoda, Jaecoo już dawno spełniły ten cel i zdobywają europejskich klientów.
Exeed buduje gamę skierowaną do bardziej wymagających nabywców. Firma zdecydowała się na ewolucję, zmieniając język stylistyczny pojazdów oraz zmianę pozycjonowania wybranych modeli. Kulminacją tych zmian jest niedawna decyzja o przemianowaniu modelu E05 na ET5, co otwiera drzwi do szerszego grona odbiorców.
Exeed ET5 wkrótce w Polsce jako hybrydowy SUV premium
Zmiana nazwy wynika bezpośrednio z nowej strategii marki. Litery „E” i „T” to skrót od „Enjoy Time”, co w tłumaczeniu oznacza „ciesz się czasem”. Razem z nową nazwą model przesuwa się w gamie, celując w młodsze pokolenie pełne energii i nowoczesnych oczekiwań.
Choć wygląd zewnętrzny pozostaje niemal identyczny jak w wersji E05, ET5 staje się bardziej przystępny cenowo. Dokładna cena startowa nie jest jeszcze znana, ale szacuje się, że wyniesie około 16 000 euro po przeliczeniu. W zamian klient otrzyma średniej wielkości SUV o wymiarach 4780 mm długości, 1890 mm szerokości i 1725 mm wysokości, wyposażony w intrygującą hybrydę plug-in.
Pod maską pracuje znany benzynowy silnik 1,5 litra o mocy 156 KM. Wspiera go układ elektryczny z blokiem 265 KM i 324 Nm maksymalnego momentu obrotowego na tylnej osi, plus bateria 32,66 kWh zapewniająca 205 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Łączny zasięg Exeed Exlantix ET5 oscyluje wokół 1300 km, co czyni go liderem w swojej klasie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Exlantix. Nowa chińska marka w Europie. To alternatywa dla Mercedesa i Tesli


Zaawansowana technologia i luksusowe wnętrze w Exeed Exlantix ET5
W zakresie wyposażenia hybrydowy SUV oferuje wszystko, czego oczekuje się od premium. Na dachu montowany jest LiDAR, wsparty 12 radarami i wieloma kamerami, umożliwiającymi autonomię poziomu 3 dzięki systemowi Falcon 700. W kabinie dominują trzy ekrany: 10,25 cala dla cyfrowych zegarów, 15,6 cala dla centralnej multimediów i 12,3 cala dedykowane pasażerowi.
Wnętrze przeszło gruntowną rewizję w porównaniu do poprzednika. Pojawiły się nowe przyciski na kierownicy, jasne skórzane tapicerki, dźwignia zmiany biegów na kolumnie kierownicy, ambientowe oświetlenie oraz wysokiej klasy system audio. Te detale podkreślają premium aspiracje i komfort na długich trasach.
Nowy Exeed Exlantix ET5 trafi na chiński rynek w najbliższych dniach, a do Polski może dotrzeć w 2026 roku. Wśród głównych rywali znajdą się SUV-y BYD jak Seal U DM-i czy Sealion 06, a także Leapmotor C10 REEV i inne modele, które będą musiały zmierzyć się z jego zasięgiem i młodzieżowym wizerunkiem.