Dongfeng Box 2025. Cena, napęd, wyposażenie, gwarancja. Co można kupić?
Dongfeng Box to kompaktowy, w pełni elektryczny hatchback, który w kwietniu 2025 roku pojawił się na polskim rynku. Z baterią 42,3 kWh i ceną od 99 000 złotych jest jednym z najtańszych samochodów elektrycznych nie tylko w swojej klasie, ale także na całym rynku. Oto pełny przegląd modelu na podstawie najnowszych informacji.
Dongfeng Box, wprowadzony na polski rynek przez Auto Fus Group podczas Poznań Motor Show 2025, to chiński samochód elektryczny, który łączy przystępną cenę z solidnym zasięgiem i nowoczesnym designem. Samochód jest bezpośrednim rywalem takich modeli jak Dacia Spring, Hyundai Inster czy Citroen e-C3. W tym artykule prezentujemy informacje o danych technicznych, wyposażeniu, napędach, opcjach dodatkowych oraz ceny w Polsce.
Dane techniczne. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja
Dongfeng Box to miejski hatchback o kompaktowych wymiarach: długość 4030 mm, szerokość 1810 mm, wysokość 1570 mm, przy rozstawie osi 2660 mm. Jego rozmiary ułatwiają parkowanie i manewrowanie w miejskich warunkach, a jednocześnie zapewniają wystarczającą przestrzeń dla pasażerów. Waga pojazdu mimo elektrycznego napędu wynosi zaledwie 1324 kg.
Pojemność bagażnika Boxa wynosi 326 litrów z tylnymi siedzeniami w pozycji standardowej, co jest typowe dla segmentu kompaktowych EV. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń rośnie do 945 litrów, co pozwala na przewiezienie większych przedmiotów, np. podczas zakupów czy krótkich podróży. Brak przedniego bagażnika ogranicza nieco funkcjonalność w porównaniu z droższymi modelami samochodów elektrycznych wyposażonymi w tę funkcję.
Gwarancja na pojazd obejmuje 5 lat na samochód oraz 8 lat lub 170 000 km na baterię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP), co jest standardem w segmencie aut elektrycznych. Taka ochrona daje pewność długoterminowej niezawodności, a technologia LFP zapewnia większą trwałość baterii w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów NMC.
Dongfeng Box. Wyposażenie
Dongfeng Box oferuje naprawdę bogate wyposażenie standardowe (zwłaszcza w swoim segmencie), które obejmuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS, takie jak ostrzeganie o kolizji, asystent pasa ruchu, kamera 360 stopni oraz czujniki parkowania. W standardzie znajdują się również poduszki powietrzne, ABS, EBD i asystent hamowania, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy w mieście.
Wnętrze pojazdu jest nowoczesne i funkcjonalne, z 12,8-calowym ekranem dotykowym obsługującym multimedia i nawigację oraz 5-calowym wyświetlaczem dla kierowcy. Jest też automatyczna klimatyzacja czy bezkluczykowy dostęp. Opcjonalnie samochód można wyposażyć też w podgrzewane i wentylowane fotele z pamięcią ustawień czy automatycznie składane lusterka zewnętrzne. Minimalistyczny design kokpitu z elementami w kontrastowych kolorach (czarny i biały) nadaje wnętrzu elegancki charakter.
Zewnętrzny design Boxa wyróżnia się aerodynamicznymi liniami, LED-owymi reflektorami i retrakcyjnymi klamkami, które dodają mu nuty premium. Bezramkowe drzwi i opcjonalne dwukolorowe malowanie nadwozia podkreślają nowoczesny styl, czyniąc go atrakcyjnym wyborem dla młodszych kierowców. Nie sposób nie zauważyć oczywistych nawiązań do designu Fiata 500 czy Mini.
Dongfeng Box kolory lakieru to natomiast:
- mroźny błękit, słoneczna zieleń, purpurowa zorza, biel, lodowy srebrny;
- nadwozia dwukolorowe z białym dachem: mroźny błękit, słoneczna zieleń, purpurowa zorza.
Do wybory są też trzy rodzaje wnętrza: czarne z białymi akcentami, czarne z szarymi akcentami oraz fioletowe z białymi akcentami.



Napędy, osiągi
Dongfeng Box jest dostępny w Polsce z napędem elektrycznym opartym na silniku o mocy 95 KM (70 kW) i momencie obrotowym 160 Nm, z napędem na przednią oś (FWD). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 140 km/h, co jest wystarczające dla miejskich i podmiejskich tras.
Bateria o pojemności 42,3 kWh (40 kWh netto) zapewnia zasięg do 310 km według cyklu mieszanym WLTP, choć w realnych warunkach, np. zimą, może spaść do 250–270 km. Szybkie ładowanie DC o mocy do 88 kW pozwala naładować baterię od 20% do 80% w około 30 minut, natomiast ładowanie AC (maks. 6,6 kW) trwa 6–8 godzin. Funkcja Vehicle-to-Load (V2L) umożliwia zasilanie zewnętrznych urządzeń.
Efektywność energetyczna wynosi 10,6 kWh/100 km, co plasuje Boxa wśród najbardziej ekonomicznych EV w swojej klasie. Lekka konstrukcja i zoptymalizowany napęd sprawiają, że jest to praktyczny wybór dla osób szukających niedrogiego pojazdu do codziennego użytku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: iCar V23. Chery z kolejną marką w Europie już w 2026 r.
Dongfeng Box 2025. Ceny w Polsce
Ile kosztuje Dongfeng Box? Samochód z baterią 42,3 kWh jest oferowany w Polsce w cenie od 99 000 złotych, co czyni go jednym z najtańszych samochodów elektrycznych na rynku. Jak już wspomnieliśmy, bezpośrednim rywalem modelu są Dacia Spring, Citroen e-C3, ale przede wszystkim Hyundai Inster, który także oferuje wysoki poziom wyposażenia i zbliżoną moc napędu w podobnej cenie. Model jest oczywiście dostępny do dofinansowania w ramach programu NaszEauto, dzięki czemu koszt jego zakupu może spać do 59 000 zł.