Porównanie: Chery Tiggo 7 vs Skoda Karoq 2025
Od lat synonimem funkcjonalnego i zdroworozsądkowego samochodu jest Skoda. Chińskie Chery nie kryje sporych ambicji i chętnie podbierze klientów czeskiej marce. Czy kompaktowe Chery Tiggo 7 okaże się ciekawszą propozycją od Skody Karoq?

W porównaniu znajdziesz informacje o:
W lipcu chińskie samochody zanotowały rekordowe udział w rynku nowych aut w Polsce, wynoszący aż 8,2%. Od początku roku udział ten wynosi już ponad 7% i stale rośnie, co przekłada się na 20 755 sprzedane egzemplarze. Liderem jest oczywiście MG, jednak tuż za nim plasuje się koncern Chery z markami Omoda i Jaecoo. W lipcu na polskim rynku zadebiutowała też sama marka Chery i tylko w siódmym miesiącu 2025 roku zarejestrowano 30 aut tego producenta. Z kolei tylko w samym czerwcu zarejestrowano 965 egzemplarzy Skody Karoq, co czyni ją jednym z najpopularniejszych modeli w segmencie. Chery stawia na prorodzinny charakter, funkcjonalność i rozsądną cenę, czyli dokładnie to samo, z czego słynie Skoda. Porównamy nowość na naszym rynku w postaci Chery Tiggo 7 z weteranem, jakim bez wątpienia jest Skoda Karoq.
Chery Tiggo 7 2025 vs Skoda Karoq 2025 - porównanie danych technicznych
Chery Tiggo 7 w obecnym wydaniu jest tak naprawdę II generacją tego modelu oferowaną od 2020 roku, jednak po obszernym, drugim już liftingu. Chery Tiggo 7 mierzy 4553 mm długości, 1862 mm szerokości oraz 1696 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2670 mm. Jest zatem typowym kompaktowym SUV-em. Bagażnik pomieści od 500 do 1305 litrów. Zbiornik paliwa liczy 51 litrów (w wersji Super Hybrid 60 litrów). Prześwit liczy 177 mm w wersji spalinowej oraz 153 mm w odmianie hybrydowej. Chery ma skromną ładowność, wynoszącą w zależności od wersji między 337 a 505 kg.

Mimo mniejszego nadwozia Skoda oferuje większy bagażnik od Chery. Skoda Karoq mierzy 4390 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1603 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2638 mm. Bagażnik pomieści od 521 do 1630 litrów. W zależności od wersji prześwit liczy 167 lub 171 mm. W zależności od wersji zbiornik paliwa pomieści 50 lub 55 litrów. Skoda deklasuje też Chery pod kątem ładowności (551-623 kg, w zależności od wersji).

Chery Tiggo 7 2025 vs Skoda Karoq 2025 - porównanie napędów
Chery Tiggo 7 występuje z dwoma wariantami układu napędowego do wyboru. Bazę stanowi turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm. Za przeniesienie napędu na przednią lub obie osie odpowiada 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Drugą opcją jest odmiana hybrydowa plug-in o nazwie Super Hybrid. Bazuje na 1.5-litrowej jednostce benzynowej T-GDI o mocy 143 KM oraz dwóch silnikach elektrycznych (204 i 136 KM). Łącznie mamy do dyspozycji 279 KM oraz 365 Nm. Napęd trafia na przednią oś. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry obu jednostek napędowych Chery Tiggo 7:
Parametr | 1.6 T-GDI (Benzyna) | Super Hybrid (Plug-in) |
---|---|---|
Silnik spalinowy | 1.6 T-GDI, 147 KM, 275 Nm | 1.5 T-GDI, 143 KM i 215 Nm |
Silniki elektryczne | – | 204 KM i 136 KM |
Moc systemowa | 147 KM | 279 KM |
Moment obrotowy | 275 Nm | 365 Nm |
Napęd | FWD lub AWD | FWD |
Skrzynia biegów | 7-stopniowa dwusprzęgłowa (DCT) | Automatyczna 1DHT |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 10,3 s (FWD) / 9,4 s (AWD) | 8,2 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h | 180 km/h |
Średnie spalanie | 7,0 l/100 km (FWD), 7,8 l/100 km (AWD) | 0,8 l/100 km (ważone), 6,0 l/100 km (cykl mieszany) |
Bateria | – | 18,3 kWh |
Ładowanie AC | – | 6,6 kW |
Ładowanie DC | – | do 40 kW |
Zasięg elektryczny | – | 90 km |

Skoda Karoq występuje wyłącznie z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi (silniki benzynowe i wysokoprężne), z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG, a także z napędem na przód lub 4x4. Silniki benzynowe mają pojemność od 1.0 do 2.0 l i rozwijają między 115 a 190 KM, natomiast gamę diesli tworzy 2-litrowa jednostka TDI w dwóch wariantach mocy (115 i 150 KM). Poniżej przedstawiamy kluczowe parametry poszczególnych jednostek Skody Karoq:
Parametr | 1.0 TSI 115 | 1.5 TSI 150 | 1.5 TSI 150 DSG | 2.0 TSI 190 DSG 4x4 | 2.0 TDI 115 | 2.0 TDI 150 DSG | 2.0 TDI 150 DSG 4x4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Silnik spalinowy | 1.0 TSI R3 115 KM | 1.5 TSI R4 150 KM | 1.5 TSI R4 150 KM | 2.0 TSI R4 190 KM | 2.0 TDI R4 115 KM | 2.0 TDI R4 150 KM | 2.0 TDI R4 150 KM |
Moment obrotowy | 200 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 300 Nm | 360 Nm | 360 Nm |
Napęd | FWD | FWD | FWD | AWD | FWD | FWD | AWD |
Skrzynia biegów | 6MT | 6MT | 7DSG | 7DSG | 6MT | 7DSG | 7DSG |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 10,3 s | 8,9 s | 9,0 s | 7,0 s | 11,2 s | 8,8 s | 8,7 l/100 km |
Prędkość maksymalna | 193 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 221 km/h | 192 km/h | 208 km/h | 204 km/h |
Średnie spalanie | 5,8-6,6 l/100 km | 6,0-6,7 l/100 km | 6,1-6,7 l/100 km | 7,6-7,9 l/100 km | 4,9-5,5 l/100 km | 5,0-5,5 l/100 km | 5,6-6,1 l/100 km |

Chery Tiggo 7 2025 vs Skoda Karoq 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Chery Tiggo 7 już w bazowej wersji Essential jest dość bogato wyposażone. W standardzie możemy liczyć m.in. na:
- System wyboru trybu jazdy7 poduszek powietrznych
- 18” obręcze kół ze stopów lekkich
- Reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamerę cofania
- Lusterka wsteczne sterowane elektrycznie
- 24,6” zakrzywiony, podwójny ekran (12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów+ 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment)
- System audio z 6 głośnikami
- Tapicerkę materiałową
- Fotel kierowcy sterowany elektrycznie
- Klimatyzację automatyczną, dwustrefową
- System dostępu bezkluczykowego
- Asystenta głosowego
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu
- System monitorowania uwagi kierowcy
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
- System informujący o odjechaniu pojazdu poprzedzającego
- System ostrzegania przed kolizją z przodu
- System ostrzegania przed kolizją podczas cofania
- Asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania
- Inteligentny system unikania kolizji
- System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- Asystenta zmiany pasa ruchu
- Asystenta informującego o ograniczeniu prędkości
- System ostrzegania o przed otwarciem drzwi
- Bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto
- Porty USB w obu rzędach siedzeń

Skoda Karoq w bazowej wersji Essence ustępuje wyposażeniem Chery Tiggo 7. W standardzie czeski SUV oferuje m.in.:
- Obręcze stalowe 16”
- 2-ramienną kierownicę wielofunkcyjną
- Reflektory LED Basic
- Light & Rain Assist z czujnikiem deszczu i zmierzchu
- Czujniki parkowania z tyłu z Manoeuvre Assist
- Jednostrefową klimatyzację automatyczną
- SmartLink z połączeniem bezprzewodowym
- Ogranicznik prędkości
- Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- Front Assist – kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Lane Assist
- Pedestrian Monitor - system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem
- Manoeuvre Assist - funkcję automatycznego hamowania podczas manewru cofania
- Tylne światła LED
- Cyfrowe zegary z 8-calowym wyświetlaczem
- Infotainment 8” (SmartLink z połączeniem bezprzewodowym, kolorowy ekran dotykowy 8”, 2x USB-C, obsługa głosowa)
- Radio DAB+
- Zestaw naprawczy

Chery Tiggo 7 2025 vs Skoda Karoq 2025 - porównanie cen
Chery Tiggo 7 1.6 T-GDI występuje w 3 wersjach: bazowej Essential za 124 900 zł, bogatszej Comfort za 134 900 zł oraz topowej Prestige za 154 900 zł, w której to oprócz bogatszego wyposażenia otrzymujemy też napęd AWD. Odmiana hybrydowa Super Hybrid występuje w konfiguracjach Comfort i Prestige, wycenionych odpowiednio na 154 900 zł oraz 164 900 zł. Chery Tiggo 7 jest objęte gwarancją na 7 lat lub 150 000 km.
Skoda Karoq występuje w 4 wersjach wyposażeniowych: Essence, Selection, Edition 130 oraz Sportline. Skoda udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów. Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wersji Skody Karoq:
Silnik | Moc | Skrzynia biegów | Essence | Selection | Edition 130 | Sportline |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI | 115 KM | manualna, 6-biegowa | 112 200 zł | 124 800 zł | 131 000 zł | – |
1.5 TSI | 150 KM | manualna, 6-biegowa | – | 134 700 zł | 140 900 zł | 152 500 zł |
1.5 TSI | 150 KM | automat., 7-biegowa DSG | – | 140 900 zł | 147 100 zł | 158 900 zł |
2.0 TSI 4x4 | 190 KM | automat., 7-biegowa DSG | – | – | – | 177 200 zł |
2.0 TDI | 115 KM | manualna, 6-biegowa | – | 138 700 zł | 144 000 zł | – |
2.0 TDI 4x4 | 150 KM | automat., 7-biegowa DSG | – | 165 400 zł | 171 600 zł | 183 400 zł |
2.0 TDI | 150 KM | automat., 7-biegowa DSG | – | 152 900 zł | 159 000 zł | 170 900 zł |
Podsumowanie
Podsumowując Chery Tiggo 7 wydaje się być naprawdę rozsądną propozycją na rynku kompaktowych SUV-ów. W przystępnej cenie oferuje bogate wyposażenie, funkcjonalne wnętrze i atrakcyjne warunki gwarancji, do tego już w standardzie ma przekładnię automatyczną. Chiński SUV ponadto oferuje nowoczesną i mocną hybrydę plug-in w cenie spalinowych rywali z Europy. Z drugiej strony pod kątem wykorzystania przestrzeni i parametrów czysto funkcjonalnych przegrywa ze Skodą Karoq, która również jest dobrze wycenionym autem, choć nie aż tak Chery. Ponadto w Skodzie dostaniemy diesla i mocniejszy wariant benzynowy, przez co oferuje ona lepsze osiągi i jako marka budzi większe zaufanie niż Chery, a sam model ma już ugruntowaną pozycję na rynku. Fani gadżetów, hybryd i nowoczesnych technologii postawią na Chery, natomiast konserwatywni klienci na Skodę.