Porównanie: BYD Seal U vs Skoda Kodiaq 2025
SUV-y klasy średniej przejmują często rolę rodzinnych samochodów i rozpieszczają przestrzenią oraz wyposażeniem. BYD Seal U to jeden z najpopularniejszych chińskich SUV-ów w Polsce. Porównujemy go z liderem segmentu D, czyli Skodą Kodiaq.

Z porównania dowiesz się o:
SUV-y klasy średniej mają blisko 13% udziału w rynku nowych aut w Polsce. Tylko w 2024 roku zarejestrowano 71 630 takich samochodów, co daje aż 26% wzrostu rok do roku. Najpopularniejszym 7-osobowym SUV-em klasy średniej w Polsce w tym czasie była Skoda Kodiaq, która trafiła do 6056 nabywców, zajmując 19. miejsce wśród najchętniej wybieranych nowych aut w Polsce. W samym marcu 2025 roku na czeskiego SUV-a zdecydowało się 600 klientów. Dla porównania BYD Seal U sprzedał się od stycznia do marca 2025 w liczbie 410 egzemplarzy. Warto jednak dodać, że chiński SUV jest trzecią najpopularniejszą hybrydą plug-in w Polsce, (395 szt.), czym przebija Skodę Kodiaq PHEV.
BYD Seal U 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie danych technicznych
Oba modele są podobnej wielkości, mają przestronne kabiny, lecz Skoda przebija BYDa większym bagażnikiem i bardziej funkcjonalnym wnętrzem, a także możliwością dokupienia opcjonalnego 3. rzędu siedzeń (nieoferowany w wariancie PHEV). Skoda Kodiaq mierzy 4758 mm długości, 1864 mm szerokości oraz 1679 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2791 mm. Bagażnik pomieści od 910 do 2105 litrów (w wersji 7-osobowej 845 litrów, zaś w wariancie PHEV 745 l).

BYD Seal U mierzy 4785 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1668 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2765 mm. Bagażnik liczy od 425 do 1440 litrów, czyli naprawdę skromnie nie tylko na tle Skody, ale i pozostałych rywali. Wersja hybrydowa Seal U DM-i mierzy 4775 mm długości. BYD Seal U w wersji hybrydowej DM-i w odmianie FWD ma bak o pojemności 60 l, a w wersji AWD ma 50 l, stąd też pod tym kątem wypada lepiej od Skody Kodiaq PHEV (45 l). Ładowność BYDa Seal U wynosi 410 kg. Dla porównania w Skodzie Kodiaq ładowność waha się od 580 do 622 kg.

BYD Seal U 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie napędów
BYD Seal U występuje w odmianie hybrydowej plug-in (DM-i) z napędem na przednią lub obie osie oraz w dwóch wariantach elektrycznych. Skoda Kodiaq oferowana jest natomiast z silnikami benzynowymi 1.5 i 2.0, dieslem 2.0 oraz w wariancie hybrydowym plug-in. W odmianie benzynowej 2.0 TSI i z mocniejszym dieslem w standardzie oferowany jest napęd 4x4, w pozostałych mamy napęd na przód. BYD nie oferuje diesla, ma za to wariant elektryczny oraz napęd AWD w wersji hybrydowej, za to Skoda dostępna jest z nieoferowanymi w BYDzie silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi i oferuje większy zasięg w odmianie hybrydowej. W obu przypadkach bazą w napędzie hybrydowym jest turbodoładowana jednostka benzynowa 1.5.

Marka | Model / Wariant | Typ napędu | Typ paliwa | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Bateria (kWh) | Zasięg elektryczny (km) | Moc ładowania DC (kW) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) | Napęd | Skrzynia biegów |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skoda Kodiaq |
1.5 TSI MHEV | Spalinowy (mHEV) | Benzyna | 150 | 250 | - | - | - | 9.7 | 207 | FWD | 7-stopniowa DSG |
2.0 TSI 4x4 | Spalinowy | Benzyna | 204 | 320 | - | - | - | 8,4 | 210 | AWD | 7-stopniowa DSG | |
2.0 TDI 150 | Spalinowy | Diesel | 150 | 360 | - | - | - | 9.6 | 205 | FWD | 7-stopniowa DSG | |
2.0 TDI 193 4x4 | Spalinowy | Diesel | 193 | 400 | - | - | - | 7.8 | 220 | AWD | 7-stopniowa DSG | |
1.5 TSI Plug-in Hybrid | Hybrydowy (PHEV) | Benzyna+elektryczny | 204 | 250 | 25.7 | 123 | - | 8.4 | 210 | FWD | 6-stopniowa DSG | |
BYD Seal U |
Seal U EV (71.8 kWh) | Elektryczny | Elektryczny | 218 | 310 | 71.8 | 420 | 115 | 9.3 | 175 | FWD | Automatyczna |
Seal U EV (87.0 kWh) | Elektryczny | Elektryczny | 218 | 330 | 87.0 | 500 | 140 | 9.6 | 175 | FWD | Automatyczna | |
Seal U DM-i | Hybrydowy (PHEV) | Benzyna+elektryczny | 218 | 300 | 18.3 | 80 | 18 | 8.9 | 170 | FWD | Automatyczna | |
Seal U DM-i AWD | Hybrydowy (PHEV) | Benzyna+elektryczny | 324 | 550 | 18.3 | 70 | 18 | 5.9 | 180 | AWD | Automatyczna |

BYD Seal U 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
W bazowej wersji Comfort BYD Seal U już jest bogato wyposażony. W standardzie dostaniemy m.in.:
- Reflektory LED
- Panoramiczny, elektycznie otwierany dach z wlwktryczną roletą
- Elektryczna klapa tylna
- Aluminiowe relingi dachowe
- 19-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie regulowane, elektrycznie składane, podgrzewane
- Podgrzewaną kierownicę
- Tapicerkę ze skóry ekologicznej
- Fotel kierowcy, regulowany elektrycznie, 8-stopniowa regulacja, pamięć położenia
- Fotel kierowcy wentylowany i podgrzewany, regulacja z pamięcią położenia
- Przedni fotel pasażera, regulowany elektrycznie, 4-stopniowa regulacja
- Przedni fotel pasażera, wentylowany, podgrzewany
- Tylne siedzenia z ręczną regulacją i podgrzewaniem
- Tylne siedzenia składane w proporcji 40:60
- Jednokolorowe oświetlenie Ambiente
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację
- Czujnik deszczu
- System audio z 9 głośnikami
- Tablicę przyrządów z pełnym wyświetlaczem LCD TFT 12,3"
- Elektrycznie obracany ekran dotykowy 12,8"
- Radio FM i DAB+
- Inteligentne sterowanie głosowe - "Hi, BYD"
- Pokładową łączność 4G
- Przednie porty USB, 1 x 18 W typu C, 1 x 60 W typu C
- Tylne porty USB, 2 x 18 W typu C
- Apple CarPlay i Android Auto
- Bezkluczykowe otwarcie i bezkluczykowy start
- Ładowarka pokładowa 11 kW (OBC)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamerę z widokiem 360 stopni
- Tempomat adaptacyjny (ACC) i inteligentny tempomat (ICC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Wykrywanie martwych punktów (BSD)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (DFM)
- Inteligentna kontrola ograniczeń prędkości (ISLC)
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) i hamulec przedni (FCTB)
- Monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i Rear Cross Traffic Brake (RCTB)
- Asystenta utrzymania pasa ruchu (ELKA)
- Predykcyjne ostrzeżenie przed kolizją (PCW)
- Asystent zmiany pasa ruchu (LDA)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- Asystenta Parkowania (CDP)
- System dynamicznej kontroli pojazdu (VDC)

Skoda Kodiaq Selection nie oferuje tylu gadżetów i tak bogatego wyposażenia co BYD Seal U, jednak wiele elementów znanych z chińskiego rywala oferowanych jest na liście opcji. Z drugiej strony w BYDzie nie znajdziemy choćby trójstrefowej klimatyzacji, która jest standardem w Kodiaqu. Bazowy Kodiaq oferuje m.in.:
- Wnętrze Design Selection Loft
- Dwuramienną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną z manetkami DSG
- Oświetlenie Ambiente
- Fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień, elektryczna regulacja pod lędźwie
- Podgrzewane fotele przednie z regulacją głębokości siedziska
- CLIMATRONIC – trójstrefową klimatyzację automatyczną
- Inteligentne pokrętła Smart dials
- Infotainment 10" z Bluetooth, 8 głośników + 1 głośnik centralny
- Smartlink - połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS
- VIRTUAL COCKPIT 10,25" - Cyfrowy zestaw wskaźników
- 4x USB C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu i 2x z tyłu) 1x USB C w lusterku wstecznym (15W)
- Phone Box na dwa telefony (2x15W) – indukcyjna ładowarka smartfona
- Kamerę cofania
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z Manoeuvre Assist
- Kessy z systemem Safe i Alarmem
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Reflektory przednie LED
- Light Assist (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu
- Tylne światła LED z czarnym ozdobnym pasem pomiędzy lampami
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18"
- Ramkę grilla w stylistyce Unique Dark Chrome
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym
- Słupki D w stylistyce Unique Dark Chrome
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- SunSet - przyciemniane tylne szyby
- Škoda Pro-active services (10 lat) + Zdalny dostęp 3 lata + eCall
- Driver Alert
- Side Assist i Rear Traffic Alert i Exit Warning
- Lane Assist (bez HOD)
- Front Assist – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Traffic Sign Recognition - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- ISA - Inteligentnego asystenta prędkości
- Turn Assist - asystent skrętu
- Kamerę wielofunkcyjną MFK
- Boczne poduszki z przodu, kurtyny powietrzne
- Centralną poduszkę powietrzną
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Uchwyty Isofix na zewnętrznych miejscach 2.rzędu siedzeń oraz na fotelu pasażera z przodu
- HHC (Hill Hold Control)

BYD Seal U 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie cen
Wersja Comfort modelu BYD Seal U z akumulatorem 71,8 kWh została wyceniona na 190 000 zł. Za odmianę Design, wyposażoną w większą baterię o pojemności 87 kWh, trzeba zapłacić 203 000 zł. Hybrydowy BYD Seal U DM-i w wariancie Boost z napędem na przednią oś kosztuje 169 900 zł, natomiast topowa wersja Design z napędem na wszystkie koła to wydatek rzędu 209 900 zł. Producent kusi też gwarancją na 6 lat lub do przebiegu 150 000 km.
Skoda z kolei udziela atrakcyjnych rabatów na Kodiaqa, sięgającymi od 8 do 10 tysięcy zł, w zależności od wersji. Skoda udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów. Poniżej prezentujemy katalogowe ceny czeskiego SUV-a (sprzed rabatów):
Wariant silnika | Moc (KM) | Selection (cena w PLN) | Edition 130 | Sportline (cena w PLN) |
---|---|---|---|---|
1.5 TSI 150 MHEV | 150 | 178 150 | 184 850 | 202 150 |
2.0 TSI 204 4x4 | 204 | 196 350 | 203 050 | 220 250 |
2.0 TDI 150 KM | 150 | 192 850 | 199 550 | 216 800 |
2.0 TDI 193 KM 4x4 | 193 | 211 500 | 218 200 | 235 500 |
1.5 TSI Plug-in Hybrid | 204 | 208 300 | 201 000 | 216 800 |
Podsumowanie
Podsumowując BYD Seal U wygrywa w kategorii "value for money". Samochód nie dość, że kosztuje nominalnie mniej od Skody Kodiaq, to jeszcze oferuje bogatsze wyposażenie. Gdy spróbujemy w Skodzie zrównać wyposażenie, wówczas okaże się, że auto wyjdzie nas kilkadziesiąt tysięcy zł więcej od BYDa. Chiński SUV ucieszy fanów nowoczesnego designu, gadżetów i komfortu, oferuje też przestronne wnętrze i atrakcyjne warunki gwarancji. Ponadto wariant hybrydowy oferuje napęd AWD i lepsze osiągi, jednak zrobimy nim mniej kilometrów na samym prądzie. Skoda Kodiaq to klasyczny rodzinny SUV z ogromnym bagażnikiem, którym kładzie BYDa na łopatki, przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem oraz bogatą gamą jednostek napędowych, w tym diesli. Ponadto tylko w Skodzie dostaniemy 3. rząd siedzeń, ale tylko w wersjach spalinowych. Krótko mówiąc BYD Seal U to nowoczesność i ciekawe gadżety, zaś Skoda Kodiaq to sprawdzone rozwiązania z zakresu funkcjonalności i napędu.