BYD Seal U DM-i 2025. Ceny, napędy, osiągi, wyposażenie, gwarancja
Chińska marka BYD szturmem zdobywa Europę, a jej elektryczna oferta w Polsce jest uzupełniona jedną hybrydą - modelem Seal U DM-i. Ten SUV segmentu D kusi bogatym wyposażeniem i konkurencyjną ceną. Co dokładnie oferuje i ile kosztuje w 2025 roku?

Marka BYD zadebiutowała w Polsce w 2024 roku, wprowadzając na rynek trzy elektryczne modele. Potem jednak poszerzyła swoją ofertę, w której znajdziecie obecnie sześc modeli elektrycznych i jedną hybrydę plug-in - właśnie model Seal U DM-i. Auto zdobyło zainteresowanie dzięki swoim parametrom, wyposażeniu i konkurencyjnej cenie.
Dane techniczne: wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód
BYD Seal U DM-i to SUV o wymiarach 4775 mm długości, 1890 mm szerokości i 1670 mm wysokości, z rozstawem osi 2765 mm. Jest to auto przestronne, odpowiednie dla pięciu osób, co czyni je praktycznym wyborem dla rodzin lub osób potrzebujących miejsca.
Bagażnik ma pojemność 425 litrów w standardowym ustawieniu, a po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1440 litrów. Taki wynik sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i przy większych bagażach, np. na wakacyjne wyjazdy.
Gwarancja na samochód wynosi 6 lat lub 150 000 km, a na baterię 8 lat lub 200 000 km. To standardowe warunki w segmencie hybryd i elektryków, które dają użytkownikom pewność co do trwałości pojazdu i jego komponentów.
Wyposażenie hybrydowego BYD Seal U
Seal U DM-i jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - Boost oraz Design, jednak w praktyce różnią się one jedynie mocą silnika i rodzajem napędu (które opisujemy poniżej). Ich wyposażenie jest niemal identyczne, z jedyną różnicą dotyczącą trybów jazdy - wersja z napędem na wszystkie koła oferuje dodatkowe tryby na piach i błoto.
W standardowym wyposażeniu modelu znajdziecie m.in.19-calowe felgi aluminiowe, pełne oświetlenie LED (reflektory, światła dzienne i tylne), elektrycznie regulowane lusterka z funkcją składania i podgrzewania, tapicerkę z ekologicznej skóry, bezprzewodową ładowarkę do telefonu oraz system audio Infinity z 10 głośnikami.
Wyposażenie obejmuje też zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak monitorowanie martwego pola, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i system ostrzegania o kolizji. W kabinie znajduje się 15,6-calowy obrotowy ekran dotykowy do obsługi multimediów i ustawień pojazdu, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz awyświetlacz head-up, który pokazuje kluczowe informacje (prędkość, nawigację) na przedniej szybie.
Dodatkowo, w standardzie jest panoramiczny dach, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z regulacją elektryczną, a także technologia NVH redukująca hałas i wibracje.



BYD Seal U DM-i 2025. Napędy i osiągi
Model dostępny jest w dwóch wersjach hybrydowych plug-in z technologią Super DM, które różnią się mocą maksymalną oraz rodzajem napędu.
Podstawowy wariant Boost z napędem na przednie koła ma 1,5-litrowy silnik benzynowy (98 KM, 122 Nm) i silnik elektryczny (166 KM, 300 Nm), co daje 218 KM mocy łącznej. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 170 km/h.
Wersja Design z napędem na wszystkie koła wykorzystuje turbodoładowany silnik 1.5 (130 KM, 220 Nm) i dwa silniki elektryczne, oferując 324 KM i 550 Nm. Tu sprint do 100 km/h trwa 5,9 sekundy, a napęd 4WD poprawia trakcję. Obie wersje mają automatyczną skrzynię biegów.
Zasięg elektryczny wynosi 80 km w Boost i 70 km w Design (WLTP), dzięki baterii litowo-jonowej BYD Blade o pojemności 18,3 kWh. Baterię można ładować prądem stałym (DC) o mocy do 18 kW i prądem przemiennym (AC) do 11 kW. Łączny zasięg z pełnym bakiem i baterią sięga 1080 km, co sprawdza się w dłuższych trasach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Gdzie kupić samochód BYD w Polsce w 2025 roku? Lista salonów
Dodatkowo płatne opcje i kolory lakieru
Lista opcji dodatkowych w Seal U DM-i jest krótka, bo większość wyposażenia jest w standardzie. Można jednak dokupić lakier metaliczny, jeśli ktoś chce zmienić wygląd auta. BYD Seal U DM-i kolory lakieru to:
- Time Grey - bez dopłaty;
- niebieski Tian Qing, Snow White, Delan Black, beżowy Boundless Cloud - 5 000 zł
Kolory są dopasowane do stylistyki modelu, która nawiązuje do motywów oceanicznych.
Wnętrze występuje w dwóch wariantach: czarnym lub czarno-brązowym, bez dodatkowych opłat. Oferta jest prosta, co może ułatwić wybór osobom, które nie chcą analizować wielu kombinacji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: BYD Sealion 7 2025. Ceny, wersje, napędy, bagażnik. Co można kupić?
Ceny BYD Seal U DM-i w Polsce
Ile kosztuje hybrydowy BYD Seal U w Polsce? Wersja Boost rozpoczyna się od 169 900 zł, co czyni ją jedną z tańszych hybryd plug-in w segmencie D. W tej cenie dostajemy napęd hybrydowy i pełne wyposażenie, co jest konkurencyjne wobec np. Toyoty RAV4 PHEV.
Wersja Design z mocniejszym napędem i 4WD wyceniona jest na 209 900 zł. To rozsądna kwota za oferowane parametry i technologię, zwłaszcza w porównaniu do modeli europejskich marek, które często kosztują ponad 250 000 zł.
W salonach, takich jak Plichta czy Cichy-Zasada, dostępne są opcje leasingu (np. 101%) i promocje na auta dostępne od ręki. Samochód w wygodnym finansowaniu można kupić także online za pomocą strony chinskiesamochody.pl, gdzie znajdziecie także wiele innych modeli.