Porównanie: Xpeng G6 vs Tesla Model Y 2025
Chińczycy słyną z kopiowania innych producentów samochodów. Nie inaczej jest w przypadku Xpenga G6, którego twórcy bardzo mocno "inspirowali" się Teslą Model Y. Porównajmy oba modele.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
W I półroczu zarejestrowano 14 256 samochodów elektrycznych, co oznacza wzrost aż o 60,9%, a ich udział w rynku wzrósł z 3,2 do 5%. Liderem jest Tesla Model Y, która trafiła do 1204 klientów. Również w Europie Tesla jest liderem na rynku elektryków i niejako punktem odniesienia dla innych producentów. Widać to również doskonale na przykładzie chińskich marek, zwłaszcza tych stawiających wyłącznie na elektryki jak Xpeng. Parę miesięcy temu trafił on na polski rynek z trzema modelami. Ofertę otwiera SUV coupe klasy średniej w postaci Xpenga G6. Samochód jest rywalem właśnie Tesli Model Y i jest do niej bardzo zbliżony. Dlatego też postanowiłem porównać oba elektryki.
Przekonaj się jak wypadł Xpeng G6 w teście: Xpeng G6 RWD Long Range test na chińskiesamochody.pl
Xpeng G6 2025 vs Tesla Model Y 2025 - porównanie danych technicznych
Xpeng G6 nie tylko designem przypomina Teslę Model Y, ale i gabarytami. Xpeng G6 mierzy 4753 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1650 mm wysokości. Dla porównania Tesla Model Y w wersji sprzed liftingu mierzy 4751 mm długości i 1921 mm szerokości - przypadek? Tesla jest jednak o 26 mm niższa i liczy 1624 mm wysokości. Warto też dodać, że Model Y po liftingu (Juniper) mierzy już 4,79 m długości. Rozstaw osi również w obu autach jest identyczny i liczy 2890 mm.

Oba auta różnią natomiast bagażniki. Ten w Xpengu pomieści od 571 do 1374 litrów, natomiast w Tesli od 971 do 2154 litrów, przy czym Tesla podaje pojemność do dachu. Xpeng jest cięższy od Tesli, gdyż waży 2025 lub 2120 kg, natomiast Tesla między 1901 a 1997 kg, jednak oferuje wyższą ładowność od amerykańskiego rywala (518-528 kg vs 390-460 kg w Tesli).

Xpeng G6 2025 vs Tesla Model Y 2025 - porównanie wersji silnikowych
Xpeng G6 występuje w 3 wariantach układu napędowego. Poniżej przedstawiamy dane poszczególnych wariantów napędowych Xpenga G6:
Wariant | Moc | Moment obrotowy | 0–100 km/h | Prędkość maks. | Pojemność baterii (netto) | Zasięg (WLTP) | Ładowanie DC |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RWD Standard Range | 258 KM | 440 Nm | 6,6 s | 200 km/h | 65,34 kWh | 435 km | do 215 kW (10–80% w 20 min) |
RWD Long Range | 285 KM | 440 Nm | 6,2 s | 200 km/h | 87,5 kWh | 570 km | do 280 kW (10–80% w 20 min) |
AWD Performance | 476 KM | 660 Nm | 4,0 s | 200 km/h | 87,5 kWh | 550 km | do 280 kW (10–80% w 20 min) |

Tesla Model Y Juniper również występuje w trzech wariantach napędowych. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Tesli Model Y:
Wariant | Moc | Moment obrotowy | Pojemność baterii | Zasięg (WLTP) | 0–100 km/h | Prędkość maks. | Ładowanie DC |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RWD Standard Range | 299 KM | 420 Nm | 57,5 kWh | 500 km | 5,9 s | 201 km/h | do 175 kW |
Long Range RWD | 347 KM | 493 Nm | 75 kWh | 622 km | 5,6 s | 201 km/h | do 250 kW |
Long Range AWD | 514 KM | 660 Nm | 75 kWh | 586 km | 4,8 s | 201 km/h | do 250 kW |

Xpeng G6 2025 vs Tesla Model Y 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Xpeng G6 występuje tylko w jednej, bogato wyposażonej specyfikacji. W standardzie dostaniemy m.in.:
- Adaptacyjny tempomat
- System utrzymywania pasa ruchu
- Aktywną zmianę pasa ruchu
- Aktywny limiter prędkości
- System automatycznego parkowania
- Asystenta parkowania z kamerą 360 stopni
- Monitorowanie stanu kierowcy
- Monitorowanie odłegłości z przodu pojazdu
- Ostrzeżenie przed kolizją
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Inteligetne światła drogowe
- Ostrzeganie o obiektach w martwym polu
- Asystenta pasa ruchu
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
- Łączność Wi-Fi 4G
- Cyfrowe zegary z ekranem 10,2"
- System multimedialny z wyświetlaczem 14,96"
- Kluczyk Bluetooth w telefonie
- Zdalną kontrolę przez aplikację mobilną
- Aplikację lokalizującą pojazd
- Asystenta głosowego "Hey, Xpeng"
- Inteligentną nawigację
- Radio DAB+
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- Aktualizacje w chmurze (OTA)
- Reflektory LED
- Podgrzewane lusterka boczne z funkcją pamięci
- Przyciemniane tylne szyby
- Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- 20-calowe alufelgi
- Funkcję V2L
- Elektryczną regulację kolumny kierowniczej
- Podgrzewaną kierownicę
- Oświetlenie ambiente
- ładowarkę indukcyjną x2
- Porty USB-A i USB-C
- System audio XPENG XOPERA z 18 głośnikami
- Głośniki w fotelu kierowcy
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację
- Pompę ciepła
- Elektrycznie sterowane przednie fotele z funkcją pamięci
- Regulowane oparcie tylne
- Przesuwaną tylną kanapę
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
- Dach panoramiczny
- Tapicerkę ze skóry syntetycznej

Z kolei w standardzie bazowej Tesli Model Y RWD Standard Range znajdziemy m.in.:
- 19-calowe obręcze kół Gemini, z oponami 255/45 R19
- Bateria Standard Range
- Podstawowy Autopilot
- System filtracji powietrza HEPA
- Światła przeciwmgielne LED
- Przyciemniany szklany dach chroniący przed promieniowaniem ultrafioletowym i podczerwonym
- Wnętrze All Black
- Podgrzewane przednie i tylne siedzenia
- Przednie siedzenia regulowane elektrycznie
- Drugi rząd siedzeń z regulowanymi oparciami
- Składany na płasko drugi rząd siedzeń zapewnia maksymalną przestrzeń bagażową
- Elektroniczne przyciski składania siedzeń na płasko w bagażniku
- Dywaniki we wnętrzu
- Lusterka boczne automatycznie przyciemniane, elektrycznie składane i podgrzewane
- Wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 15,4"
- Konsola centralna ze schowkiem, 4 portami USB i możliwością bezprzewodowego ładowania 2 smartfonów
- Port USB-A w schowku podręcznym z dołączonym przenośnym urządzeniem pamięci o pojemności 128 GB
- Muzyka i multimedia przez Bluetooth
- Wyświetlacz 8" dla pasażerów drugiego rzędu
- System audio klasy Premium — 14 głośników, 1 subwoofer, 2 wzmacniacze i dźwięk przestrzenny

Xpeng G6 2025 vs Tesla Model Y 2025 - porównanie cen
Xpeng G6 w wersji RWD Standard Range kosztuje 203 900 zł. Odmiana RWD Long Range wyceniona została na 223 900 zł. Topowy wariant AWD Performance wyceniono na 247 900 zł.
Tesla Model Y RWD Standard Range kosztuje 204 990 zł. Odmiana Long Range RWD została wyceniona na 219 990 zł, natomiast wariant Long Range AWD to koszt 229 990 zł.
Wariant | Xpeng G6 | Tesla Model Y Juniper |
---|---|---|
RWD Standard Range | 203 900 zł | 204 990 zł |
RWD Long Range | 223 900 zł | 219 990 zł |
AWD / Long Range AWD | 247 900 zł | 229 990 zł |
Xpeng udziela gwarancji na 7 lat lub 160 000 km, natomiast Tesla na 4 lata lub 80 000 km i 8 lat lub 192 000 km ochrony na baterie. Bez wątpienia przewagą Tesli jest sieć serwisowa, która liczy w Polsce 5 punktów w najważniejszych miastach w Polsce (Warszawa, Poznań, Gdańsk, Wrocław i Katowice), natomiast Xpeng posiada póki co tylko punkt w Warszawie.
Podsumowanie
Podsumowując, oba samochody mają bardzo zbliżone parametry, jednak Xpeng G6 za podobne pieniądze oferuje bogatsze wyposażenie, lepsze warunki gwarancji i większą moc ładowania. Z drugiej strony Tesla ma lepiej rozwiniętą sieć serwisową i ugruntowaną pozycję na rynku. Obiektywnie patrząc Xpeng G6 ma naprawdę sporo atutów w starciu z Teslą, jednak na chwilę obecną ciężko mu będzie zaistnieć na rynku z racji na nieznajomość marki i brak sieci serwisowej. Być może za parę lub kilka lat się to zmieni, jednak obecnie jest to po prostu jedna z wielu chińskich nowości na rynku, jednak co istotne sprawiająca wrażenie dopracowanej.