Ósmy statek BYD. To oznacza milion eksportowanych samochodów rocznie
Chiński gigant motoryzacyjny BYD kontynuuje swoją globalną ekspansję, wprowadzając do użytku ósmy statek swojej floty. Ta imponująca armada umożliwia transport miliona samochodów rocznie na rynki całego świata. Nowo wprowadzony statek, nazwany BYD Jinan, symbolizuje kolejny krok w ambitnym planie firmy, który obejmuje nie tylko podbój dróg, ale także mórz.

Firma z Shenzhen w ciągu zaledwie kilku lat przeszła niezwykłą transformację, z lokalnego producenta stając się jednym z liderów globalnej branży motoryzacyjnej. Kluczem do tego sukcesu jest nie tylko rozbudowa mocy produkcyjnych, ale także rozwój logistyki morskiej. Ósmy statek dołącza do floty, która obsługuje kluczowe rynki, takie jak Europa czy Azja Południowo-Wschodnia, dostosowując trasy do zmieniających się potrzeb rynkowych.
BYD Jinan, podobnie jak wcześniejsze jednostki, wyróżnia się nowoczesnym designem i ogromną pojemnością. Flota BYD, z unifikowanym wyglądem w bieli z czerwonymi akcentami, nosi nazwy miast, w których znajdują się główne zakłady produkcyjne firmy. To strategiczne posunięcie podkreśla globalne ambicje marki i jej zdolność do integracji produkcji z logistyką na niespotykaną dotąd skalę.
Największe transatlantyki samochodowe na świecie
Flota BYD obejmuje jedne z największych statków do transportu samochodów na świecie. Pierwsza jednostka, Explorer No.1, mogła przewieźć 4000 pojazdów, ale kolejne statki – Changzhou, Hefei i Zhengzhou – zwiększyły tę liczbę do 7000. Najnowsze modele, w tym Shenzhen, Xi’an, Changsha oraz Jinan, osiągnęły pojemność aż 9200 samochodów na jeden rejs, co czyni je liderami w branży.
Konkurenci, tacy jak Geely czy SAIC, podejmują próby dorównania BYD, ale chiński producent pozostaje bezkonkurencyjny pod względem zdolności transportowych. Wprowadzenie BYD Jinan do floty pozwala firmie na przekroczenie granicy miliona transportowanych samochodów rocznie. To osiągnięcie umacnia pozycję BYD jako globalnego lidera w logistyce motoryzacyjnej.
Statki BYD obsługują zróżnicowane rynki, od Europy po Azję Południowo-Wschodnią, z elastycznością dostosowania tras do bieżących potrzeb. W pierwszym kwartale 2025 roku flota BYD przetransportowała ponad 25 000 pojazdów nowej energii, co pokazuje, jak kluczową rolę odgrywa logistyka morska w strategii firmy. Dzięki temu BYD może szybko reagować na rosnące zapotrzebowanie na swoje produkty.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Elon Musk wyśmiewał tę markę. Teraz sprzedaje ona więcej samochodów niż Tesla
Rekordowe wyniki sprzedaży i plany na Europę
W pierwszym półroczu 2025 roku BYD sprzedało globalnie ponad 2,14 miliona samochodów osobowych i pickupów, z czego 470 000 stanowiły sprzedaż międzynarodowa, odpowiadając za 22% całkowitej sprzedaży. Firma jest na dobrej drodze, by zakończyć rok jako największy producent samochodów elektrycznych na świecie, wyprzedzając Teslę. Ten sukces opiera się na strategicznym podejściu do ekspansji i innowacji w ofercie produktowej.
W Europie BYD stawia na dostosowanie swojej oferty do lokalnych preferencji, wprowadzając hybrydy plug-in, takie jak niedawno zaprezentowany model BYD Seal 6 DM-i. Firma inwestuje również w infrastrukturę produkcyjną – fabryka na Węgrzech, pierwsza w Europie, rozpocznie działalność pod koniec 2025 roku lub na początku 2026 roku. Będzie produkować wyłącznie modele elektryczne, takie jak BYD Dolphin Surf, co pozwoli firmie zwiększyć konkurencyjność na rynku europejskim.
Dodatkowo, BYD kontynuuje prace nad drugą fabryką w Turcji, która ma uwolnić firmę od ograniczeń związanych z cłami portowymi. Te inwestycje są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie europejskich konsumentów na ekologiczne pojazdy. Dzięki kombinacji zaawansowanej logistyki, innowacyjnych produktów i lokalnej produkcji, BYD umacnia swoją pozycję jako lider elektromobilności na Starym Kontynencie.