Maxus Deliver 9. Wersje, silniki, cena. Czym się wyróżnia?
Maxus Deliver 9 w wersji spalinowej to propozycja dla przedsiębiorców szukających przestronnego, niezawodnego i dobrze wyposażonego samochodu dostawczego w atrakcyjnej cenie. Chiński producent rzuca wyzwanie europejskiej konkurencji, oferując solidną konstrukcję i nowoczesny silnik diesla.

Maxus Deliver 9 to największy van w ofercie chińskiej marki, który zadebiutował na polskim rynku jako odpowiedź na potrzeby firm transportowych i kurierskich. W wersji spalinowej dostępny jest jako furgon o wymiarach 5940 mm długości, 2062 mm szerokości i 2535 mm (L3H2) albo 2755 mm (L3H3) wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3760 mm, lub jako podwozie do zabudowy L3 o długości 6200 mm.
Pojemność przestrzeni ładunkowej furgonu sięga 11,55 m³ w wersji L3H2 albo 12,9 m³ w wersji L3H3, a ładowność wynosi do 1215 kg w wersji furgon i 1445 kg w podwoziu. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 3413 mm, a maksymalna wysokość 1902 mm. Otwór drzwi tylnych ma natomiast 1570 mm szerokości i 1756 mm wysokości. Pojazd może też holować przyczepę o masie do 3500 kg. Producent zapewnia 5-letnią gwarancję z limitem 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Wersje wyposażenia dostępne w Polsce
Maxus Deliver 9 w wersji spalinowej oferowany jest w Polsce w jednej wersji wyposażenia, która jest jednak już nieźle wyposażona. W podstawowej specyfikacji klienci otrzymują m.in. manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, czujniki parkowania z przodu i tyłu czy kamerę cofania. Jest też tempomat czy podgrzewane fotele.
W kabinie znajdziemy również system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. Standardowe wyposażenie obejmuje także niewielki wyświetlacz komputera pokładowego pomiędzy zegarami mający 4,2".
Bezpieczeństwo podnosi obecność systemów takich jak system ostrzegania o zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent siły hamowania czy asystent ruszania pod górę. Warto także zwrócić uwagę na sześć poduszek powietrznych. To rzadkość w segmencie dostawczaków.
Standardem jest tapicerka materiałowa oraz 16-calowe felgi aluminiowe.


Układy napędowe
Sercem spalinowego Maxusa Deliver 9 jest 2-litrowy silnik wysokoprężny D20 z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail. Jednostka rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 375 Nm, co ma zapewniać dobrą dynamikę nawet przy pełnym załadunku. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, zaprojektowanej przez inżynierów SAIC. Skrzynia charakteryzuje się precyzyjną pracą po rozgrzaniu, choć na zimno może wymagać większej siły przy zmianie biegów.
Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 6E, co pozwala na poruszanie się w strefach czystego transportu bez ograniczeń. Wymaga stosowania płynu AdBlue, a wypalanie filtra cząstek stałych można wymusić manualnie, co jest praktycznym rozwiązaniem dla użytkowników. W ofercie nie ma alternatywnych jednostek napędowych ani automatycznej skrzyni biegów – producent postawił na jeden, uniwersalny układ.
Pojemność zbiornika paliwa Maxusa Deliver 9 wynosi 80 litrów, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Dodatkowo płatne opcje
Maxus Deliver 9 w wersji spalinowej nie oferuje rozbudowanej listy opcji dodatkowych. Tak naprawdę jedyną dodatkowo płatną opcją są drzwi przesuwne po lewej stronie, za które trzeba dopłacić 2 690 zł.
Do wyboru jest także kolor lakieru. O ile biały jest dostępny bez dopłaty, tak za pozostałe (srebrny, czarny albo szary) trzeba dopłacić 3 990 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: TEST: Maxus Deliver 9 2.0 TCDI L3H2 VAN - Chińczyk pracy się nie boi
Maxus Deliver 9 - cena w Polsce
Spalinowy Maxus Deliver 9 w wersji furgon L3H2 startuje od ceny promocyjnej 99 900 zł netto, co czyni go konkurencyjną ofertą wobec europejskich rywali, takich jak Renault Master czy Fiat Ducato. Jego wyższa wersja L3H3 jest natomiast dostępna od 105 900 zł netto. Marka musi bowiem rywalizować ceną, nie mając takiej renomy jak wiele dostępnych od lat modeli.
Wersja podwozia do zabudowy jest nieco tańsza i zaczyna się już od 79 900 zł netto w standardowej ofercie. Warto jednak podkreślić, że to samochody jeszcze z roku produkcji 2023.