Porównanie: Leapmotor C10 vs Toyota RAV4 2025
Toyota RAV4 od lat jest prawdziwym hitem nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Właśnie doczekała się nowej generacji, a w międzyczasie na rynek trafił jej chiński konkurent w postaci Leapmotora C10.

W porównaniu znajdziesz informacje o;
W I kwartale 2025 roku SUV-y klasy średniej stanowiły 14,87% rynku nowych aut w Polsce, co czyni je trzecim najpopularniejszym segmentem w Polsce. W tym czasie na Toyotę RAV4 zdecydowało się 2184 nabywców, co czyni ją trzecim najchętniej wybieranym modelem w segmencie i jednocześnie 12. najpopularniejszym nowym autem w ogóle. Z kolei należący do koncernu Stellantis Leapmotor C10 znalazł tylko 10 nabywców, jednak samochód trafił dopiero co na rynek, a kilka tygodni temu do gamy dołączyła wersja hybrydowa, dzięki której samochód może znacząco zyskać na popularności. Japończycy jednak nie śpią i zaprezentowali zupełnie nowe wcielenie RAV4. Porównujemy najnowszą Toyotę RAV4 z Leapmotorem C10.
Leapmotor C10 2025 vs Toyota RAV4 2025 - porównanie danych technicznych
Leapmotor C10 jest większym samochodem od Toyoty RAV4, jednak również mieści się w segmencie D. Mierzy on 4739 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości. Jego rozstaw osi liczy 2825 mm. Prześwit wynosi 180 mm. Bagażnik pomieści przeciętne 467 litrów w wersji BEV (+frunk o pojemności 32 l) lub 400 litrów w odmianie REEV, zaś ładowność wynosi odpowiednio 480 lub 460 kg, co również nie jest imponującą wartością.

Toyota jeszcze nie podała wymiarów nowej RAV4, jednak wiadomo, że samochód niewiele różni się gabarytami od poprzednika (mierzył on 4,6 m długości) i bazuje na tej samej platformie TNGA-K. Dotychczasowa "Ravka" ma bagażnik o pojemności 580 litrów, czym bije chińskiego rywala, a jej następca powinien oferować co najmniej równie dużo miejsca na bagaże.

Leapmotor C10 2025 vs Toyota RAV4 2025 - porównanie napędów
W gamie Leapmotora C10 znajdziemy wariant elektryczny oraz hybrydowy plug-in określany jako REEV, czyli samochód elektryczny o przedłużonym zasięgu. W obu przypadkach napęd trafia na tylną oś. Odmiana elektryczna rozwija 218 KM i 320 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i rozpędza się do 170 km/h. Baterie LFP o pojemności 69,9 kWh zapewniają 424 km zasięgu w cyklu mieszanym. Ogniwa można ładować mocą do 84 kW, a ładowanie baterii od 30 do 80% zajmuje około 30 minut. Odmiana REEV rozwija 215 KM i 320 Nm, korzysta z baterii o pojemności 28,4 kWh, zaś rolę generatora prądu pełni 1.5-litrowy silnik benzynowy o mocy 88 KM i maksymalnym momencie 125 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Łączny zasięg wynosi 974 km, z czego na prądzie 145 km. Ogniwa można ładować mocą do 65 kW, a ich ładowanie od 30 do 80% zajmuje 18 minut. Bak liczy 50 litrów, a średnie spalanie wynosi 0,4 l/100 km. Oba warianty mają w standardzie funkcję V2L.

Nowa Toyota RAV4 oferuje zarówno tradycyjne hybrydy, jak i wersje plug-in. Wszystkie warianty napędzane są nowoczesnym układem hybrydowym z silnikiem benzynowym 2.5. Podstawowy model HEV z napędem na przednie koła generuje 183 KM, a wersja AWD-i oferuje 191 KM. Nowością w ofercie jest przednionapędowa hybryda plug-in o mocy 268 KM. Topowa wersja plug-in z napędem AWD-i rozwija 304 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Akumulator o pojemności 22,7 kWh pozwala na przejechanie nawet 100 km w trybie elektrycznym. Obsługuje szybkie ładowanie z mocą do 50 kW, co pozwala na doładowanie od 10 do 80% w około 30 minut. Dzięki nowej pokładowej ładowarce AC o mocy 11 kW, domowe ładowanie trwa jedynie 3 godziny. Wariant PHEV posiada funkcję geofacingu, czyli zarządzania zasięgiem w zależności od aktualnych warunków drogowych, stylu jazdy i preferencji kierowcy.

Leapmotor C10 2025 vs Toyota RAV4 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Leapmotor C10 występuje w dwóch wariantach wyposażenia: Style oraz Design. Już w wersji Style możemy liczyć na bogate wyposażenie, w tym na:
- reflektory LED
- wybór trybów jazdy (Eco, Relaxed, Sport oraz Custom)
- tylne światła LED
- przednie światła przeciwmgielne
- dach panoramiczny o powierzchni 2,1 m2
- tapicerkę siedzeń PVC
- elektrycznie sterowany w 6 kierunkach fotel kierowcy z pamięcią
- elektrycznie sterowany fotel pasażera w 4 kierunkach
- dwustrefową automatyczną klimatyzację
- przednią kamerę wielofunkcyjną
- kamery 360 stopni
- czujniki parkowania z tyłu
- aktywny tempomat
- asystenta jazdy w korku
- ostrzeżenie przed kolizją czołową
- system utrzymywania pasa ruchu
- monitorowanie martwego pola
- system autonomicznego hamowania awaryjnego
- ostrzeżenie przed kolizją z tyłu
- ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
- monitorowanie uwagi kierowcy
- cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem
- system multimedialny Leap OS 4.0 z 14,6-calowym wyświetlaczem HD (niekompatybilny z Apple CarPlay i AndroidAuto)
- Łączność 4G z aktualizacjami OTA
- Ładowarka indukcyjna o mocy 15W
- system audio z 12 głośnikami o łącznej mocy 740 W
- kluczyk NFC
- 18-calowe alufelgi
- pompa ciepła (tylko EV)
- kabel do ładowania typu 2 (gniazdo domowe)
- kabel do ładowania typu 3 (wallbox)
Tak naprawdę głównym, za to dość poważnym zarzutem w stosunku do listy wyposażenia Leapmotora C10 jest brak Apple CarPlay i AndroidAuto.

W Toyocie RAV4 debiutuje zupełnie nowy system multimedialny Arene z 12,9-calowym wyświetlaczem, aktualizacjami OTA i bezprzewodową łacznością ze smartfonami, a także rozbudowany asystent głosowy osługujący nawigację, multimedia, wybrane funkcje klimatyzacji oraz inne funkcje pojazdu. W RAV4 znajdzie się też najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 3. generacji. Obejmuje on m.in. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), udoskonalony system monitorowania martwego pola, poprawionego asystenta zmiany pasa ruchu oraz ulepszony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia. W standardzie możemy też liczyć na automatyczna klimatyzację, reflektory LED czy czujniki parkowania z tyłu.

Leapmotor C10 2025 vs Toyota RAV4 2025 - porównanie cen
Leapmotor C10 EV w bazowej wersji Style kosztuje 163 200 zł, zaś w topowej Design 169 575 zł. Odmiana REEV Style została wyceniona na 163 200 zł, zaś w specjalnej ofercie premierowej na 149 900 zł. Bogatszy wariant Design kosztuje od 169 575 zł, natomiast w ofercie premierowej 155 755 zł. Leapmotor udziela gwarancji na 4 lata lub 100 000 km, natomiast na baterie wynosi ona 8 lat lub 160 000 km.
Nie znamy jeszcze cen nowej Toyoty RAV4 (trafi ona rynek dopiero w I kwartale 2026 r.), jednak jej dotychczasowe wcielenie startuje od 189 900 zł za wariant Comfort w wersji HEV z napędem na przód (w aktualnej promocji 176 900 zł). Toyota udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km. Na baterie standardowa ochrona wynosi 5 lat lub 100 000 km.
Podsumowanie
Podsumowując Leapmotor C10 to przykład nowoczesnego SUV-a klasy średniej, który idealnie wpisuje się w obecne trendy, a dzięki obecności wariantu hybrydowego może zyskać na popularności. Samochód jest przestronny i bogato wyposażony, do tego naprawdę rozsądnie wyceniony, a fakt przynależności marki Leapmotor do koncernu Stellantis z pewnością zmniejszy obawy potencjalnych klientów co do pochodzenia i serwisowania pojazdu. Na tle uznanego rywala w postaci Toyoty RAV4 C10 jawi się jako naprawdę rozsądnie wyceniona propozycja, a przy tym oferuje naprawdę porządny zasięg na prądzie w wersji REEV. Gorzej wypadają parametry wersji EV, jednak po uwzględnieniu dopłat z programu "NaszEAuto" także i ona nabiera sensu. To jeden z ciekawszych chińskich SUV-ów na rynku, choć w zasadzie niczym nie wybija się ponad normę w segmencie D.