Xpeng G6 2025. Ceny, wyposażenie, osiągi, gwarancja. Co można kupić?
XPeng G6, chiński elektryczny SUV klasy średniej, chce szturmem zdobywać kolejne europejskie rynki, w tym Polskę. Łącząc nowoczesny design, zaawansowaną technologię i konkurencyjną cenę, staje się realną alternatywą dla popularnych modeli, takich jak Tesla Model Y. Przyglądamy się szczegółom oferty tego modelu na polskim rynku.

XPeng, chiński producent samochodów elektrycznych, dynamicznie wchodzi na polski rynek, prezentując trzy modele: P7, G9 oraz G6. Wśród nich szczególną uwagę przyciąga G6 – średniej wielkości SUV, który łączy nowoczesny design, zaawansowaną technologię i konkurencyjną cenę. W naszym artykule przybliżamy szczegóły oferty tego modelu, analizując jego dane techniczne, wyposażenie, napędy, opcje dodatkowe oraz ceny w Polsce.
Dane techniczne: wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja na samochód
XPeng G6 to średniej wielkości SUV o wymiarach, które zapewniają przestronność i funkcjonalność. Jego długość wynosi 4753 mm, szerokość 1920 mm, a wysokość 1650 mm, przy rozstawie osi 2890 mm. Takie proporcje gwarantują wygodę zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy, a aerodynamiczna sylwetka (współczynnik oporu 0,248 Cd) wspiera efektywność energetyczną.
Pojemność bagażnika G6 wynosi 571 litrów, co plasuje go wśród liderów w swojej klasie. Po złożeniu tylnych siedzeń (w proporcji 60:40) przestrzeń rośnie do 1374 litrów, umożliwiając transport większych przedmiotów. Niestety, model nie oferuje przedniego bagażnika (frunk), co może być drobnym minusem dla niektórych użytkowników.
Gwarancja na samochód w Polsce obejmuje 7 lat lub 160 000 km, co jest konkurencyjną ofertą na tle rywali. Bateria objęta jest osobną, 8-letnią gwarancją (również do 160 000 km), zapewniającą spokój użytkownikom w kwestii trwałości napędu elektrycznego.

Xpeng G6 2025. Wyposażenie
XPeng G6 wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje m.in. 20-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin, panoramiczny dach szklany oraz skórzane fotele z ogrzewaniem i wentylacją z przodu. System infotainment oparty na platformie Xmart OS działa płynnie dzięki 14,96-calowemu ekranowi dotykowemu, wspieranemu przez procesor Qualcomm Snapdragon.
Bezpieczeństwo to kolejny atut G6 – model zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2024 roku. Standardowe systemy obejmują automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i adaptacyjny tempomat. Zaawansowany system XPILOT 2.5 oferuje funkcje półautonomicznej jazdy, choć wymaga stałej uwagi kierowcy.
Komfort podróży podnosi 18-głośnikowy system audio Xopera o mocy 960 W, dwa bezprzewodowe ładowarki 50 W oraz cztery porty USB-C. Brak obsługi Android Auto i Apple CarPlay to jednak niedogodność, choć producent zapowiada ich wprowadzenie w przyszłych aktualizacjach OTA (over-the-air).

Napędy i osiągi
XPeng G6 jest dostępny w trzech wariantach napędowych: RWD Standard Range, RWD Long Range oraz AWD Performance. Wersja Standard Range z baterią 66 kWh (LFP) oferuje 258 KM, moment obrotowy 440 Nm i zasięg 435 km (WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 200 km/h.
Wariant Long Range z baterią 87,5 kWh (NMC) dostarcza 286 KM i ten sam moment obrotowy, ale zasięg wzrasta do 570 km (WLTP). Czas sprintu do 100 km/h to 6,7 sekundy. Najmocniejszy wariant AWD Performance, wyposażony w dwa silniki o łącznej mocy 476 KM i momencie 660 Nm, osiąga 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a jego zasięg wynosi do 550 km. Choć bardziej dynamiczny, zużywa więcej energii, co może wpływać na efektywność przy agresywnej jeździe.
Wszystkie wersje korzystają z architektury 800 V, umożliwiając ładowanie z mocą do 215 kW (Standard Range) albo 280 kW (dwie topowe wersje), która pozwala na naładowanie baterii od 10 do 80% w zaledwie 20 minut.
Dodatkowo płatne opcje i kolory lakieru
Oferta opcji dodatkowych w XPeng G6 jest ograniczona, co upraszcza konfigurację. Jedyną płatną opcją sprzętową jest elektrycznie wysuwany hak holowniczy, umożliwiający ciągnięcie przyczepy o masie do 1500 kg. Pozostałe elementy, takie jak zaawansowane systemy bezpieczeństwa czy panoramiczny dach, są standardem we wszystkich wersjach.
Dostępnych jest pięć kolorów lakieru: Arctic White (standardowy, bez dopłaty), Graphite Grey, Midnight Black, Silver Frost i Vibrant Orange. Metaliczne wykończenia nie wymagają dodatkowej opłaty, co jest rzadkością w segmencie i zwiększa atrakcyjność oferty G6.
Wnętrze można wybrać w dwóch wariantach kolorystycznych: czarnym lub białym, oba w standardzie. Wykorzystanie wysokiej jakości skóry Nappa oraz dbałość o detale, jak ambientowe oświetlenie, sprawiają, że kabina prezentuje się nowocześnie i elegancko bez konieczności dopłat.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce 2025. Które marki są najpopularniejsze?
Xpeng G6 - ceny w Polsce
Jakie są ceny G6 w Polsce? XPeng G6 RWD Standard Range startuje od 203 900 zł, co czyni go jednym z bardziej konkurencyjnych elektrycznych SUV-ów w swojej klasie. W porównaniu do Tesli Model Y, G6 oferuje lepszy stosunek ceny do wyposażenia.
Wariant RWD Long Range wyceniono na co najmniej 223 900 zł, co nadal pozostaje atrakcyjne wobec rywali, takich jak Kia EV6, które w podobnych specyfikacjach są sporo droższe. Model ten kusi większym zasięgiem i minimalnymi różnicami w wyposażeniu względem bazowej wersji.
Najdroższy AWD Performance kosztuje od 247 900 zł, co sprawia, że oferta ta nie jest już aż tak konkurencyjna względem rynkowych rywali. Dość powiedzieć, że samochód jest w niej znacząco droższy od nowej Tesli Model Y Juniper AWD Long Range.