Geely Starray DM-i w Polsce. Co warto wiedzieć?
Geely Starray DM-i to kolejny nowy model z Chin na polskim rynku. Właśnie odbyła się polska premiera nowoczesnego SUV-a segmentu C z napędem hybrydowym plug-in. Model ten, znany globalnie jako Starray EM-i, reprezentuje strategię Geely mającą na celu popularyzację zelektryfikowanej mobilności, łącząc innowacje z przystępną ceną startową od 149 900 zł.

Debiut Starray DM-i wpisuje się w szerszy kontekst ekspansji Geely na Stary Kontynent, gdzie marka buduje sieć dealerów i dostosowuje ofertę do europejskich norm. W Polsce, gdzie hybrydy plug-in zyskują na popularności, model pojawia się w idealnym momencie. Z planowanym wprowadzeniem do salonów jeszcze w tym roku, model ten może stać się hitem wśród rodzin szukających wszechstronnego SUV-a.
Technologia i napęd. Hybrydowa moc na nowe czasy
Sercem Geely Starray DM-i jest zaawansowany układ hybrydowy EM-i Super Hybrid, oparty na silniku benzynowym 1.5 l o mocy 73 kW i 125 Nm, wspieranym przez elektryczny silnik o 160 kW i 262 Nm. Razem generują one systemową moc 193 kW (262 KM), co zapewnia dynamiczną jazdę bez kompromisów w efektywności. Bateria litowo-żelazowo-fosforanowa o pojemności 18,4 kWh pozwala na szybkie ładowanie DC do 36 kW, a jej integracja z silnikiem spalinowym osiąga termiczną sprawność na poziomie 46,5%. To technologia NordThor 2.0, która minimalizuje zużycie paliwa do zaledwie 2,4 l/100 km w trybie hybrydowym.
Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: czysto elektryczny, hybrydowy i sportowy (power), co pozwala dostosować napęd do warunków. W trybie EV zasięg wynosi do 83 km według WLTP, a łączny dystans na pełnym baku (51 l) i naładowanej baterii przekracza 943 km. Bezpieczeństwo napędu wzmacniają systemy jak adaptacyjny tempomat czy asystent zmiany pasa, zintegrowane z platformą GEA. Geely podkreśla, że EM-i nie tylko oszczędza, ale też przedłuża żywotność komponentów dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią. W kontekście ostatnich testów w Australii, podobne recenzje wskazują na płynność przełączania między napędami, co czyni Starray liderem w klasie pod względem komfortu hybrydowego.


Design i wnętrze. Przyszłość w zasięgu ręki?
Design Geely Starray DM-i czerpie z filozofii "Vision Starburst", łącząc futurystyczne linie z astronomicznymi motywami, jak gwiazdozbiory w daytime running lights i podświetlanym logo. Nadwozie o długości 4744 mm i rozstawie osi 2755 mm zapewnia smukły profil z unoszącym się dachem i 20-calowymi felgami, co nadaje SUV-owi dynamiczny, ale elegancki wygląd. LED-owe reflektory rozciągające się na 2,5 m i połączone tylne lampy tworzą unikalny podpis świetlny, który wyróżnia model na tle konkurencji.
Wnętrze to przestrzeń dla pięciu osób z efektywnością 84,3%, oferująca ponad 30 inteligentnych schowków i bagażnik od 428 l (do 2065 l po złożeniu siedzeń). Fotele z dziewięciowarstwowymi poduszkami zapewniają ogrzewanie i wentylację, a ergonomia jest dostosowana do długich podróży. Centralny ekran 13,2 cala z systemem Flyme Auto integruje nawigację, multimedia i asystenta głosowego, współpracując z systemem audio Flyme Sound od Meizu. Recenzje z debiutu chwalą minimalistyczny kokpit z ambientowym oświetleniem, który tworzy wrażenie luksusu w cenie kompaktowego SUV-a.
Komfort wzmacniają detale jak bezkluczykowy dostęp czy bezprzewodowe ładowanie, a całość nagradzana jest prestiżowymi wyróżnieniami, takimi jak Red Dot Design Award. W Polsce, gdzie design chińskich aut budzi mieszane uczucia, Starray DM-i zaskakuje dojrzałością, czyniąc codzienne dojazdy przyjemnością. To wnętrze, które nie ustępuje europejskim rywalom, a nawet je przewyższa w technologii.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Na razie EX5. Geely zadebiutowało w Polsce
Geely Starray DM-i. Ceny, dostępność
Geely Starray DM-i startuje w Polsce od 149 900 zł za wersję bazową PRO, co czyni go jednym z najtańszych hybryd plug-in w segmencie C. Wersja MAX od 166 900 zł oferuje dodatkowe opcje jak panoramiczny dach czy zaawansowane systemy ADAS. W porównaniu do rywali jak Toyota RAV4 czy Kia Sportage, Starray wyróżnia się ceną przy podobnym wyposażeniu.
Model będzie dostępny się od października 2025 roku poprzez rozwijającą się sieć dealerów Jameel Motors w Polsce, z planami otwarcia nowych salonów w większych miastach. Gwarancja na 7 lat bez limitu kilometrów i 8 lat na baterię to dobry standard, który podtrzymuje także ten model.