Na razie EX5. Geely zadebiutowało w Polsce
Geely oficjalnie wkroczyło na polski rynek, wprowadzając w pełni elektrycznego SUV-a EX5. Model, który zdobył prestiżowe nagrody za design i innowacyjność, chce osiągnąć sukces w Polsce dzięki atrakcyjnej cenie i zaawansowanym technologiom.

Geely Auto, jeden z największych producentów samochodów w Chinach, znany z marek takich jak Volvo czy Polestar, zadebiutował w Polsce wprowadzając model EX5 – kompaktowego, elektrycznego SUV-a. Dystrybutorem marki jest Jameel Motors.
Geely EX5. Technologia i design na najwyższym poziomie
Geely EX5 to kompaktowy, elektryczny SUV o wymiarach 4615 mm długości, 1901 mm szerokości i 1670 mm wysokości, z rozstawem osi 2750 mm, co plasuje go w segmencie C-SUV, gdzie konkuruje z modelami takimi jak Skoda Enyaq, Volkswagen ID.4 czy Kia EV6. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW (218 KM) i momencie obrotowym 320 Nm, EX5 osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Bateria litowo-żelazowo-fosforanowa (LFP) o pojemności 60,22 kWh zapewnia zasięg do 430 km (WLTP), a szybkie ładowanie (100 kW DC) pozwala naładować akumulator od 30% do 80% w zaledwie 20 minut.
Wnętrze EX5 wyróżnia się minimalistycznym, ale nowoczesnym designem, z centralnym ekranem multimedialnym o przekątnej 15,4 cala i cyfrowym zestawem wskaźników 10,2 cala. Model zdobył międzynarodowe uznanie, w tym nagrody Red Dot Award 2025, MUSE Design Award, IDA Design Award oraz A’ Design Award, za połączenie estetyki inspirowanej chińską kulturą z funkcjonalnością. Ergonomiczne fotele z funkcją masażu, panoramiczny dach i system audio Flyme Sound z 16 głośnikami w wersji Max podnoszą komfort jazdy.
EX5 został zaprojektowany z myślą o globalnych rynkach, co potwierdzają jego sukcesy w Australii, Tajlandii czy Indonezji. W Polsce model jest promowany jako przystępny cenowo, z ceną startową od 169 900 zł za wersję Pro i 189 900 zł za wersję Max, a leasing dostępny jest już od 699 zł netto miesięcznie (z rządową dopłatą z programu „NaszEauto”). Dodatkowo, Geely oferuje 3-letni serwis za symboliczną złotówkę, co czyni EX5 atrakcyjną opcją dla klientów indywidualnych i biznesowych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: BYD bardzo pewny siebie. Pokryje koszty naprawy, jeśli jego nowy system nawali
Strategia Geely na polskim rynku
Wejście Geely na polski rynek to efekt współpracy z Jameel Motors, doświadczonym dystrybutorem motoryzacyjnym działającym w ponad 10 krajach, reprezentującym w niektórych z nich marki takie jak Toyota, Lexus czy BYD. Jameel Motors planuje otworzyć flagowy salon Geely w Warszawie w październiku 2025 roku, a do końca 2026 roku powstanie 10 kolejnych punktów sprzedaży w dużych miastach, takich jak Kraków czy Wrocław. Firma stawia na rozbudowaną infrastrukturę serwisową i atrakcyjne opcje finansowania, co ma przyciągnąć polskich kierowców.
Geely planuje wprowadzenie kolejnego modelu – hybrydowego SUV-a plug-in z segmentu C-SUV, prawdopodobnie Geely Starship 7 EM-i, który oferuje zasięg do 150 km na samym prądzie i łączny zasięg do 2390 km (CLTC). Choć szczegóły tego modelu nie są jeszcze potwierdzone, jego wprowadzenie ma poszerzyć ofertę dla klientów niezdecydowanych na pełną elektromobilność. Plotki o potencjalnym montażu modeli Geely w Polsce w ramach przyszłego klastra technologicznego w Jaworznie wskazują na długoterminowe plany marki w regionie.
Debiut Geely w Polsce to nie tylko wprowadzenie nowego modelu, ale także sygnał dla konkurencji, że chińscy producenci coraz śmielej wchodzą na europejski rynek. EX5, dzięki swojej cenie, zaawansowanym technologiom i pięciogwiazdkowej ocenie Euro NCAP, może stanowić realną alternatywę dla europejskich i koreańskich marek. W porównaniu do Skody Enyaq (od 189 900 zł) czy Volkswagena ID.4 (od 186 590 zł), EX5 oferuje konkurencyjną cenę i bogate wyposażenie, co może przyciągnąć klientów szukających wartości premium w przystępnej cenie.