Porównanie: BYD Atto 2 vs Kia EV3 2025
Samochody elektryczne zyskują ostatnio na popularności. Idzie to w parze z ekspansją chińskich marek. Porównujemy dwa przystępne elektryki w postaci BYDa Atto 2 oraz Kii EV3.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Rynek samochodów elektrycznych w Polsce notuje systematyczne wzrosty. Od stycznia do kwietnia zarejestrowano 7659 takich aut, co oznacza wzrost aż o 41,9% rok do roku. Jednocześnie ich udział w rynku wzrósł z 3 do 4,1%. Do liderów rynku aut elektrycznych w Polsce należy Kia, a jednym z najpopularniejszych modeli jest miejski crossover EV3, który znalazł w tym czasie 309 nabywców. Niedawno doczekał się poważnego rywala z Chin w postaci BYDa Atto 2. Postanowiliśmy porównać oba modele.
BYD Atto 2 2025 vs Kia EV3 2025 - porównanie danych technicznych
Oba samochodami są miejskimi crossoverami zaprojektowanymi wyłącznie z myślą o napędzie elektrycznym. Oba modele mają podobne gabaryty. BYD Atto 2 mierzy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1675 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2620 mm. Prześwit liczy 165 mm. Bagażnik pomieści od 400 do 1340 litrów, czyli typową dla segmentu B wartość. Ładowność wynosi 410 kg.

Z tej dwójki bardziej praktyczna jest Kia. Mierzy ona 4300 mm długości (4310 mm w wersji GT-Line), 1565 mm wysokości oraz 1850 mm szerokości. Kia może być przestronniejsza od BYDa z racji na większy o 6 cm rozstaw osi (2680 mm), ma też większy bagażnik (460-1250 l). Ponadto oferuje frunk o pojemności 25 litrów. Ładowność również jest większa i liczy 545 kg. Kia ma jednak mniejsza prześwit od BYDa (140 lub 147 mm, w zależności od rozmiaru felg).

BYD Atto 2 2025 vs Kia EV3 2025 - porównanie napędów
W obu autach nie mamy zbyt dużego wyboru. BYD Atto 2 występuje wyłącznie z silnikiem o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm, z napędem na przednią oś i bateriami LFP o pojemności 45,1 kWh. Oferują one przeciętny zasięg na poziomie 312 km w trybie mieszanym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Akumulatory można ładować skromną mocą do 65 kW, w efekcie czego ich ładowanie od 10 do 80% zajmuje około 37 minut.

Również Kia występuje tylko z jednym silnikiem. Rozwija on 204 KM oraz 283 Nm i również ma napęd na przednią oś. Koreańczycy dają jednak możliwość wyboru baterii. Mniejsza ma pojemność 58,3 kWh i zapewnia od 414 do 436 km zasięgu w trybie mieszanym. Większa ma 81,3 kWh i oferuje od 563 do 605 km zasięgu. Wariant z mniejszymi bateriami przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, natomiast z większymi w 7,7 s i rozpędza się do 170 km/h. Mniejsze ogniwa można ładować mocą do 100 kW, zaś większe do 127 kW, zaś czas ich ładowania od 10 do 80% zajmuje odpowiednio 29 lub 31 minut.

BYD Atto 2 2025 vs Kia EV3 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
BYD Atto 2 już w bazowej wersji Active jest bogato wyposażony. W standardzie oferuje m.in.
- lakier metaliczny
- reflektory LED
- tylne światła LED
- dach panoramiczny z elektrycznie regulowaną roletą
- aluminiowe relingi dachowe
- 17-calowe alufelgi
- elektrycznie sterowane, podgrzewane i ręcznie składane lusterka zewnętrzne
- czujnik deszczu
- fotele ze skóry wegańskiej
- elektrycznie sterowany w 8 kierunkach fotel kierowcy
- elektrycznie sterowany w 4 kierunkach fotel pasażera
- lampki LED do czytania z przodu i z tyłu
- filtr powietrza PM2,5
- panel wskaźników z ekranem TFT LCD 8,8”
- elektrycznie obracany ekran dotykowy 10,1”
- system audio z 6 głośnikami
- nawigację
- asystenta głosowego "Hi, BYD"
- pokładową łączność 4G
- usługi w chmurze - BYD APP
- przednie porty USB, 1 x 60 W typu C, 1 x 7.5 W typu A
- tylne porty USB, 1 x 18 W typu A, 1 x 18 W typu C
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- czujniki parkowania z tyłu
- kamerę cofania
- system Monitorowania Kierowcy (DMS)
- adaptacyjny tempomat (ACC) i Inteligentny tempomat (ICC)
- inteligentną kontrolę limitu prędkości (ISLC)
- asystenta opuszczania pasa ruchu (LDA)
- asystenta utrzymania pasa ruchu (ELKA)
- system monitorowania martwego pola (BSD)
- ostrzeżenie o otwarciu drzwi (DOW)
- system rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- automatyczne hamowanie awaryjne (AEB)
- ostrzeżenie przed kolizją z przodu (FCW)
- ostrzeżenie przed kolizją z tyłu (RCW)
- ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i hamulec zapobiegający kolizjom z tyłu (RCTB)
- funkcję V2L
- tryby jazdy: Eco, Comfort, Sport, Snow
- 2 x inteligentny klucz i 1 x kluczyk NFC i kluczyk NFC ze smartfona
- bezkluczykowy dostęp i uruchomienie
- pompę ciepła
- ładowarkę pokładową 11 kW (OBC)

Kia EV3 również ma bogate wyposażenie. W standardzie wersji Air możemy liczyć m.in. na:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach (FCA1.5)
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Światła dzienne LED, mijania i drogowe z 3 diodami LED i funkcją automatycznych świateł drogowych (HBA)
- Asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD)
- Asystenta jazdy po autostradzie (HDA)
- System powiadamiania ratunkowego E-Call
- Kamerę wewnętrzną monitorującą poziom koncentracji kierowcy
- Przednie oraz tylne czujniki parkowania
- Dwustrefową klimatyzację automatyczną z nawiewami dla drugiego rzędu
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 5,3-calowym dotykowym ekranem od klimatyzacji i 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
- Ukryte w desce rozdzielczej, podświetlane oraz haptyczne przyciski dotykowe do sterowania multimediami
- Kamerę cofania
- Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne z funkcją podgrzewania
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (SCC2)
- System przygotowania baterii do szybkiego ładowania
- Regulację wysokości fotela kierowcy
- Relingi dachowe
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Klamki zewnętrzne drzwi przednich lakierowane w kolorze nadwozia, chowane w drzwiach
- 17-calowe felgi aluminiowe
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i dolnych części zderzaków w kolorze czarnym

BYD Atto 2 2025 vs Kia EV3 2025 - porównanie cen
BYD Atto 2 w bazowej wersji Active kosztuje od 129 900 zł, natomiast w odmianie Boost 141 900 zł. Jedyną opcją jest lakier za 3400 zł (w standardzie jest szary Time Grey). BYD udziela gwarancji na 6 lat lub 150 000 km, zaś na baterię 8 lat lub 200 000 km.
Kia EV3 z bateriami 58,3 kWh w wersji Air kosztuje 166 900 zł, w bogatszej Earth 179 400 zł, zaś w jeszcze wyższej Business Line 191 400 zł. Wariant z ogniwami o pojemności 81,3 kWh kosztuje od 184 900 zł za konfigurację Air, 197 40 zł za Earth, 209 400 zł za Business Line oraz 222 400 zł za topową GT-Line. Kia oferuje też więcej opcji niż BYD, jednak wiele z tych elementów (jak np. funkcję V2L) chiński konkurent oferuje w standardzie. Kia udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km. Taki sam okres dotyczy też baterii, a ich minimalna pojemność na koniec okresu gwarancyjnego ma wynosić 70%.
Podsumowanie
BYD Atto 2 jest zdecydowanie tańszy od Kii EV3, a przy tym lepiej wyposażony i ma dłuższą gwarancję na baterie. Nie oferuje jednak tak funkcjonalnej kabiny co Kia i ma też mniejszy bagażnik oraz niższą ładowność. Z drugiej strony w mieście powinien sprawdzić się nieco lepiej z racji na wyższy prześwit. BYD ma jednak małe baterie o przeciętnych parametrach ładowania, a przy tym oferuje stosunkowo mały zasięg. Kia pod kątem układu napędowego wypada dużo lepiej od chińskiego rywala. Jednocześnie koreański SUV jest też bogato wyposażony w podstawie, w wyższych wariantach oferuje niespotykane w BYD elementy i również posiada atrakcyjne warunki gwarancji. Główna przewaga BYDa Atto 2 nad Kią Atto 2 sprowadza się zatem do cennika... Tylko i aż.