Xpeng P7 2025. Ceny, gwarancja, osiągi, wyposażenie. Co można kupić?
XPeng P7 to elektryczny sedan, który właśnie pojawił się w Polsce. Łącząc futurystyczny design, zaawansowane technologie i imponujące osiągi, model ten przyciąga uwagę kierowców poszukujących ekologicznych alternatyw bez kompromisów w komforcie i dynamice. Co oferuje i ile kosztuje XPeng P7 w Polsce?

Od momentu debiutu na polskim rynku XPeng P7 wzbudza spore zainteresowanie. Ten chiński sedan klasy premium, często porównywany do Tesli Model 3, oferuje bogate wyposażenie, nowoczesne systemy wspomagania kierowcy i atrakcyjny zasięg. W niniejszym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje na temat specyfikacji, wyposażenia, napędów, opcji dodatkowych oraz cen modelu w Polsce, bazując na najnowszych informacjach. Oto, co XPeng P7 ma do zaoferowania polskim kierowcom.
Dane techniczne. Wymiary, pojemność bagażnika, gwarancja
XPeng P7 to sedan klasy średniej-wyższej, którego wymiary plasują go wśród konkurentów takich jak Tesla Model 3 czy BMW i4. Jego długość wynosi 4888 mm, szerokość 1896 mm, a wysokość 1450 mm, przy rozstawie osi 2998 mm. Smukła sylwetka fastbacka nie tylko przyciąga wzrok, ale także zapewnia niski współczynnik oporu powietrza (Cd 0,236), co przekłada się na lepszy zasięg.
Pojemność bagażnika w XPeng P7 wynosi 440 litrów, co jest wartością konkurencyjną w segmencie, choć nieco mniejszą niż w hatchbackach. Bagażnik jest praktyczny dzięki szerokiemu otworowi, a tylne siedzenia można składać, zwiększając przestrzeń ładunkową. Niestety, model ten nie oferuje przedniego bagażnika (frunk), co może być minusem dla niektórych użytkowników.
Producent udziela na samochód 5-letniej gwarancji (lub do 120 000 km), obejmującej podstawowe komponenty, oraz 8-letniej gwarancji na baterię (z limitem 160 000 km), co zapewnia spokój ducha przy eksploatacji. Warunki gwarancji są standardowe dla segmentu EV, a XPeng podkreśla wysoką jakość swoich akumulatorów, co potwierdzają testy w Chinach i Europie.
Xpeng P7. Wyposażenie
XPeng P7 wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje m.in. 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 14,96-calowy centralny ekran dotykowy z systemem Xmart OS. System multimedialny obsługuje komendy głosowe „Hey XPENG”, umożliwiając sterowanie nawigacją, klimatyzacją czy oknami. W standardzie znajduje się także panoramiczny dach szklany, dodający wnętrzu przestronności.
Wśród systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy P7 oferuje adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, automatyczne parkowanie oraz zaawansowany system XPILOT 3.0, który zapewnia półautonomiczną jazdę na poziomie L2+. Fotele wykończone skórą Nappa, z regulacją elektryczną, podgrzewaniem i wentylacją, zapewniają wysoki komfort, a audio Dynaudio z Dolby Atmos gwarantuje doskonałe wrażenia muzyczne.
Wyposażenie można wzbogacić o opcjonalne dodatki, takie jak zewnętrzne głośniki do odtwarzania muzyki na zewnątrz pojazdu czy bezprzewodowa ładowarka dla dwóch smartfonów. W Polsce klienci chwalą intuicyjność systemu, ale ganią brak kompatybilności z Apple CarPlay/Android Auto, co XPeng tłumaczy naciskiem na rozwój własnego ekosystemu, choć planuje dodać te funkcje w przyszłości.

Xpeng P7 2025. Napędy, osiągi
XPeng P7 jest dostępny w dwóch wariantach napędowych: z napędem na tylną oś (RWD) oraz na wszystkie koła (AWD Performance). Wersja RWD Long Range, wyposażona w silnik o mocy 276 KM i momencie obrotowym 325 Nm, oferuje zasięg do 576 km (WLTP) dzięki baterii o pojemności 86,2 kWh (82,7 kWh netto). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,7 sekundy.
Wersja AWD Performance dysponuje dwoma silnikami o łącznej mocy 473 KM i momencie 717 Nm, co pozwala osiągnąć 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Zasięg tej wersji wynosi 505 km (WLTP), co jest wynikiem nieco niższym, ale wciąż wystarczającym do długich podróży. Obie wersje wspierają szybkie ładowanie do 175 kW, umożliwiając naładowanie od 10% do 80% w około 29 minut. Możliwości ładowania są więc gorsze niż w SUV-ach G6 i G9, ale w polskich warunkach z niewielką ilością bardzo szybkich ładowarek... niewiele to zmienia.
Dynamika P7 jest jednym z jego największych atutów – samochód prowadzi się precyzyjnie, a zawieszenie dobrze tłumi nierówności. W dotychczasowych testach kierowcy chwalili responsywność układu kierowniczego i płynność działania napędu elektrycznego, choć niektórzy zwracali uwagę na nieco twardsze nastawy w wersji AWD, co może wpływać na komfort na wyboistych drogach.

Kolory lakieru, dodatkowo płatne opcje
XPeng P7 oferuje kilka dodatkowo płatnych opcji, które pozwalają spersonalizować samochód. Wśród nich znajduje się pakiet XPILOT 3.0 z rozszerzonymi funkcjami półautonomicznej jazdy, takimi jak City NGP (nawigacja w mieście), dostępny za dopłatą w wersji Premium. Inne opcje to m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie otwierane drzwi typu „Wing” (z czujnikami antykolizyjnymi) oraz zewnętrzny system audio.
Paleta lakierów obejmuje pięć kolorów: Arctic White, Jet Black, Space Grey, Silver Frost oraz Kaitoke Green. Standardowy lakier to Arctic White, natomiast pozostałe kolory wymagają dopłaty, której wysokość w Polsce nie została jeszcze precyzyjnie określona, ale szacuje się na około 4 000–6 000 zł. Metaliczne i perłowe odcienie cieszą się popularnością, zwłaszcza Kaitoke Green, który wyróżnia się na drodze.
Personalizacja P7 jest ograniczona w porównaniu do niektórych konkurentów, ale producent stawia na prostotę wyboru, co ułatwia konfigurację. W polskich salonach klienci mogą przetestować różne kombinacje kolorystyczne i dodatki, a XPeng zapowiada, że w przyszłości gama opcji może zostać rozszerzona, w tym o nowe wzory felg i elementy wnętrza.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Xpeng G9 2025. Ceny, wyposażenie, osiągi, gwarancja. Co można kupić?
XPeng P7 - ceny w Polsce
Ceny XPeng P7 w Polsce rozpoczynają się od 216 900 zł za wersję RWD Long Range, co czyni go konkurencyjnym wobec Tesli Model 3 Long Range czy BMW i4 eDrive40. Wersja AWD Performance jest droższa, z ceną startową na poziomie 241 900 zł. W cenę wliczone jest bogate wyposażenie standardowe, co sprawia, że P7 oferuje dobry stosunek jakości do ceny. W porównaniu do konkurentów P7 wypada korzystnie, zwłaszcza że oferuje naprawdę dużo w podstawowej wersji. W niektórych salonach dostępne są już egzemplarze testowe, a pierwsze dostawy dla klientów indywidualnych rozpoczną się w najbliższych miesiącach.