3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Samochody
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Opinie Klientów
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • ChinskieSamochody.pl
              • Strefa wiedzy
              • Rynek i gospodarka
              • Wartość rezydualna chińskich samochodów - stan na wrzesień 2025

              Wartość rezydualna chińskich samochodów - stan na wrzesień 2025

              04.11.2025 Beata Szymańska

              Atrakcyjna cena to jeden z największych atutów chińskich samochodów. Jak jednak wygląda ich wartość rezydualna? Sprawdź, jak kształtują się ceny aut z Państwa Środka na rynku wtórnym.

              utrata wartości ile warte są chińskie samochody

              Jak w praktyce wygląda spadek wartości chińskich samochodów?
              Jak szybko tracą na wartości chińskie samochody? Porównanie marek
              Podsumowanie

              Chińskie auta coraz śmielej wkraczają na polski rynek samochodów osobowych, przyciągając uwagę bogatym wyposażeniem w standardzie, nowoczesnymi technologiami i atrakcyjną relacją ceny do oferowanych możliwości. W pierwszym półroczu 2025 roku w Polsce zarejestrowano ponad 16,6 tys. takich pojazdów, co przełożyło się na ponad 5% udziału w rynku nowych aut. Dla porównania, w całym 2024 roku było to niespełna 11 tys. aut z Państwa Środka, a rok wcześniej – zaledwie kilkaset sztuk. Prognozy wskazują, że do końca roku liczba zarejestrowanych pojazdów może osiągnąć pułap 30–35 tys. egzemplarzy. Tempo wzrostu jest więc bardzo dynamiczne i coraz wyraźniej widać jego wpływ na rynek wtórny. Na razie dominują na nim głównie samochody demonstracyjne z niskimi przebiegami, zaś faktycznie „używanych” aut z dłuższą historią eksploatacji jest wciąż niewiele. Dopiero w dwóch kolejnych latach pojawi się na rynku pierwsza duża fala pojazdów dwu- i trzyletnich, która pozwoli pełniej ocenić ich realną wartość rezydualną. Choć część chińskich producentów oferuje wydłużone gwarancje i bardzo korzystne cenniki, marki te dopiero budują swoją pozycję i zmagają się z wieloma stereotypami. Najpopularniejszym z nich jest przekonanie, że samochody tracą nawet połowę wartości tuż po wyjeździe z salonu. Tymczasem realne oferty z rynku wtórnego dowodzą, że utrata wartości jest zwykle znacznie niższa — a część modeli trzyma całkiem przyzwoitą cenę.

              Jak w praktyce wygląda spadek wartości chińskich samochodów?

              Dane do niniejszego raportu pochodzą z analizy aktualnych ofert sprzedaży na polskich portalach motoryzacyjnych oraz danych udostępnionych przez serwis Superauto.pl. Pod uwagę wzięłam modele dostępne na rynku od co najmniej kilku miesięcy, co umożliwiło mi ocenę ich wartości po pierwszym okresie użytkowania. Muszę w tym miejscu podkreślić, że z uwagi na wczesny etap rozwoju rynku wtórnego, dominują na nim oferty samochodów demonstracyjnych i flot dealerskich, często z niskimi przebiegami i pełną historią serwisową. Aut sprzedawanych prywatnie jest jeszcze niewiele, co może częściowo stabilizować ceny i nie odzwierciedlać przyszłych wyników dla egzemplarzy intensywniej użytkowanych. Dlatego uzyskane dane traktuję jako obraz rynku w fazie rozwoju — dynamiczny, ale wciąż z wieloma znakami zapytania. Ceny z rynku wtórnego uśredniłam dla poszczególnych modeli i przebiegów, a następnie porównałam z obowiązującymi cenami katalogowymi, aby uzyskać procentową utratę wartości. Dzięki temu mogłam ocenić, które modele już dziś bronią swojej ceny najlepiej — oraz jakie mogą być trendy dla całego segmentu w najbliższej przyszłości.

              BYD – utrata wartości

              BYD konsekwentnie buduje w Polsce wizerunek producenta nowoczesnych elektrycznych sedanów i SUV-ów, które łączą nowoczesne technologie z przestronnym wnętrzem. Seal Excellence AWD Sedan — elegancki model klasy średniej — kosztuje w salonie 240 000 zł. Na rynku wtórnym egzemplarze z 2024 roku i przebiegiem około 13 324 km są wyceniane na 199 900 zł - w efekcie notują spadek wartości rzędu 16,71%, co można uznać za poziom typowy dla aut elektrycznych w pierwszym roku użytkowania. Z kolei SUV Seal U DM-i Boost, wyposażony w oszczędny napęd hybrydowy, startuje z poziomu 169 900 zł, a egzemplarze używane z rocznika 2024 i przebiegiem 8 000 km można nabyć za 123 900 zł, Utrata wartości - 27,07% - jest więc wyraźnie większa niż w przypadku poprzednika. Prawdopodobnie jest to efekt mniejszej rozpoznawalności modelu i silniejszej konkurencji w segmencie hybrydowych SUV-ów. 6 lat gwarancji na auto i 8 lat na baterię sprzyja stabilizowaniu cen — zwłaszcza w przypadku modeli elektrycznych.

              MG – utrata wartości

              MG umacnia swoją pozycję jednego z najpopularniejszych producentów chińskich SUV-ów w Polsce. Nabywców do tej marki przyciąga przede wszystkim 7-letnia gwarancja / 150 000 km, która realnie wspiera wartość rezydualną. Nowy MG HS Excite 1.5 T-GDi AT DCT — przestronny SUV o rodzinnym charakterze — kosztuje 129 500 zł, a demówki z 2024 roku wciąż utrzymują około 90% wartości początkowej. Natomiast egzemplarze z 2023 roku i przebiegiem około 30 308 km są wyceniane na 99 900 zł, co daje spadek o 22,86%. Z kolei wersja HS Exclusive 1.5 AT na rynku wtórnym — w przypadku aut z rocznika 2023 i przebiegiem ponad 32 617 km — jest oferowana za 90 000 zł przy cenie katalogowej 140 150 zł . W tym przypadku utrata wartości wynosi więc 35,78%. Jeśli zależy nam na zwinności w mieście, MG ZS 1.5 Excite, kompaktowy SUV z oszczędnym silnikiem benzynowym 1.5, wyceniony w salonie na 101 150 zł, utrzymuje wartość – rocznik 2024 notuje zaledwie 12,56% spadku wartości (rynek wtórny 88 450 zł). Na zakończenie warto wspomnieć także o MG4 77 kWh Luxury Long Range, elektrycznym hatchbacku o długim zasięgu i nowoczesnych systemach wspomagania kierowcy. Jego cena katalogowa wynosi 173 850 zł, a egzemplarze z rocznika 2024 i przebiegiem 10 381 km kosztują 139 900 zł, tracąc 19,53% wartości.

              Omoda – utrata wartości

              Omoda 5 zyskała w Polsce sympatię kierowców dzięki futurystycznej stylistyce, przestronnemu wnętrzu i nowoczesnemu wyposażeniu. Za wersję Comfort DCT 1.6 T-GDI zapłacimy w salonie 115 500 zł, zaś samochody demonstracyjne z 2024 roku są wyceniane na 109 998 zł. W praktyce oznacza to, że utrata wartości wynosi zaledwie 11,2–15,2%. Bogatsza wersja Premium DCT (cena katalogowa 129 500 zł) także trzyma formę — egzemplarze używane kosztują 109 900–111 500 zł, co daje około 13,9% spadku wartości. 7-letnia gwarancja / 150 000 km wzmacnia zaufanie kupujących i pozwala nabyć bogato wyposażony egzemplarz z minimalną utratą wartości.

              Leapmotor – utrata wartości

              Leapmotor T03 to miejski elektryk o znakomitej zwrotności i zaskakująco funkcjonalnym wnętrzu. Cena nowego egzemplarza to 86 600 zł, natomiast demówki z rocznika 2025 oferowane są za ok. 76 600 zł. Spadek wartości jest więc na razie niewielki i wynosi 11,55%. Choć gwarancja na auto obejmuje tylko 3 lata / 100 000 km, mocną stroną Leapmotora pozostaje ochrona baterii: 8 lat / 160 000 km — czynnik istotnie stabilizujący wartość rezydualną.

              BAIC – utrata wartości

              BAIC z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności, kusząc przestronnymi SUV-ami w cenach zauważalnie niższych niż u europejskich rywali. Decydując się na nowego Beijinga 5 Luxury DCT (1.5 T-GDI), musimy wydać 135 700 zł. Rocznik 2024 z umiarkowanymi przebiegami możemy znaleźć za ok. 117 900 zł, co daje około 13% spadku wartości. Beijing 7 Luxury DCT to propozycja większa, bardziej reprezentacyjna, kosztująca w salonie 169 900 zł. Modele z rynku wtórnego - dostępne za ok. 149 900 zł - oznaczają 11,8% utraty wartości. Jest to w mojej opinii wynik całkiem korzystny jak na dużego SUV-a świeżo po debiucie. Niestety, gwarancja 5 lat / 100 000 km nieco odstaje od najhojniejszych konkurentów i w dłuższej perspektywie może wywierać presję na wartość używanych egzemplarzy.

              Jaecoo – utrata wartości

              W segmencie SUV-ów klasy średniej Jaecoo 7 szybko zdobywa zainteresowanie kupujących. Co ciekawe, na rynku wtórnym dominuje Wersja OffRoad AWD DCT — egzemplarze z przebiegiem ok. 13 000 km kosztują 118 800 zł przy cenie katalogowej 157 900 zł, co oznacza 24,76% utraty wartości. To rezultat mieszczący się w normie dla nowych marek w Polsce. Wersja Urban pojawia się na rynku wtórnym rzadziej, lecz prezentuje bardzo zbliżoną dynamikę cenową. Auto z przebiegiem 15 206 km kosztuje 109 899 zł, wobec 139 900 zł ceny katalogowej. Spadek na poziomie 21,44% pokazuje, że niższy popyt w segmencie wtórnym nie przekłada się na gwałtowny spadek ceny. Na korzyść Jaecoo działa 7-letnia gwarancja / 150 000 km, istotnie zmniejszająca ryzyko zakupu auta „z krótką przyszłością”.

              Maxus – utrata wartości

              Nowy Maxus Euniq 6, elektryczny SUV o dużej kabinie i rodzinnych ambicjach, kosztuje 159 900 zł, a pojazdy demonstracyjne są dostępne już za 99 900–139 900 zł. To oznacza około 37,5% utraty wartości, czyli wyraźnie więcej niż w przypadku pozostałych marek. 5-letnia gwarancja / 100 000 km nie równoważy tego poziomu deprecjacji — rynek oczekuje mocniejszych argumentów przy wyborze mniej rozpoznawalnej marki.

              Skywell – utrata wartości

              Skywell ET5 wprowadza do świata elektrycznych SUV-ów atrakcyjną stylistykę i komfortowe wyposażenie. Niestety, niszowa pozycja marki, ograniczona sieć serwisowa i krótka gwarancja: 3 lata / 120 000 km powodują znaczną utratę wartości. Nowy Skywell ET5 Comfort kosztuje 199 900 zł , a używane egzemplarze z rocznika 2022 dostępne są dziś za 85–90 tys. zł, co oznacza spadek wartości o 54,98% - 57,48% — jest to najwyższy wynik w moim zestawieniu.

              Jak szybko tracą na wartości chińskie samochody? Porównanie marek

              W tabeli uwzględniłam zarówno modele o relatywnie stabilnej wartości, jak i te, które doświadczyły większego spadku, prezentując różnice między markami i modelami.

              Marka i model Rocznik Spadek wartości [%] Uwagi (gwarancja marki)
              MG HS Excite 1.5 T-GDi AT DCT 2024 9,73 7 lat / 150 000 km
              Omoda 5 Comfort DCT 1.6 T-GDI 2024 11,2 – 15,2 7 lat / 150 000 km
              Leapmotor T03 37.3 kWh Smart 2025 11,55 3 lata / 100 000 km bateria 8 lat/ 160 000 km
              MG ZS 1.5 Excite, SUV, benzyna 2024 12,56 7 lat / 150 000 km
              BAIC Beijing 5 Luxury DCT 1.5 T-GDI 2024 13,12% 5 lat / 100 000 km
              MG Omoda 5 Premium DCT 1.6 T-GDI 2024 13,90 7 lat / 150 000 km
              BYD Seal Excellence AWD Sedan 2024 16,71 6 lat / 150 000 km bateria 8 lat / 200 000 km
              MG 4 77kWh Luxury Long Range 2024 19,53 7 lat / 150 000 km
              Jaecoo 7 1.6 T-GDI Urban DCT 2024 21,44 7 lat / 150 000 km
              MG HS Excite 1.5 T-GDi AT DCT (drugi rocznik) 2023 22,86 7 lat / 150 000 km
              BAIC Beijing 7 1.5T Luxury DCT 2024 23,37 5 lat / 100 000 km
              Jaecoo 7 1.6 T-GDI OffRoad AWD DCT 2024 24,76 7 lat / 150 000 km
              BYD Seal U DM-i Boost 2024 27,07 6 lat / 150 000 km bateria 8 lat / 200 000 km
              MG HS Exclusive 1.5 AT 2024 35,78 7 lat / 150 000 km
              Maxus Euniq 6 2022 37,5 5 lat / 100 000 km bateria 8 lat / 160 000 km
              Skywell ET5 2022 54,98% - 57,48% 3 lata / 120 000 km bateria 8 lat i 150 000 km

              Podsumowanie

              Analiza danych sprzedażowych potwierdza, że chińskie samochody coraz lepiej radzą sobie na rynku wtórnym – choć oczywiście różnice między markami i modelami bywają spore. Najmniej tracą auta popularne i objęte długimi gwarancjami, takie jak BYD Seal, BAIC Beijing czy Jaecoo 7. Warto jednak podkreślić, że większość ofert na rynku wtórnym to egzemplarze demonstracyjne o niskim przebiegu – aut faktycznie używanych od prywatnych właścicieli jest na razie niewiele. To sprawia, że obecny obraz wartości rezydualnej dopiero się kształtuje, a spadki procentowe należy traktować z pewną ostrożnością.

              Zobacz podobne artykuły
              exlantix et5

              Exlantix ET5. Chce utrudnić życie BYD dz...

              Exeed Exlantix ET5 debiutuje w chińskich salonach jako premium hybrydowy SUV plug-in. Jedną z jego największych zalet jest imponujący zasięg całkow...

              Daniel Marek 02.11.2025 2 min
              stacja wymiany baterii catl

              W Europie niemal ich nie ma, ale w China...

              CATL nieustannie rozbudowuje infrastrukturę stacji wymiany baterii w Chinach, dążąc do osiągnięcia ponad 1000 takich punktów przed końcem roku. W E...

              Daniel Marek 31.10.2025 3 min
              xiaomi su7 ultra

              XIaomi przegrało ważny proces. To kłamst...

              Chińska marka Xiaomi przegrała proces o wprowadzającą w błąd reklamę, co może otworzyć drogę do setek nowych pozwów ze strony klientów czujących si...

              Daniel Marek 30.10.2025 3 min
              Bestune T77

              Porównanie: Bestune T77 vs Nissan Qashqa...

              Na rynku pojawia się coraz więcej graczy z Chin, głównie są to SUV-y i crossovery. Jednym z nich jest Bestune T77, czyli kompaktowy SUV z silnikiem...

              Paweł Bartocha 29.10.2025 5 min
              Leasing samochodu dla firm jakie krozyści podatkowe

              Leasing samochodu dla firmy (2024/2025)....

              Leasing samochodu osobowego to strategiczne narzędzie optymalizacji podatkowej, wykraczające poza standardowe finansowanie floty. Kluczowe korzyści...

              Beata Szymańska 28.10.2025 6 min
              chiny baterie produkcja dominacja

              Chiny dominują na rynku baterii. Rekordo...

              Chiny osiągnęły nowy rekord w produkcji baterii do samochodów elektrycznych, generując w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy 2025 roku aż 1122 GWh....

              Daniel Marek 25.10.2025 4 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez ChinskieSamochody.pl

              • Baic
              • Bestune
              • BYD
              • Chery
              • DFSK
              • Forthing
              • JAC
              • Jaecoo
              • Leapmotor
              • MG
              • Omoda
              • Baic Beijing 3
              • Baic Beijing 5
              • Baic Beijing 7
              • Baic BJ60
              • Bestune B70
              • Bestune T77
              • Bestune T90
              • BYD ATTO 2
              • BYD Dolphin Surf
              • BYD Seal
              • BYD Seal 5
              • BYD Seal 6
              • BYD Seal 6 DM-i
              • BYD Seal U
              • BYD Sealion 7
              • BYD Tang
              • Chery Tiggo 7
              • Chery Tiggo 8
              • DFSK E5
              • DFSK FX 600
              • Forthing T-Five
              • Forthing U-Tour
              • JAC 7
              • JAC JS8 PRO
              • Jaecoo 7
              • Leapmotor C10
              • Leapmotor T03
              • MG 3
              • MG 4
              • MG HS
              • MG MGS5
              • MG ZS
              • Omoda 5

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Superauto.pl
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.