Maxus eTerron 9 2025. Kiedy na rynku, silniki, wyposażenie. Co będzie można kupić?
Maxus eTerron 9, elektryczny pickup z napędem na cztery koła, wkrótce zadebiutuje także w Polsce. Co będzie oferować i ile kosztować? Zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

Maxus eTerron 9 to najnowszy model w gamie chińskiego producenta, który ma zrewolucjonizować rynek pickupów w Polsce. Do tej pory żaden producent nie zdecydował się bowiem na wprowadzenia pickupa na bateria poza... właśnie Maxusem. Ich T90 okazał się jednak kompletną porażką, ale wnioski posłużyły do stworzenia zupełnie nowego, lepszego produktu - właśnie eTerrona 9
Dane techniczne, gwarancja, wymiary
Samochód mierzy 5,5 metra długości, 1,95 metra szerokości i około 1,85 metra wysokości, co czyni go jednym z bardziej przestronnych pojazdów w swojej klasie. Rozstaw osi wynosi około 3,2 metra, zapewniając stabilność i komfort jazdy. Pojemność załadunkowa jest równie imponująca – skrzynia ładunkowa oferuje miejsce na przedmioty o długości do 2,4 metra (przy otwartej tylnej ścianie kabiny), a ładowność wynosi 620 kg. W trybie Easy Load przestrzeń ładunkową można obniżyć o 6 centymetrów. Samochód może też ciągnąć przyczepę do 3,5 tony.
Dodatkowo, pod maską znajduje się tzw. frunk (przedni bagażnik) o pojemności 236 litrów, idealny na mniejsze przedmioty. Gwarancja na pojazd obejmuje 5 lat lub 100 000 km, natomiast akumulator jest objęty ochroną przez 8 lat lub do 200 000 km, co daje użytkownikom pewność na lata.
Konstrukcja semi-monocoque łączy cechy nadwozia samonośnego i ramowego, co ma poprawiać właściwości jezdne i komfort. Duży udział ultrawytrzymałej stali (73%) w nadwoziu i słupkach A, B, C zapewnia natomiast wysoki poziom bezpieczeństwa. Samochód ma też wielowahaczowe, pneumatyczne zawieszenie, które dostosowuje wysokość do prędkości jazdy. Ma to minimalizować przechyły nadwozia na zakrętach, a także wpływać na zasięg samochodu.
Wersje wyposażenia
Maxus eTerron 9 ma trafić na polski rynek z ofertą, która ma zaspokoić różnorodne potrzeby kierowców. Bazowa wersja Standard już w podstawowym wyposażeniu oferuje nowoczesne technologie, takie jak reflektory LED o zasięgu ponad 400 metrów, system hamowania awaryjnego oraz ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. To solidna propozycja dla tych, którzy szukają funkcjonalności w rozsądnej cenie.
Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wersję Premium, która wzbogaca wyposażenie o pneumatyczne zawieszenie regulowane w zakresie wysokości, funkcję Vehicle-to-Load (V2L) z gniazdami 2,2 kW i 6,6 kW oraz zaawansowany system kamer 360 stopni. Ta wersja stawia na komfort i wszechstronność, szczególnie w trudnym terenie.
Najwyższy wariant, oznaczony jako Luxury, to propozycja dla tych, którzy cenią luksus i technologię. Obejmuje on m.in. skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowane fotele, a także zaawansowany system multimedialny z dużym ekranem dotykowym i łącznością Apple CarPlay/Android Auto. Wszystko to w połączeniu z najwyższym poziomem bezpieczeństwa, co potwierdza oczekiwana ocena 5 gwiazdek Euro NCAP.
Na szczegóły oferty musimy jednak poczekać do debiutu modelu w Polsce. Wtedy poznamy też dostępne kolory lakieru czy dodatkowo płatne opcje.


Maxus eTerron 9. Silnik, układ napędowy
Maxus eTerron 9 wyróżnia się na tle konkurencji zaawansowanym układem napędowym. Dwa silniki elektryczne – jeden o mocy 170 KM na przedniej osi i drugi o mocy 272 KM na tylnej – zapewniają łączną moc systemową 442 KM. Dzięki temu pickup ma dynamicznie przyspieszać, a napęd na cztery koła gwarantuje świetną trakcję zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Energia dostarczana jest przez akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 102 kWh, który pozwala na zasięg do 430 km w cyklu mieszanym WLTP. Innowacyjny 9-kanałowy system wentylacji utrzymuje baterię w optymalnej temperaturze, co zwiększa jej wydajność, szczególnie zimą, nawet o 18% w porównaniu do standardowych rozwiązań.
System napędu All-Terrain oferuje sześć trybów jazdy – od standardowego, przez śnieg, błoto, aż po piasek – co czyni eTerrona 9 wszechstronnym pojazdem do pracy i rekreacji. Dodatkowo, kierowca może skonfigurować własny tryb, dostosowując m.in. reakcję silnika, układ kierowniczy i odzyskiwanie energii.
Ładowanie akumulatora od 20% do 80% na szybkiej stacji DC (o mocy do 115 kW) trwa zaledwie 40 minut, co sprawia, że eTerron 9 jest praktyczny także w dłuższych trasach, choć tam zwykle nie będzie wykorzystywany.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Foton Tunland G7 2025. Ceny, napęd, wyposażenie. Co można kupić?

Maxus eTerron 9 - cena w Polsce 2025. Kiedy je poznamy?
Ceny Maxusa eTerron 9 w Polsce nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone, ale na podstawie dostępnych informacji można szacować, że bazowa wersja Standard będzie startować od około 250 000 zł brutto. Najwyższy wariant Luxury, z luksusowym wykończeniem i pełnym pakietem systemów wspomagających, prawdopodobnie przekroczy 320 000 zł brutto. To cena, która wciąż pozostaje atrakcyjna na tle konkurencji, takiej jak Ford F-150 Lightning czy Rivian R1T, niedostępnych oficjalnie w Polsce.