Hyundai Tucson czy MG HS? Porównanie hybryd plug-in
Hyundai Tucson i MG HS to dwa SUV-y dostępne także z napędem hybrydowym typu plug-in, które zdobywają popularność w Polsce dzięki połączeniu ekologii i praktyczności. Oba modele oferują jazdę na prądzie, niskie zużycie paliwa i nowoczesne rozwiązania, ale różnią się w kluczowych aspektach, takich jak dane techniczne, napęd, wyposażenie czy cena. W tym artykule porównujemy te dwa pojazdy, analizując je pod kątem polskich realiów – od wymiarów i pojemności, przez technologię napędu, po ceny zakupu.

Porównanie danych technicznych
Hyundai Tucson PHEV ma wymiary 4510 mm długości, 1865 mm szerokości i 1650 mm wysokości, co plasuje go w segmencie kompaktowych SUV-ów idealnych na miejskie i podmiejskie trasy. Pojemność bagażnika wynosi 558 litrów przy rozłożonych siedzeniach i 1721 litrów po ich złożeniu – to świetny wynik dla rodzin czy osób potrzebujących przestrzeni na bagaż. Bak paliwa ma 42 litry, co w połączeniu z trybem hybrydowym zapewnia solidny zasięg całkowity. Tucson PHEV wyróżnia się praktycznością i dobrze przemyślanym układem wnętrza.
MG HS PHEV jest nieco większy – mierzy 4670 mm długości, 1890 mm szerokości i 1663 mm wysokości, co daje mu bardziej masywną sylwetkę, dobrze widoczną na polskich drogach. Jego bagażnik oferuje 507 litrów (1291 litrów po złożeniu siedzeń), co może być minusem dla tych, którzy porównują te wartości z Tucsonem. Pojemność baku to 55 litrów, a więc znacznie więcej niż w Tucsonie.
Masa Tucsona PHEV wynosi 1750 kg (2WD) albo 1814 kg (4WD), co jest typowe dla hybrydowego SUV-a z napędem na cztery koła (HTRAC AWD). Bateria o pojemności 13,8 kWh jest dobrze zintegrowana, nie wpływając negatywnie na stabilność pojazdu. To sprawia, że Tucson dobrze radzi sobie zarówno na autostradach, jak i w trudniejszych warunkach, np. zimowych, które w Polsce nie są rzadkością.
Z kolei MG HS PHEV waży 1830/1855 kg (w zależności od wersji wyposażenia), co wynika z większych wymiarów i znacznie większej baterii 21,4 kWh. Większa bateria może wpływać na rozkład masy, ale też zwiększa zasięg elektryczny, co jest znaczącą zaletą. Wybór między nimi zależy od tego, czy priorytetem jest przestrzeń (Tucson), czy większy zasięg na prądzie (MG).
Tucson czy HS. Która hybryda plug-in ma lepszy napęd
Hyundai Tucson PHEV w polskiej wersji wykorzystuje silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 160 KM oraz silnik elektryczny, co daje łącznie 253 KM i 304 Nm momentu obrotowego. Napęd HTRAC AWD i 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów zapewniają płynność i trakcję, kluczową na śliskich polskich drogach zimą. Zasięg elektryczny wynosi do 71 km w cyklu mieszanym WLTP, co wystarcza na codzienne dojazdy w miastach. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy – wystarczająco dynamicznie jak na rodzinnego SUV-a.
MG HS PHEV łączy silnik 1.5 T-GDI (143 KM) z mocniejszym silnikiem elektrycznym (183 KM), osiągając 272 KM i 365 Nm. Nietypowa automatyczna skrzynia biegów o dwóch przełożeniach i napęd na przednią oś (FWD) oferują znacznie lepszy zasięg elektryczny – nawet do 100 km w cyklu mieszanym WLTP. Wszystko rzecz jasne dzięki w/w sporej baterii 21,4 kWh. Przyspieszenie do 100 km/h w 6,9 sekundy czyni go bardziej dynamicznym od Tucsona. To dobra opcja dla tych, którzy jeżdżą głównie po mieście i mają dostęp do ładowarek.
Tucson PHEV z napędem AWD jest bardziej wszechstronny – sprawdzi się na polskich drogach wiejskich czy górskich, gdzie zima bywa wymagająca. Jego mniejszy zasięg elektryczny może jednak zawieść tych, którzy chcą maksymalnie korzystać z trybu bezemisyjnego. MG HS PHEV góruje w zasięgu elektrycznym i dynamice, co pokazuje, że chińskie samochody mogą być mocnymi rywalami dla uznanych modeli. Brak AWD może jednak być wadą na mniej utwardzonych trasach czy w złej pogodzie. Ostatecznie wybór zależy od tego, czy wolisz trakcję i wszechstronność (Tucson), czy zasięg i sportowy charakter (MG). Oczywiście Tucson też jest dostępny w wersji z napędem na dwa koła, a wtedy wypada jeszcze gorzej w porównaniu z chińskim rywalem.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: MG HS PHEV 2025. Wersje, napędy, ceny, bagażnik. Co można kupić?
Porównanie wyposażenia w bazowej wersji
Bazowy Hyundai Tucson PHEV w Polsce (wersja Smart) oferuje 12,3-calowy ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto (bezprzewodowo), klimatyzację dwustrefową, podgrzewane fotele przednie i pakiet bezpieczeństwa: autonomiczne hamowanie, asystent pasa ruchu i adaptacyjny tempomat. Standardem są reflektory LED i 18-calowe felgi. Fizyczne przyciski do klimatyzacji ułatwiają obsługę, co jest plusem w codziennym użytkowaniu na polskich drogach.
MG HS PHEV w bazowej wersji Comfort w Polsce ma 12,3-calowy ekran z Apple CarPlay i Android Auto, klimatyzację dwustrefową,12,3" cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników oraz podstawowe systemy bezpieczeństwa: wykrywanie pieszych, asystent pasa i kamera cofania. Reflektory LED i 18-calowe felgi są w standardzie, podobnie jak bezkluczykowy dostęp. Kilka dostępnych standardowo w Tucsonie funkcjonalności wymaga w MG wyboru wyższej wersji wyposażenia, co może być problemem dla niektórych.
Tucson PHEV wygrywa więc nieco lepszym wyposażeniem i bardziej rozbudowanym pakietem bezpieczeństwa w standardzie, co daje większe poczucie komfortu i ochrony – istotne na ruchliwych polskich trasach. Fizyczne przyciski i intuicyjna obsługa to dodatkowy atut dla mniej zaawansowanych technologicznie kierowców. MG HS PHEV oferuje prostszy interfejs i bezkluczykowy dostęp w standardzie, co podnosi wygodę, ale np. brak podgrzewanych siedzeń w standardzie może być dla niektóych problemem. Oba modele są dobrze wyposażone na start, ale Tucson wydaje się bardziej kompletny dla polskiego użytkownika szukającego technologii i bezpieczeństwa.


MG HS czy Hyundai Tucson. Porównanie cen
Hyundai Tucson PHEV w bazowej wersji Smart z napędem na dwa koła kosztuje obecnie w Polsce od 169 900 zł. Najtańsza wersja z napędem AWD (lepiej wyposażona Executive) rozpoczyna się od 200 900 zł. Co istotne, samochód jest dostępny w czterech konfiguracjach, ale z napędem na przód jedynie w bazowej wersji Smart.
MG HS PHEV w wersji Excite kosztuje od 156 500 zł, co czyni go bardziej przystępnym cenowo wyborem na polskim rynku. Różnica niecałych 14 tysięcy złotych może być dla wielu osób atrakcyjna biorąc pod uwagę wyżej wskazane aspekty, na które można przymknąć oko. Jeszcze ciekawsze jest porównanie lepiej wyposażonej wersji Exclusive (z podgrzewanymi siedzeniami przednimi czy bezprzewodową ładowarką do smartfonów), której cena startuje od 165 500 zł, a więc nadal mniej niż koreański rywal.
MG HS PHEV kusi więc niższą ceną bazową i potencjalnymi oszczędnościami na paliwie dzięki większemu zasięgowi elektrycznemu – idealnemu dla mieszkańców mających w domu panele fotowoltaiczne. Dla osób z mniejszym budżetem to atrakcyjna alternatywa, ale wybór jak zawsze zależy od budżetu i potrzeb.