Porównanie: DFSK FX 600 vs Nissan X-Trail 2025
W swojej ekspansji na rynek europejski Chińczycy postawili na SUV-y. DFSK FX 600 jest najtańszym sposobem na 7-miejscowego SUV-a segmentu D. Zestawiamy go z uznanym rywalem w postaci Nissana X-Traila.

Z artykułu dowiesz się o:
Chińskie marki mają coraz większy udział w rynku. Tylko w sierpniu zarejestrowano ich 3771 sztuk, co daje im aż 8,9% udziału w rynku w ujęciu miesięcznym. Do końca roku łączna liczba rejestracji chińskich samochodów w Polsce może przekroczyć pułap 40 tysięcy sztuk. Od początku roku zarejestrowano 67 samochodów osobowych marki DFSK na polskim rynku. Firma oferuje u nas dwa SUV-y klasy średniej w postaci benzynowego FX 600 oraz hybrydowego E5. Spalinowe DFSK FX 600 jest najtańszym sposobem na 7-osobowego SUV-a segmentu D na rynku. Jednym z jego głównych rywali jest Nissan X-Trail, czyli znacznie droższy, lecz bardziej renomowany model. W 2024 roku na japońskiego SUV-a zdecydowało się 1754 nabywców. Porównujemy chińską nowość z uznanym SUV-em klasy średniej.
DFSK FX 600 2025 vs Nissan X-Trail 2025 - porównanie danych technicznych
Oba samochody są zbliżone gabarytowo i oferują trzeci rząd siedzeń (w przypadku Nissana za dopłatą). DFSK FX 600 mierzy 4760 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1719 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2785 mm, natomiast prześwit to 200 mm. W zależności od konfiguracji foteli bagażnik pomieści od 347 do 1432 litrów. Zbiornik paliwa pomieści 58 litrów.

Nissan X-Trail mierzy 4680 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1725 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2705 mm. Prześwit liczy od 192 (odmiana hybrydowa e-Power) po 210 mm w wersji spalinowej. Bagażnik w wersji 7-osobowej pomieści od 485 do 1298 litrów, zaś w odmianie 5-osobowej od 575 do 1424 l. Zbiornik paliwa liczy 55 litrów.

DFSK FX 600 2025 vs Nissan X-Trail 2025 - porównanie napędów
DFSK FX 600 występuje wyłącznie z turbodoładowaną jednostką benzynową 1.5 T-GDI R4 o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni automatycznej. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wynosi 8,6 l/100 km według normy WLTP.

Dla odmiany Nissan X-Trail występuje w 3 wariantach układu napędowego. Najbardziej porównywalny z DFSK jest bazowy wariant benzynowy VC-T z układem MHEV. Korzysta z 1.5-litrowej turbodoładowanej jednostki R3 o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem bezstopniowej przekładni XTronic. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie wynosi między 7,1 a 7,6 l/100 km. Drugą opcją jest odmiana hybrydowa e-Power z napędem na przednią oś. Rozwija ona 204 KM i 330 Nm, jednak są to parametry silnika elektrycznego, gdyż jednostka spalinowa 1.5 VC-T o mocy 158 KM pełni rolę generatora prądu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Średnie spalanie wynosi między 5,8 a 6,2 l/100 km. Ten sam wariant z napędem na obie osie e-4ORCE rozwija 213 KM, korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego i oferuje przyspieszenie od 0 od 100 km/h w 7 s i prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie spalanie to 6,3-6,7 l/100 km.

DFSK FX 600 2025 vs Nissan X-Trail 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
DFSK FX 600 w bazowej wersji Comfort oferuje m.in.:
- czujniki parkowania z tyłu
- kamerę cofania
- szyberdach z możliwością otwarcia
- 7-calowy wyświetlacz LCD
- półautomatyczną klimatyzację
- port USB
- gniazdo 12 V
- regulację foteli w drugim rzędzie w 4 kierunkach
- trzeci rząd siedzeń
- tylne lampy LED
- elektrycznie sterowane lusterka
- 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment z menu w języku polskim
- funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto
- 4 głośniki
- dostęp bezkluczykowy
- tryby jazdy
- tempomat
- wielofunkcyjną kierownicę
- tapicerkę z ekoskóry
- 18-calowe alufelgi

Nissan X-Trail w podstawowej odmianie Acenta oferuje m.in.:
- 18-calowe alufelgi
- reflektory Full LED z czujnikiem zmierzchu
- trójstrefową automatyczną klimatyzację
- system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, radiem DAB i Bluetooth
- indukcyjną ładowarkę
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- kamerę cofania
- system inteligentnego automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i zagrożeń na skrzyżowaniach
- asystenta przejazdu przez skrzyżowania
- asystenta utrzymania auta w pasie ruchu
- inteligentny system interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- inteligentny system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
- system ostrzegania o pojeździe w martwym polu
- inteligentny system interwencji w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu
- predykcyjny system ostrzegania przed kolizją
- inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym w trakcie cofania z funkcją awaryjnego hamowania
- system automatycznych świateł drogowych
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- tylne światła LED
- tryby jazdy
- tylną kanapę przesuwaną i odchylaną w stosunku 40/60
- dostęp bezkluczykowy
- szyby boczne z dodatkową izolacją akustyczną
- porty USB-A i USB-C z przodu
- porty USB-C z tyłu
- 6 głośników
- wielofunkcyjną skórzaną kierownicę
- cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem TFT
- podstawowe oświetlenie Ambiente
- tapicerkę materiałową czarno-szarą
- podgrzewaną kierownicę
- podgrzewane fotele przednie
- podgrzewane fotele tylne
- podgrzewaną szybę przednią
- Apple CarPlay i AndroidAuto (przewodowe)
- zestaw naprawczy

DFSK FX 600 2025 vs Nissan X-Trail 2025 - porównanie cen
DFSK występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych: Comfort oraz Prestige. Bazowa odmiana Comfort kosztuje 119 900 zł, natomiast wariant Prestige 131 900 zł. DFSK udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km.
Nissan X-Trail oferowany jest w 4 konfiguracjach: Acenta, N-Connecta, N-Trek oraz Tekna. Bazowa Acenta z silnikiem 1.5 VC-T startuje od 171 150 zł. Nissan udziela gwarancji na 3 lata lub 100 000 km. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Nissana X-Traila:
Wersja / Silnik | VC-T MHEV 163 KM 2WD 5 os. | VC-T MHEV 163 KM 2WD 7 os. | e-POWER 204 KM 2WD 5 os. | e-POWER 213 KM e-4ORCE 5 os. | e-POWER 213 KM e-4ORCE 7 os. |
---|---|---|---|---|---|
Acenta | 171 150 zł | 176 150 zł | 185 850 zł | - | - |
N-Connecta | 183 500 zł | 188 500 zł | 198 200 zł | 208 200 zł | 213 200 zł |
N-Trek | - | - | 201 800 zł | 211 800 zł | 216 800 zł |
Tekna | 194 100 zł | 199 100 zł | 208 800 zł | 218 800 zł | 223 800 zł |
Podsumowanie
DFSK FX 600 jest wyraźnie tańsze od głównych rywali, w tym od Nissana X-Traila. Tak jak już wspomnieliśmy na wstępie, to najtańszy sposób na 7-osobowego SUV-a segmentu D prosto z salonu. Jak każdy chiński samochód, również DFSK kusi długą gwarancją. Jego niska cena nie bierze się jednak znikąd, gdyż jest znacznie gorzej wyposażony w standardzie od Nissana X-Traila, do tego jego gama jednostek napędowych sprowadza się wyłącznie do jednego silnika benzynowego. Z drugiej strony traktując DFSK FX 600 bardziej jako alternatywę dla aut budżetowych pokroju Dacii Bigster, otrzymamy naprawdę ciekawą propozycję na rynku.