Porównanie: DFSK E5 vs Skoda Kodiaq 2025
Chińczycy mają bogatą ofertę spalinowych oraz hybrydowych SUV-ów. DFSK E5 chce powalczyć w gronie samochodów rodzinnych z liderem segmentu w postaci Skody Kodiaq.

Z porównania dowiesz się o:
SUV-y klasy średniej są jednym z najpopularniejszych segmentów na rynku. W 2024 roku miały one blisko 13% udziału w rynku nowych aut w Polsce, co przekłada się na liczbę 71 630 sztuk. Jednym z najczęściej wybieranych modeli była Skoda Kodiaq, której zarejestrowano 6055 sztuk. Dało jej to 3. miejsce w segmencie. W ostatnim czasie przybyło jednak sporo chińskich SUV-ów, które mają ambicje namieszać w segmencie D. Są wśród nich zarówno modele spalinowe i hybrydowe jak i elektryczne. Jednym z nich jest DFSK E5 z napędem hybrydowym, które chce przekonać klientów ceną i funkcjonalnością oraz oszczędnym napędem hybrydowym plug-in. Czy jednak wystarczy mu argumentów w starciu ze Skodą?
DFSK E5 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie danych technicznych
Oba SUV-y mają podobne gabaryty, pomieszczą do 7 osób i oferują trzy rzędy siedzeń. DFSK E5 mierzy 4760 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1710 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2785 mm. Maksymalna pojemność bagażnika po złożeniu oparć drugiego rzędu wynosi 1432 litry. DFSK E5 ma też całkiem rozsądny prześwit wynoszący 20 cm.

Skoda Kodiaq mierzy 4758 mm długości, 1864 mm szerokości oraz 1679 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2791 mm. Bagażnik pomieści od 910 do 2105 litrów (w wersji 7-osobowej 845 litrów, zaś w wariancie PHEV 745 l). Maksymalna pojemność bagażnika to 1945 litrów. Prześwit w wersji hybrydowej wynosi 189 mm. Skoda oferuje przestronniejszą kabinę i większy bagażnik, jednak w wersji hybrydowej plug-in nie dostaniemy trzeciego rzędu siedzeń.

DFSK E5 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie napędów
DFSK E5 występuje wyłącznie z jednym rodzajem napędu. Jest to układ hybrydowy plug-in oparty na jednostce benzynowej 1.5 o mocy 102 KM i 177-konnym silniku elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 217 KM. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 s, a prędkość maksymalna to 165 km/h. Baterie mają 17,52 kWh pojemności i pozwalają na przejechanie do 87 km na prądzie. Można je ładować prądem zmiennym o mocy do 6,6 kW. Średnie spalanie według producenta wynosi 1,2 l, a łączny zasięg to 1150 km. Zbiornik paliwa liczy 60 litrów, czyli aż o 15 l więcej niż w Skodzie.

Skoda Kodiaq oferuje znacznie większy wybór jednostek napędowych. Dostaniemy ją z silnikami benzynowymi 1.5 i 2.0, 2-litrowym dieslem oraz w wariancie hybrydowym plug-in, o mocach od 150 do 265 KM w topowej wersji RS. W odmianach spalinowych standardem jest 7-stopniowa przekładnia DSG, zaś w hybrydowej mamy 6-stopniowe DSG. Dostępne są warianty FWD i 4x4. Poniżej prezentujemy dane poszczególnych wersji Skody Kodiaq:
Model / Wariant | Typ paliwa | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Bateria (kWh) | Zasięg elektryczny (km) | Moc ładowania DC (kW) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) | Napęd | Skrzynia biegów |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodiaq 1.5 TSI MHEV | Benzyna | 150 | 250 | - | - | - | 9.7 | 207 | FWD | 7-stopniowa DSG |
Kodiaq 2.0 TSI 4x4 | Benzyna | 204 | 320 | - | - | - | 8.4 | 210 | AWD | 7-stopniowa DSG |
Kodiaq 2.0 TSI 4x4 RS | Benzyna | 265 | 370 | - | - | - | 6,3 | 231 | AWD | 7-stopniowa DSG |
Kodiaq 2.0 TDI 150 | Diesel | 150 | 360 | - | - | - | 9.6 | 205 | FWD | 7-stopniowa DSG |
Kodiaq 2.0 TDI 193 4x4 | Diesel | 193 | 400 | - | - | - | 7.8 | 220 | AWD | 7-stopniowa DSG |
Kodiaq 1.5 TSI Plug-in Hybrid | Benzyna+elektryczny | 204 | 250 | 25.7 | 123 | - | 8.4 | 210 | FWD | 6-stopniowa DSG |

DFSK E5 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie wyposażenia w bazowej wersji
DFSK E5 w bazowej wersji Comfort oferuje m.in.:
- czujniki parkowania z tyłu
- kontrolę zjazdu ze wzniesienia
- kamerę cofania
- radio z 4 głośnikami
- cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem LCD
- klimatyzację półautomatyczną
- podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- elektrycznie sterowane przednie fotele
- reflektory LED
- system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto
- system Passive Entry Passive Start (PEPS )
- tempomat
- wybór trybu jazdy
- system zarządzania temperaturą akumulatora
- funkcję Vehicle-to-Load (V2L) – zasilanie urządzeń zewnętrznych
- 19-calowe felgi

Skoda Kodiaq nie oferuje w standardziej elektrycznie sterowanych i wentylowanych foteli, a funkcji V2L w ogóle w niej nie dostaniemy. Pod każdym innym względem bazowy Kodiaq Selection wypada jednak lepiej. Kodiaq oferuje m.in.:
- Wnętrze Design Selection Loft
- Dwuramienną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną z manetkami DSG
- Oświetlenie Ambiente
- Fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień, elektryczna regulacja pod lędźwie
- Podgrzewane fotele przednie z regulacją głębokości siedziska
- CLIMATRONIC – trójstrefową klimatyzację automatyczną
- Inteligentne pokrętła Smart dials
- Infotainment 10" z Bluetooth, 8 głośników + 1 głośnik centralny
- Smartlink - połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS
- VIRTUAL COCKPIT 10,25" - Cyfrowy zestaw wskaźników
- 4x USB C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu i 2x z tyłu) 1x USB C w lusterku wstecznym (15W)
- Phone Box na dwa telefony (2x15W) – indukcyjna ładowarka smartfona
- Kamerę cofania
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z Manoeuvre Assist
- Kessy z systemem Safe i Alarmem
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Reflektory przednie LED
- Light Assist (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu
- Tylne światła LED z czarnym ozdobnym pasem pomiędzy lampami
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18"
- Ramkę grilla w stylistyce Unique Dark Chrome
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym
- Słupki D w stylistyce Unique Dark Chrome
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- SunSet - przyciemniane tylne szyby
- Škoda Pro-active services (10 lat) + Zdalny dostęp 3 lata + eCall
- Driver Alert
- Side Assist i Rear Traffic Alert i Exit Warning
- Lane Assist (bez HOD)
- Front Assist – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Traffic Sign Recognition - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- ISA - Inteligentnego asystenta prędkości
- Turn Assist - asystent skrętu
- Kamerę wielofunkcyjną MFK
- Boczne poduszki z przodu, kurtyny powietrzne
- Centralną poduszkę powietrzną
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Uchwyty Isofix na zewnętrznych miejscach 2.rzędu siedzeń oraz na fotelu pasażera z przodu
- HHC (Hill Hold Control)

DFSK E5 2025 vs Skoda Kodiaq 2025 - porównanie cen
DFSK E5 jest naprawdę atrakcyjnie wycenioną propozycją w segmencie D. W bazowej wersji Comfort samochód dostaniemy już za 127 900 zł, natomiast bogatszy wariant Prestige wyceniono na 151 900 zł. Ponadto DFSK udziela gwarancji na 6 lat lub 150 000 km. Obecnie w Polsce jest 9 punktów dealerskich DFSK, zaś do końca roku ma być ich łącznie około 20.
Skoda Kodiaq jest znacznie droższa. Bazowy wariant 1.5 eTSI Selection zaczyna się od 178 150 zł, natomiast odmiana hybrydowa plug-in startuje z pułapu 208 300 zł. Skoda udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Skody Kodiaq:
Wariant silnika | Moc (KM) | Selection (cena w PLN) | Edition 130 (cena w PLN) | Sportline (cena w PLN) | RS (cena w PLN) |
---|---|---|---|---|---|
1.5 TSI 150 MHEV | 150 | 178 150 | 184 850 | 202 150 | - |
2.0 TSI 204 4x4 | 204 | 196 350 | 203 050 | 220 250 | - |
2.0 TDI 150 KM | 150 | 192 850 | 199 550 | 216 800 | - |
2.0 TDI 193 KM 4x4 | 193 | 211 500 | 218 200 | 235 500 | - |
2.0 TSI 265 KM 4x4 | 265 | - | - | - | 243 600 zł |
1.5 TSI Plug-in Hybrid | 204 | 208 300 | 201 000 | 216 800 | - |
Podsumowanie
Podsumowując DFSK E5 w swojej cenie wydaje się naprawdę atrakcyjną propozycją. Oferuje wystarczająco dobre wyposażenie, funkcjonalną kabinę z miejscem dla 7 osób i atrakcyjne warunki gwarancji, a jego układ napędowy - przynajmniej na papierze - ma dobre parametry. DFSK przekonuje też trzecim rzędem siedzeń w odmianie hybrydowej i funkcją V2L, czego nie ma Skoda Kodiaq. Czeski SUV oferuje natomiast bogatszą gamę jednostek napędowych, bogatsze wyposażenie i lepsze parametry wersji hybrydowej, a przy tym jest sprawdzoną propozycją na rynku i będzie mniej tracić na wartości. Przy tym jest jednak znacznie droższy w zakupie od DFSK.