Chery wchodzi do Polski. Ten model będzie hitem
Chińska marka Chery zaprezentowała europejską wersję swojego bestsellerowego modelu Tiggo 7, który już wkrótce pojawi się w sprzedaży na Starym Kontynencie. Jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli marki poza granicami Chin, który teraz ma podbić również rynek europejski.

Ten 4,5-metrowy SUV został zaprojektowany z myślą o rodzinach, stawiając na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i komfort. Pojazd przeszedł już testy zderzeniowe organizacji ANCAP (Australii i Nowej Zelandii) z pozytywnym wynikiem, co potwierdza wysokie standardy bezpieczeństwa.
Wejście na rynek europejski rozpocznie się właśnie od Polski, co może być zaskoczeniem. Samochód pojawi się w sprzedaży już w marcu 2025 roku. Ceny będą się wahać od 27 000 do 35 000 euro, co przekłada się na około 110-150 tysięcy złotych. Podobny poziom cenowy ma obowiązywać na pozostałych rynkach europejskich.
Tiggo 7 będzie bezpośrednio konkurować z modelem MG HS, co pokazuje, że Chery celuje w segment popularnych SUV-ów o dobrym stosunku jakości do ceny. Taka strategia może okazać się skuteczna w zdobywaniu udziałów w rynku europejskim.
Innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa
Konstruktorzy Tiggo 7 postawili na wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości oraz kompleksowy system siedmiu poduszek powietrznych, włączając w to poduszkę centralną. To jednak nie wszystko - samochód został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę. W standardzie znajdziemy systemy hamowania przed i po kolizji, które znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa. Producent zaimplementował również autonomiczne prowadzenie drugiego poziomu oraz adaptacyjny tempomat, co stawia model w jednym rzędzie z europejską konkurencją. System bezpieczeństwa uzupełniają monitoring martwego pola oraz panoramiczny system parkowania. Wszystkie te elementy składają się na kompletny pakiet, który ma przekonać europejskich klientów do chińskiej marki.
Tiggo 7 wyróżnia się na drodze dzięki diodowym reflektorom ze stylowym oświetleniem dziennym oraz szerokiej atrapie chłodnicy z diamentowymi akcentami. Sylwetkę dopełniają 19-calowe felgi aluminiowe, dynamicznie opadająca linia dachu oraz efektowne diodowe światła tylne. Wnętrze może być wykończone w dwóch wariantach kolorystycznych - całkowicie czarnym lub czarno-czerwonym. Deska rozdzielcza została zdominowana przez dwa 12,3-calowe ekrany dotykowe LCD. Komfort jazdy zapewniają sportowo wyprofilowane fotele z funkcjami podgrzewania i wentylacji oraz ergonomiczna kierownica. Na pokładzie znajdziemy system audio firmy Sony, nastrojowe oświetlenie ambientowe oraz panoramiczny dach. Komfort akustyczny zapewnia specjalna przednia szyba o właściwościach wygłuszających, a za odpowiednią temperaturę odpowiada wydajny układ klimatyzacji.
Napęd i plany rozwoju
Pod maską Tiggo 7 pracuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Jednostka generuje moc 108 kW (147 KM) i maksymalny moment obrotowy 275 Nm. Współpracuje z siedmiobiegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.
Napęd może być przekazywany na przednią oś lub opcjonalnie na wszystkie koła. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i oferuje kilka trybów jazdy. W niedalekiej przyszłości gama zostanie poszerzona o wersję plug-in hybrid.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: TEST: Omoda 5 1.6 T-GDI DCT Premium - wygląda na droższą niż jest
Strategia sprzedaży w Europie
Sprzedaż w Polsce rozpocznie się już w kwietniu, a do końca tego roku marka chce mieć około 25 salonów samochodowych nad Wisłą. Teoretycznie zadanie wydaje się być trudne, ale biorąc pod uwagę obecność w Polsce innych marek tego koncernu (Omoda & Jaecoo), cel z pewnością jest osiągalny. Sprzedaż na innych rynkach europejskich ma rozpocząć się trzy miesiące później.
Poza Tiggo 7, który będzie dostępny w wersji spalinowej, hybrydowej i hybrydowej plug-in, marka chce wprowadzić na rynek także hybrydowe Tiggo 4, Tiggo 8 (spalinowe i hybrydowe plug-in) oraz Tiggo 9 wyłącznie w wersji hybrydowej plug-in. Co ciekawe, modele sprzedawane pod marką Chery mają być pozycjonowane cenowo niżej niż obecnie dostępne pojazdy marek siostrzanych. Ma to na celu dotarcie do szerszego grona odbiorców i zbudowanie silnej pozycji rynkowej.